Synnyttämään lähtö

  • Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti
"kea"
Mulla oli illan mittaa epäsäännöllisiä napakoita supistuksia, en kuitenkaan uskonut, että lähtö vielä tulee. Puolen yön aikaan ne muuttui säännöllisiksi ja koko ajan kipeämmiksi, kunnes aamuyöstä lähdettiin sairaalaan. Eli olihan niitä merkkejä vaikken niitä kuunnellutkaan. :p
 
Aamulla jotenkin vaan tiesin että illalla lähdetään synnyttämään. Sanoin miehelle siitä ja hän ei millään uskonut koska ei ollut supistuksia eikä muitakaan merkkejä. Mutta kuinkas kävikään, illalla tuli synnärille lähtö ja lapsi syntyi yöllä. Jotenkin sen vain vaistoaa vaikka ei mitään fyysisiä merkkejä tulisikaan.
 
Esikoisen kanssa pitkin päivää alkoi olla sellaisia suppareita että tiesi että alkaa lähentyä h-hetki, illalla voimistui ja tiheni ja yöllä alkoikin sitten sellaisella rytinällä ettei tarvinnut miettiä lähteäkö.

Kakkosen kohdalla tuli sinänsä yllärinä että menin synnärille näytille kun epäilin että on lapsivettä tihkunut ja suppareita tulikin käyrällä sen verta tiheään etteivät päästäneet enää kotiin.
 
Nyytty
Synnytys käynnistyi laskettuna päivänä illalla vesien menolla. Päivällä kävin vielä 20 km päässä kaupungissa shoppailee, kun ei ollut mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan :)
 
Mulla meni rv 38+0 aamulla limatulppa, ja siitä sitten tein johtopäätöksen, että tänään vois jotain tapahtua. Touhusin armotta koko päivän, siivosi ja pyykkäsin, mutta yhtään kipeää supistusta ei tullut. Ainoastaan kivuttomia harjoitussupistuksia, ja niitä mulla oli tullut jo viikoilta 20+ tosi tiheästi. Kun mä sitten illalla luovuin toivosta ja kävin napsauttamassa saunan päälle, menikin lapsivedet ihan yks ja kaks. Siitä 6 tuntia 20 minuuttia ja meidän poika veti henkeä ensimmäistä kertaa :heart: Että ei ehkä ihan puskista, mutta vähän kuitenkin ;)
 
"vieras"
Ihan yllättäen rv 36+0 meni lapsivedet aikasin aamulla ja siitä sit synnyttämään lähdettiin ja esikoinen syntyi samana iltana myöhään. Edellisenä iltana sanoin miehelle, että ei tämä nyt vielä kuukauteen todellakaan synny.
 
Esikoista odottaessa ei minkäänlaisia tuntemuksia, kuin vasta aamulla, kun supistukset alkoivat klo 6. Tosin luulin sen johtuneen mämmistä, jota olin syönyt ed.iltana:) Sitten klo 9 sinä aamuna tajusin, että "hei, vauva se sieltä taitaa tulla maailmaan" =) Poika syntyi illalla 21.42 rv 41.

Kakkonen käynnistettiin ja se tuli yllärinä, kun olin yliaikaiskontrollissa. Rv 41+6 oli tuolloin.

Kolmosesta olin yliaikaiskontrollissa rv 41+5 ja siellä naislääkäri teki tosi rajun sisätutkimuksen. Autossa matkalla kotiin alaselkää nipisteli, muttei muuta. Aamuyöllä klo 4 alkoi supistukset ja tyttö syntyi samana päivänä klo 13.28.

Neljättä odottelen ja "jännittelen", että mitenköhän käy. Laskettu aika 9.1.11.
 
Esikoisesta supistukset alkoivat aamuyöllä ja päivän sekä illan siinä ensisynnyttäjänä pohdiskelin, onko se menoa vai ei. Punertavaa lima oli myös tullut aamulla, joka epäilytti. Seuraavana yönä vauva syntyi.

Kuopuksesta oli tullut supistuksia viimeisinä viikkoina pitkään ja samaa punertavaa limaa tuli päivällä, josta arvelin tositouhujen alkavan ja illalla supistukset ihan yhtäkkiä kovenivatkin ja vauva syntyi taas yöllä.

Nyt kolmosta odottaessa on jo (rv27) tuttuja supistuksia, joten odottelen viime metreillä taas sitä punertavaa limaa ja supistusten huomattavaa kovenemista.
 
Ekasta en tiennyt illalla nukkumaan mennessäni että aamuyöstä ollaan matkalla synnyttämään.
Yhtään ei ollut erilaisia supistuksia eikä muitakaan ennusmerkkejä, heräsin vain sellaiseen kuukautiskipumaiseen tunteeseen ja sain havaita vuotavani verta.

Siitä se sitten lähti..... :)
 
joop
Vatsaa alkoi yöllä jomottamaan, sellaista menkkakipujen tapaista kipua.
En ajatellut sitä sen kummemmin, vaikka en meinannutkaan unta saada sen takia.
Aikaisin aamulla kun heräsin, kivut koventuivat nopeasti niin etten miettinyt hetkeäkään ONKO tämä nyt SITÄ.
Sitten mentiin ja n.30 tunnin päästä syntyi esikoinen.
 
Esikoisesta heräsin yöllä pissahätään, mutta kun sängystä nousin niin lapsivedet lösähti lattialle. Ja se todellakin tuli yllätyksenä meinaan viikkojakin oli vasta 33+5.

Tokasta aamuyöllä heräsin siihen kun pikkarit oli märät (luulin kusseeni housuun ja olin jo ihan paniikissa, että mites nyt näin), kiiruhdin vessaan, en ollut kussut alleni vaan siellä oli PAAAAALJOON limaa (limatulppa) ja siitä samantien alko supistukset.
Yllätyshän sekin tavallaan oli vaikka viikkoja oli jo päälle 39+. Vaikka kaikki, jopa terveydenhoitaja hoki joka käynnillä "varaudu siihen, että tämäkin syntyy ennenaikaisena niinkuin esikoinenkin".
 

Yhteistyössä