Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Kiitos Peppiina78 ja Elenia vastauksista. En sitten kuitenkaan ottanut mitään särkyyn ja särki sinne asti kunnes sain punktiossa kipulääkkeet. Enää ei kipua ole ollut joten johtu tosiaan Pregnylin vaikutuksesta. Punktio ei ollutkaan niin paha kuin pelkäsin, nyt vain jännittää pe alkion siirto kun munasoluja saatiin vain kuusi.
 
Mullakin alkoi eilen illalla pikkuisen vuotamaan punaista eli kai se jämä limakalvokin valuu nyt sitten pois . Ei näitä hyvällä tahdollakaan voi menkoiksi sanoa, mutta ei sieltä kai hirveästi voi tullakaan kun ylimääräistä limakalvoa oli vaan se 2mm. Soitan polille nyt aamun soittoajalla, kun muuten se hoitaja soittaa varmaan vasta iltapäivällä, kun lääkärit jo lähteneet.

muoks. No niin nyt on polille soitettu. hoitaja soittaa mulle takaisin päin kun on lääkärin kanssa jutellut. Estrogeeni tuloskin oli tullut se oli 0,12 :^). en nyt tiedä pääsenkö pistämään tänään vai ens viikolla vai en ollenkaan :sweat:. Luulen kyllä että jossain vaiheessa kuitenkin, kun vuotoakin nyt tulee. Kylläpä jänskättää taas ihan kympillä....
 
Ripe72 Onnea hirmuisesti, sulla olikin komea hcg arvo! Ihanaa, että on ekasta ivf:stäkin plussanneita, antaa toivoa lisää :heart:
(.) Eilen klo:20.30 pistetty Pregnyl. Nyt sit vaan odotetaan huomista eli pelätään pahinta ja toivotaan parasta. =)
 
tvvo onnea huomiselle. toivottavasti kaikki menee nappiin =) jännittelen sun puolestas.tulehan sitten kertomaan miten meni.

Onnea oikein sylin täydeltä Ripe72 :flower:

plastex sama homma tääl et käyn tsekkaileen kuulumisia orjallisesti päivittäin :D mä päätin et mehän päästään nyt niin pitkälle et ollaan piinailijoita yhtaikaa. siin ei ole enää muniksilla vaihtoehtoja B) haleja ja voimia odotteluun teille molemmille.
 
Kiitokset onnitteluista!!
Onhan tää vielä niin utopistista, ei oikein itsekään tajua.
Ja se pelko on vielä tietty että miten tässä käy, kun on niin alussa.
Mutta olen antanut itselleni luvan nauttia tästä hetkestä!
Parempi kai olla stressaamatta! :)

tvvo Ai arvo oli hyvä, kiva kuulla. Jostain yritin vähän kattella, mutta kun se haitari on niin laaja. Ja ei varmaan kannata liikaa tutkiakaan. Kuten sanottua, nyt olen tässä tilassa ja sitten nähdään mitä tapahtuu.

TSEMPPIÄ, jaksamista ja ennen kaikkea lykkyä kaikille hurjasti hoitoihin!!! :heart:
 
Ripe aivan mahtavaa! Nauti nyt!!

Rosetta kuulostaa lupaavalta. Mulle on 0-ultra varatu maanantaiksi jos vai sitä ennen alkaa jotain kuulua tädin puolelta. Toivottavasti!

Uskallanko samaa täällä, pinna ollut kireällä - meikäläisellä vaan purkautuu duunissa kun on muutenkin niin turhauttava vaihe päällä, alkaa itkettää ja ärsyttää ihan pienistä. Pitäs kai vaan ottaa rauhassa ja jaksaa yrittää..
 
eilen oli eka ultra. toisella puolella oli 10 ja toisella 3. eilen alotin myös pistelyn 300 ja tänään myös 300. sen jälkeen tiputetaan 200. tiistaina on toinen ultra. viime yö oli todella huono olo. hirveätä vapinaa. saa nähä miten ensi yö menee.... :ashamed:
 
Täällä on yritetty olla pari päivää kovasti puuhasteluissa, jotta ei tulis tätä piinallista päivien kulumista niin tuijoteltua, mutta eihän se kauhean hyvin onnistu tietty =)

Huomasin, että Paija oli tuolla aikaisemmin kysellyt tarkemmin meille aikaisemmin tehdyistä hoidoista ja onnistelumisennusteista tms. Takana siis kaksi tuloksetonta inseminaatiota ja lääkärien kommentit ovat olleet:" hyvältähän tämä näyttää, nuoriahan te vielä olette, hyvät mahdollisuudethan teillä pitäisi olla.." Eli ei mitään mistä saisi sen kummemmin mitään kiinni (todennäköisesti aika peruslitaniaa, mitä meistä monet on täällä olevat kuulleet).

