Syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneet

Hei taas!

Tänään oli neuvola ja kaikki kunnossa yhä edelleen... Painokin oli kääntynyt nousuun, kokonaiset 600 g kuukaudessa!! Inkku on ilmeisesti kääntynyt nyt oikein päin eli pää alaspäin. Potkut tulevat kivasti nyt tuohon ylävatsaan.

Kysymys: Kuinka moni teistä pyöräilee raskauden aikana? Ajattelin kokeilla kun sain siihen luvan. Työkaverit varoittelivat mutta sekä lääkäri että kätilö sanoi että sen kuin vain jos tuntuu hyvältä. Jahka aurinko tulee esiin niin on kiva polkaista kevätsäässä.

Saara ja Inkku 28 + 6
 

Saarax: Esikon aikana pyøräilin kunnes polvet ottivat vatsaan kiinni. Kyllä se kroppa sitten ilmoitta, jos menee liiallisuuksiin urheilu.

Täällä edelleenkin ollaan vuodelevossa. Seuraava ultra on ens maanantaina. Näkee sitten mikä on kohdunkaulan tilanne. Viime keskiviikon ultrassa kohdunkaulaa oli enää 9 mm, mutta pääsin takaisin kotiin kun lupasin vain maata. Viideksi viikoksi kun se vielä riittäis niin alkas tytøt olla valmiita. No eipä tässä kummempia.
Voikaahan paksusti.
T: Katinkka
 
Neuvola oli eilen;
Paino nyt 4 kg noussut ensimmäisestä neuvolasta.
rr ja pissa ok. HB:tä ei mitattu kun oli viimeksi 134.
sf 24, yläkäyrällä mennään.
Vauveli istuu niin että sen pää tuntuu ja myös näkyy vasemman rinnan alla, peppu on kuulemma navan vieressä oikealla puolella ja jalat potkii vasemmalle ala vatsaan. Korttiin neuvolan täti kirjoitti PT.

Perhevalmennukseen sain ajat. Kolmena iltana olisi pari tuntia, alkaa parin viikon päästä.

Sokerirasitus olisi kolmen viikon päästä.

anjamarita ja Sara 25+1
 
Hei!
Taidanpa minäkin pitkästä aikaa kirjoitella kuulumisia... :) Elikkä toinen lääkärineuvola oli tänään ja sairaslomaahan sieltä sitten pamahti, kun on ollut alaselän oireita (iskias-kipuja) ja nyt parina päivänä töitten jälkeen supistellut hiukkasen. En tiiä jos tekisi 8-16 vuoroa koko ajan, et jaksasiko paremmin. Nyt on ollut iltavuoroa jossa paljon ulkona seisomista ja aikaiset aamut tökkii todella, kun ei saa nukuttua. Tämä masuasukki kun tahtoo herätellä öisin... Olen nyt melkein kuun loppuun saikulla. Jännä miten jo tämä ilta tuntuu paremmalta, kun olin päivän kotona...
Tosi vilkas on tämä pikkuinen edelleen. Pitää lepotaukoa silloin kun luen isoveikalle iltasadun. Nimittäin aina silloin haluaa tämä tuleva isoveli koittaa masua ja juuri silloin on tooosi hiljaista. :D Kuunteleekohan hänkin iltasadun ja nukahtaa sitten?
Mutta semmoista siis tänne.

T.Nala78 ja pikkuinen 27+5
 
Heippa vain!

Anjamarita: Meillä on vauveli aivan samassa asennossa! Nyt tässä jännitelläänkin mahtaako kääntyä kohtapuoliin...

Sf-mitta oli tällä viikolla 28 ja minulle on painoa tullut 9kg lähdöstä. Vauveli lähentelee 2kg.
Minua on myös väsyttänyt vietävästi, sillä on ollut vaikkea nukkua öisin.
Huomenna onneksi viimeinen työpäivä ja sitten alkaa loma! Parit ekat päivät menee kyllä levätessä. Supistelua on ollut edelleen ja toivonkin niiden rauhoittuvan kun jään pois töistä.

