synnytyksen käynnistäminen eikä edistystä

Onko kenelläkään "tilastotietoa" tai näppituntumaa asiasta,kun synnytys ei edisty käynnistämisestä huolimatta. Synnytys käynnistettiin Cytocksilla suun kautta kolme päivää sitten,eikä supistuksia ole tullut.. lapsen sydänäänet ovat 160-200, eli suhteellisen korkeat. Kuinka monta päivää yleensä on jatkettu käynnistyksellä, tai päädytty sectioon, ja mitkä ovat riskit synnytyksen pidentyessä sekä lapsen ja äidin suhteen? Huolissani olen läheiseni suhteen:(
 
"vieras"
Onko nyt siis jo kolme pv käynnistetty toistuvalla sytotecilla vai vaan tuon yhden pv ajan? Itsellä takana useampi käynnistys ja ei heti lähtenyt käyntiin minullakaan, useampia annosteluja tarvittiin.
 
Voidaan jatkaa yritystä kalvojen puhkasulla ja oksitosiinitipalla jos tilanne suotuisa. Cytoteceilla huonekaveria käynnistettiin 3 päivää sitten tauko. Koko ajan kyl supisteli mut ei tarpeeksi, antoivat kohdin levätä. Sit taisivat kalvot puhkoa. Ja alko tapantuu. :)
 
"minni"
Minulla yritettiin käynnistää ensimmäisenä päivänä ballongilla, ei tulosta. Toisena päivänä cytotecillä, ei tulosta. Kolmantena päivänä oksitosiinilla, vedet meni mutta kohdunsuu oli ja pysyi n. 2 cm auki.. Sitten illalla leikattiin.

Mutta on varmasti tosi tapauskohtaista. Minulla käynnistely aloitettiin lapsiveden olemattoman määrän takia.
 
Kolme päivää siis käynnistetty Sytotecillä, nyt laitettu pehmentävää emättimeen,eikä mitään tehoa:( Ei tunne supistuksia, Sytotec lopetettu lapsen korkean sykkeen vuoksi. Huolestuttaa:( Tiedän kyllä,itsekin kolme lasta saaneena, että synnytys saattaa joskus pitkittyä, mutta tässä tilanteessa synnytys käynnistetty, eikä minkäänlaista edistystä, äiti ei tunne supistuksia, eikä kohdunkaula ole avautunut.Lääkityksen ( Sytotec ) aloitettua lapsen sydänäänet ovat nopeutuneet ja Sytotecin anto lopetettu tänään vauvan korkeiden sydänäänien vuoksi.
 
..
Mulla tabut laitettiin 3 kertaa, ei tapahtunut mitään ja lopuks kalvojen puhkaisu ja siitä lähti, lapsen sydänäänet oli siel 190 tuntumassa. On jännä et kolme päivää, kun mulla sanottiin ettei kauempaa katso kun iltaan ja sit puhkaisu. Voimia ystävällesi paljon.
 
Mitä oon ymmärtänyt,ei kalvoja puhkaista ennen kuin on auennut vähintään kolme senttiä. Tässä tapauksessa ei oo auki yhtään, ja mitään,edes supistuksia ei tunne. Kolme päivää ovat jo sairaalassa käynnistäneet.Käyrällä kyllä näkyy supistuksia, mutta äiti ei niitä tunne, vauvan sydänäänet ovat korkeat, joita tarkkailevat usein. Pelottaa, hirvittää ja harmittaa läheisteni puolesta,kun lasta ovat yli neljä vuotta yrittäneet, ja jos nyt jotain meneekin pieleen.. Eikö missään ole mitään tilastoa, että missä vaiheessa käynnistystä, kun synnytys ei ole edistynyt, voitaisiin tehdä sectio, ettei lapselle tai äidille käy mitään. Äitikin alkaa olla jo kovin uupunut.
 
"vieras"
Onko kenelläkään "tilastotietoa" tai näppituntumaa asiasta,kun synnytys ei edisty käynnistämisestä huolimatta. Synnytys käynnistettiin Cytocksilla suun kautta kolme päivää sitten,eikä supistuksia ole tullut.. lapsen sydänäänet ovat 160-200, eli suhteellisen korkeat. Kuinka monta päivää yleensä on jatkettu käynnistyksellä, tai päädytty sectioon, ja mitkä ovat riskit synnytyksen pidentyessä sekä lapsen ja äidin suhteen? Huolissani olen läheiseni suhteen:(
Sairaalan hoito henkilö kuitenkin tarkkailee tilannetta? jos 43 viikot ja käynnistys pitäsin sinut sairaallassa! Sinä kuitenkin maksat ne olot siellä!
 
mulla
ekana päivänä kaksi tabua, toisena päivänä kaksi tabua, kolmantena päivänä tippa, neljäntenä päivänä tauko, viidentenä päivänä kaksi tabua tupla-annoksella. Sillä käynnistyi, synnytys nopea. Mulla ei ollut mitään syytä kiirehtiä, esim toksemiaa tai muuta, vaan synnytys käynnistettiin vauvan ison koon vuoksi.
Miksi käynnistetään? Se toki vaikuttaa asiaan. Itsellä käynnistys ennen laskettua aikaa, tuskin yliaikaista olis niin montaa päivää edes yritetty.
 
Synnytys käynnistettiin loppuviikosta, nyt viikkoja 42+4. Perjantaina aloittivat käynnistämään. Myös lapsen koko ja äidin lantion mitat ( suuri vauva, ahdas lantio) sekä yliaikaisuus oli syynä synnytyksen käynnistämiseen. Olen lueskellut netistä ikäviä kokemuksia käynnistyksestä, ja siihen liittyvistä vauvan korkeista sydänäänistä. Sen takia lopettivatkin Sytotecin antamisen, kun lapsen sydänäänet korkeat. Eikö kukaan tiedä, kuinka monta prosenttia tällaisessa tilanteessa johtaa keisarinleikkaukseen? Kannattaisiko äidin alkaa vaatimaan, että lapsi syntyisi sectiolla. Tiedän tapauksen, jossa synnytys käynnistettiin,eikä mitään tapahtunut, vauva kuoli kohtuun neljän päivän kuluttua käynnistyksesta:(
 

Yhteistyössä