Syksyn 2009 yrittelijäät

  • Viestiketjun aloittaja Manna78
  • Ensimmäinen viesti
kisu_mirri
Catriinalle tsempitykset! Jännittää puolestasi - toivottavasti tulet kertomaan meille hyviä uutisia :)

Voi sinua PST... Toivottavassti saat itsesi kasattua ja positiivisella mielellä eteenpäin.

Manna jatkoi tuota lapsettomuus aihettani.. Itseni kyllä lasken lapsettomien joukkoon kuuluvaksi ihan selkeästi. Minussa sekä miehessä todettu vikaa ja yritystäkin on taas ollut yli vuoden ja ollaan lapsettomuushoidoissa. Esikkoakin yritettiin lähes kaksi vuotta. Eli ei kyllä jää epäselväksi ollaanko lapsettomia, kun kaikki kriteerit täytetään. Todettu vika jommassa kummassa ja reilun vuoden yritys on mielestäni sellainen, jonka jälkeen voi itseään lapsettomaksi kutsua.

Vuosi yritysaikana on mielestäni vielä aika vähän. Ihminenhän on luonnostaankin todella huono lisääntymään, vaikki missään ei olisikaan vikaa (onnistumis-% 20 per kierto). Tämä myös lohdutuksena muille!!

Mimisa tervetuloa joukkoon! Lisää itsesi meidän listaamme (nimimerkki, suluissa kuinka monetta lasta yrität,yrityskierto ja jännäyspäivä). Me ollaankin sitten saman ikäisiä - minä myös 24. Itselläni myös aikoinaan kierto sekosi pillereiden lopetuksen jälkeen totaalisesti ja samaa olen myös kuullut monelta.. Taitaa olla ihan yleistä. Itse kävin gynellä ja sain terolutit kiertoa tasaamaan - ei kyllä minulla auttanut, mutta pco:ni varmaan vaikutti asiaan.
 
Catriina
Hätähousu täällä.Huomenta kaikille!Aamulla oli pakko testata ja tuloksena liuskatestissä selvä mutta kontrolliviivaa haaleampi plussa.Nyt pitää sit jännittää viel muutama päivä.Toivottavasti täti ois hukannu mun osoitteen reilun vuoden ajaksi.

Mimisalle lämpimät tervetulotoivotukset!
Catriina kp 28
 
Unelmoija78
Ou jee ja uusi plussa!!! :) Elikka isot onnittelu halaukset Catriinalle :) Ihana lukea positiviisia uutisia. Mikas sinulla on siella fiilis? Toivottavasti kaikki hyvin.
Mimisa tervetuloa joukkoomme. Tanne vain sitten purkamaan kaiken sortin tunteita :) Mitas muille yrittajille kuuluu? Tanne suuntaan ei juuri kummempaa. Taitaa olla vissiin ne piinaviikot edessa. Toivotaan etta viikko menee akkia. No onneksi on enimmakseen nuo tyoasiat mielessa ei ole tahan vauvatouhuun sen kummemin ehtinyt keskittya. Ollaan jatkettu jokatoinen paiva menolla ja tanaan ois sitten jalleen aikanen ilta tiedossa jos vain saisi jostain jonkin sortin energiaa itestansa ja miehesta irti. Toissa edelleen sama selkaan puukotus rumba menossa eika haastatteluta ole vielakaan tietoa. No olen tassa kuussa elanyt niin paiva kerrallaan kn ei energia riita sen kummempien murehtimisiin. Jalleen eras ystavistani saa lapsen...toisen kahden vuoden sisaan joten hanen puolestaan nyt sitten pitaisi olla jalleen tosi onnellinen. Ja olenkin kylla han on yksi lapsellisista ystavistani, jolle olen lapsettomuudestamme kertonut ja hanen kommentit ovat olleet todella kannustavia ja ymmartavaisia eika han juurikaan hehkuta raskaudestaan ja on kiinnostunut siita mita meidan maailmaan kuuluu.
Hyvaa alkanutta viikkoa
 
Manna78
Onnittelut Catriinalle plussasta!
Joko olet testannut varmistusta ja onko sinulla jotain oireita/erilaisia tuntemuksia kun mitä muissa kierroissa?