Sipsuli 31+2
 
Kiva kuulla teidän kaikkien kuulumisia.

Katinka: Tsemppiä siihen makuuasennossa viihtymiseen ja malttia kaikin puolin. Lopussa se kiitos seisoo. Toivottavasti sinulla on runsaasti lukemista tai muuta viihdykettä.

Anjamarita: Meilläkin alkaa perhevalmennukset. Ei vain tahdo oikein löytää sopivia iltoja, yksi joudutaan varmaankin hoitamaan yksityisellä. Toivottavasti sokerirasituskokeenne menee hyvin. Minä en ole vielä saanut diagnoosia vaikka rasituskoe olikin positiivinen, on eri asia juoda puhdasta sokerilitkua kun syödä normaalia ruokaa. Sokeriarvot pysyy normaalilla tasolla dieetin avulla.

Lutuliini: Joko olet paranemiseen päin?

Nala78: Meillä sama ongelma, Inkku potki viime yönä niin että unta en tahtonut saada silmiini. Yritän laulella ja rauhoitella sillä lailla, mutta tietysti heti kun seuraavan kerran käännän kylkeä tai muuten siirrän asentoa neiti alkaa jumppatuokion. Lisäksi vielä nenä on tukossa ja hengitys on vaivalloista. Yritän kasata tyynyjä pää alle että olisi puoli-istuvassa asennossa mutta yöllä huomaan herääväni ja valuneeni alas tyynykasalta.

Sipsulille hyvää viimeistä työpäivää ja loman alkua. Minulla alkaa äitiysloma vasta viikolla 35, jos ei tule sairaslomaa. Toivottavasti supistelut katoavat.

Tsemppiä kaikille!

Saara ja Inkku 29 + 2

 
täällä sitä vielä supistusten kourissa ollaan,just kun ajattelen et nyt se lähtö tuli niin supparit loppuvat, kuten eilen illalla kävi..Onnex kävi näin sillä meidän digikamera oli sitten ihan itsekseen mennyt rikki kun sitä eilen kokeiltiin..Huomenna siis lähdettävä kameran ostoon,vaikka onneksi näissä nykyajan kännyköissäkin on hyvät kamerat..

Mulla tulee tuota painoa koko ajan älyttömästi lisää,terkkari käski jo mennä toisen kerran sokerirasitustestiin kun sokerit koko ajan koholla.Onko joku käynyt kahta kertaa kyseisessä testissä? Mulla eka sorirasitustesti oli ok, joten en ymmärrä tätä käytäntöä..Pelkäävät kai ettei vauveli kohta ollenkaan mahdu syntymään ja määräsivät minut vielä ylimääräiseen synnytystapa-arvioon, neuvola lääkäri kun ei osannut sanoa mahtuuko syntymään vai ei..
Tällaisia kuulumisia tällä kertaa..
Hyvää vointia teille kaikille! Palaillaan!
 
Lutuliini: Ikävä kuulla että aina vaan tauti vaivaa. Toivottavasti uusi antibioottikuuri auttaa. Korvakipu on yksi kurjimmista kivuista.

Rose79: ymmärtääkseni nuo sokeriarvot voivat nousta raskauden loppuaikana eli vaikka on ihan OK raskauden alussa niin lopulla voi olla jo sokeriarvot koholla. Minulla todettiin positiivinen sokerirasituskoe mutta seurannassa ne ovat olleet ihan OK. Silti joudun mittailemaan niitä loppuraskauden ajan varmuuden vuoksi juuri tuosta nousuriskistä johtuen.

Onko teillä jollain muulla tullut kramppia palleaan? Minulle iski perjantaina inhoittava pistävä kipu palleaan niin että soitin päivystykseen varmuuden vuoksi. Syynä oli ilmeisesti ylirasitus. Kipu meni ohi Panadolilla ja unella. Säikäytti pahoinpäiväisesti.

t. Saara ja Inkku 30 + 0
 
Nosto on tarpeen...

