synnytyksen käynnistämisestä asiata

mulla käynnistetään synnytys ens viikolla, mutta käynnistystapaa ei etukäteen sanottu. Eikös se käynnistystapa riipu siitä onko kohdun kaulaa jäljellä/kohdunsuun avautumisesta yms?

itellä on kohdunkaulaa vielä 1,5cm jäljellä ja avautunut 2 cm. onko veikkauksia mitä käynnistystapaa kokeilevat. Niin ja tämä käynnistetään jo viikolla 38 monien asioiden vuoksi, mm. insuliinihoitoinen rd yms.
 
Kippuravarvas
Mä veikkaan että ensin kypsyttelevät kohdun kaulaa cytotecillä(vaimitensenytkirjoitetaan). Niin mulla tehtiin kuopuksen kanssa kun oli reilusti kaulaa mutta 1cm auki. Ja sitten se synnytys käynnistyikin illalla kun päivä oli kypsytelty. :)
 
Mulla laittoivat suoraan tipan käteen ja 3 h siitä oli tyttö sylissä.Olin uudelleensynnyttäjä.taidat olla sinäkin.

Kaksosten kohdalla sama juttu.

Tabuilla kohdunsuulle eivät pysty säätelemään supistusten voimakkuutta kuten tipan kanssa.Siksi tippa on turvallisempi.

Mutta se riippuu ihan lääkäristä ja mikä sun tilanne on silloin.

Ihan ok on tuo käynnistettykin synnytys.Mulla luomu yks ja kolme käynnistystystä.Enkä valita kyllä.
Hyvät synnytykset olivat,kaikin puolin.
 
kätilö
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
luultavasti Cytotecilla kypsytellään ensin. Oletko ensikertalainen?
en ole ensikertalainen, aiempaa ei tarvinnu käynnistellä
ok. Uudelleen synnyttäjillä voidaan toki käynnistää herkemmin tipalla tai kalvojen puhkaisullakin. Mut jos tosiaan noin vähän auki ja kanavaa jäljellä, niin luultavasti cytotecilla mennään. Hyvää synnytystä:)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Mulla laittoivat suoraan tipan käteen ja 3 h siitä oli tyttö sylissä.Olin uudelleensynnyttäjä.taidat olla sinäkin.

Kaksosten kohdalla sama juttu.

Tabuilla kohdunsuulle eivät pysty säätelemään supistusten voimakkuutta kuten tipan kanssa.Siksi tippa on turvallisempi.

Mutta se riippuu ihan lääkäristä ja mikä sun tilanne on silloin.

Ihan ok on tuo käynnistettykin synnytys.Mulla luomu yks ja kolme käynnistystystä.Enkä valita kyllä.
Hyvät synnytykset olivat,kaikin puolin.
Mä olen ymmärtänyt että tippaa ei laiteta jos paikat ei oo kypsät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Outolintu:
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
Kiitos vastauksista. Lääkäri tänään vielä oikein urakalla ronkki ja sanoi että hän yrittää käynnistää synnytystä tällätavoin
Mieslääkäri? Kuullostaa pervolta.. ;) Onnea synnytykseen! :hug:
naislääkäri oli ja se toivoi että lähtis synnytys käynnistyyn ilman käynnistystä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
mulla käynnistetään synnytys ens viikolla, mutta käynnistystapaa ei etukäteen sanottu. Eikös se käynnistystapa riipu siitä onko kohdun kaulaa jäljellä/kohdunsuun avautumisesta yms?

itellä on kohdunkaulaa vielä 1,5cm jäljellä ja avautunut 2 cm. onko veikkauksia mitä käynnistystapaa kokeilevat. Niin ja tämä käynnistetään jo viikolla 38 monien asioiden vuoksi, mm. insuliinihoitoinen rd yms.
Varmaan ne puhkasee kalvot jos tilanne on noin hyvä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
Alkuperäinen kirjoittaja Outolintu:
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
Kiitos vastauksista. Lääkäri tänään vielä oikein urakalla ronkki ja sanoi että hän yrittää käynnistää synnytystä tällätavoin
Mieslääkäri? Kuullostaa pervolta.. ;) Onnea synnytykseen! :hug:
naislääkäri oli ja se toivoi että lähtis synnytys käynnistyyn ilman käynnistystä
tais se ronkkiminen jotain tehdä kun on koko päivän supistellu urakalla, jos vaikka saunaan seuraavaksi, siivota en kerenny kun ukko ja lapset hoiti sen osan :D Minä niin ootan että saan nyytin kainaloon ja pääsen noista insuliineista eroon :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
tais se ronkkiminen jotain tehdä kun on koko päivän supistellu urakalla, jos vaikka saunaan seuraavaksi, siivota en kerenny kun ukko ja lapset hoiti sen osan :D Minä niin ootan että saan nyytin kainaloon ja pääsen noista insuliineista eroon :)
Mulle tehtiin esikoisen kohdalla myös kovakourainen ja varsin kipeä sisätutkimus, ja seuraavana yönä pääsinkin jo sit synnytyssaliin, kun supisteli niin tiheesti. Mut erehdyin menemään vesialtaaseen, ja siihen loppu supistukset :( Päivällä sit käynnistettiin.
 

Yhteistyössä