Synnyttämään,minne lapsi hoitoon??

Nojoo, ei vielä synnytys käsillä, mutta etukäteen jo mietiskelen tätä asiaa. ELI miten olette järjestäneet lapselle hoitajan, jos synnytys käynnistynyt esim. yöllä?Mielelläänhän sitä miehen ottas avuksi sinne synnärille, mutta jonkun pitäis olla hoitamassa lasta kotona.Potentiaalisia hoitajia ei saatavilla lähietäisyydellä, paitsi maailman ilkein anoppi,jonka "apuun"ei pysty luottamaan...
 
Meillä on onneksi isovanhemmat samassa kaupungissa, eli vaikka ollaan yöllä lähdetty niin pian on ollut hoitoporukka oven takana.

Kerran olen itse hakenut naapurin muksun meille hoitoon, kun vanhemmat lähtivät synnyttämään.

Olisiko sinulla ketään kaveria, puistotuttua vaikka joka voisi tulla hoitamaan tai hakea lapsesi heille?
 
Meillä isovanhemmat asuvat lähellä, joten meillä se hoitui heidän avullaan. Itse olen ottanut useamminkin yöllä lapsia hoitoon tästä syystä ja tarjonnut sitä apua ystävällenikin, tosin hän sai asian järjestymään sitten toisin. Ehkä joku naapuri tai kerhotuttu voisi auttaa?
 
Meillä oli lasketun ajan aikaan sovittu "päivystysvuorot". Miehen vanhin poika, mun eno ja sen vaimo ja miehen entinen naapuri (sairaseläkkeellä). Päivä lasketun ajan jälkeen (täsmälleen sama kuin esikoisen kanssa, neuvolantäti sanoi, että äidit usein synnyttävät samanikäisiä vauvoja) sit illalla alkoi voimakkaat supistukset. Vanhin poika oli tullut meille yöksi ja kävin hänelle kertomassa, että voimme häippästä pian. Ja niin lähdettiin puolen yön jälkeen. Illalla soitettiin myös enolle ja matkalla sairaalaan vielä vahvistettiin viestillä, että he pääsevät aamulla päästämään pojan golfkisaan (oli lauantaiaamu). Aamulla vauveli olikin sitten jo syntynyt. Tuo oli muuten ainut ajankohta jolloin ex-naapuri ei olisi päässyt hoitamaan vajaa 2v lastamme, hyvä kun muut pääsivät =) :heart: :flower:
 
Meillä on vielä ja synnytykseen aikaan. Yksi kaveri tarjoutui tulemaan mihin vuorokauden aikaan tahansa - lupasi pitää kännyn yölläkin päällä! Tosi hienoa. (Siksi tuntuu niin makealta että reilu vuosi sitten kun esikoisen synnytin niin en paikkakunnalta oikein ketään vielä edes tuntenut ja nyt on vuoden aikana löytynyt muutama hyvä uusi ystävä!)
Mummo on sitten luvannut tulla apuihin kun kutsutaan, mutta koska hän tulee matkan päästä niin tarvitaan "ensiapua".
 
Meillä on onneksi melkoine tukiverkosto tässä ympärillä,isovanhemmat, omat siskot ja vielä lapsen entinen hoitotäti. varmaan sinne viedään,mikä paikka sattuu olemaan sopivasti saatavilla.laskettuun aikaan on vielä tovi.
 
Hei,

jos sukulaisia jne... ei asu lähistössä niin ota yhteyttä MLL:n hoitajavälitykseen. MLL:n kautta me saatiin kaksi hoitajaa "päivystämään" lasketunajan lähestyessä. Lopulta lähtö synnytykseen tuli yöllä ja toinen hoitajista sitten tuli hoitamaan esikoista.


 
Sama ongelma täälläkin, toivotaan, että käy niin, kuin esikon kanssakin: lääkäri kertoo päivän, milloin käynnistetään. Kummit ovat puolen tunnin matkan päässä, he ovat lähimmät. On tässä vielä kuukausi aikaa...
 

Yhteistyössä