Minulla ei ole mitään kiirettä äitiyslomalle, hommia on vielä hurjasti rästissä ja sijainenkin pitäisi löytää. Onneksi vointi on ollut vielä toistaiseksi hyvä.

Näittekö Teemalta tänään hyvän dokumentin vauvan aistimuksista kohdussa, ääni, valo ja tuntoaistimuksista? Oli kiva ohjelma.

Saara ja Inkku 30 + 2
 
Hei täältäkin!

Vielä makoilen yhdessä kasassa, vaikka lääkäri maanantaina kontrollissa sanoi, että synnytys voi alkaa hetkellä millä hyvänsä. A kaksonen on jo lähtøkuopissaan ja se kodun kaula on kadonnut jo kokonaan. Vielä oli paikat kiinni, mutta saattavat kuulema ihan muutamalla supistuksella aueta. En millään päästäs tyttøjä vielä masusta ulos ovat kuitenki vielä tosi keskosia, vaikka pärjäämis maiksethan ovat jo tosi hyvät. Jos nyt 3-4 viikoa vielä pysyisivät, vaik lääkärin mielestä se on hyvin epätodennäkøista, mut se ei tiijäkkään mitä on Suomalainen Sisu.

Esikoista oottelin ku kuuta nousevaa ja toivoin et tulis vähän enen laskettua, mut yli se meni ja nyt joutuu makaamaan, ettei tuu liian aikasin...Tasan ei käy.

Närästys on aika kovaa ja vatsa on ollu jo viikkoja suurempi kun esikoisen syntyessä. olo ei siis oo kovin kummonen, mutta kärsin mieluusti kun vaan pysysivät sisällä. Reilu kolme vuotta viidennen siirron jälkeen oli jo ihan varma, et meistä ei biologisia vanhempia tule, mutta kohta näitä ois kolme. Meillä oli muuten adoptiopaperit jo viittä vailla valmiit, mut lääkäri suositteli kokeilemaan vielä kerran.

Toivottavasti Lutuliinin sairastelut ois nyt sairasteltu.

Paljonkos Rosella on viikkoja?

Saraxille jatkoja hyvään vointiin.

Iso :hug: ihankaikille ketään unohtamatta: katinkka ja tytøt rv 31+3

 
Kiva kun kirjottelet Lutuliini. Täällä on niin hiljaista. Totta että saadaan olla onnellisia kun on tärpännyt. Olin tänään ultrassa. Täällä käydään kaksosiA odottaessa yksityisellä gynellä, ja siellä oli iso kasa tyttøjä ultraamassa ens viikon munasolupoiminta päiviä. Mulla oli melkein nolo olo kun ähkin ja puhkin niin vaikeena mahani kanssa. Teki mieli avata suu ja sanoa, että tiedän kyllä kokemuksesta mitä läpi käytte ja toivoa on teillä kaikilla näyttää tältä 7 kk kuluttua.

Ultrassa kaikki vauvoilla hyvin. Painoarvio nyt n. 1500 g \ neiti. Kohdunkaulaa ei enää mitata kun se jo kaks viikkoa sitten oli poissa eikä kohdun suutakaan sorkita, joten sain pitää housut jalassa. Lääkäri on vaan joka kerta iloisesti yllättynyt kun näkee minut yhtenä kappaleena.
Mua muuten Lutuliini kovasti kiinnostaa tuo luovutus systeemi ja miten päädyitte ky. maahan ja niin edelleen, joten luen mielelläni kaiken jos haluat kertoa.

Olen ollut omalla luvalla hieman enemmän jalkeilla. Muuten toimii ihan ok, mutta selkä kipeytyy älyttømän nopeasti. Eilen leivoin jopa leipää (kone teki taikinan, jonka lapoin vuokiin ja heitin uuniin)

Kun tämä närästys vaan antaisi rauhan....

Kertokaahan taas kuulumisianne mutkin.