Testailla en meinannut ainakaan vielä pariin päivään - onneksi ei ole valmiiksi ostettuja testejä, niin ei kiusaus suurennu. Kaitekin se sitten pp14 on viimeistään edessä, jos ei vuoto ala ennen sitä. Oloista en osaa kyllä arvata suuntaan enkä toiseen...
- rinnat on olleet jo useamman päivän turvoksissa, mutta ei mitenkään poikkea normikiertoni systeemistä tai ehkä aikataulustakaan
- vatsanturvottelua on ollut koko tämän hoitoprosessin ajan - luen tämän aika pitkälti sen piikkiin, että en ole oikein uskaltanut pistämisen jälkeen mitään liikunta enemmältä harrastaa ja on pitänyt sitä jätskiäkin yrittää syödä, kun jostain luin että maitorasva olisi hyvä juttu (?!)
- toissa yönä heräsin paleluun, mutta ei sitä palelua sitten muuten ole erikoisemmin ollut
- eilen illalla eli pp7 oli illalla iltapalan jälkeen (vaikka se oli terveellistä kevyt maitoon tehtyä ohrapuuroa) jotenkin pala kurkussa/ hieman etova olo - juuri äsken syömisen jälkeen taasen nousi vähän pala kurkkuun
- viime yönä heräsin vessareissulle ja samalla tunsin, että jomotusta/ lievää kipua vasemman munasarjan tai jossain siellä tietämillä - ei muuten mitään erikoisempia nippailuja tai vihlaisuja ole missään vaiheessa ollut

Oireitani tms. en osaa perusmenkkatuntemuksiini tms. oikein verrata, kun ei mulla ikinä ole mitään erikoisen vahvoja tuntemuksia tai kipuja ollut. Menkat yleisesti koht säännölliset kierrolla 26-27 - nyt menossa sitten kp28 - ilmeisesti menkkojen on mahd. alkaa tässä selvästi ennen testipäivääkin jos ei tärppää tai sitten noi luget pitää ne poissa, vai mitä olette mieltä? Luget mulla on 2x3kapselia.

Taasen tsempitykset meille kaikille!
 
Täällä hullu edelleen epätietoisena tilanteesta :headwall:
Päätin eilen illalla, että en tee testiä nyt aamulla ollenkaan, iski viime hetken pupu pöksyyn :x Että menen vaan veritestiin. Nyt sitten labrasählinkien takia saan tuloksen VASTA maanantaina!! Voi elämä kun tämä on vaikeeta, maanantaihin on vielä miljoona päivää :headwall:
No tästä tympääntyneenä päätin sitten kotiin tultua, että pissin siihen vietävän testiin, vaikkei aamupissi enää olekaan. Testinä apteekin oma ja tulos vaalea viiva. Plussa se on juu, kun sen silmä selvästi näkee ja se tuli siihen kolmessa minuutissa niin kuin testissä sanotaan. Mutta se on edelleen tooooosi haalee.
Luulen, että tämä on kyllä joku kemiallinen, en sitten niin millään pysy olemaan iloinen tuostakaan viivasta. Jotakin tapahtuu, mutta ei tästä lasta tule.
Että jos ette kato kieroon, pysyn mieluusti edelleen pp-pinossa. En halua itteäni kolmen vuoden odotuksen jälkeen plussanneitten joukkoon ennen kuin tulos on satavarma.

Ja sebu, kyseli jossakin välissä..meidän klinikalla tosiaankin virallinen testipäivä on pp16, en tiedä miks. Mä nyt kävin tässä veritestissä pp14, mutta eiköhän ne osaa näin "aikaisenkin" testituloksen tulkita ;)
 
Kiitokset kaikille halauksista ja kauniista sanoista!! :heart:

Täällä on taas kirjoiteltu vaikka kuinka paljon. :) Onkin outoa kun itsellä ei ole mitään raportoitavaa, vaan täytyy vaan odotella että päästään taas uuteen hoitoon. Jäänkin varmasti taustalle lueskelemaan. Onnea kaikille tuleviin hoitoihin ja voimia loppu syksyyn!
 
tvvo Tsemppiä!
Kirma Voimia odotteluun... Älä luovuta vielä!

).( Nyt on sitten punktio takana. Olen ollu jo ennen puoltapäivää kotona, mutta jälkipahoinvointi lääkkeistä niin voimakas, että nyt vasta pääsin sängystä ylös. Viimeksi pikkulikkana oksennustaudissa ollu noin kamala olo! Jomotus mahassa ei tuntunu missään tähän verrattuna. Onko toi aivan normaalia, vai eikö kyseinen lääke vain sovi mulle?

