Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Onnea plussanneille!! :heart:

Meille ei nyt sitten tehdäkään ivf:ää. Maanantaina ultrassa näkyi vain 2 isoa follia eli kävi niin kuin pelkäsinkin. Jo valikoitunut johtofolli lähti vain kasvamaan. Lääkäri oli tosi ihmeissään, viime torstaina kuitenkin oli ne 12 hyvin kasvamaan lähtenyttä. Kun on hankalasti stimuloitavat munasarjat niin minkäs teet. Yritetään yhtä niin tulee 7-8 ja yritetään useampaa niin tulee 2.
Lääkäri ehdotti pitkää kaavaa, mutta mä en jaksa enää odottaa!! Joten tehdään vielä yksi ivf yritys lyhyellä kaavalla enskuussa, Gonal aloitetaan isommalla annoksella. Aloitan Zumenon 10.9, jos se laittaisi munasarjat lepotilaan ettei sitä johtifollia ehtisi valikoitua. Vitutus on suoraansanottuna aika kova!! Eilen laitoin Pregnylin ja yritetään kotikonstein, vaikkei siitä mitään hyötyä olekaan. Katse kohti ensikuuta... :snotty:
 
Hejssan!

Tulin töihin ja kipu on loppunut oikealta puolelta :) Mutta tänään oli aamulla kuukautiskivun tapasia tuntemuksia :( Onkohan normaaleja ja voisko jopa olla kiinnittymiskipua??
Luget tekee olon huonoksi :x onneksi niitä ei tarvi käyttää kauhean kauaa.

Silja-Leena, minä oon miettiny ja varsinkin ku oon asiakaspalvelutyössä niin täällähän ne bakteerit ja virukset oiukein jyllää! Rokotteeseen suhtaudun vähän varoen, tuntuu että onko sitäkään tutkittu tarpeeksi. Jos täällä alkaa jylläämään kunnolla sikainfluenssa ja oon raskaana niin en tiedä oisko se jopa sairasloman paikka sitten, vai meneeköhän ylireagoinnin puolelle :D
 
no voi arse tvvo! miksi ei tehty inssiä tähän kiertoon kuitenkin?

mäkin olen vähän mietiskellyt tota nasunuhaa. todennäköistä lienee että siihen sairastuu joka tapauksessa jos/kun huippu on käsillä. sain jo nyt ihan normiflunssankin joten en pidä kovin todennäköisenä ettei sikatautia tulisi kun on vielä herkempi tarttumaan. olen miettinyt että varmaan lääkityksen uskaltaisi pakon edessä ottaa mutta rokotteesta en vielä tiedä. toisaalta eikai sitä annettaisi raskaana oleville jos olisi liian suuret riskit.. ts. riski sairastumisen vaikutuksista vrt. riskit rokotteesta on vaan punnittava. jos asia on ajankohtaista on vaan konsultoitava lääkäreitä, ei sitä muuten perusjamppa voi tietää mitä tekis. en usko että 3 kk sairaslomakaan taudin tuloa estäisi, koska sitten pitäisi eristäytyä kaikesta ja mieheltä taudin sitten kuitenkin saisi.
 
vinksi, hienoa, että jo eka IVF toi teille plussan. Upeata, kerta kaikkiaan :flower:

(.) Eilisestä punktiosta löytyi 8 munasolua, joista vain osa on kypsiä viime viikoisten ultrien perusteella. Huomenna kuulen, kuinka ovat hedelmöittyneet. Suuria odotuksia ei ole, mutta tietenkin toivon, että siirtoon päästäsiin perjantaina. Olo on vielä aika pallero ja kohta alkavat progesteronit turvottamaan lisää..

