Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Hirmusti Onnea Viksi! :heart:

wattu otan osaa :hug: Toivotaan että plussa nyt kuitenkin tulis! :heart:

Menkkajuilinnat jatkunu siirrosta saakka...välillä polttaa niin kovaa että itkun partaalla..noh, saa nähdä mitä tästä tulee..on nämä päivät aivan todella pitkiä!Onneksi päivät on sentään koulua niin saa ajatukset aivan muualle!

Jaksuja piinistelijöille!
 
Eei helekkari, miksi mun toista reittä juilii edelleen! Koko oikeaa alavatsaa juilii, reittä ja lonkkaa myöten. Pitäsköhän ottaa yks panadol...Toinen puoli on ok, ei mitään kipuja enää, mitä hittoa tää on :kieh:
 
Viksi, Onnea!

ON: Täällä käyty toisessa ultrassa ja munikset olivat lähteneet hyvin kasvamaan, toisella puolella 7 hyvän kokeista ja toisella puolella 8 muistaakseen. Eli ihan soppeli määrä siellä kasvamassa ja toivotaan et solukin vielä löytyy sisältä ens viikolla. Punktio ens ti tai ke, se päivä varmistuu perjantain viimeisessä ultrassa.
Jos hyvin hedelmöittyy niin tehdään neljälle alkiolle pitkäviljely ja loput kaks päiväsenä pakastimeen. Sit pitkästäviljelystä siirretään kaks jos on jotain siirrettävää. Ensi viikkoa odotellessa.

Kaikille oikein paljon jaksuja.
 
No niin. Täällä taas pitkästä aikaa. Jostain kumman syystä tuo meidän selain ei päästä kirjautumaan tänne palstalle. Nyt on uusi selain ladattu ja tunnukset toimii.

Joo meillä kävi sitten tosissaan niin että verikokeesta tuli niin pienet hcg arvot että lääkäri ennusti sen menevän kesken ja niinhän siinä sitten kävikin. Raskaana oltiin vaan muutama onneton päivä. Että harmittaa, mutta siitä on täällä jo jokseenkin toivuttu ja uutta yritystä jo valmistellaan. Seuraava kontrolli on ensi maanantaina ja sunnuntaina alotetaan bongaamaan ovista. Jos kierto on yhtä tarka kun ennenkin ni ovis olis ehkä keskiviikkona ja ensiviikon perjantaina taas siirto. Sitä odotellessa.

Tänne on kerennyt tulemaan niin paljon uutta näköjään yksi lottovoittokin. ONNEA Viksi!
 
Pikku-Tintille jaksamista negan jälkeen!!!
Samoin Silja-Leena, surullista kun ei pikkuinen vielä lähtenyt kasvamaan :hug:

Viksille taas paljon onnea plussasta!!!

Mulla eka ultra oli tänään (ja kyllä siellä rakkuloitakin näkyi, jippii!!!), punktio siis ensi viikon alussa. Kumma kyllä piikitykset on sujuneet ihan ok. Nyt siis alkoi myös jarru. Vatsassa alkaa jo tuntua tukalalta istuessa, ja välillä selkää jomottaa ja on lievästi huono olo. Onko teillä muilla ollut tässä vaiheessa oireita? (MUOX 5. piikki puregonia tänään). Kammottaa mitä vielä tulee loppuviikosta...
 
Ai että kun näissä hommissa saa rahaa palamaan. Tilasin justiinsa läjän testejä; ovis + raskaus. huh huh kun maksaa nekin. Onneksi meillä on vielä neljäksi kerraksi alkioita pakkasessa ettei tartte ihan heti uutta ICSI:ä maksaa. ja juuri lävähti postilaatikkoon tieto roimasta veronpalautuksesta. Onneksi. Säästöön menee odottamaan seuraavaa hoitokierrosta. Että kun onnistuis pian ni vois taas jatkaa oman elämän suunnittelua. Tää on vaan tällasta pari viikkoa kerrllaan elämistä. Ensin kuukautisten jälkeen odotellaan pari viikkoa ovista ja siirtoa sitten toiset pari odotetaan sitä plussaa. Siten kun menkat taas alkaa odotetaan taas pari viikkoa...

