Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

VAU aurin-ko ja wattu ihan mahtavaa!
Se ensimmäinen plussa on minullakin tiukasti muistissa. Koskaan ennen en ollut edes testannut raskautta! Tämä oli siis 3. inseminaation jälkeen. Se ilo päättyi sitten np-ultraan (oli kaksosraskauskin vielä...). Toinen plussa oli sitten vieläkin järisyttävämpi (6. inseminaatio). Nyt ei uskalla edes ajatella sitä testiä. Aion kuitenkin testata viikonloppuna ennen veritestiä ettei maanantain testin tulos sitten tunnu niin jännittävältä.

Hurjasti peukkuja kaikille!
 
vadelmaunelma VL ainakin vastauksen saa jo iltapäivällä kun aamulla käy labrassa. Plussa peukutuksia sinullekkin ja tule heti kertomaan kuinka kävi. Olet ollut kyllä todella sitkeä kun olet malttanut olla testaamatta.

-tiki & :heart: :heart: -
 
Wattu Hurjasti Onnea!
Aurinko Toivotaan parasta!

Tääl eilen pregnyl, tänään ei tartte mitään pistellä, outoa :) Seuraava steppi onkin sitten se huomisaamuinen punktio, joka on alkanut nyt jo jännittämään!! Mitenkähän sitä tämä päivä menee ja saako nukuttua ens yönä. Huolettaa eniten se, että onko siellä 4:ssa rakkulassa mitään kelvollista, enemmän kuin se miltä se punktio tuntuu. Kai sen kestää lääkkeen voimalla ja onhan se nopeasti ohi. En uskaltais yhtään spekuloida pidemmälle, edes hedelmöittyykö, onko siirrettävää, onko pakastettavaa... mutta onhan ne mielessä. En ostanut edes lugeja vielä! Steppi kerrallaan, mutta mielessä pyörii.

Kellään muulla täällä ei tainnut olla huomenna punktiota?

Voimia, sitä tarvitseville! Levollista sunnuntaita!
 
aurin-ko, Oikein paljon onnea. Kyllä se viiva sieltä vielä vahvistuu :flower:

wattu , Onnea sinullekkin plussasta! :flower:

Peppiina78 , Minkälainen olo sinulla on. Onkos mitään oireita? Käytätkö lugesteroneja?
Täällä ei mitään ihmeempiä oireita, punktiosta varmaan juilii vielä vähän masua. Todella pitkiä ja raskaita nämä piinaviikot. Olen yirttänyt olla ihan rauhalisesti et pienet alkiot kiinnittyisivät lujasti kohtuun.

Sannuli + helmet pp2
 
wattu sinut on siirretty hienoon plussalistaan jatkoksi, onnea! :wave:

Sannuli Olo on ihan hyvä, tosin sellaista tasaista tuntemusta on edelleen, välillä kovempaa ja välillä tuntuu vaan vähän. Luget on käytössä. Ovariot olivat siirtopäivänä kyllä muistaakseni sellaiset 6 senttiset, joten eihän se ihme ole. Hyperiä vahän pelkäsin, kun vajaasta 30 pallurasta ne 18 saatiin ja siitä varoiteltiin. Varhaista ei nyt ainakaan tullut, mutta jos plussa tulisi niin sittenhän se on vielä mahdollista.. :/ Tää runsas juominen käy kyllä työstä =) Mäkin toivon kovasti, että hippu sinnittelee urheasti. Välillä tuntuu kyllä tosi epätodelliselta ylipäänsä tää piinailu, ettei testiin saakka vielä edes ajatukset ylety..

Tsemppiä isolle piinailija joukolle!!! :attn:
 
Peppiina78 , Samanlaisia ajatuksia sinullakin. Juominen kyllä käy työstä. Minullakin ovariot oli 5 senttiset siirtopäivänä et sieltähän sitä pientä kipua tuleekin.
Toivotaan kovasti et meidän pienet rakkaamme pysyisi kyydissä seuraavat 9 kk.
Jaksuja piinailipäiviin.

Tsemppiä myös täältä kaikille piinailijoille!
 
Sarma, niinhän se on että välillä täytyy pysähtyä miettimään miten hyvin kaikki muut asiat on.. tottakai tää lapsettomuus on mielettömän raskasta, mutta onneks on muuten terve, parisuhde voi hyvin ja on rakkaita ihmisiä ympärillä... :heart:

Onnea plussanneille!! :)
 
Wattu, ONNEA ONNEA :) Mahtava juttu!

Kiitos varovaisista peukuista kaikille. Älkää vielä plussanneisiin siirtäkö, katellaan jos perjantaina sitten.. Jeps, nyt töihin lähtöön valmistauduttava, sekava olo..

