Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Duffy Eli tänään teit testin ja nyt huomasit et oli roskiksessa muuttunu haamuksi? Mutta hyvänen aika, eihän sitä voi tietää jos se vaikka alkais vahvistua siitä!!! :D Mun yhdellä ystävällä (mullahan riittää näitä raskaana olevia ystäviä + juuri vauvan saaneita ystäviä..) kävi niin, että silloin kuin menkat oli myöhässä niin se sai roskishaamun. Siitä se sit alko vahvistumaan =) Jos susta tuntuu, että et jaksa odottaa loppuviikkoon niin mene ihmeessä itse otattamaan hcg verestä. Minä tekisin niin...kun en jaksais odottaa :)
 
Helmiina täytyy kuitenki pitää pää kylmänä, ettei sitten pety pahasti jos vaikka sattuu se täti kurvaamaan tänään paikalle. Mä taidan huomenna soitella sinne mehiläiseen, jos ei tätiä näy, tänään en ehdi ku iltavuoroon täytyy mennä, mut huomenna vapaa.
 
Sarma
Duffy: Aika ihmeelliset ohjeet väestöliitolta. Mulla kun oli tismalleen vastaava tilanne ja sanottiin, että luget voi jättää pois kun testi oli nega. Tuoresiirrossa mullakin alko lugejen läpi ja passissa ei alkanut ennenku luget lopetti.

Mutta toivotaan, et sulla kääntyis vielä plussaksi.
 
Duffy Ihan totta, pääkylmänä täytyy pitää ettei sitten tule pudottua kovaa ja korkealta. Toivon vain niin kovasti että saat kuitenkin sen plussan!! =) Mulle annettiin myös Väestöliitosta sellaset ohjeet että luget sais jättää pois vasta pp16 jos tuolloin tulos on nega.
 
Millään EI malttaisi enää odottaa testin teko päivää! Ja nyt vasta pp8. Ja pessimistisenähän ajattelen ett sit taas tiputaan korkealta ja kovaa. Mitään tuntemuksia ei ole mihinkään suuntaan. Miksihän meille ei puhuttu mitään moniko soluinen alkio oli? Sanottiin vain että 75%:nen. Onko se sitten hyvä vai huono?
Kipinä antoi taas itsellekin tsemppiä mut olisihan se mukavampi jos noita plussia satelisi enemmänkin!
 
Duffy minäkin aikanaan aloin odottamaan 1 IVF 1. PAS ja lopulta sain vauvan juuri sellaisesta testipäivän roskishaamusta... joten eihän sitä tiedä. Ystäväni alkoi vuosi sitten odottamaan 3. IVF pp14 roskishaamusta..... viivan juuri ja juuri näki, lopputulos onnellinen.

Toivotaan parasta :heart:
 
Oon ollut taustailemassa täällä ja lukenut viestejänne kyllä vaikka en oikein meinaa perässä pysyä. Onnea plussanneille ja muille tsemppiä tulevaan.
Mulla tuli nyt se 6kk jonossa oloa ja soitin tänää varatakseni vihdoin ja viimein aikaa IVF-hoitoon, niin eivätpä teekkään mulle hoitoa vasta ku ens vuonna koska punktio ja siirto osuis just joulun ja uudenvuoden välipäiville :kieh: Kylläpä risoo taas ku niin kauan oon sitä odottanut... Sori omanapaisuus, mut nyt jurppii taas niin kunnolla :'(
 
Mä nyt sitten tein niin, etten asentanu sitä aamun lugea. Aloin miettimään, että jos oonki raskaana, niin eihän se ovi enää irrota, jos lopetan kokonaan luget? Vai pitäskö illalla laittaa yks tms...hankalaa :/
 
Sarma niin no siis se hoitaja sano että jatka niitä lugeja niin kauan ku niitä on. Ja mullehan siis määrättiin niitä 45kpl yhteensä, 1 aamulla ja 2 illalla ja ku laskeskelee niin nyt tänäänhän niiden ois määrä loppua, mut ku mulla jäi ekasta icsist lugeja, jotka käytin eka, niin nyt nämä jäljelle jääneet on vähän niin kuin ylimääräsiä. Tosi sekavasti sepustettu :D Niin sillä aattelin että jos en käyttäskään niitä vaan sen mitä alunperin mulle määrättiin.
 