T: Kattinka 32+3
 
Kiva nähdä täällä viestejä. Tsemppiä vain Kattinkalle ja kiva kuulla että Lutuliinikin alkaa voida paremmin. Kirjoitin perjantaina pitkät tarinat, en enää edes muista oikein mitä ja sitten tuo viesti kehveli katosi ennen kuin ehdin painaa tuota Vastaa nappia... Siitä sitten suivaannuin niin että en jaksanut enää uudestaan pamista.

Viime viikolla oli neuvola ja ensimmäinen äitiysvalmennus. Kohtu on kasvanut normaalisti ja painoa on tullut 400 g lisää eli nyt olen tuon 400 g painavampi kuin plussatessani. Onneksi ei ole tullut painoa enempää! Sokeriarvot on kondiksessa, samoin verenpaineet ja virtsa-arvot. Tänä viikonloppuna haravoin puutarhassa ja ajoin polkupyörällä ensimmäistä kertaa. Hassulta tuntui kun polvet osuvat mahaan. Tärinä ei tunnu pahalta mutta täytyy seurata kuinka pitkään tuo maha sopii. Pitäisi ehkä ohjaustangon asentoa muuttaa niin että polkee pystymmässä. Olen viikonloppuna yrittänyt myös painaa töitä, koska ei ole enää kuin 4 viikkoa äitiyslomaan ja pieni paniikki siitä että pitäisi ehtiä hoitaa hommat ennen sitä niin että sijaisen on hyvä ottaa koppi. Äitiyspakkaus tuli, mutta en ole ehtinyt siihen kajota. Ajattelen, että ehtii sitä sitten äitiyslomalla, toivon mukaan ainakin! Ainut oloa haittaava oire on tuo pieni väsymys, joka iskee silloin tällöin niin että on hyvä ottaa tirsat, ja niitä kyllä sitten ottelenkin aina kun voin. Tuo pääkoppakin toimii paremmin kun välillä nukkuu ja työnteon tehokkuus kasvaa.

Kyllä tässä vähän sellainen aamukampaolo on, lasken että enää 4 viikkoa äitiyslomaan ja 8 viikkoa laskettuun aikaan... apuaa!! Synnytys ei sinäänsä jännitä, ei muuten kuin tuon kivunlievityksen näkökulmasta, että mitä minulle voidaan muun lääkityksen vuoksi antaa, vai voidaanko antaa ollenkaan. Ilmeisesti minulle ei sektiota välttämättä tehdäkään vaan annetaan mahdollisuus synnyttää alateitse mikä on tietysti lapsen ja toipumisen kannalta hyvä asia.

Me olemme myös äärimmäisen kiitollisia siitä että hoidot tärppäsivät jo toisella siirrolla ja että olemme päässeet näin pitkälle ja ilman ongelmia! Onnellisia ihmisiä olemme ja siunattuja kaikin tavoin.

Tsemppiä kaikille!

Saara ja Inkku, 31 + 5
 
Pitkästä aikaa täällä teidän kuulumisia lukemassa..Minullekkin tarttui se julmetun kamala flunssa ja jouduin sairaalaan korkean kuumeen (39!) kanssa, siinä samalla sitten supisteli julmetusti kun yskin koko ajan vaan.Nyt kuitenkin taas kotona,ihanaa..Synnytystapakin sitten varmistui ihan tavalliseksi alateitse synnytykseksi, koko ajan olen kyllä erityisseurannassa sokerieni takia..
Niin tosiaan saamme olla onnellisia että hoidot ovat johtaneet meidät tähän tilaan, mulla tosiaan jo 3 IVF ja toivo meinasi pettää monta kertaa hoitojen aikana..
Nyt lähden nauttimaan kotiruuasta kun sairaana eivät pöperöt oiken maistuneet..Hyvää vointia ja aurinkoisia kevätpäiviä teille !

Rose ja ISO VAUVAMAHA!!
 
