Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Onnittelut plussanneille, ainakin Kirma ja Anna taisi kuulua tähän sakkiin. Ja ihan hirveän iso rutistus niille, jotka vielä jatkaa taivaltamista tässä suossa.

Kiitos kaikille, jotka vastaili mulle tuohon alkioiden siirtomäärään. Kai sen näkee sitten senkin mukaan, minkälaatuisia lopulta saadaan jos saadaan.

Tänään alkoi menkat ja sitämyöden käynnistyi ensimmäinen ivf. Jännittää kamalasti, huomenna alkaa pistelyt.

Mulla olisi taas kysymyksiä, oma pääkoppa ihan sekaisin.
Ensinnäkin, säilytättekö gonalia jääkaapissa?
Sitten tosieksi, pistän nyt 5 päivää gonalia, mitäs sen jälkeen? En saanut reseptiä kuin gonaliin, pregnyliin ja progesteroniin. Olen nyt vähän hämilläni, kun suunnittelulappuunkin on laitettu vaan nämä viiden päivän gonalit. Varmaan tätä sitten päivitetään ekan ultran yhteydessä, joka on onneksi ennen kuin mulla loppuu tuo gonalin pistäminen. Mutta mitä siis yleensä tuon gonalin jälkeen tapahtuu?

Meitä viikon 42 punktioitavia onkin aika monta, onko kukaan muua tampereen väestöliitolla? ties vaikka törmättäisiin punktiossa :)
 
tytti82 Ekan ultran jälkeen tosiaankin päivitellään sitä lääkeannosta ja jatkoa. Yleensä tulee 10-14 pistopäivää, yksilöllistä ja riippuu vasteesta.
Gonalia säilytetään avaamattomana jääkaapissa ja avattuna huoneenlämmössä, säilyy 28 päivää avattuna.
Tesmppiä piikitykseen! :)
 
taustalla seuraillut oman pettymyksen jälkeen. niiiin paljon tapahtumia, että ei meinaa perässä pysyä. onnea varmoille plussanneille, varovainen onnittelu puolivarmoille ja tsemppiä ripelle tämän päivän kello kahden tietoihin!

turilainen, samoilla meiningeillä täällä mennään. varsinaista vuoristorataa. saatiin loppuviikolla epikriisi viime hoidosta. siinä luki, jotta munasolu hedelmöittynyt epänormaalisti, kehittynyt 3 esitumaa. sinällään ei harvinaista????? ärsyttää, kun oli vaan se yksi munasolu, ei voi vetää mitään johtopäätöksiä!!! jotta käykö seuraavalla kerralla samoin vai ei. kuulemma pikoihin soittelevat ksairaalasta jatkosta. MÄ HALUAN SEN JATKON PIANHETINYT!!! nyt vaan koitan relata tässä välillä. juujuu, onnistuu tosi hyvin.... :LOL: varsinkin kun usein käy täällä katselemassa ja jännittämässä muiden uutisia!
 
Joo-o... Mulla siirtyy nyt sitten ainakin viikolla nuo hoidot, luultavasti jopa kauemmaksi..

Eilen ultrassa sitten todettiin että kivut johtuivat puhjenneesta kystasta joka vuotanut vatsaonteloon nestettä. Toinen iso kysta möllöttää vielä siellä ja nyt sitten odotellaan sen kutistumista/poistumista. :'(
Ensiviikon keskiviikkona sitten kontrolli ultra jos kuukautiset alkaneet.

Onko kellään kokemusta näistä kystista tässä vaiheessa ja miten pitkään hoidot siirtyneet (vaikka en tiedä haluanko kuulla pitkistä siirtymisistä)

Kyllä välillä tuntuu että mikään ei koskaan voi onnistua helposti ja hyvin..
En jaksaisi enää odotella yhtään hoitojen etenemistä. Ensin odoteltiin 2kk suunnitteluun, sitten n.2kk sumujen alkuun ja nyt tämä vielä.. Tiedän että muilla pahemminkin, mutta kyllä ketuttaa isolla V:llä :/

Lääkäri ei oikein kertonut mitään ja järkytykseltä en taas osannut mitään kysyäkkään.
Kirjoitti lisää synarelaa kun vanhat reseptit ei enää siirtymisen vuoksi riitä ja käski kuitenkin jatkaa synarelan ottamista.

Olen pahoillani että nyt vain omaa napaa mutta järki ei riitä nyt muuhun.. :'(
 
Hemu80: Mulla aika läheltä liippava tilanne. Ekassa 0-ultrassa näkyi kysta ja kohdunlimakalvo oli 4-5mm ennen tuota ultraa mulla tuli vajaat kaksi päivää vuotoa, normaalistikin niukat menkat mulla. Gyne kuitenkin epäili että tuo loppukin limakalvo vuotaisi vielä pois koska yleensä 0-ultrassa limakalvon paksuus on 1-2mm. No eilen kävin uudestaan ultrassa viikko tuon ekan ajan jälkeen ja tilanne edelleen sama eli kolmen sentin kysta + liian paksu limakalvo, eikä vuotoa tässä välissä tullut. Kävin sitten verikokeessa josta katsotaan estrogeenin määrä, jos se nollassa niin pääsen pistelemään ja se kysta punktoidaan sieltä sitten pois jossain vaiheessa. Jos estrogeeni ei ole nollassa niin sitten en tiiä mitä tehdään. Tosi rasivostuttavaahan tämmöinen on, kun ei tiedä mistään mitään. Huomenna iltapäivällä soittelevat polilta mulle mitä tehdään...
 