Sarma, hui mikä määrä! Mulla oli tuoresiirrossa 300mg aamulla ja sama illalla, nyt ollu tosiaan 200mg aamulla ja 400mg illalla. Osittain siksi tuo lopettaminen tuntuki hyvältä idealta ku sitä mömmöä tunkee ulos sitten pitkin päivää ja yötä. :kieh:
 
Mukana menossa keskiviikkona 11.11.2009



Duffy: 1. ICSI:n 1.PAS, siirto 26.10, PP16
Punahilkka-75 : 1.IVF, siirto 4.11, PP7
Tiitiäispuu : 3.ICSI:n 1.PAS, (2), PP7
Heni : 2.IVF, siirto 6.11, PP5
pirpana74 : 1. IVF:n 2. PAS, siirto 10.11,(2) PP1
Silja-Leena : 1.ICSI:n 3.PAS, siirto 11.11, PP0
Iines-74 : 1.IVF:n 2.PAS, siirto 12.11, PP-
Äititär : 1. IVF, siirto 12.11, PP-
Helmiina78 : 1.IVF:n 2.PAS, siirto 13.11, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio 10.11, PP-
sebu08 : 3.IVF, punktio 11.11, PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Linda76 : 3.IVF, vko 48, PP-
Inia : 2. IVF, punktio vko 48, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
toivorikas-72 : 3.ICSI, PP-
ripperi77 : 1.IVF, marraskuu, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
tiinuli77 : 1.ICSI, joulukuu, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Unikeiju-79 : 1.IVF:n PAS, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:
Kipinä1: 2. ICSI :heart: :heart:
tvvo : 1.IVF :heart:
Joppu : 1.IVF :heart:
sade83 1.ICSI :heart:
Uskallanko : 2.IVF :heart:
tyhmäblondi73 : PAS :heart: :heart:
verve : 1. IVF :heart: :heart:
idaliina : 2. ICSI :heart: :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
Sharlin : 1. ICSI
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS
Elenia : 1. IVF
Sunflower79 : ICSI/IVF
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS
Inkku83 : 1.IVF
kolmisin: 2. ICSI
Tytti82 : 1. IVF/ICSI
leppäkerttu-77 : 1.IVF:n PAS
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI
Rosetta : 1. ICSI
Paiju :1 IVF
hemu80 : 1. IVF
 
Heip kaikille! Olen vähän ulalla tämän pinon tapahtumista koska olen kirjoitellut enemmän tuolla loppuvuoden pinossa. Jos päivittäisitte kuitenkin listalle minunkin kuulumiseni? Kiitos! :)
Tänään siirrettiin viimeiset kaksi alkiota pakkasesta, vähän ruppanoita olivat, kakkos ja kolmosluokkaa mutta jakautuneet kuitenkin kivasti joten lääkäri loi kuitenkin toiveikkuutta; josko jompikumpi nappaisi kiinni. Kohtu on kuitenkin nyt hyvässä kunnossa laparoskopian; myoomien ja endometrioosipesäkkeiden poiston jälkeen.
Hurjasti tsemppiä ja voimia kaikille pinolaisille! :heart: :heart: :heart:
Mulla siis 1.IVF:n 2. PAS, siirto 10.11. pp0
Pirpana + rupukka ja ruppana
 
Heipsan! Nyt minä poistun hetkeksi aikaa takavasemmalle. Tänään tuli ultrassa tuomio, tuulimuna, eli ei mitään sikiötä ikinä ollutkaan. Nyt vain odotellaan, koska vuoto alkaa... tää on niin syvältä. Ensin odottaa 2,5 vuotta ja tässä tulos. No ehkä ens kerralla... :'(
 
Joppuolen pahoillani :hug:

Tietääkseni tämä oli sun ensimmäinen IVF? Kuule, kyllä se vielä siitä iloksi muuttuu. Ei vielä tänään, mutta joku päivä varmasti. Ainakin jotain yritystä oli.

Itselläni vielä jännitykset edessä... vasta 5+2 menossa ja kyllä uutisesi säikäytti. Hyvä, kun pääsin takaisin maantasalle. IVF:n jälkeen 7 siirtoa tehty vuoden sisällä ja yhteensä 12 alkiota siirretty. Tämä viimeinen nappasi, mutta vielä en tiedä sen enempää. Askel siis kerrallaan.

Koita jaksaa!!
 
Joppu ikävä juttu, tuntuu varmasti pahalta kun ensin on toivoa ja sitten jotuu taas kerran pettymään :hug:

Kumpa meille kaikille nyt suotaisiin se pikkuinen käärö/kääröt :heart: :heart:

Mitkä on Punahilkka-75 ja Tiitiäispuu fiilikset/tuntemukset?
 
