Synnyttäminen Rovaniemellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Logotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Logotar

Aktiivinen jäsen
23.07.2008
8 258
1
36
Mietin tuossa että oon täältä palstalta lukenut kovasti negatiivista palautetta LKS:n synnytysosastosta ja vuodeosastosta.

Täytyy sanoa että mulle tuli juuri toinen oikein mukava kokemus ko. paikasta.

Tänään päästiin pois sairaalasta ja hyvä mieli ja kuva jäi niin synnäristä kuin lapsivuodeosastosta. Mukavia kätilöitä ja lastenhoitajia, apua sai kun tarvitsi ja kaikkiin kysymyksiin sai vastauksen.

Tosin sen uuden remontin vaikutusta en huomannut verrattuna edelliseen synnytykseen. Tähtitaivasta ehdin katsella puolisen tuntia kun makoilin ammeessa mutta siinähän se sitten olikin. Salissa olevaa tähtitaivasta ei tarvittu kun näky muutenkin tähtiä silmissä :D

Äitiyspoliklinikan väki tosin oli mielestäni vähän tympeämpää mutta ei siellä tarvinnut käydä kuin pari kolme neuvolakäyntiä.

:flower: Rovaniemen keskussairaalan synnytys- ja lapsivuodeosaston henkilökunnalle, oli hyvä synnyttää siellä :)

Se remontti vaikuttaa siten, että henkilökunta kiertää ja on näin monitaitoisempaa. Ennenhän sielä oli alakerran väki ja yläkerran väki erikseen. Nyt kuutosessa ollaan yhtenäisempi joukkio ammattilaisia. Synnytyssaleja (nykyisin pitääki muistaa sanoa synnytyshuoneiksi) on vähennetty, tosin kahdessa huoneessa on valmius synnytyksiin, jos oiken sesonki pukkaa.

Uskon, että uudistus oli hyvä asia. Synnytyshuoneiden äänitiiviydestö en tiedä... Nehän sijaitsevat sielä samassa ryppäässä kaikki. :D

Onnea! Otavan alla on tapahtynyt jo viikon verran.=)

no on siinä onneksi sulkuovet siihen aulaan ettei sieltä ihan hissiaulaan kuulunut kiljuntaa mutta kun käveltiin yhden huoneen ohi jossa oli tosipaikat menossa, niin kyllä se käytävälle kuului :D kysyinkin siltä kätilöltä että eikö niitä oo ajateltu äänieristää niin kyllä ne piti vissiin olla... no aika huonot on eristykset sitte :)

ja kyllä täytyy sanoa että omat ääniefektit kuulu varmaan alakertaan saakka :D

no on siinä onneksi sulkuovet siihen aulaan ettei sieltä ihan hissiaulaan kuulunut kiljuntaa mutta kun käveltiin yhden huoneen ohi jossa oli tosipaikat menossa, niin kyllä se käytävälle kuului :D kysyinkin siltä kätilöltä että eikö niitä oo ajateltu äänieristää niin kyllä ne piti vissiin olla... no aika huonot on eristykset sitte :)

ja kyllä täytyy sanoa että omat ääniefektit kuulu varmaan alakertaan saakka :D

Kerrosta alemmas ei kuulu koskaan mitään. :D

Riippuu kätilöstä.. mulla pieni tumma, silmälasipäinen nainen, joka sopis paremmin teurastamoon töihin kuin kätilöksi. Silloin ei naurattanut. Kaksi muuta syntyneet OYS:issa osaavissa käsissä :)

Oli kyllä hyvä että remppa tehtiin!

[QUOTE="vieras";22409078]Riippuu kätilöstä.. mulla pieni tumma, silmälasipäinen nainen, joka sopis paremmin teurastamoon töihin kuin kätilöksi. Silloin ei naurattanut. Kaksi muuta syntyneet OYS:issa osaavissa käsissä :)

Oli kyllä hyvä että remppa tehtiin![/QUOTE]
minutakin lks on ollut paras. olen synnyttänyt tyksisä, lks ja oulussa. Tyks on olut pahin

[QUOTE="vieras";22409078]Riippuu kätilöstä.. mulla pieni tumma, silmälasipäinen nainen, joka sopis paremmin teurastamoon töihin kuin kätilöksi. Silloin ei naurattanut. Kaksi muuta syntyneet OYS:issa osaavissa käsissä :)

Oli kyllä hyvä että remppa tehtiin![/QUOTE]

joo niin tietenkin riippuu, mutta kun täällä on suorilta lytätty kaikki hoitajat ja osastot...

Mä ehdin tavata taas oloni aikana synnytyssalissakin kolmen vuoron kätilöt ja mukavia olivat kaikki. Samoin vuodeosaston väki oli tosi miellyttävää ja iloista :)

Ihana ajatuksena tuollainen tähtitaivas:)

Mutta onnea sinulle kovasti pikkuisesta!:)
Kauvankos sä nyt sitten saitkaan kaiken kaikkiaan viettää aikaa pois kotoota,sukulaisten luona?
Miten synnytys lähti käyntiin,vai käynnistivätkö?

Ihana ajatuksena tuollainen tähtitaivas:)

Mutta onnea sinulle kovasti pikkuisesta!:)
Kauvankos sä nyt sitten saitkaan kaiken kaikkiaan viettää aikaa pois kotoota,sukulaisten luona?
Miten synnytys lähti käyntiin,vai käynnistivätkö?

tultiin melkein kolme viikkoa sitten, rv 38+2 ja vauva syntyi 40+6 eli lauantaina aamulla. Perjantaina supisteli, vaikken tajunnutkaan ite, koko illan ja lauantaina aamuyöllä lähdettiin neljän jälkeen synnärille. 5,5 tuntia meni ja vauva oli maailmassa :)

poika syntyi mitoilla 49cm ja 3990g :)

paljon onnea!!

mie olen synnyttäny lks:ssä -05 ja -08 sama kätilö molemmilla kerroilla.ja oli kyllä tosi mukava ! ainostaan äitilapsi osastolla oli natsi tyyppi joka ei meinannu kotia päästää vaikak oli 2vrk tarkistus tehty vauvalle, kysinki että milläs estät? napisi jotaki ja pyysin toista tekeen kotiutus paperit loppuun. istu naama norsun v7tulla kansliassa ku lähin.

tultiin melkein kolme viikkoa sitten, rv 38+2 ja vauva syntyi 40+6 eli lauantaina aamulla. Perjantaina supisteli, vaikken tajunnutkaan ite, koko illan ja lauantaina aamuyöllä lähdettiin neljän jälkeen synnärille. 5,5 tuntia meni ja vauva oli maailmassa :)

poika syntyi mitoilla 49cm ja 3990g :)

No ei ollu hirveen pitkä synnytys,vaik muuten pitkä odotus olikin:D

Entä kerkeskö mies mukaan?:)

Yhteistyössä