Voi toivottavasti meistä mahdollisimman moni hyppää tähän plussajunaan.
Unelmoijalle peukutukset piinaviikolle, toivottaan että tämä kierto olisi tärppikierto! On se vaan niin inhottava paikka kun joku kertoo mairea hymy kasvoillaan että on jotain uutisia. Onneksi olet tuon ystävän kanssa pystynyt jakamaan ongelmatkin. Kyllä se menee vaan niin että raskaana olevat ei pysty juuri muuta ajattelemaan ja valitettavasti puheenaiheet usein kääntyy siihen suuntaan. Meillä on töissä sellainen tilanne kun yksi puolivälissä ja monella on lapsia niin siitä puhutaan joka lounaalla... ihan uskomatonta! Olenkin alkanut jo välttelemään yhteislounaita tuolla porukalla.

Mimisalle tervetuloa joukkoon. Olikos sinulla jo jotkut lääkkeet käytössä, oletko bongannut ovulaatiota? Itselläni sekosi pilleireiden jälkeen vaan tosi lyhytaikaisesti kierrot, viime syksynä ne heittivät 22-28 päivän välillä mutta kevät on ollut aika tasaista 25-27 päivää. Jännä kyllä kun teininä kierrot olivat aina n. 30-32 päivää.

Mitä muille jännäilijöille kuuluu?

).( tänään aamulla oli vihdoin gyne. Olin eilen tuntenut melko selkeästi oviksen, samaan tapaan kun 3 viimeistä kiertoa. Siitä parin tunnin jomotuksesta ei voi erehtyä. Gyne vahvistikin ovuloinnin ultralla. Ajoitukset meillä oli kohdallaan peittojen heiluttelulla kun la-su hommailtiin. Muutenkin gyne oli sitä mieltä että kaikki minun osaltani on kunnossa ja kierto on oppikirjan mukainen. Hän ei ollut lainkaan sitä mieltä että kannattaa odottaa pidempään kun yk11 on käynnissä niin laittoi lähetteen julkiselle puolelle tutkimuksiin. Perustutkimukset kannattaa kuulemma tehdä ja katsoa miehen testitkin tässä vaiheessa. Gyne toivoi että tärppi tulisi ennen kun kutsu tutkimuksiin tulee ja sitä tässä itsekin toivon!

Sekin on varmaan suhteellista mikä aika on pitkä, viittaan kisu-mirrin kommenttiin vuoden yritysajasta. Onhan se loppupeleissa lyhyt aika mutta kun kaikki on ulkoisesti kunnossa niin meidän prosentit on jo tosi paljon pienempiä tässä vaiheessa. Eri asia on varmaan jos kierto on pitkä ja epäselvä tai endo/pco on todettu.

Olen nyt vähän samoilla fiiliksillä kun Nelli oli ennen heidän tutkimuksia, turhauttavaa kun ei voi itse tässä vaiheessa tehdä mitään. Elän jo aika terveellisesti enkä polta, harrastan liikuntaa, ovuloin ja täti tulee säännöllisesti kylään. Gyne oli sitä mieltä että ei se stressi ovista voi estää, korkeintaan viivästyttää ja sekoittaa kiertoa.

Hyvää viikon jatkoa!
Manna
 
Minttuilona
Täällä olisi myös yksi uusi yrittäjä joukkoon! Olen kolmekymppinen ja yksi lapsi jo löytyy, mies hiukan minua vanhempi. Ollaan menty nyt kaksi kiertoa tulee jos on tullakseen -periaatteella, mutta nyt ehkä siirrytään hiukan tuota "järeämpään" menetelmään tässä vauvaprojektissa, kun ei niistä tärppiä ole tullut. Ensimmäinen lapsi syntyi ensimmäisestä kierrosta. Mitään ehkäisyä ei meillä ole ollut käytössä vuosiin. Pillereiden lopettamisestakin on jo 8 vuotta. Esikoinen on reilu 1,5-vuotias. Kierto taitaa olla suurimmaksi osaksi 30 päivää (haitari 25-30). Tässä oli hiukan pohjatietoa.

Olen hiukan pihalla noiden ovistikkujen suhteen. Olen niitä testannut pari kertaa, jotta vähän olisin saanut kuvaa omasta kierrosta ja kehon toiminnasta. Mutta minulle on siis edelleen vähän epäselvää, että koska se ovulaatio on sen jälkeen kun tikusta on ensimmäisen kerran bongannut vahvan viivan. Vahvat viivat ei mulla kyllä ole olleet koskaan vahvempia tai edes yhtä vahvoja, kuin kontrolliviiva. Eli koska se ovulaatio on sen jälkeen kun tumma viiva tulee tikkuun? Eräs kierto mulle tuli kahtena päivänä yhtä tummat viivat ja sitten alko taas vaalenemaan. Eli milloin ovulaatio tuollaisessa tapauksessa on, noiden päivien välissäkö? Kiva, jos joku viitsisi vähän valaista keltanokkaa :) Tai jos tuntee vatsassa vihlaisun oviksen aikaa, tapahtuuko se ovulaatio silloin?