Mitäs luulette, onko näitä hoitoja mitään järkeä käydä läpi tällasessa vaiheessa kun töissä on valtava kiire, stressi ja muutenkin työpaineita. Onko mitään järkeä tuhlata hyviä alkioita pakkasesta jos itse ei pysty rentoutumaan. Mä vaan niiiiiiin haluan tätä. Mä haluan tulla raskaaksi ja olla saikkarilla raskauden takia ja olla äitiyslomalla. Mä haluan lapsen! Oman rakkaan lapsen. Kaikkine hyvine ja huonoine puolineen. Mutta pilaanko mä omat mahdollisuuteni yrittämällä pärjätä myös töissä? Mulla on vaan niin paha olo tuosta melkein onnistumisesta. Tuntuu että tein jotain väärin. Että otin liikaa töiä ja olin liian kunnianhimoinen töissä ja se kostautui varha keskenmenona.
 
Dream09 ja Astrid, kiitos osanotosta. Nyt vaan jo pelkää sitä päivää kun on hautajaiset ja silloin pitäs ruveta tietämään jo hoidon tulokset.
Silja-Leena mulla on ihan samat mietteet kuin sinulla. Tuntuu, ettei oikein osaa elää normaalisti vaan kuukaudet ovat niin aikataulutettuja kaiken maailman lääkkeillä ja muulla vastaavalla. Juuri eilen tuli tämän ekan ICSIn lasku ja kyllähän se kirpaisee todella paljon kun vielä yksityisellä tekee. Mut sitten tänään tullut tieto veronpalautuksista helpotti vähän. Meillä myös 4 alkiota pakkasessa ja kovasti toivon et jos nyt tuoresiirrosta ei raskaus ala, niin alkaisi siten noista pkastetuista sitten. Toivon kyllä kovasti plussa myös sinulle, kuten myös kaikille teille muille sinnikkäille naisille
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silja-Leena:
Mitäs luulette, onko näitä hoitoja mitään järkeä käydä läpi tällasessa vaiheessa kun töissä on valtava kiire, stressi ja muutenkin työpaineita. Onko mitään järkeä tuhlata hyviä alkioita pakkasesta jos itse ei pysty rentoutumaan. Mä vaan niiiiiiin haluan tätä. Mä haluan tulla raskaaksi ja olla saikkarilla raskauden takia ja olla äitiyslomalla. Mä haluan lapsen! Oman rakkaan lapsen. Kaikkine hyvine ja huonoine puolineen. Mutta pilaanko mä omat mahdollisuuteni yrittämällä pärjätä myös töissä? Mulla on vaan niin paha olo tuosta melkein onnistumisesta. Tuntuu että tein jotain väärin. Että otin liikaa töiä ja olin liian kunnianhimoinen töissä ja se kostautui varha keskenmenona.
Voi ku tuttuja ajatuksia!!!(<- ja varmaan monen muunkin; varsinkin teidän joilla ei oo viä omaa lasta) Multa lääkäri jopa kysyi, että kannattaako nyt sitten tehdä PAS, jos on niin kiirusta koulun ja sen näyttötutkintojen kanssa; että voidaan kyllä hypätä yks kierto ohi. Mä olin että :eek: .... Ja sit mä valmistun uuteen ammattiin 2 kkn päästä, ja sit pitäis töitäkin tehdä uudessa työssä, luultavasti sijaisuuksia... kiva ilmoittaa heti ettei voi tehdä kaikkia työkohteita, kun/jos on raskaana. No, mut sellaista se elämä on! Mä niiin odotan ens kesää ja sitä et saisin olla äitiyslomalla! :heart: Tosin mä nyt odotan sitä kasvavaa masua ensin. (kävin tossa äsken yhtäkkiä ostamassa äitiysfarkut :eek: :LOL: ei mul oo ikinä ollu kunnon äitiyshousuja: vain jotku lappuhaalarit ja sit jotkut ikivanhat ruskeat ruutuhousut, jotka ei ees kauaa mahtunut - loput rv:t kuljin isosoissa verkkareissa... :headwall:
 
Viksille munkin puolesta onnea! Mahtavaa..
Kaikille tarvitseville lohtuhali!
Ei saa ainakaan itseään liikaa syyllistää hoitojen epäonnistumisista! Se on kyllä kumma, kun huumeidenkäyttäjät tulevat raskaiksi ja ihmiset tekevät abortteja ja muuta.. mutta ei saa katkeroitua..
Pitää teiltä tarkastaa vielä, mutta eikö niin, että Synarelaa sumutetaan alkuun aamuisin ja iltaisin molempiin sieraimiin ja kun pistokset alkavat, yleensä vähenee yhteen sieraimeen sumute aamuin illoin? Ihmettelin vaan, kun mulla jäi sumutetta niin paljon ja lääkärin mukaan sitä ei pitäis jäädä..
Ensi viikolla alkaa sumuttelu, punktio vk 41.
 