Silja-Leena, sikaflunssa on mietityttänyt täälläkin. Taidan mennä rokotukseen, jos se tulee tarjolle. Seuraan vielä tilannetta ja tarkkailen asiasta kirjoitettuja juttuja. Viime viikolla raivosin, kun töihin tuli yksi sikaflunssasta toipuva työkaveri rykimään puolikuntoisena. Todella vastuutonta! Varmaan luuli olevansa korvaamaton työntekijä, mutta oikeastaan haluisi varmistaa, että työyhteisö saa tartunnan vaikka oli jo viikon sairaslomalla ollut|O

pohtijattarelle rauhallista mieltä odotteluun. Puntiopäivä on käsillä kuitenkin kohta.
 
StellaR Itse kans panikoin hirveästi sitä punktiota, en saanut unta juuri lainkaan edellisenä yönä.. mutta se oli ihan iisi juttu loppujen lopuksi. Mulla tuli kipuja heti punktion jälkeen ja sain välittömästi lisää kipulääkettä suoneen ja se oli siinä.
Silja-Leena Oon kyllä kovasti pohtinu tota Wagner nuhaa.. itse oon päivystyksessä työssä ja siellähän niitä potilaita on.. Mutta en aio nyt hoitoa sen takia siirtää, tulee sit jos on tullakseen, toivottavasti ei kauheen pahana. Se on kohtalon käsissä. Tietysti yritän koko ajan desinfioida.
 
Tervetuloa Puskatäti! Joukkoon mahtuu kyllä :) Synarelasta eli aloitus kp21, jolloin aamuisin 1 sumu molempiin sieraimiin eli yht. 2 annosta ja illalla sama eli kokonaisannosmäärä on 4/vrk. Sitten kun pistot aloitetaan, niin puolitus eli vain toiseen sieraimeen sumu aamulla ja toiseen illalla - ja tätä jatketaan kunnes tuikkastaan se irrotuspiikki.

Electralle toivottelen "munarikasta" huomista ;)

Meillä siis 11 solusta 9 hedelmöittyi. Tänään biologi soitti ja kertoi, että ovat 3 ja 4. luokan soluja eli ei yhtään huippuluokan yksilöä saatu :/ Pienoinen pettymys siis tämä mulle, vaikka biologi selittikin, miten meidän soluissa myös muut omininaisuudet ovat ratkaisevia ja erinomaisia ja että ei kuulemma tarvi olla huippuluoka alkio, että siitä tulisi vauva. Toivotaan näin. Pahan endon vuoksi lääkäri sitten ehdottikin, että siirettäisiin KAKSI ja nyt siellä sitten köllii kaksi palleroa! Toivon todella, että edes toinen tarttuisi. Pakastimeen saatiin onneksi se 7. Siirretyt alkiot olivat 4 ja 5 soluisia...Luget aloitin aamulla, mutta niistä ei onneksi ainakaan heti ole tullut muuta oiretta kun että valuttavat sitä valkoista mönjää ulos....

Duffy: Mä myös mietin noita kipuja. Mulla on edelleen massu vähän turvonnut ja arka, mutta itse siirto oli kivuton ja nopea. Vähän sen jälkeen kivisti, mutta ei paljoa. Insseissähän mulla on supistellut oikein kunnolla ja tullut verta reilusti ja siksi pelkäsin, että nytkin käy niin ja pikkukaverit tulee saman tien ulos!
 
(.) Täällä punktio luvassa perjantaina ja siirto maanantaina. Niin ja pitkällä kaavalla mennään ku sekin näyttää puuttuvan tuolta mun tiedoista. Tavallisesti meilläpäin punktiot on ma-ke, mutta mulla jouduttiin hieman viivästyttämään että saataisiin pienimpiä rakkuloita kuihtumaan, kun rakkuloita tosiaan on noin 40-50. Isoja on noin 20. Olo on hieman turvokas. Tänään luvassa pregnyl. Toivottavasti ei hyperiä tuu. Ei ainakaan (vielä) ole semmosta oloa.
 
Eena Oli ihan mun oma päätös ettei inssiä tehdä. Meillä on samat mahdollisuudet kotikostein, joten koin inssin turhaksi rahan haaskaukseksi. Jos seuraavaksi käy samalla tavalla niin luulempa, että hoidot on sitten siinä.
 