Edellisessä kierrossa luulin jo olevani raskaana, kun podin oksetusoloa joka päivä viikon verran. Tein testinkin, kun olin niin varma oireestani, esikoisesta oli etomista, joka tuntui täysin samalta. Sain Clearbluen testillä haamujen haamun, mutta en voi olla varma näinkö omiani. Mies kyllä näki samoin. Toinen testi (eri merkkinen) sitten oli kuitenkin negatiivinen ja kuukautiset alkoivatkin normaalisti. Etominen ei kuitenkaan mennyt heti ohi ja mietin, että olisiko kyseessä voinut olla biokemiallinen raskaus. No mene ja tiedä, mutta nyt kuitenkin uusi kierto tehokkaammalla tsempauksella alkaa.
 
Manna78
Unohtui lähettää PST:lle halauksia tädin tulemisen takia:(, toivottavasti saat kohta kerättyä itsesi uuteen yritykseen entistä vahvempana. Haudataan täti niin syvälle ettei se enää tähän ketjuun eksy!

Minttuilonallekin tervetuloa, lisää vaan itsesi listan jatkoksi! PÄivitin omaa jännäilypäivääni.

Ovistikuista omat kokemukseni: liuskatesteillä testaan myös ja tässä saan tummimman viivan (ei ole olleet koskaan vahvempia tai edes yhtä vahvoja) sunnuntai-iltana. Maanantaina oli ollut ovis jonka tosiaan gyne vahvisti ja itse tunsin. Ma iltana oli vielä näkyvissä viivaa mutta haaleampana kun su iltana. Jos kahtena päivänä näkyy lähes yhtä vahvat niin ovis voi varmaan olla toisen testipäivän jälkeen 24h sisään. Käsittääkseni vahvin testi kertoo että ovis on 24-36h päästä/sisällä, mulla se tosiaan on 24h sisällä. Itse pupuilisin sitten molempina päivinä kun testit näyttää vahvaa viivaa. Gyne painotti sitä että kannattaa ajoittaa etenkin päiville ennen kun ovis on.

Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Nelli79, yk13 3.9.
Unelmoija78, kkm 01/09, yk ziljoona (1) 05/10/09
Boogie74, yk 12 (2), kkm 10/06 & 01/07, 9.9.2009
Catriina, yk4, (2), 1.10.
Kisu_mirri, yk10 (2), 9.10.
Manna78, yk11, (1), 12.10.
Annulee yk11, (2), 20.10.
MamaLii, yk5, (2), 20.10.
Pieni-suuri toivomus, yk monta, ???

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)
 
Catriina
Ekaks MInttuilonalle tervetulotoivokset!

Manna, onnittelut onnistuneesta gynekäynnistä ja hienoa kun saitte varmistuksen peittojenheiluttelun oikea-aikaisuudesta.

Aamulla tein varmistustestin ja siihen tuli tosi selvä plussa, vain hivenen vaaleampi kuin kontrolliviiva. Pidän sitä jo kyllä "täytenä" plussana.

Oireina tällä hetkellä nännien nipistely ja ajoittainen alavatsan jomottelu. Eilen tuli taas sellainen "punainen hieno langanpätkä" valkkarin mukana, joten sitä kiinnittymisvuotoa se kai sitten on. Raskaana siis ollaan, vaikka vaikeaa sitä on vielä ymmärtää.

Huippuonnellinen Catriina
 
Catriina
Ai niin, erilaista tässä kierrossa edellisiin verrattuna oli useampi juttu. Siis tässä kierrossa aloitin greippimehun litkimisen, 2-3 lasia päivässä sekä vehnänalkioöljyn nauttimisen. Alkukierrosta harrastin suht joka aamu hikiliikuntaa sekä jätin kaikki karkit ja suklaat pois 12 päivää sitten. Joku täällä Elleissä kirjoitteli että suht sokeriton ruokavalio voi auttaa raskautumiseen. Pupuilua jtp ennen ovista, oviksen aikaan ja vielä oviksen jälkeen kuten aikaisemmissakin kierroissa.
 
Minttuilona
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Nelli79, yk13 3.9.
Unelmoija78, kkm 01/09, yk ziljoona (1) 05/10/09
Boogie74, yk 12 (2), kkm 10/06 & 01/07, 9.9.2009
Kisu_mirri, yk10 (2), 9.10.
Manna78, yk11, (1), 12.10.
Annulee yk11, (2), 20.10.
MamaLii, yk5, (2), 20.10.
Pieni-suuri toivomus, yk monta, ???
Minttuilona, yk1, (2), 27.10.

