synnytyksen käynnistys edessä, onko kellään kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
Mulla oli vissiin 1cm auki ja kanavaa ei juurikaan jäljellä. Synnytys alettiin käynnistämään klo 10, ensimmäinen supistus tuli noin klo 14.30, ja vauva syntyi klo 20.05.

Ei ihan sama lähtötilanne, mutta kuitenkin. :) Ensimmäinen lapsi kyseessä.

Mä olin 1 cm auki ja kohdunkaula lähes kadonnut, kun annettiin käynnistystabletti klo 15. Kahdeksalta puhkastiin kalvot, ja joskus 22-23 laitettiin tippa. 6.13 oli poitsu pihalla, mutta ponnistusvaihe kesti mulla 50 min. Ihan hyvin siis kai meni.

mulla oli nelosen kohalla sima tilanne kun käynnistykseen menin kuin sulla ja kun kalvot puhkastiin tuossa klo 11.30 ja siitä noin 10min päästä rupee supistuksia satelee tiuhaan ja tosi kipeesti mutta onneksi kaikki on jo ohitse klo 12.29..ja tuo viides kesti vaan 45min,kalvojen puhkaisulla sekin käynnistettiin :D

Mams
Alkuperäinen kirjoittaja v:
paikat on 3 cm auki, pehmenneet ja 1,5 cm kanavaa jäljellä...
kuinkahan kauan pitää odotella, että synnytys lähtee käyntiin?
Mulla oli ihan sama lähtötilanne kun käynnistettiin rv 42+2. Ensimmäinen Cytotec klo 12, seuraava klo 16 ja sit PAM klo 19.45 alkoi ihan kuin salamaniskusta minuutin-kahden välein supistelemaan. Tätä jatkui 4 tuntia putkeen, ei juurikaan edistystä --> epiduraali ja hetken kuluttua täydet 10cm auki! =)

Tsemppiä käynnistykseen!

Yhteistyössä