Mukana menossa Torstaina 3.9.2009





Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, siirto 25.8, PP9

Eena : 1. IVF, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP78

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP8

aitiliini83 : 1. ICSI, punktio 24.8, siirto 26.8, PP8

astrid : 1. ICSI, punktio 25.8., siirto 27.8,lyhyt kaava, PP7

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP6

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vk35, PP6

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto 28.8., pitkä kaava, PP6

Duffy: 1. ICSI, punktio 28.8., siirto 31.8. lyhyt kaava PP3

tiki-71 : 3. IVF, punktio 31.8., siirto 2.9., lyhyt kaava, PP0-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, punk 31.8., siir 2.9., pitkä kaava, PP0

Electra : 4. ICSI, punktio 1.9., siirto 4.9.?, pitkä kaava, PP-

tvvo : IVF, punktio 3.9., siirto 4.9., PP-

Anksu2008 : 2. IVF, punktio vko 36, pitkä kaava PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Isis : 2. IVF:n 3.PAS, vko38-39? PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 37, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, punktio 3.9., siirto 5.9., pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

StellaR : 1. IVF, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, vk 37, pitkä kaava, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sarma : 1. IVF 2. PAS, syyskuu, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, vko 37, lyhyt kaava, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

turilainen : IVF, syyskuu, PP-



Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:


Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF
shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI,


 
tvvo , jaksuja :hug:

Ansku2008, tsemppiä huomiseen punktioon. Toivottavasti saatte hyvät munikset saaliiksi.

Electra, Kuika moni oli lähtenyt jakautumaan ja montako alkiota tuli. Stemppiä siirtoon.

pohjitar, Aika samoissa hoitoaikataulussa taidetaan mennä. Minullakin huomenna perjantaina viimeinen ultra ja sen perusteella päätetään punktio päivä. Ti tai ke varmaankin. Mukava kun täällä on samssa vaiheessa olevia niin voidaan vahtaa kuulumisia. Mulla masu ihmeen rauhallinen, pientä nipistelyä on. Olen yrittänyt juoda runsaasti. Monta follia sulla on kypsymässä?

vadelmaunelma, jaksuja piinailu päiviin. Toivotaan et alkiot tarraavat kiinni lujasti. Ja pysyvät matkassa seuraavat 9kk. Perässä tullaan piinailemaan.

Tulenpas sitten huomenna kertomaan ultra kuulumiset ja jatkot. Huomista ultraa odotellessa ja viikonloppua.
 
Mä tulin täältä kattomaan, mikä pp mulla tänään on B) Väsyttää ja menkkajuilintaa aina sillon ja tällön... mut ei mulla mitään pahoinvointeja tms ole. Henkisesti oon jo ihan menossa vikaan ivf-hoitoon marraskuulla...
Täällä tapahtuu kyllä niin paljon ja nopsaan, että tippuu kärreiltä, jos ei päivään käy lukemassa :)

:hug: ihan kaikille tasapuolisesti. On tää kyllä sellasta meininkiä... :)
 
4 solua oli lähtenyt jakautumaan normaalisti. Lääkäri oli toiveikas, että huomenna olisi pari siirrettävää, jos ei totaalinen kato käy. Olen tosi iloinen! =)

Anksulle lykkyä pyttyyn huomiseen punktioon. On tosi paljon sulla munarakkuloita kasvamassa! Toivottavasti pysyt siitä huolimatta hyvinvoivana.

Kristiina, toivosta epätoivoon on niin lyhyt matka.. Sullakin on monta hoitoa takana, joten ymmärrään ajatuksesi. Toivoa on kuitenkin. Yritä olla parhaasi mukaan ajattelematta koko asiaa, jos epäusko valtaa liikaa ajatuksiasi. Tiukka toivonrutistus sinulle. Jospa se väsymys olisi alkuraskauden merkki. :hug:
 
Sannuli :Kiitoksia tsempityksestä!