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)
Catriina, +29.9.2009 (yk4)

Lisäsin nyt itteni listaan ja pistinpä Catriinankin tuohon pluslistaan. Onnea Catriinalle! Laitoin ittelleni yrityskerraksi tosiaan nyt 1, koska aiemmin on ollut vauvatoiveet ilman yritystä.

Nyt täytyykin ottaa mallia Catriinasta ja testata samoja kikkoja. Täytyisi ostaa tuota greippimehua. Lipitin sitä toiveikkaana jo edellisessä kierrossa, kyllähän se selkeesti omaan kehoon vaikutti. Mut hyi hitsi on pahaa, täytyy ihan nenästä pitäen kulauttaa alas, ja vain 1 lasi uppoaa per päivä. Mistäs tuota vehnänalkioöljyä voi ostaa? Sitten vielä tuo hikiliikunta ja herkkujen pois jättö..hmm, paha paikka :)
 
Nelli79
Heippa, ihana lukea monta sivua teidän kuulumisia ja varsinkin kun joukossa on kuin onkin plussaa, isot onnittelut Catriina :)

Manna, tosi kiva kuulla että sulla oli hyvä gyne-käynti, kyllä se vaan jotenkin helpottaa kun kuulee että ei ainakaan mitään näkyvää vikaa ole ja että ovis tapahtuu. Minä kävin myös alkuvuodesta tsekkaamassa gynellä että kaikki oli ok ja muistan että se vei osaa stressiä pois mutta silloin en vielä tiennyt että se ei olisi tarpeeksi... MAnna olen samaa mieltä kanssasi että jotenkin se vuosi tuntuu pitkältä ajalta jos ei löydy mitään näkyvää vikaa eli periaattessa kyse on vaan jostain selittämättömästä. Jotenkin kai ihmismielen on helpompi kohdata lapsettomuusajatuksia kun löytyy joku syy jonka sitten toivottavasti voi korjata.

Meillä oli julkisella eka lääkäri joka oikeastaan oli vaan byrokratiaa eli saimme edelleen lähetteen keskussairaalaan gynepolille jossa sitten vasta katsotaan mitä hoitoja tarvitsemme ja edelleen jonotusta sitten ja toivottavasti jossain vaiheessa pääsee ihan toimintaan asti. Hui, pelottava ajatus että sitä oikeasti on jossain vaiheessa jotain hoitoja edessä...

PST:lle halit tädin tulon takia :(
Unelmoija, koita jaksella lähipiirin vauvauutisia, kaikki me olemme varmaan joutunut kokemaan sen miten rankkaa joskus on kuulla niitä positiivisia uutisia, kun ne ei tule itselle...

Täällä mennään kp4 ja ihan ok fiilikset on, en odottanut mitään joten en rehellisesti sanoen pettynytkään eka kertaa vuoteen yhtään... Positiivinen tunne kun vertaa siihen että viimeiset puoli vuotta kp1 on saanut mut ihan pohjalle ja siitä on kestänyt aina jonkin aikaa nousta taas uuteen yritykseen. Tiedätte kaikki mistä puhun.. ;)

Tässä päivitetty lista
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Unelmoija78, kkm 01/09, yk ziljoona (1) 05/10/09
Boogie74, yk 12 (2), kkm 10/06 & 01/07, 9.9.2009
Kisu_mirri, yk10 (2), 9.10.
Manna78, yk11, (1), 12.10.
Annulee yk11, (2), 20.10.
MamaLii, yk5, (2), 20.10.
Pieni-suuri toivomus, yk monta, ???
Nelli79, yk15 26.10.
Minttuilona, yk1, (2), 27.10.

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)
Catriina, +29.9.2009 (yk4)
 
