synnyttäneen ehkäisy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
cerazzette minipillerit . vei menkat mennessään kokonaan.
tiedän kyllä että nää pilsut jakaa mielipiteet, mut suosittelen ainaki kokeilee jos ei aiempaa kokemusta ole =)

En suosittele minipillereitä, vuotoa kesti yhtä kauan kuin pillereitäkin eli 4kk. Lopetin ne siihen.

Nyt käytössä hormonikierukka ja suosittelen kaikille! Ei välivuotoja, ei mitään ja on todella luotettava, helppo ja ainakaan mulle ei tullut mitään sivuoireita vaikka normaalisti en voi hormonijuttuja käyttää. Miinuspuolena hinta, mutta jossain saa ilmaiseksi. Tosin kun jakaa viidelle vuodelle, ei sekään enää tunnu.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
tiedän kyllä että nää pilsut jakaa mielipiteet, mut suosittelen ainaki kokeilee jos ei aiempaa kokemusta ole =)

ei vie kaikilla.. jotkut vuotaa lähes kokoajan noilla pillereillä. mä oon onnekas kun mulla lähti menkat

no entä kyseisen pillerin haitat? Haluttomuutta?? mielialan heittelyt??

tosiaan kierukkaahan varmaan suosittelevat, mut mietityttää et ku on niin kallis et jos ei sit itelle sovikkaan

Alkuperäinen kirjoittaja jenny:

no entä kyseisen pillerin haitat? Haluttomuutta?? mielialan heittelyt??

tosiaan kierukkaahan varmaan suosittelevat, mut mietityttää et ku on niin kallis et jos ei sit itelle sovikkaan

no mulle ei ole tullut mitään haittoja. joillekin tulee, joillekin ei. kokeilemallahan sen tietää vasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En suosittele minipillereitä, vuotoa kesti yhtä kauan kuin pillereitäkin eli 4kk. Lopetin ne siihen.

Nyt käytössä hormonikierukka ja suosittelen kaikille! Ei välivuotoja, ei mitään ja on todella luotettava, helppo ja ainakaan mulle ei tullut mitään sivuoireita vaikka normaalisti en voi hormonijuttuja käyttää. Miinuspuolena hinta, mutta jossain saa ilmaiseksi. Tosin kun jakaa viidelle vuodelle, ei sekään enää tunnu.. :)

Sama mielipide. Cerazettet saivat hyppimään seinille, kuparikierukalla vuosin kuin pistetty sika, ja Femoden-pillereitä en enää saanut kun verenpaine alkoi reistaamaan.

Vuoden alusta asti ollut hormonikierukka, ja mitään pahaa sanottavaa ei ole. Kahdet menkat oli alkuvaiheessa. Myöskään akne ei palannut, vaikka pelkäsin.

Muoks. Hormonikierukalle jäi itellä hintaa 93e, ja puolen vuoden pillerit maksoivat jo yli 50e. Ja kierukassahan voi mennä kuukausiakin, ennen kuin voi sanoa sopiiko vai ei..eli ei heikkohermoisille =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:

Sama mielipide. Cerazettet saivat hyppimään seinille, kuparikierukalla vuosin kuin pistetty sika, ja Femoden-pillereitä en enää saanut kun verenpaine alkoi reistaamaan.

Vuoden alusta asti ollut hormonikierukka, ja mitään pahaa sanottavaa ei ole. Kahdet menkat oli alkuvaiheessa. Myöskään akne ei palannut, vaikka pelkäsin.

no mä oon herkkä nuille hormoneille kans, siksi vähän se hormoni kierukkakin arveluttaa jos sekin saa skitsoilee, kummiski niin kallis. mut varmaan se on sit laitettava. Yhet pillerit matalahormoniset, veivät multa kyvyn kostua eli aina piti liukkaria käyttää (tämä siis ennen raskautta) ja pillereiden käytön lopetuksen jälkeenkin kesti enne kuin oli taas normaali toiminnassa alapää. sitä en enää haluaisi, vaikka ilmeisesti tuo synnytyskin ja hormonit nyt niitä limakalvoja kuivattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:

no mä oon herkkä nuille hormoneille kans, siksi vähän se hormoni kierukkakin arveluttaa jos sekin saa skitsoilee, kummiski niin kallis. mut varmaan se on sit laitettava. Yhet pillerit matalahormoniset, veivät multa kyvyn kostua eli aina piti liukkaria käyttää (tämä siis ennen raskautta) ja pillereiden käytön lopetuksen jälkeenkin kesti enne kuin oli taas normaali toiminnassa alapää. sitä en enää haluaisi, vaikka ilmeisesti tuo synnytyskin ja hormonit nyt niitä limakalvoja kuivattaa.

Me tultiin tuohon h-kierukka tulokseen perhesuunnitteluneuvolassa, koska se tuntui olevan kaikista sopivin. Ja tosiaa ihan nähtäväksi jäi, että miten elimistö siihen suhtautuu.