Neuvola kuulumisia:
painoa tullut yhteensä 6 kg.
Hb 126
rr ja pissa ok.
Kohdunpohjan korkeus 28, yläkäyrällä mennään.
syke n. 150
Turvotusta on vähän ilmennyt, neuvolan täti kehoitti juomaan vettä.
Vesi vain ei oikein maistu :(

Viimeviikolla oli sokerirasitus ja sen arvot oli hyvät.

Tänään on viimeinen (kolmas) perhevalmennus kerta, aiheena lapsiperheen arki.

Seuraava neuvola kahden ja puolen viikon päähän varattiin.

anjamarita ja Sara 28+0
 
Heippa mammat!

Ajattelin tuoda listan tänne, kun pikkuhiljaa alkaa meille syksyn plussaajillekin koittaa totiset paikat :D Oikeasti uskomatonta, että ollaan jo tässä vaiheessa menossa!

Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Sesty 1. IVF:n 1. PAS 25.5.
Rose79 3. IVF 25.5.
Juuliallekin 38 v. 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset 25.5.
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen 10.6.
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Lutuliini 49 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Kattinka 35 v 4. IVF 2. lapsi, kaksoset 19.6.
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
maleha 28v. 1.IVF 26.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 24.7.
Bee 24v, 3.ovulaation induktio 26.7.
Tiina80 28 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku
Miina-76 3.IVF 28.8.
Habanero 25.9.


Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Ines, ovulaation induktio,
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen

Täälläkin on neuvolassa käyty ja kaikki edelleen mainiosti. Nyt on vauveli raivotarjonnassa, ja aika alhaallakin jo. Oikein lupaavalta siis näyttää.

Jonkinlaista stressin poikasta meinaa tässä kehittyä, sillä joinakin päivinä tuntuu ettei millään pysty repeämään kaikkeen. Pitäisi hoitaa opiskeluja kunnialla eteenpäin ja ehtiä myös viettämään erittäin vilkasta sosiaalista elämää. Koti on enimmäkseen kuin pommin jäljiltä, paitsi silloin kun on tulossa vieraita. Missähän välissä ne vauvan vaatteet oikein saa pestyä...? Tietty kyse on loppujen lopuksi vain asioiden priorisoinnista. Tämä lienee hyvää harjoitusta siihen, mitä tuleman pitää :ashamed:

Voikaahan paksusti! Erittäin kivaa vappua teille kaikille toivottelee
Tintti ja vauva 33+4 :heart:
 
Heippa vain kaikille!

Kyllä sitä tässä vaiheessa tosiaan monasti mieleen tulee, kuinka pitkä reissu on tehty ennen tätä raskauden onnistumista. Meillä siirrettiin noin 15 hyvää alkiota kolmessa IVF-hoidossa ja tämä alkio oli viimeinen. Sitten oli tarkoitus siirtyä adoptioon. Mutta toisin kävi!
Vaikka vatsa iso ja synnytykseen enää noin 1kk, niin kyllä sitä vieläkin ihmeissään ollaan.

Minullakin oli neuvola tällä viikolla ja kaikki oli ok. Turvotusta on täälläkin ilmentynyt nyt säiden lämmittyä. Ja nukkuminen alkaa olla hankalaa. Vauva on kyllä raivotarjonnassa, mutta poikittain ja tuntuu, että en pysty kovin hyvin nukkumaan kummallakaan kyljellä.

Mutta aikaa ei ole enää paljon kun tähänkin ketjuun alkaa vauvoja syntyä. Jännää!

Terkuin Sipsuli 34+3
 
PeePee: Minun kohdallani 6:nnella viikolla pieni vuoto oli ilmeisesti ihan väärä hälytys, usein saattaa istukan kiinnittyessä ja muodostuessa tulla vuotoa jos on verevä limakalvo. Jos ultrassa kaikki hyvin, voit olla huoleti, niin ainakin me olimme. Kyllä se vuoto on runsaampi jos jotain hälyyttävämpää olisi. Kiitos loppumetrikirityksistä! Tässä jo tuntee olevansa raskaana, olo on sen verran uhkea.