Electra: Kiitos! Niitä on kyllä kasvamassa. Eilen illalla pistin pregnylin ja nyt alkaa olo olla aika turvokas. Pitää koittaa juoda ettei hyperiä tulisi. Siirto ois maanantaina jos kaikki menee hyvin. Tsemppiä sulle siirtoon!

 
Heissan!
Täällä on sitten menkat alkaneet eilen ja tänään illalla, eli ihan kohta ensimmäinen pistos puregonia peliin. Maanantaina ultraan katsastamaan tilanne, punktio suunniteltu näillä näkymin viikolle 38.
En ole vielä kertonut näistä alkavista hoidoista kellekään. Mietin pitäiskös siskon kanssa jutella asiasta viikonloppuna. En vaan tiedä miten sen kertoisin ja toisaalta en haluais huolestuttaa toisia. Vanhat vanhempani olisivat ainakin kovin huolissaan... tuntuu että on parempi olla kertomatta. No katsellaan nyt mitkä on fiilikset parin piikitysillan jälkeen. Ja nopeestihan tämä eka hoitokerta on ohi, että jos sitten vaikka sen jälkeen katsotaan tilanne.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille tasapuolisesti!

 
Nyt törkeesti vaan omaa napaa:
Mä oon kipeä! Tänään töissä nousi lämpö, sitä on 37,7 viimesen mittauksen mukaan. Voi paskapaska!! Ei kai perkele oo sitä sikainfluenssaa :eek: Ja vaikka ei oiskaan niin mitenhän se alkio voi tuolla, jos se nyt ois vaikka kiinnittyny, huolettaa ja ahdistaa :'(
 
Daffy Onko sulla muita flussa oireita ? Ihan vaan siksi kysyin kun aloin tota meidän poitsua odottamaan niin mulla paukkas lämmöt 37.8 ja vaihteli sit ekan kuukauden 37.5-37.9 enkä ollut kipeä... mutta jos siis muutenkin kipeys oireet niin ei pitäisi tuossa vaiheessa vielä vaikuttaa, mulla oli toisella kuulla kova flunssa ja pelkäsin hulluna miten käy mutta terve poitsu syntyi vko40 =)

Mutta sitten muuta asiaa eli minä hyvästelen tämän palstan sillä saimme kuulla, että olemme seuraavana jonossa, kun syntyy vauva joka tarvitsee sijaiskodin. En halua tilannetta, että tulisin raskaaksi ja vauvasta tulisi tieto ja joutuisin sanomaan, että olen raskaana ettei nyt voida ottaa ja sitten menisi kesken ... meillä kun on noita keskenmenoja...

mutta lohtu jaksamis :hug: kaikille sitä tarvitseville ja tarrasukkia, paljon positiivisia ajatuksia ja toivottavasti monia plussia :heart: :heart: :heart:

Minä jään odottelemaan puhelimen soimista ja tietoa vauvasta, joka on meille tulossa, arviolta 1/2 vuotta -1v tähän menee, mutta lopulta se on lyhyt aika =) Kaiken tämän odottelun jälkeen :heart:

:wave: Heidoo :hug: :heart:
 
Maribel, jäseniä hiukan särkee, mutta ei oo nuhaa eikä muitakaan oireita. Jospa tää tästä :) 3v sitten oon viimeks ollu kipee, että johan tuo oli aikaki :D Ja kuvittelis tosiaan, että sep ieni on aika hyvässä suojassa tuolla masussa.
Saittepa kyllä ihania uutisia :heart: onnea niistä ja tulevasta vauvasta =) Voihan sitä vauvaa sitten yrittää myöhemminkin ku uusi tulokas on asettunu kotiin :)

Minä taidan nyt lähteä vällyjen väliin, toivottavasti huomenna on jo parempi olo. Kuitenki aika hyvin pystyn toimimaan, eikä oo ees mitenkään kauhean huonoa oloa! Voi ku tää johtuski siitä että pieni on kiinnittyny :heart:
 
Huomenta!

