Synnytstapagallup

  • Viestiketjun aloittaja emo85
  • Ensimmäinen viesti
emo85
Eli miten synnyttelitte? sairaalassa, kotona, alateitse, sektiolla, altaassa...?

Mulla tyttö tuli sairaalasa täysaikasena alateitse. ponnari kesti 8 min. :p koko rytäkkä kesti viittä vaille 9 tuntia. :whistle:
 
Pieneläinhoitaja
Sairaalassa rv40+5, alateitse, puoli-istuvassa asennossa, synnytys 12h ja ponnistus 10min, ja seittemän tikkiä. seuraavana päivänä jo olin sitä mieltä ettei ollut kamalaa, vaan ihanaa =)
 
-Tumpula-
Rv 40+1, hätäsektiolla sairaalassa. Synnytys kesti 36,5 tuntia ja päättyi hätäsektioon koska vauvan sydänäänet romahtivat.
Nyt sitten toivon että pääsen tämän toisen ponnistelemaan ihan itse ulos mahasta.
 
Kumpikin sairaalassa, puoli-istuvassa asennossa, esikon ponnistus 26min ja kokonaiskesto 6h, kuopuksen ponnistus 3min ja koko toimitus yht. 2h48min. Kolmatta odotellaan rv 37+4 ja kovasti toivon että hitaammin tulis maailmaan ettei välille syntys :/
 
39+6, normaali alatiesynnytys. Ponnistus näin ekakertalaisella 25 min.
niin ja sairaalassa ihan siinä sängyllä puoli-istuvassa asennossa. En saanut käyttää ammetta, palloo tai muutakaan (toivoin kyllä), sillä aloin vuotaa verta heti tulotarkastuksen jälkeen. <br><br>
 
Sairaalassa, puoli-istuvassa asennossa epiduraalin voimin, synnytys kesti n. 9 tuntia josta ponnistusvaihe n. 10 min. Ja epiduraalinkin pyysin vasta supisteltuani 7 tuntia- sitä ennen kivunlievityksenä vain "viljatyyny", josta ei kyllä sanottavimmin apua. En kuitenkaan kokenut supistuksia mitenkään epämiellyttävinä. Lopulta pyysin epiduraalin kun aloin pelkäämään etten ehdi saamaan sitä ennen tosirytinää.
Kivuton synnytys! Repeämien tikkaaminen kamalaa!
 

Yhteistyössä