Minulla oli ultra nyt viikolla ja Inkulla kaikki hyvin. Neiti kasvaa keskellä kasvukäyrää, näytti jo kromosomien lisäksi varmuuden ultrassakin, että tyttö on todellakin tulossa. Inkku teki myös kiusaa lääkärille heiluttamalla napanuoraa, kun sen virtausta yritettiin mitata, hihiii... ja potkiskeli voimakkaasti.

Nyt mökille viikonlopun viettoon...

t. Saara ja Inkku 32+3
 
Heippa !

Minä olen vieläkin kasassa vaikka lääkäri melkein neljä viikkoa sitten uskoi, ettei montaa päivää mene. Kun pääsis niin pitkälle, että sais vauvat sitten vierihoitoon heti synnytyksen jälkeen. Mä muistan esikoisen syntymän jälkeisen yøn kun maattiin vierekkäin ja tuijoteltiin toisiamma silmiin. Sitä onnen tunnetta ja rakkauden määrää :heart: .

Olen itse alkanut 8 viikon tauon jälkeen liikkua hieman enemmän. Eilen oli pojan kanssa leikkipuistossa ja lähikaupassa pyørällä. Piristi kummasti kun on tää sohva ollut mun piiriäni sairaalasta kotiinpääsyn jälkeen. Ei alkanut yhtään supistelemaankaan.

Sipsuli Siirrettiinkø teillä useita kerralla? Meillä siirrettii kans esikoista oottassa 9 huippulaatuista (maks 2 kerrallaan) alkiota ennekuin kiinnittyi. oli se kovaa aikaa. Tällä kertaa eka hoito 2:n passin jälkeen onnistui.

Kiva Tintti kun toit listan lähemmäs. Voitaskin aina seuraavalle sivulle siirryttäessä tuoda sitä lähemmäs.

Saaralle ja Inkulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Sulla ei tosiaan oo juuri paino noussut.

Maistuisko Anjamaritalle vesi paremmin esin. sitruunalla maustettuna? Mun herkkujuomaa on onneks aina kraanavesi. (ja punaviini ;) )

Lutuliin : Täällä tytøt hikottelee Tuupen seurana.

Hyvä kun Rosen kuumeilu ei jatkunut ja kaikki on kunnossa.

Vielä PeePeelle onnea matkaan.

Mukavaa keväistä vauvan odotusta!
Kattinka tyttøsineen 33+4


 
Hei vaan minunkin puolestani! =) Täälläkin mukavasti masu heilahtelee vähän väliä, kun pikkuinen siellä kääntyilee. Käyrä taisi olla ylä- ja keskikäyrän välissä viimeksi neuvolassa, eli ihan ok. Nyt olen ollut taas pari päivää töissäkin, mutta ei se oikein hyvältä tunnu. Olen tosi kipeä illalla työpäivän jälkeen ja sitten vielä supistelee enemmän pitkin päivää. Ja kun ei todellakaan pysty töissä keventämään. Olen menossa tiistaina lääkäriin ja varmaan jään sitten uudestaan sairaslomalle. :/ Olen ajatellut nyt vaan, että se olisi tärkeintä, että en sänkyyn joutuisi. En halua siis sitä riskiä ottaa, että rehkin itteni vuodepotilaaksi... No, onneksi pomo vaikuttaa hyvin ymmärtäväiseltä.
Vielä olisi siis pari kuukautta odotusaikaa. Tosin muutaman kommentin olen saanut tyyliin: Et ole vielä synnyttämässä... On niin alhaalla kuulema tuo maha. No ei se oikeastaan vielä kamalan korkealle ole noussutkaan. Oon vaan naureskellen vastannut noihin kommentteihin, että : juu, vielä pitäisi pari kuukautta kasvattaa tätä... :D Mahtaa olla muuten kyllä aikasta hurjan näköinen ilmestys tämä mamma tuossa kesäkuun lopulla... Äitiysrahapapereitakin jouduin metsästelemään, kun oli palkoista laitettu aika myöhään ne menemään kelaan. Onneksi kuitenkin ehtivät juuri ja juuri. Tosin vielä pitää pyytää palkanlaskijaa lähettämään viime kuun palkkatiedot kelaan... Ja sekin jäin maanantaille, kun oli tuo vappu ja täti lomilla... :attn: Äitiyspakkausta kyselin sitten kelalta, että millonkahan sen sitten saattaisi saada, niin arvelivat että menee kesäkuulle. No, ehtiihän sen setviä sittenkin kyllä... Ihan kivalta tuo 2008 pakkaus vaikutti kuvissa. Tänään kyllä hypistelin h&m:llä vauvojen bodypaketteja... Jotenkin tuntuu kyllä että sitä tosiaan alkaa kääntymään sisäänpäin... Ei niin edes kiinnosta muut asiat kuin koti ja perhe.
Että semmoista (sekavasti sepustettua) siis tänne. Aurinkoista viikonloppua!
 