No nyt se kuume oli yön aikana laskenu. Normaali 36.7 oli ku heräsin. Soitin väestöliittoon uudesta saikkarista tän ja huomisen päivän osalta. Ei mulla maha kestäny eilen töissä olemista. Oikea puoli edelleen on kipeä jos seisoo pidempään ja säteilee lonkkaan.
Aiko samalla laittaa reseptin apteekkiin, jos kuume vielä illalla nousee 38, niin sit pitää alottaa antibiootti-kuuri tulehduksen varalta. Kuulemma joskus harvoin alkionsiirrosta voi tulla tulehdus. Toivottavasti nyt ei oo mitään sellasta.
 
Punktio takana! Ja vointi mitä parhain. Saalis ei kuitenkaan ollut mikään hyvä :ashamed: . Rakkuloita oli todella paljon, mutta loppujen lopuksi ainoastaan kolmessa oli solu. Saapa nähdä minkälaisia ovat. Edellisessä ivf:ssä tuli kaksi solua ja ne kummatki hedelmöittyi ja olivat top-alkioita. Jospa nytkin olisi. Maanantaina on siirto. :heart: Nyt sitten rauhallista kotielämää viikonlopun ajan.
 
Tsemppiä Ansku2008 ja listalla näyttää olevan aika monta muutakin samassa rytmissä meneviä.

Meillä oli punktio eilen. Elämäni ensimmäinen ja jännitti niin pirusti ja kiirekin tuli aamuruuhkassa, että verenpaine huiteli pilvissä. Toimenpiteessä sai onneksi niin hyvät lääkkeet, että juttelin iloisasti lääkärin ja hoitsun kanssa koko ajan. Pientä epämukavuutta aiheutti liikkuvat munasarjat, joita sai "metsästää" ja autoinkin sitten vähän pitelemällä vatsaläskeistä vastaan. ;)

Saalis oli 9 solua. Yllätys, koska rakkuloita ei ollut kuin 11... Tosin osa oli varmaan kypsymättömiä. Ei tullut kysyttyä vai olisiko sitä tietoa vielä ollutkaan. Kai ne soittaa, jos ei huomenna päästäkään siirtoon... että sitä jännitetään sitten nyt. :whistle:
 
Täällä ultra takana; kummallakin puolella 1 9-10mm, 4 6-8mm ja 2 <6mm eli yhteensä 14 rakkulaa ja limakalvo 6,2mm, ok ilmeisesti. Sunnuntaina pistän myös Orgalutranin ja maanantaina taas ultra. Nyt arveli lääkäri, että to-pe olis punktio.
Duffy mulla kans särkee jäseniä jo kolmatta päivää ja toivon ettei ainakaan influenssaa olisi.. Kuumetta ei mittarin mukaan oo, en tosin oo varma onko siinä patterit kunnossa kun antaa aina saman lukeman..
Maribel hienoon ratkaisuun ootte päätyneet, onnea matkaan :heart:
Tsemppiä kaikille hoitojen edistymiseen!
 
Maribel, onnea hienosta uutisesta! Se on meilläkin harkinnassa, jos ei omaa lasta saada.

Kiva kuulla että olette selvinneet punktiosta hengissä :) Mullakin se lähenee... Ja tosiaan monta meitä on piinailemassa samoihin aikoihin. Mulla oli tänään oli toinen ultra, ja punktiopäiväksi varmistui maanantai 7.9. Siirto sitten keskiviikkona, jos jotain siirrettävää tulee.

Onko teillä konkareilla kokemusta, minkäkokoiset follit ehtii kasvaa vielä mukaan 3 päivässä? Mulla oli tänään pienimmät 10 mm, onko ne liian pieniä? 14 mm ja yli oli 11 kpl.
 

Yhteistyössä