Moiks Rosetta

Kirjoitin juuri sinulle tuonne toiseen ketjuun kuukautisten myöhästymisestä :)

Ei tosiaan enää olisi kaivannut mitään kystia tähän sotkemaan.
Itse olin tosiaan aika häkeltynyt tiedosta niin en osannut oikein mitään kysyä jatkosta.
Kun viikkokin tuntuu ikuisuudelta odottaa asian selviämistä niin miten sitä jaksaa mahdollisia kuukausia :/

Pidän peukkuja että voisit aloittaa pistokset ja kystan pirulainen ei pääsisi häiriköimään!!!!

 
Anna Onnea!!! ja Elenia kuulostaa tosi hyvältä!
Rosetta ja Hemu toivottavasti nyt jo vähitellen pääsisi käyntiin, kärsivällisyysvaatimukset on välillä ihan uskomattomia..

Ripe olet ainakin mahdollisimman hyvin varustautunut tähän päivään. Tsemppiä vielä!!

Toivottavasti saapuisi täti pian niin pääsisi taas yhden askeleen eteenpäin. Hohhoijaa.
 
Seurailen taustalta keskustelua ja olettepa ihanan aktiivisia. Taas monta uutta sivua ja etenkin monta plussaa!! Hienoa ja onnittelut. :heart:

Oma tilanne taas mutkistui vähän, kun sain tämänpäivän kontrolliverikokeen tuloksen. Arvo olikin noussut! Mitä ihmettä siellä tapahtuu?? Vuosin koko viime viikon todella runsaasti ja nyt vuoto on loppunut. Jotain sinne on kai sitten kuitenkin jäänyt. Maanantaina taas kontrolliin. Ei jaksais tällaista... :/
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
 
Tänään virallinen testipäivä ja testi oli kuten odottaa saattoi negatiivinen. Soittelin jo tulosta klinikalle ja hoitosuunnittelu varattu kahden viikon päähän. JOS kaikki etenee kuten pitäisi niin punktio osuu viikoille 45-46. Toisaalta hienoa että uusi koitos on jo tiedossa, mutta toisaalta pelottaa taas mahdollinen epäonnistuminen. Olin niin kuvitellut että yhdestätoista pakastetusta alkiosta edes yksi olisi matkassa mukana, mutta yksikään ei edes yrittänyt kiinnittyä.. pelon sekaisin tuntein siis uutta ivf:ää kohden.

Taidan siis vielä pysyä tässä syksynkin ketjussa, vaikka marraskuu taitaa jo olla aika lailla talvea.

Täällä jännitetään kovasti vielä Ripen puolesta. Ilmoittelehan heti tulokset. :)
 
sebu ja hemu :hug:

Jännitän myös Ripen puolesta. Itse en kyllä pystyis noin hienosti ajattelemaan kaikkea ja odottelemaan kiltisti vastauksia!!!!

Käyn täällä ehkä viidettä kertaa tänään ja aina on uusia juttuja. Sattui vapaa näin hienosti ennen punktiopäivää ja on saanut hakea tsemppiä teiltä rakkaat kohtalotoverit! Nyt yritän rauhottua!!! :LOL:
 
fifiris kiitos. :) Sulla on kyllä hyvä duuni, kun pystyt poikkemaan vaivihkaa muualla. Ei suotta tarvi levitellä omia asioita pitkin poikin, kun on jo muutenkin ihan tarpeeks koetteleva asia. Voin vaan kuvitella ton sun konserttifiiliksen, aaargh! Kaikkea sitä aina matkan varrella koetaankin. Kyllä jälkeenpäin joitain asioita tulee ajateltua ja muisteltua, että "hittolainen sitäkin piikitystilannetta"... ;)

sade83 tsemppiä! Mulla on kans huomenna toinen ultra. Alavatsa tuntuu ihan turvonneelta. Jotain siellä on pakko tapahtua. Ainakin se tuntuu ihan rei'itetyltä ja on mustelmilla. Huomenna sit selviää, onko punktio maanantaina vai tiistaina.

Haave kiitos ajatuksistasi! :)

Inialle myös kiitos kommentista. Juttelen huomenna lääkärin kanssa todistusasiasta.

Elenia onnea mukavista uutisista! Paljon hyvää mieltä ja hermoja keräykseen. Maanantai onkin sitten jännä päivä - toivon sinulle parasta!