Itse toimenpiteessä vain ensimmäinen puudutuspiikki nipisti, muuten meni tosi helposti! Tuloksena seitsemän munasolua! Oon aivan tyytyväinen. Nyt sitten taas odotellaan... :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :wave:
 
Elenia, mulle on punktiot tehty aina paikallispuudutuksella ja kipulääkettä annettu juuri sen verran, että kestän kivun kanssa. Syy on ollut juuri tuo pahoinvointi mikä tulee opiaattijohdannaisista ja kodeiinista, mitä käytetään tujuimmissa kipulääkkeissä. Itse kestin mielummin kipua punktiossa kun oksensin kaksi vuorokautta sen jälkeen.
 
Mukana menossa perjantaina 2.10.2009



kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP15
syystuuli75 : 1.IVF, siirto 23.9., PP9
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP7
tvvo : 1.IVF, punktio vko 40, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
Heni : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10, PP-
Joppu : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP-
sade83 1.ICSI, punktio 6.tai 7.10, PP-
Iines-74 : PAS, PP-
Elenia : 1. IVF, VKO 41, PP-
verve : 1. IVF, punktio 16.10, siirto 19.10 PP-
Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-
Sharlin : 1. ICSI, punktio/siirto vko 41, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, vko 42, PP-
idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-
kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava pp-
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 43, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, lokakuu, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-
Uskallanko : 2.IVF, lokakuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
sebu08 : 3.IVF, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Peppiina78 : 1. IVF
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
 
Elenia, mulle annettiin punktiossa suun kautta paratabsin ja piikkinä kohdunsuulle Lidocainin. suonensisäistä Rapifeniä antoivat vain niukasti, tarpeen mukaan koska se aiheutta "yliannostuksena" pahoinvointia. onnea seitsemän johdosta!

turilainen, hyvä notta päätit meidän molempien puolesta! nyt ei auta muuta kuin seurailla esimerkkiä ja pullistella marraskuulla! :p =) kunhan sais vain tietää sen jatkoaikataulun! soi, puhelin, soi!!!!
 
sebu ja plastex Hyvä tietää. Rapifenia tosi pienesti laitettiin, kun leikkauskokemuksistani tiedän, että olen herkkä kaikille... mutta enää en moista myrkkyä ota vastaan lainkaan! Huh!

Pelkkää kriisiä Ja omalta kohdaltani ainakin totesin, ettei siihen makuun edes totu! Piikittelykin oli paljon miellyttävämpää... :)
 
Punktiosta kotiuduttu ja vointi on hyvä. Ainoastaan virtsatessa sattuu. Sama homma oli viimeksikin lievästä hyperistä. Itse toimenpide meni hyvin. Jännitys oli KAUHEA eikä sitä parantanut lainkaan se, että oma lääkärimme tuli ovella vastaan ja sanoi että häntäkin jännittää kauheasti tuleeko yhtään munasolua, että onko yksikään ehtinyt kypsymään. Siitä tuli arvatenkin tosi huono mieli ja olinkin varma että mitään ei saada. Tulos oli kuitenkin iso yllätys, 12 tyhjennettiin mukaan lukien 32mm kysta ja 10 solua saatiin. Huomenna aamulla saadaan tietää hedelmöittyminen ja jakautuminen.
Yksi asia jäi kysymättä ja tähän tarvin teidän apua: solujen kypsyydestä ei kukaan sanonut mitään eli voiko olla niin ettei kaikki 10 ole kypsiä?
Folvite aloitettiin koska mulla on kuulemma foolihapon puutos. Nyt sitten vaan jännätään. Kuulemma 95% todennäköisyydellä päästään ainakin siirtoon, pakastuksesta ei tiedä. =)
 
Nopeesti ennen töistä lähtöä kysyn vieltä teiltä, että onkohan normaalie, että mulla on munasarjojen kohdalla (tai siis oikealla johon pistin) kipua jo nyt vaikka eilen piikitin ekaa kertaa 150iu:ta? Pelottaa, että jokin huonosti.
Pistättekö muuten aina samalle puolelle?

Viikonloppuja!
 
tytti82 Olis hyvä pistää aina eri kohtiin ettei tule kovettumia. Eli vaihtele vaan puolta ja pistopaikkaa. Mulla se ainakin on helppoa, koska vatsamakkarasta löytyy! :LOL:

Voi hyvinkin olla, että munasarjasi reagoivat jo yhdenkin pistoskerran jälkeen lääkkeeseen. Kaikenlainen nipistely ja pistely lienee normaalia. Tsemppiä pistelyyn! =)
 

Yhteistyössä