Cerazette ehkäisi loistavasti, koska se vie kaikki halutkin ;)
Laastaria kokeilin, en hirveästi tykännyt, lähinnä kosmeettisista syistä.
Ehkäisyrengasta käyttäisin mielelläni, mutta siitä ei ole markkinoilla (ainakaan tällä hetkellä ) kuin yksi hormonipitoisuus, joka ei minulle riitä (menkat oli 2 vk välein ja kesti 2 vk).
Eli tavan pillerit on minun valintani, jostain syystä en ole h-kierukkaa kunnolla edes harkinnut (vailkka ystävät on kovasti kehuneet).
Tällä hetkellä käytössä on kylläkin kumi, koska en ole jaksanut varata aikaa gynekologille...

Cerazette ehkäisi loistavasti, koska se vie kaikki halutkin

juu tää on nuis pillereissä se juttu, lisäksi kun menee vielä paikat rutikuiviksi... no ei ainakaan tuu heti lisää lapsia..

juu tää on nuis pillereissä se juttu, lisäksi kun menee vielä paikat rutikuiviksi... no ei ainakaan tuu heti lisää lapsia..

eli sulla olikin niistä jo kokemusta ? :) ok.
näissä ehkäisyasioissa kyllä oikeasti ei kannata antaa sen painaa, mitä muut sanoo. kun jokaisella on se kroppa kuitenkin erilainen siinä suhtautumisessa näihin juttuihin. mutta tokihan sen tiesitkin .
musta olis vaan hullua olla suosittelematta jotain vain koska se ei minulle sopis, kun voihan se sinulle sopii ku nenä päähän :) synnytyksen jälkeen kroppa on muutenkin sitten taas sellaisessa käymistilassa ja mahdollisesti muuttuu, että joku ennensopimatonkin ehkäisy voikin sopia. ehkäpä sen sitten yhdessä lääkärin kanssa juttelemalla japohtimalla löytää, sen parhaan tavan itselleen . :)

eli sulla olikin niistä jo kokemusta ? :) ok.
näissä ehkäisyasioissa kyllä oikeasti ei kannata antaa sen painaa, mitä muut sanoo. kun jokaisella on se kroppa kuitenkin erilainen siinä suhtautumisessa näihin juttuihin. mutta tokihan sen tiesitkin .
musta olis vaan hullua olla suosittelematta jotain vain koska se ei minulle sopis, kun voihan se sinulle sopii ku nenä päähän :) synnytyksen jälkeen kroppa on muutenkin sitten taas sellaisessa käymistilassa ja mahdollisesti muuttuu, että joku ennensopimatonkin ehkäisy voikin sopia. ehkäpä sen sitten yhdessä lääkärin kanssa juttelemalla japohtimalla löytää, sen parhaan tavan itselleen . :)

ei nuista samoista vaan tarkoitin yleensä pillereitä :D, mut kiitos vastauksesta

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Minipilsnereiden huonoin puoli on se, että niitä pitää muistaa napsia säännöllisesti. Homssuista elämäntyyliä harrastaville ne eivät siis sovi.

Kapselikin on keksitty, ei tarvi muistaa napsia minuutilleen mitään.
Toisille ei sovi ja toisille sopii.
Mulle sopi, ei vuotoja, ei hormoonikiukkuhyppelyitä ja elämä oli seesteistä ja auvoista.
Poisto ei oo ollu mitenkään kummonen toimenpide, puudutus, pien viilto ja kapseli ulos ja laastaria päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
onko kellään kokemusta kapselista tai laastarista

Jadelle-kapseli on jo toista kertaa ja en voi kuin suositella.

miten kapselin poisto, oklen kuullut että karmee toimenpide ja et koteloituvat jotenkin

Ei ollut mitenkään karmeaa. Paikallispuudutuksessa, kivuton ja nopea. Samoin kuin laitto. Sen poistamisen vaan osaa harmittavan harva lääkäri, meillä tk:ssa onneksi on sellainen joka osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
onko kellään kokemusta kapselista tai laastarista

Jadelle-kapseli on jo toista kertaa ja en voi kuin suositella.

miten kapselin poisto, oklen kuullut että karmee toimenpide ja et koteloituvat jotenkin

Ei ollut mitenkään karmeaa. Paikallispuudutuksessa, kivuton ja nopea. Samoin kuin laitto. Sen poistamisen vaan osaa harmittavan harva lääkäri, meillä tk:ssa onneksi on sellainen joka osaa.

aiheuttakos tää hormonikierukka kuitenkin alkuun niitä mielialan heittelyitä

T: parisuhde on kohta taas koetuksella

Mulla on kans toi kuparikierukka, ja oon ollu kuulemma paljon "tasaisempi" kun pillereiden kans. ;) Oon muutenkin ollut 100%:sti tyytyväinen tohon.

Yhteistyössä