Unelmoija78
Iltaa,
Kiva kuulla etta Mannan gynen visiitti meni melkoisen mukavasti :) Meidan tulee viela joulukuulle odotella ennen kuin lahetaan tutkimuksiin ja aletaan tekeen verikokeita sun muita. Ja ymmarran tuon fiiliksen etta toisaalta on helpotus tietaa etta ovuloi normaalisti ja muutenkin kierto melkosen tasanen, mutta sitten taas tulee miettiin etta no mika ihme mattaa kun ei millaan tule tulosta vaikka miten pain yrittaa. Mikas teilla on muuten se seuraava askel sitten? Sori voi olla etta kirjoittelitkin siita jo mutta en ole hatapaissani huomannut ;)
Hei Nelli, ihana kuulla sinusta pitkasta aikaa :) ja osaanotot tadin vierailusta,mutta ihana kuulla etta olet melkoisen positiivisella fiiliksella matkassa kuitenkin. Varmasti ne maholliset hoidot pelottaa, mutta toivotaan etta se on sen arvoista. Onkos sinulla muuten tietoa miten kauan teidan tarvii odotella? Ystavani joka on ollut hoidoissa sanoi etta oli toisaalta kamala odotella hoitoja, mutta toisaalta se vahensi sita stressia tuosta luomu yrityksesta ja hanella tama sitten tuottikin tulosta eika tarvinnut hoitoihin lahtea laisinkaan. Toivottelen sinulle ja miehellesi kaikkea hyvaa ja voimia ja positiivista fiilista.
Catriinalle iso halaus ja paljon tarrasukkia pienelle matkaan mukaan :) Toivotaan etta kaikki sujuu hyvin. Kylla me varmasti viela kaikki taalta perasta tullaan luomuna taikka hoitojen avulla. Periksi ei anneta.
Tervetuloa Minttuilona! Tanne vain sitten purkamaan kaikki fiilikset hyvat ja pahat :)
Omaa napaa sen verran etta jalleen on enimmakseen ollut tyot vain ajatuksissa. Juuri ennen nukkumaan menoa eilen havahduin melkein kylmaan hikeen kun oli eras homma jaanyt hoitamatta kun oli puhelin soinut ennen kuin ehdin homman hoitamaan loppuun. No sitten piti tehtaalle heti soittaa ja saada joku jarkkaan tilanne ja saatiinkin se sitten onneksi selville joten sain loppujen lopuksi nukkuttua hyvin. Huh enpa ajatellut etta oisin toita tuonut kotiin tuohon malliin, mutta toivotaan etta loppupeleissa antaa hyvan kuvan ja ehka saisin sen ylennyksen. Talla hetkella on kylla semmonen selkaan puukotus meininki ympari toimistoa etta saa naha. No teen omat hommani parhaani mukaan. Sori taisi tulla melkosen tylsaa tekstia :) mutta taalla ei ole juurikaan oikein mitaan tapahtunut. Meilla jai se peittojen heiluttelu sitten lauantaina oli viimeinen kerta, mutta se oli viikko ovis plussan jalkeen joten toivotaan etta siina oisi tarpeeksi. Ovis "tietokoneen" mukaan tasta kierrosta pitasi tulla noin kolme paivaa lyhyempi, edelleen mietin etta mistahan tuo johtuu, mutta en valita. Mitaan oireita ei ole suuntaan eika toiseen, mutta eipa ole ollut aikaisemmissakaan kierroissa tahan aikaan. Melkoisen positiivisella fiiliksella on tama kierto menty, katsotaan kuinkas kauan tuo kestaa :)
 
Annulee
Hei vaan....eipä oo vähään aikaan tullut mtiään laitettu tänne, jotenkin on sellanen blaah-fiilis tällä hetkellä menossa tässä vauvatouhussa....no, nyt kuitenkin kp12 että ovista vois ootella ehkä ensi viikon alkupuolella. Clomit söin taas...nyt kyllä päätin etten enää uusia hae, et sit jos koitetaan vielä tän kierron jälkeen niin sitten saa olla luomuna. Jotenkin tullut sellanen luovuttamisfiilis....

Sit mä välilä mietin oikeesti sitäkin kun mun mies käyttäytyy kyl todella omituisesti välilä lasta kohtaan. Siis sillai, miten sen nyt selittäis, sanojaan käyttää niin kuin ei lasta kohtaa kuuluisi. siis olettaa jotenkin et toinen on aikuinen ja sille voi puhua kuin aikuiselle...ja lapsi kun on vasta 4-vuotias, niin se saattaa välillä vähän käyttäytyä oudosti ja puhua outoja. En nyt oikee osaa tätä selittää... Sit puhuu välillä sillai ivallisesti lapselle ja jos lapsella on joku "levy päällä", ni vaan omilla puheillaan ruokkii sitä ja näin ollen siitä loppujen lopuksi tulee iso riita. Mä olen jossain vaiheessa tässä miettinyt sitäkin että lähtis lapsen kanssa omilleen asumaan, mutta, ei sekään nyt ihan oikeelta tunnu....mut...en tiä, väsyttää välillä.

noniin, valitusta ensin ja sitten muihin... :)

ONNEA CATRIINA :) Ihan mahtavaa.

Ja tervetuloa uusille, pari ainakin oli ilmestynyt :)

Noniin, mä jatkan aamupuuron syömistä ja eiköhän tää tästä taas.

Aurinkoista päivää kaikille.