Hei kaikille! Kaiken muun tohinan keskellä olen täysin unohtanut lukea muiden kuulumisia. Niin laskettuaika on tänä sunnuntaina, Iita on itsestään ilmoitellut supistuksilla, mutta tosi hommiin ei olla vielä päästy. Lapsivettä on vähän puoleisesti, joten ollaan oltu tarkkailussa äitiyspolilla. Masu on iso ja alkaa olla tukala niin istua, maata kuin kävellä. :D
Joten toivottavasti Iita nyt ymmärtää lähteä tulemaan, odotamme malttamattomina!
Tsemppiä ja hyviä vointeja kaikille!
Kuunlilja ja Iitukka 39+2
 
Olipas kiva kuulla kuunliljasta. Pistä sit vaikka mies pistämään tänne tietoa kun Iita on tullut ite et kuitenkaan pääse heti imetys+ muun tohinan kans koneelle. Onnea matkaan. Toivottvasti ei mee yli ne on pitkiä päiviä/viikkoja. Muistan hyvin esikoisen kanssa kun mentiin viikko yli ja se oli elämäni pisisn viikko.

Nala: Kannattaa kyllä jättää tyøt vähemmälle jos vähänkin siltä tuntuu. Mullakin on maha ollu tosi alhaalla molemmissa raskauksissa. Nyt on sf mitta hurja 39 cm, vaikka ei se kaksosodottajalle mikään tosi suuri oo.


Meille on tulossa tosi pieniä vauvoja. Lääkäri sanoi,että yli kasi kiloisiksi eivät ehdi, vaikka pääsisin täysille viikoille. Eivät olleet maanantain kontrolliin juurikaan kasvaneet, mutta saavat tarpeeksi ravinoa ollakseen virkeitä ja hyvissä voimissa. Napavirtaukset kohtalaiset, mutta jotain tapahtuu viimeisillä viikoilla (näin oli esikoisenkin kanssa) kun kasvu vaan jumittuu. En ole kuitenkaan huolissani sillä esikoinenkin lähti hujaan kasvuun heti syntymän jälkeen ja pelkälä rintamaidolla.

Ihanaa kun on tuo parin kuukauden vuodelepo ohi ja saa edes hieman kasvattaa kuntoaan niin jaksaa sitten tosi paikan tullen ponnistaa.

Kiva tehdä koti ja pihatøitä ja laittaa loput vauvajutut valmiiksi. Tosin 10-15 minuuttia kerrallaan riittää ja sit pitää taas pitää paussi.

Missäs muut? Kuulumisia odotellaan. Pidetään nyt tämä ketju loppuun asti pystyssä.


T: Kattinka 34+1
 
Bee
Moi!

Jospa laittaisin minäkin muutaman rivin kuulumisia!