Olen huomannut pinnani olevan nyt jotenkin tiukalla. Varmaan johtuu koko tilanteesta: lääkkeistä, aikatauluista, työpoissaoloista ja selittelyistä, asian salaamisesta, rahatilanteen tiukkenemisesta, ainaisesta toivomisesta ja kaikesta lapsettomuuteen liittyvästä. Töissä tsemppaan päivän ihan mukavasti, olen perushyväntuulinen jne. Kotiin päästyäni päivän tsemppaus purkautuu, ja tuntuu, että itku on herkässä. Onneksi on nenäliinoja, mieskin vielä ihan rauhallisella kannalla ja onneksi itkupurot kuivaa nopeasti.
Oishan se aika epäinhimillistä, jos tämä asia ei yhtään itkettäisi ja hermostuttaisi.
=)
 
Kotiin päästy ja mies oli saanut vastaukset!
Kai se niinkuin olis plussa!! Arvo oli ollut 272 ja kuulemma yli sata on plussa, joten kai se on uskottava. Koko ajan vaan tuntuu, että menkat on alkamassa, vatsaan juilii. Loppuukohan tää olotila ollenkaan?

On tää hurjaa ja epätodellista! Mutta älyttömän onnellinen olen. :)
Nyt vaan toivotaan että jatko menis hyvin kans!
Kiitokset tsemppailijoille ja tulosten jännäilijöille!

Kovasti tsemppiä ja parempaa onnea Sebulle! :hug:
Ja kaikille muillekin!!
:wave:

Muoks: oli sanottu että luget saa lopettaa heti. Apua vähän pelottaa "luopua"niistä, mites muita on ohjeistettu??
 
ONNEA Ripe72 :flower:

Mites kirma sen haamun kanssa, onko tullut vahvistusta?

).( Tänään PAS:n suunnittelussa, tämä kierto lepotaukoa ja seuraavassa alkionsiirto omaan luonnolliseen kiertoon. Onpa kiva, kun on taas jotain mitä odottaa =)
 
Onnea Ripelle!!! :flower:
Mä oon ymmärtänyt että hyvin erillaisia ohjeita on annettu lugejen lopettamisen suhteen. Joissain paikoissa sanotaan että heti plussaan saa lopettaa, jotkut taas suosittelee lugejen vaiheittaista lopettamista. Varmasti lääkäri tietää mikä on kellekkin parasta. =)

Sebu, hienoa että pääset nopeesti eteenpäin.. jospa se tuoresiirto sitten nappaisi!!

Hemulle halit! :hug: Varmaan tuntuu tosi rankalta taas hoitojen siirtyminen!! Voimia!

Uskallanko, tsemppiä ultraan!

Mulla on ultra perjantaina, mutta tein varalta jo ovulaatiotestin kun tuntui vähän ovisoireita. Ei kyllä ihan plussaa pärähtänyt testiin mutta aika selkeä viiva oli jo. Veikkaan että siirto on tiistaina.. (jos vaan sinne asti päästään!)
 
peppiina78, kiitos kysymästä! Olo on kaikkea muuta kuin normaali, mutta mistäs sen tietää jos tämän ivf:n loppuun vaan kuuluu tämmöinen olo..kaikkea on nähty 3v:n aikana :/
Huomenna vasta teen uuden testin ja jos jotakin näkyy, käyn myös veritestissä. Iltapäivällä/illalla sitten ilmoittelen.

ripe72 ONNEA :heart: :heart:

fifiris, kiitos kaunis tsempityksistä!
 
Kiitos kaikille tsempeistä :flower:

Isot onnittelut Ripelle mukava lukea näitä onnistumisia täällä.. Antaa uskoa omaankin onnistumiseen :)

[/b]Sebulle iso :hug:

Ja tsemppiä kaikille piinailijoille!!!!

Palaan taas viimeistään ensi keskiviikkona oman navan kaivelulla :p
 
Mukana menossa torstaina 1.10.2009



kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP14
syystuuli75 : 1.IVF, siirto 23.9., PP8
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP6
tvvo : 1.IVF, punktio vko 40, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
Heni : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10, PP-
sade83 1.ICSI, punktio 6.tai 7.10, PP-
Iines-74 : PAS, PP-
Elenia : 1. IVF, VKO 41, PP-
verve : 1. IVF, punktio 16.10, siirto 19.10 PP-
Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-
Sharlin : 1. ICSI, punktio/siirto vko 41, PP-
Joppu : 1.IVF, vko 41, lyhyt kaava, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, vko 42, PP-
idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-
kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava pp-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 42, PP-
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, lokakuu, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-
Uskallanko : 2.IVF, lokakuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
sebu08 : 3.IVF, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Peppiina78 : 1. IVF
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
 

En ole hetkeen ehtinyt käydä lueskelemassa ja taas on paaaljon tapahtunut.
Iso lohtuhalaus kaikille sitä tarvitseville :hug:
Annamaria , miimi, Isis, sebu, hemu :hug:

Onnea Kirma, RIpe, anna1979 :heart: :heart: ihania uutisia

ON: Menkat vihdoin alkamassa, tuhrua vasta ja nyt jo kp 35. Synarela on myöhästyttänyt alkua. Jouduin käymään raskaustestissäkin jatkohoidon takia, vaikka olin 100varma, että siitä ei ole kyse. Punktio siirtyi menkkojen viivästyksen takia vasta pe 16.10 ja siirto ma 19.10. Aloitan lauantaina pistämään Puregonia, jännittää.
 

Yhteistyössä