Annulee
 
Catriina
Kiitti kaikille onnitteluista! Tuntuu kyllä mahtavalta, että plussa on tosiasia. Positiivisella asenteella ollaan liikenteessä vaikka eihän sille mitään voi että tulee myös pelon hetkiä välillä kun tämä raskaus on vielä niin alussa.

MInttuilona, sitä vehnänalkioöljyä saa luontaistuotekaupoista.

Annuleelle tsemppiä! Ootko mainittnut miehellesi tuosta sinua häiritsevästä asiasta?

Kaikille teille paljon paljon paljon plussatuulia! Minä käyn aina välillä täällä raportoimassa jos teille sopii ja odottelen teistä usempaa tuonne kesäkuun mammoihin!

Catriina

 
Manna78
Mä olen myös tässä kierrossa aloittanut venhänalkioöljyn ottamisen, 1 tl päivässä. Ei ole kovin hyvää sekään mutta otan jotain mehua perään... muuten ei mitään poppaskonstia ole käytössä.

Tosi kiva kuulla Nelli että fiilikset ei ole ihan maassa vaan pystyt ottamaan tämän enemmänkin tosiasiana. Ehkäpä se että tietää syyn auttaa käsittelemään asiaa. Teilläkin on mitä odottaa nyt ;) eikö niin että perustutkimukset oli jo tehty eli seuraavaksi tehdään joku suunnitelma? Tiedätkö kauanko itse hoitoon pääsemisessä voi mennä? Unelmoija taisikin sitä kysyä...

Unelmoija vaan painaa töitä ja töissä puukotetaan selkään. Kuulostaa aika kuormittavalta vaiheeltä tämä syksy sinulla. Ihan positiivista että on muuta ajateltavaa kun vauva-asiat. Hyvä jos töitä on ja vielä parempi jos se johtaa johonkin parempaan työhön. On syksy meilläkin töissä kiireistä aikaan ja tiedän tunteen että työt keskeyttävät unetkin!

Meillä on nyt lähete suoraan Naistenklinikalle jossa tehdään eka perustutkimukset ja sitten hoitosuunnitelma. Olen käsittänyt että kun kutsukirje kuukauden sisällä tulee niin kahden kk päästä ollaan jo tutkimuksissa parhaassa tapauksessa. Mutta sitten voi kestää kauan ennen kun on kaikki selvitelty ja voidaan päättää hoidosta. Ja niihin vaikuttaakin se mitä tutkimuksissa selviää.

Totta Nelli että gynekäynti jotenkin helpotti oloa. Gyne sanoikin että hänellä on ollut sellaisiakin pareja jotka ovat saaneet lähetteen tutkimuksiin ja niitä odotellessa on tärppi käynyt. Ehkä joku helpotus-refleksi siihen vaikuttanut. Nyt pitää vaan toivoa että mekin kuulutaan tuohon ryhmään.

Manna
 
Nelli79
Unelmoija/Manna, meillä on tosiaan nyt perustutkimukset tehty eli verikokeet ja miehen analyysi ja nyt sitten odotellaan kutsua keskussairaalaan tarkempiin tutkimuksiin ja siellä ilmeisesti sitten tehdään myös hoitosuunnitelma. Arviota ei kuulemma pysty antamaan että koska meille kutsu tulee mutta ilmeisesti jouluun mennessä voisi tulla. Toivottavasti tulee mahdollisimman pian koska olen jotenkin nyt positiivisella fiiliksellä enkä halua odotella kuukausikaupalla ennen kuin tietää hoitomahdollisuuksista. Ja meillä tosiaan hieman lohduton tilanne että aika todennäköisesti ei voi tapahtua tuota luomuraskautumista niin siksi ei haluaisi hukata aikaa tietäen että joka kuukausi menee hukkaan koska miehen siittiöt ei vaan pääse perille asti :(
Tsemppiä Manna teillä tutkimuksiin ja toivon todella että teillä käy noin että stressi laukeaa ja sitten raskaus onkin tosiasia. Tuo on kyllä totta mitä Unelmoija sanoi että toisaalta hyvä että tietää "syyn" vauvan saamisen vaikeuteen mutta sitten taas toisaalta helpompi olla jos ei tiedä...

Unelmoijalle muutenkin kuulostaa olevan positiiviset fiilikset, kiva että kierto on lyhempi kolme päivää niin on vähemmän piinailtavaa ;)

Annulee, ota ihmeessä asia puheeksi miehesi kanssa koska en suosittele yrittämään uutta lasta jos tuntuu että kaikki ei ole kunnossa.
 