Kuunliljalla alkaakin olemaan kuumat hetket meneillään!! =) Itsellä tuntuu olevan vielä ikuisuus tuohon pisteeseen.. :ashamed:

Omaan napaan ei mitään kovin erikoista. Massu on aika pieni vielä, sf-mitta alakäyrällä. (23cm) Eilen käytiin 4D-ultrassa ja samalla kerroin neuvolalääkärin huolesta koskien sf-mittaa. Vauveli on kasvanut ihan normaalisti, painoa 1177g, hoikka tyttö siis. "Pitkä" ja hoikka, siksi ilm. sf-mitta hieman valehtelee. Napasuonen virtaukset normaalit ym. Sain siis huokaista helpotuksesta! :)
Odotus muuten sujuu ihan normaalilla mallilla, supistuksia vaan on riittänyt jo reilun kuukauden verran. Kohdunsuu pehmentynyt, mutta kiinni.

Jaksamista ja ihanaa kesän odotusta kaikille mammoille!! :flower:

Bee ja Elviira 28+4
 
Löysivät silloin pari kuukautta sitten myooman kohdusta tuosta navan vierestä joka on kooltaan 6 cm. Maanantaina oli toinen kontrolli NKL äitiyspolilla, onneks ei ollut muuttunut miksikään. Sain ajan taas kuukauden päähän. Ihan kiva kun tämän kontrollin seurannan vuoksi pääsee aina kurkistamaan miten Sara tyttö jakselee, lääkäri teki koko arvion joka oli 1223 g. Siellä se istui otsa vasten myoomaa eli perätilassa edelleen oleskelee.
Synnärille olisi tutustumiskäynti 16.6.

Saran tavarat laitoin viikonloppuna kondikseen. Sängyn kokosin ja laatikko on sen sisällä. Vaatteet (50 - 68 cm) lipastossa. Hoitopöytäkin ok. Turvakaukalo pitäis hankkia, vaunut saan serkulta.

Vielä olisi kuutisen viikkoa töitä ennen äippälomaa, vointi ihan ok, mitä nyt issiäs aina välillä ilmoittelee olemassa olostaan.

anjamarita ja Sara 29+1
 
Hei!

Toivottavasti olette saaneet tänään hemmottelua, koska kyllä raskaana olevatkin tulevat äidit tarvitsevat huomiota, itse sain symbolisesti nupullaan olevia ruusuja ja aamiaisen pöytään. Tuo lutuliinin hemmottelu kuulostaa hyvältä!

Meillä tilanne vielä kohtalaisen hyvä, virtsassa vähän proteiinia, mutta muita raskausmyrkytysoireita ei ole joten asiaa seuraillaan ja nestettä täytyy juoda kunnolla. Ainut ikävä oire on käsien turvotuksesta johtuva rannekanavaoireyhtymä, käsiä siis särkee ikävästi. Onko teillä muilla vastaavia oireita? Asiaa ei paranna yhtään se että juuri nyt on viimeinen rutistus töissä ennen lomaa ja päätteen näpyttelyä täytyy tehdä kiivaalla tahdilla. Odotan äitiyslomaa kuin kuuta nousevaa. Ensimmäinen kerta elämässäni kun en tee töitä... lomatkin olen yleensä jotain lukenut, tarkastanut tai väsännyt, aivotyötä kun teen ja pääkoppaa on vaikea sulkea. Nyt toivon että pikkuinen pistää minun aivoni muille radoille niin täydellisesti että työasiat unhottuvat.

Tein 350 km reissun autossa ja se meni hyvin varsinkin kun nukahdin kumpaankin suuntaan moottoritiellä tunniksi. Pissataukoja piti pitää kaksi mennessä ja yksi tullessa ja jaloittelu on hyvä tehdä myöskin että veri kiertää. Toivottavasti lutuliini pystyt reissaamaan. Minulla olisi ollut viikolla 37 reissu, mutta en enää lähde sukulaisjuhliin.

Perhevalmennuksista on nyt ollut kaksi ja vielä yksi jäljellä ja synnytyssairaalaan tutustuminen 4.6. Anjamaritan kanssa saatetaan törmäillä samalla poliklinikalla...

Tsemppiä kaikille, aurinko paistaa!

t. Saara ja Inkku 33 + 5
 

Yhteistyössä