Niin kaksi hyvää alkiota mulle siirrettiin, kun en uudelleen pakastusta halunnut.

Aurinko ja onnensäde pp9
 
aurin-ko,, onnea ja viivan vahvistusta sinulle! :flower:
wattu,paljon onnea! :flower:

Voikaahan molemmat paksusti!

Tänään kuudes Puregon-piikki ja huomenna ultraus, jotta mikäs siellä sisuksissa on tilanne.
 
En ole tänne saanut aikaiseksi kirjoitella. Teidän kuulumisia olen kyllä silloin tällöin lueskellut. Hyvä, että plussia on tänne aikaan saatu. Onnea kaikille onnistuneille!

Itse olin ICSI;n tuoresiirrossa pari viikkoa sitten, mutta eipä se taaskaan onnistunut... Nyt on kaiken kaikkiaan 14 alkiota matkan varralla hoitojen kautta kohtuuni siirretty, mutta tuloksena on kaiken kaikkiaan ollut vain yksi tuulimuna ja yksi kiinnittyminen, mikä keskeytyi heti.. Nytkään ei kiinnittymistä edes yrittänyt tapahtua.. On sitä vaan vaikea käsittää ettei jo tuosta määrästä onni olisi "potkaissut".. Onneksi itselläni on sentään yksi "luomuyllätys" lapsi. Ilman häntä näitä hoitoja ei näin pitkälle varmaan olisi jaksanutkaan yrittää.. Vielä(kään) en periksi anna ja aion kysy ensi viikolla miten pian päästään pakastesiirtoon..

Hyvää syksyä kaikille ja oikein paljon onnea matkaan niille, joilla piinat vielä edessä!
 
Sarma
Aurin-ko: Toi on varmaan aika huikee tunne kun niin monen epäonnistumisen jälkeen tulee ensimmäinen plussa ikinä, voin kuvitella. Miekään en oo koskaan saanu mitään plussaa testiin ja varmaan sekoaisin onnesta jos sen joskus saan.. :)

Itellä tää "mahatuntemus" jatkuu.. Eilen illalla se jo niinku loppu. Tosi inhottavaa. Ei voi sanoo, et olis varsinaisesti kipeä, tuntuu vaan ikävältä.
 
Auvat mielettömät onnittelut Watulle, ja Auringollekin ehkä :)

Olen itsekin miettinyt, että miltä se tuntuisi, jos TODELLA tulisi se elämäni eka plussa. Mutta hei, pitää olla iloinen edes tästä. Todettiin miehen kanssa, että nyt piinatessakin kun 2 alkiota köllii masussa, ollaan tietääksemme lähempänä raskautta ja vanhemuutta kun koskaan! Ja sitten järkeiltiin että ennemmin tai myöhemmin tää onnistuu.

Olen ollut positiivisella mielellä, etenkin kun lääkäri kehotti "ajattelemaan positiivisesti", vastauksena kysymykseen mitä voin tehdä...

Tuntemuksina sanottakoon, että pp 4-7 vatsaa on "koskenut" ja etenkin vasenta puolta, ei siis mitään suurta kipua, mutta sellaista turvotusta ja nipistelyä. Mielestäni olo on ollut kaikin puolin erilainen kun inssien jälkeen. Mutta voi tietty olla toiveajattelua.

Tsemppiä edelleen ja POSITIIVISIA AJATUKSIA! :heart:

PS. Piti siis kirjoittaa AIVAN mielettömät onnittelut, kirjoitin (V)AUVAT. Mitähän mielessä...
 
wattu, oikein paljon onnea matkaan pikkuiselle!

Vadelmaunelma, tsemppiä huomiseen!

JäsenJ, sulla on ollut pitkä tie, jaksamista negan kanssa! Onneksi on se luomuihme! :heart:

Ripe, mulla oli elämäni eka punktio viikko sitten.... Se meni paljon paremmin kuin etukäteen pelkäsin! Punktiokivut oli ok, eniten sattui ehkä heti sen jälkeen, ennen kuin suun kautta otetut lääkkeet alkoi taas vaikuttaa. Ja siihenkin auttoi hyvin lämpötyyny. Peukkuja, että solujakin löytyy!!

Mä mietin tuota solujen siirtoa/pakastamista, että jospa ne yksityisellä siirtää huonompiakin vain rahastuksen takia... toisaalta, kaipa niillä menisi maine sellaisesta? No, nää on näitä epätoivoisia ajatuksia.
 
watulle oikein isot virtuaali rutistus halit! Onneks olkoon oikein paljon, aivan ihanaa! :heart:

aurin-ko: Varovaiset onnittelut täältäkin suunnalta! :flower:

JäsenJ :hug:

ON: Eipä oikeastaan ihmeempiä!

