synnytyksen jälkeen

Synnytys onnellisesti ohi ja ihana vauva, mutta voi, miten sitä olikin unohtanut tän kamalan olon muuten. Alapäätä jomottaa, kädet on aivan turvonnu ja puutuu maatessa jatkuvasti, peräpukamat vaivaa, rinnat pinkeet ja arat, pelottaa, et pissa tulee housuun kun vaikea pidättää, jälkisupistukset ja pahimpana unen puute. Käyn niin ylikierroksilla, että kun ois tilaisuus nukkua, päässä vaan pyörii, uni ei tule ja tuntuu että sekoan. Meinaa alkaa oikeasti ahdistaa. Koitan vaan hokea itelleni, että ei ole hätää, ei ole hätää.. Kukaan ei tule edes käymään, ihmiset on kai niin varovaisia, kun pelkäävät häiritsevänsä, mutta kyllä mua ainakin piristäis.
Kuluispa aika nopsaan niin toivottavasti olokin vähän helpottais ja hormonitoiminta tasaantuis...
 
Tuttu tunne helmikuulta...itse kävin myös aivan ylikierroksilla, hormoonit jylläsi pahemman kerran ja osastolla ollessa vaan vollotin yksinäisyyttä, sillä kukaan sukulainen ei voinut tulla käymään, sillä kaikilla oli epäonnekseni flunssa päällä...lohtua ei myöskään tuonut mieskään, sillä ei ehtinyt vierailla v-mäisen työnantajansa takia kuin max. 2h päivässä ja sitten olin taas yksin...

Joten iso :hug: sinulle...heti kun pystyt, niin lähde kävelylle tai muuta sellaista...raitis ilma ainakin tepsi hieman omiin uniongelmiini =)
 

Yhteistyössä