Synnytyksen jälkeinen masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kristen

Aktiivinen jäsen
19.07.2009
2 868
0
36
Olin ihan äimänä, kun lähdin etsimään vertaistukea ja linkkiä keskustella ja purkaa ajatuksiani. Olin kuullut Äimä ryhmästä www.aima.fi ja päätin vilkaista. jos haluaisin keskustella netin välityksellä, pitäisi minun liittyä jäseneksi ja MAKSAA 17euron jäsenmaksu :/
Että näin...
Ongelmana kun on, että tiedän potevani synnytyksen jälkeistä masennusta, mutta kaupungin psykologista ei minulle apua ole. En koskaan ole kokenut saavani apua tuolta suunnalta ja nyt ongelmaa lisää vielä, ettei ole hajuakaan mitä puhua.
Mieheni ei ymmärrä mitä koko masennus edes tarkoittaa ja muusta suvusta ei juuri apua ole...
Tiedän myös että hetkellisesti voisi helpottaa, kun saisi irtautua arjesta ja olla esimerkiksi kaksistaan mieheni kanssa edes yhden illan. Asiaa pohtiessamme totesimme, ettei suuresta suvustamme todella löydy lastenhoito apua, jollei syy ole jokin tarpeeksi hyvä, esim. sairaalaan joutuminen, hammaslääkäri ym.

Tilanne on vähän niinkuin lukkiutunut paikalleen. Ei ole aavistustakaan mistä suunnasta tätä alkaisi aukomaan, tai mistä edes alkaa puhumaan :(

Äimän toiminta on todella arvostettua ja tasokasta - ja koska se todennäköisesti sellaisena halutaan myös säilyttää, on nettipalvelut vain jäsenten käytettävissä. En usko että kadut jäsenmaksun maksamista. Saathan sillä muutakin kuin nettipalvelut.

Sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan. Sitä kautta saat lähetteen hormoonitasotutkimuksiin ja ohjaudut terapiaan ja saat tarvitsemaasi lääkitystä. Tällä paikkakunnalla neuvola tekee lähetteen äitipolille, jossa on synnytysmasennukseen erikoistunut lääkäri.

Monella paikkakunnalla toimii MLL:n lapsenvahteja. Täällä ei, joten soitin paikallisen lukion rehtorille, ja kyselin sitä kautta kyvykkäitä tyttösiä. Niitähän löytyy joka paikkakunnalta. Tsemppiä!

Onhan Äimällä myös avoin keskustelupalsta, jossa keskusteleminen ei maksa mitään! Monelle suljettu keskustelulista on ollut hyvä, kun tietää, että vain pieni porukka, IHAN OIKEASTI samankokeneita ihmisiä keskustelee palstalla.

Ja tuohon Äimän jäsenmaksuun sisältyy paljon muutakin..jäsenlehti, virkistysviikonloput, hyvin edulliset perhe/parisuhdeviikonloput, jne.

Olen itse ollut Äimän vapaaehtoinen kolmisen vuotta

Itsekin Äimäläisenä voin sanoa, että kyllä tuolla 17 eurolla saa paljon.
Se, että keskustelua käydään ja siellä todellakin on ihmisiä ketkä vastaavat enemmän kuin muutamia, mitä on tuolla julkisella puolella. Sitten saa Äimän käki lehden muutaman kerran vuodessa, jossa on kertomuksia sairaudesta yms muusta. Ja sitten on nuo vertaistuki-tapaamiset ja just noi parisuhdeviikonloput. Eli suosittelen, itse en ole sitä katunut.

Yhteistyössä