Synnytyksen jälkeinen masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Onko teillä kokemusta? Itselläni reilut 5kk toisen lapsen syntymästä,esikoinen 2 vee ja 3kk. Kesä oli hyvin raskas esikoisen mustasukkaisuuden takia,mutta nyt sekin helpottaa,luojan kiitos. Mutta nyt viimeinen kuukausi ollut hyvin raskas minulle itselleni. Tuntuu että en jaksa kohta enää! No,kotityöt on meillä jaettu niin että minä teen ne.Eli,aamulla lasten kanssa ulos ja syömään ja sitä rataa,sitten välissä ruuanlaitto,siivous,pyykit jne. jne... Toki,tuleehan se mieskin kotiin,istuu sohvalle ja avaa sen kaljan,tai meneen pelaamaan nettipokeria tai lähtee kaljalle. Kyllä hän lapsia hoitaa,mutta siinä onkin kaikki. Ja nyt tuntuu että en enää jaksa. Miksi sitä voimaa oli niin paljon kesällä,vai onko nyt minun aika vaan väsähtää? Kävin tänään tk.ssa ja varasin ajan sitten keskusteluun masennuksesta,unettomuudesta ja ahdistuneisuudesta. Mutta jos joudun aloittamaan lääkityksen,miten jaksan hoitaa kodin ja lapset ennekun lääkitys alkaa puremaan? Toisaalta oli tänään ihan myöteinen kokemus kun itku alkoi tulemaan,en muista milloin olisin itkenyt,tuntuu vaan sille että olen selkä seinää vasten koko ajan!

Hyvä, että olet jo hakenut apua. Seuraava asia, mitä sinun kannattaisi tehdä on jutella miehesi kanssa. Sinä olet liian väsynyt hoitaaksesi koko rumban itse ja miehesi käytös ei muutenkaan oikeain vastaa minun käsitystäni perheenisän roolista. Miten niin kaljalle tai koneelle, kun perhekin on "hoidettavana"? Ei lapsille riitä se, että leikkii 5 minuuttia ja sitten tekee omia hommiaan. Sinäkin tarvitset tukea.

Jätä kaikki "ylimääräinen" tekeminen ja tee vain välttämätön niin jaksat paremmin. Ota omaa aikaa lenkkeilyn merkeissä niin mieli virkistyy. Sivusta on helppo antaa neuvoja, mutta näillä keinoin olen saanut itselleni voimia jaksaa, kun mieli on maassa ja masentaa. Kotityöt voi aina jättää vähemmälle huomiolle, kunhan lapset saa ruokaa niin hyvä on....

ansaitsen paremman miehen ja ja paremman isän lapsillesi.Kaljan juonti ei kuulu normaaliin arkipäiviin...

mielestäni alkoholi-juhliminen kuuluu yhteen..ei sohvalla maaten kaljaa juoden.Millaisen kuvan lapsetkin saavat, kuitenkin lapset ottavat esimerkkiä omista vanhemmistaan...joten mietihän asioita.

Yhteistyössä