Joppu voi ei.... :'( Oon todella pahoillani!!!! :hug: Toivon että saatte pian aloittaa uuden hoidon, se auttaa taas jaksamaan eteenpäin. Ihan varmasti se plussa vielä tulee teille niinkuin meille kaikille. Voimia!!

Alottelin eilen crinonen. Vaikka mulle ei lugeista juurikaan tullu oireita muuta kuin se kirvely niin tää crinonen on ihan huippu lugeihin verrattuna. Ei valu sitä ällöä mönjää koko ajan housuun :p
 
Joppu, on se niin väärin! Varmaan ihan sama mitä tässä sanoo, ihan perseestä toi on. ON: tänään käyty NKL:n liukuhihnalla, lääkärin luona n. 7 min johon sisältyi vaatteet pois - ultra - vaatteet päälle ja ehkä 5 lausetta. Sitten odotettiin hoitajalle pistelyohjaukseen joka meille ihan turha kun on kolmas kerta. Mutta kun ei saatu hoitokarttaa kuin vasta siellä, odotettiin tunti sitä ja onneks saatiin lähtee kun sanottiin että homma on ihan tuttua. Sitten paperissa lukee että IVF vaikka ICSI pitäis olla, pitäiskö siitä nyt huolestua ja painottaa että ICSI on meillä ainoa järkevä vai kuunteleeko ne? Lääkäri JA on melko kylmä tyyppi mun mielestä. Tänään pitäisi alkaa piikitykset jos hormonikoe ok. Punktio todnäk. 23.11., siirto sitten loppuviikosta. Että silleen. Puregon alkaa kaksinkertaisella annoksella verrattuna Felicitashoitoihin. voipi olla että olo on aika erilainen, ei kait ne muutama folli voinutkaan aiheuttaa mitään oireita. Nyt halutaan enemmän folleja mutta mielellään sellaisia joista tulee sitten myös siirtokelpoisia alkioita. Niin monta mutkaa matkassa vielä.... Ei voi muuta kuin yrittää uskoa että nyt onnistuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toivorikas-72:
Sitten paperissa lukee että IVF vaikka ICSI pitäis olla, pitäiskö siitä nyt huolestua ja painottaa että ICSI on meillä ainoa järkevä vai kuunteleeko ne?
mä luulen, että ne siellä labrassa kyllä tekee mitä tarvitaan kun ovat sen simppanesteen nähneet... toivottavasti. luulo ei kyl oo tiedon väärti...
uskoisin kuitenkin että voit olla huoletta. :) (ja onko tää edes uskon asia?? :headwall: )

 
Joppu: lämmin halaus sinne :hug:

Toivorikas: Meillekin puhuttiin ennen hoitoa oikeastaan pelkästään IVF-stä, vaikka loppujen lopuksi kaikki solut hedelmöitettiin ICSI-llä, kun sperma sen verran huonompaa. Sanottiin meille tosin jo aikaisemmin, että jos näyttää siltä että IVF-llä ei todennäköisesti hedelmöitys tapahdu tehdään ICSI. Me ei tosin naikkarilla olla, mutta julkisella puolella kuitenkin.
Paperissa taisi meilläkin lukea IVF, luulen että näin kaikilla, vaikka oiskin ICSI oikeasti =)
 
Jopulle lämmin :hug: - olen pahoillani.

Heni, tuntemukset on todella lupaavat, mutta odotellaan nyt rauhassa. Mitään en usko ennen kuin tikkuun piirtyy punaista ja vielä en testaa, kun ei voi millään näkyä vielä.

Duffy, esikoisesta sain positiivisen tikkuun vasta pp17 ja HCG:t oli pp14 veritestissä niin matalat, että lääkäri sanoi kemialliseksi - aika kemiallinen tuo pikkuhurrikaani kyllä kieltämättä on vieläkin... Toivoa on.

IVF/ICSI -keskusteluun sen verran, että meillä on joka kerta koitettu tehdä IVF, mutta se on aina muuttunut ICSIksi, kun miehen kamut eivät ilman apua ole löytäneet määränpäähän. Eli tuosta ei kannata huolestua, ei käsittääkseni vaikuta hoidon lopputulokseen. Ainakin meidän klinikalla vaihtavat lennosta toiseen hoitomuotoon tarvittaessa.
 
Nyt ollaan kotiuduttu punktiosta ja saalsi oli 20 munista. Huomenna saan sitten soitella tuloksia klinikalta. Siirto on vasta viiden päivän päästä, eli 16.11 jos ei tuo hyperi pilaa kaikkea.

Voimia kaikille kovasti ja tsemppiä loppuviikkoon! :heart:
 

Yhteistyössä