Irene pp3
 
Onnittelut kaikista plussista!! :)

Omaa napaa: Onko kellään tullut veristä viiva vessakäynnin yhteydessä pregnylin jälkeen? Pistin pregnylin perjantaina, lauantaina olin suht rankassa jumpassa (tuntui että munasarjat irtoaa) ja tänään tullut hieman vertaa. Onkohan tämä ihan normaalia?

Vielä niistä 2-soluisista alkioista. Lääkärimme sanoi että siirtokelpoisia ovat 2-12-soluiset alkiot. Toivotaan että kaikkien 2-soluisetkin pysyisivät matkassa mukana 9kk. :)
 
Edelleen suuret kiitokset teille kaikille! Mieskin äsken varovasti kysyi, että saisiko hänkin nähdä mitä tänne kirjoitellaan. On reppana ihan hämillään koko mies :heart: Mutta huomenna soittelen klinikalle uutisesta ja ehkä neuvolaankin, et saisko lähetettä veritestiin ja muutenkin pitänee selostaa tätä tilannetta ja mun perussairautta ja kun tätä nyt pidetään sen takia riskiraskautena.
 
Onnea plussanneille :heart:

Mulla alkaa nyt huomenna Gonal F, en tiedä vielä millä annoksella. Täytyy soitella huomenna klinikalle. Vuoto on siis lisääntynyt, kirkasta verta tulee. Ei menkkojen verran mutta kuitenkin. Testin teen huomenna aamulla, lähinnä siksi kun klinikka sen vaatii. Turhaa testi on tehdä kun ei pp11 muutenkaan välttämättä mitään näkyisi. Rinnat on edelleen todella kipeät, johtunee varmaan Zumenonista. Yleensä rintakipu loppuu kun vuoto alkaa.

Mies alkaa olemaan aika loppu näihin hoitoihin. Esikoisen kohdalla tuli jopa pieni 4kk ero kun hoidot kävivät liikaa miehen hermoille. Yhteen palaamisen jälkeen 6kk päästä tulinkin raskaaksi sen kierroksen ekasta hoidosta. Nyt täytyy osata antaa periksi ennen kuin tilanne on sama kuin viimeksi, sen kun osaisikin tehdä. Olo nyt aika tavalla tällainen :snotty:
 
Tirlittan1968
Hei kaikille! Tulin kertomaan kuulumisia. Eli 2 epäonnistuneen IVF:n jälkeen olin valmis lyömään hanskat tiskiin ja hyväksymään sen että en saa enään lasta miehen simppojen huonon kunnon vuoksi. Sitten paras ystäväni ilmoitti että mikäli minulle sopii niin hänen miehensä simppoja voisimme käyttää ja alkaa kokeilemaan koti-insemnaatiota. Olin täysin ällikällä lyöty- itse en olisi tuollaista koskaan olisi voinut keltään ystävältä pyytää/kysyä. Aloitamme ensikierrosta yrittämisen joten jatkan kirjoittelua insemnaation puolella.
Voimia kaikille palstalla ja kovia +-tuulia.
 
jee, onnea wattu! mä kyl vähän jo arvelinkin että hyvin sulle käy.. :) . ja aurin-ko, toivotaan että pääset plussalistan jatkoksi, hyvältä näyttää!

itse kävin perjantaina verikokeessa ja tietysti kävi vanhanaikaisesti ja unohdin :)O) puhelimen äänettömälle enkä saanut tulospuhelua klinikalta muuta kuin viestin että arvo on hyvä ja soittele takaisin. no, en sitten enää saanut ketään kiinni kun pommittelin ennen sulkemisaikaa. huomenaamulla heti sitten soittelemaan.

pelko siitä että alkio(t) lopettaa kehityksen on aika kauheaa, mutta täytyy vaan yrittää olla ajattematta sellaista. 2 vkoa alku-ultraan on pitkä aika ja tosijännittäminen alkoi vasta plussauksen jälkeen, ainakin mulla, ei oikein uskalla "seota onnesta" niinku joku sanoi. lähinnä tämän oireettomuuden takia pelottaa että mitään elävää ei sisuksissa olekaan. no ehtii niitä oireita tietysti vielä tulla...

tsemppiä Ripe huomiselle, toivotaan hyvää saalista ja ei se määrä vaan laatu :) .
ja peukut pystyssä täällä kaikille ens viikon testaajille!
 

Yhteistyössä