Unelmoija78
Iltaa :)
Halaus Annulee, tiedan niin hyvin tuon blaah fiiliksen. Itella melkolailla samaa menossa. Toivottavasti tuleva ovis pistaa positiiviselle fiilikselle. Taidan kans samaa neuvoa Nellin kanssa suositella etta miehen kanssa asiasta keskustella vaikka ei varmasti kaikista helpoin aihe olekaan. Tsemppia.
Manna toivoisin kans niin mielettoman kovasti etta teilla kans tulisi se "helpotus refleksi plussa" ;) Ystavalleni kavi nain. Kauan yrittivat lasta ja juuri ennen kuin hoitoihin tuli meno niin patkahti luomu plussa ja nyt heilla onkin sitten jo viisi lasta. Innostuivat niin kovasti. Kunhan nyt pian saisit sen lahetteen tutkimuksiin ja siita sitten hommaa eteenpain.
Samaa toivottelen myos Nellille. Toivottavasti ei mene monta kuukautta hukkaan homman edetessa. Valilla tuntuu etta tama elama on yhta odottamista. Me kans odottelemme etta silloin joulukuussa paasemme verikokeisiin ja antamaan simppa naytteen ja sitten pitaa jalleen varmaan melko lailla odotella. Mutta katsellaan.
Omaa napaa sen verran etta on taas semmonen tunne etta kylla se tati sielta jalleen pian tuppaa vakisin tanne suuntaan. Alaselkaa nippailee jalleen menkkamaisesti, mika yleensakin alkaa tassa vaiheessa kiertoa joten en pitele toiveita kovin korkealla, mutta silti hieman tietenkin toivoo, mutta on enemman semmonen totuuden hyvaksynyt olo etta miten sielta tulisi plussaa kun ei ole tullut sitten kaavinnan jalkeen. No katotaan, jos menkat alkaa niin toivottavasti lauantaina niin ei tarvi toissa sitten vakisin olla hyvalla tuulella.
 
kisu_mirri
Uusille tervetuloa!

Välikommentti: Sekundaarinen lapsettomuus on ihan käytössä oleva termi, jonka piiriin kyllä koen kuuluvani. Anteeksi, jos en ollut tarpeeksi täsmällinen! Jokainenhan kokee asiat eritavalla ja minä kyllä koen kuuluvani lapsettomien joukkoon, vaikken absoluuttisen lapseton olekaan. >Lapsettomuus<hoidoissakin ollaan.. Enempää en aio asiasta alkaa vääntämään. Tämä siis vain minun mielipiteeni ja muut saavat olla lapsettomuudesta, mitä mieltä haluavat.

Manna teillähän on sitten jännäystä edessä!Minäkään en ole koskaan saanut ovistestiin yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolliviiva. Lääkäri tosin sanoi minulle, että selkeä viiva riittää, vaikkei olisikaan ihan yhtä vahva.

Syy jatkuvaan epäonneen vauvapuuhissa kyllä helpottaa oloa, ainankin näin meillä. Toivottavasti nelli pääsee hoitoja aloittelemaan jo vaikka tämä vuoden puolella. Ihanaa, että kuulostat noin positiiviseltä.

).( Piinaviikot etenee todella hitaasti... Vielä viikko!! Oireen oirettakaan en ole onnistunut bongaamaan, edes tulevista menkoista. Alkaa olla jo luovuttaja fiilis. Sitä vaan laskee jo rahoja, että mihin asti ne riittäisivät ja milloin kannattaa jo luovuttaa.. Vähän kyllä puhuttiin, että ensi keväänä olisi aika jättää tämä projekti jollei tulosta synny. Ovatko muut miettineet samanlaisia asioita?
 
Unelmoija78
KP1...nyt ei ole yhtakaan positiivista ajatusta paassa koko touhusta. Ei riita energiat nyt sen kummempaan kirjoitteluun. Ei yksinkertaisesti ole enaan uskoa etta meille onnistaa, ei jaksa tata vuoristorataa.
 
Annunlee
Unelmoijalle haleja....varmasti masentaa...voi että.... Eipä voi muuta kuin sanoa että kylä se olo helpottaa kun kp:tä tulee enemmän...!!!! Voimia.

Itellä täällä menossa ovis...ei ole odotukset enää kovin korkeella...vkonloppuna just puhuttii et clomit on loppu että haenko lisää....no, vähän jäi keskustelu kesken mutta ehkä me sillä mielellä et tää loppuvuosi viel yritellään ja sitten saa olla.

 
Manna78
Unelmoijalle voimia ja halauksia! Voi kun sitä pystyisi lupaamaan että kyllä teillekin ennemmin tai myöhemmin, jollakin keinolla tulee lapsi. Sitä yritän itsekin takoa päähäni, huonoina hetkinä sitä ei tietenkään usko. Mutta jokainen kierto on mahdollisuus. Niinkuin Annulee sanoi niin kp:n edetessä mieli taas piristyy automaattisesti. Voimia!

Annuleellekin tsempityksiä tilanteeseen siellä kotona ja oviksen hyödyntämiseen. Voiko niitä clomeja käyttää kuinka monta kiertoa tahansa? Toivottavasti saatte miehen kanssa mieltä painavat asiat ainakin puhuttua halki ja plussaa tikkuun tämän vuoden puolella.

Entäs kisu-mirri, mitä sinne kuuluu? Todella jännää kun nyt ne totuuden päivät lähenee bd bd!! Raportoi sitten kun oireita (toivottavasti) alkaa puskemaan.

Meillä ei kyllä ole käynyt vielä mielessäkään että tämän projektin lopettaisi. Vielä ei pysty ajattelemaan sellaista vaihtoehtoakaan kun ei meitä ole tutkittukaan. Ainoastaan gynen tarkistus loi taas uskoa vähäksi aikaa. Sitten tullaan romahtamalla alas jos lapsettomuustutkimuksissa jotain löytyy. Mutta siihenkin suhtaudun nyt niin että hoitoja on saatavilla ja olen niihin valmis lähtemään. Kaipa se on niin että naiseen on aina mahdollista pumpata hormoneita ja varmistaa asia hoidoilla jotka auttaa hedelmöittymistä (jos vika naisessa on). Miehen kohdalla tilanne on paljon suoraviivaisempi ja melkein pakko siirtyä hoitoihin.

).( kyllä tässä alkaa vähän olemaan toivoton olo kun nyt viikko oviksesta (jonka gyne totesi ja joka hyödynnettiin) eikä mitään oireen tynkää. Lähinnä samaa kun viikko ennen menkkoja. Ei siis ole kovin positiiviset fiilikset täälläkään. Siksi odotankin nyt että päästään eteenpäin ja tutkimuksiin. Jos sitä ennen tapahtuukin ihme niin sehän olisi ihanaa. Yk 12 olisi seuraavana...
 
Annulee
Sateista aamua kaikille...huh mikä keli!!!! Ajan aika pitkää työmatkaa ja kamala keli kun tiellä on urat täynnä vettä...mieti siinä sitten missä kohtaa ajaa...

Joku kysyi clomista....mun muistaakseni se ois niin että sitä saa syödä 6 kk putkeen ja sit pitää pitää tauko...mut en nyt ihan varma ole menikö se noin. Mä olen nyt syönyt 3 kk. On vähän ristiriitainen olo, et meenkö mä sitten hakemaan sitä lisää (resepti mul kyl on) kun on vähän sellanen olo että ei se mitään auta. Kattoo nyt. Nyt on ovis hyödynnetty tästä kierrosta ja jäädään odottelemaan. täs on nyt kyl kaikenlaista ohjelmaa tiedossa että ehkei kerkee kauheesti miettimään. Heh, ihan kuin joo olisin miettimättä ja viikon päästä alan taas varmaan tuntemaan jos jotain oireilua...heh.

Mieleeni tuli noista limoista....kiva aihe taas. Mut mä olin nyt huomaavinani et limat tuli ennen varsinaista ovista. Ainakin jos ovistikkuun on uskominen koska ovis oikeesti oli. Et limat ois ollut kp15-16 ja ovis sitten kp17-18. Mitäs mieltä ootte??

 
Manna78
Heipähei, vähän hiljaista täällä. Itsekin mietin että olisiko aika siirtyä johonkin eri ketjuun... Lapsettomuuspuoli tuntuu vielä liian radikaalilta, joku "Pidempään yrittäneiden syksy/talvi" jne. voisi olla paikallaan. Muilla palstoilla niitä näkee aika paljon, täällä on vaan vauvahaaveita ja sitten lapsettomuuspuoli seuraavana. Anyone interested?

Annulee, mulla ainakin saattaa olla niin että limoja tulee joko ennen ovista tai välillä voi hyvin tulla oviksen jälkeenkin. Riippuu varmaan monesta asiasta (mm. mitä on syönyt/juonut). Mulla kyllä ovis on vahvimman ovisplussan jälkeen n. 12-24h sisään. Eikä siis 24-36 h niinkuin ohjeet väittää. Tässä kierrossa ei tullut limoja oviksen aikaan tai jälkeen vaan kaikki ennen sitä.

Hyvää viikonloppua,
Manna
 

Yhteistyössä