ONNEA viksi :flower: Ihania uutisia!
wattu otan osaa :hug:
Silja-Leena, wattu ja dreamer78 Mä olen myös kärsinyt huonoa omaa tuntoa, kun teen paljon töitä ja stressiäkin töistä on ollut välillä paljon. Mutta mä olen yrityksemme osakas, opiskellut 9v tutkintoon ja pidän työstäni tosi paljon. Olen ajatellut, että yritän välttää turhaa stressaamista vaikka töitä onkin paljon. Mua helpotti se, kun kerroin muille osakkaille hoidoista, ovat suhtautuneet asiaan hyvin.
Sharlin mulla ainakin Synarelan kanssa just noin kun kirjoitit.
 
Paljon onnea viksi :flower:

Ja [/b]watulle :hug:

Meillä on myös ollut kaikenlaista murhetta ja stressiä ja saattaa olla tietysti osa syynäkin tähän lapsettomuuteen, mutta minkäs teet, kun on asioita, joille ei oikein mitään voi.. Ahdistaa kans puheet siitä miten pitäisi olla stressaamatta liikaa, tasainen elämäntilanne jne... :( Kai sitä nyt raskautta yrittämättäkin eläisi stressittä mukavasti soljuvaa elämää, jos niin voisi vaan päättää!
 
Isis pahoittelut... :hug:

Tuohon stressikeskusteluun, mä uskon, että se ei vaikuta hoitojen onnistumiseen tai raskautumiseen niin paljon kuin monesti annetaan luulla. Tietty jos on todella stressaantunut niin silloin varmaan, mutta se heijastelee jo moneen muuhunkin asiaan elämässä. Ei pientä stressiä ilman oikein tunnu olevan koskaan, ainakaan minä :LOL: Raskaita nää hoidot on kyllä henkisesti, kun sitä lasta haluaa niin paljon. Ja elämä todella aikatauluttuu paljolti hoitojen mukaan.
Mulla henk.koht. työ antaa muuta ajattelemisen aihetta väkisinkin, koska siellä en ehdi miettiä näitä asioita samalla tavalla. Joskus menee jopa koko työpäivä ilman, että ajatuksissa käy meneillään olevat hoidot...Se on jo paljon :D

Kovasti nyt vaan voimia kaikille meille täällä jaksaa läpi syvimmänkin suon :heart:
 
Huomatkaa synarelan sumuttelijat, että kun sumutatte aamulla ja illalla molempiin sieraimiin se on päivässä neljä annosta. Itse ajattelin ensin, että se on aamu molempiin sieraimiin on yksi annos ja illalla toinen, mutta sehän on tosiaan jo neljä.
Ja toinen asia, en halua olla uskon menettäjä, mutta älkää luottako liikaa niihin pakastealkioiden selviämiseen. Minäkin ajattelin ekan ivf.n jälkeen, että ei hätää, pakastimessa 6 oljessa alkioita ja olivat pakastettaessa vieläpä hyvälaatuisia. Voitteko kuvitella mikä romahdus, kun ykskään ei sitte selvinny, ja seuraava ivf suunniteltiin puolen vuoden päähän.
Mulle lääkäri sanoi, että keskimäärin puolet selviää sulatuksessa, eikä tietenkään mene niin että 6 alkiosta puolet selviäis, vaan voi mennä niin että meillä ei selviä yksikään ja toisilla selviää kaikki. Mitä vanhemmaksi niitä kasvattaa, sen enempi alkiot karsiutuu. Mutta toisaalta tuoresiirtoa ajatellen näkisi sitten paremmin, että onko alkio oikeesti elinkelpoinen. Että kai se sitte kuitenkin olis parempi.
Hmph. Mie en vaan kertakaikkiaan pysty ajattelemaan, että ensi kesänä olisin jo äitiyslomalla. Tuntuu, ettei myö onnistuta ikinä. Luokaa työ minuunkin uskoa... :ashamed:
 
Superpaljon onnea, viksi! Toivotaan, että näitä plussia tosiaan alkaa nyt ropista.

Mulla punktio loppuviikosta, tänään viimeiset puregonit ja jarrut. En ole ollut koskaan raskaana, mutta raskas on olo. Hyvä että pääsen ylös sohvalta. Päänsärkyä ollyt myös ankarasti. Punktio myös pelottaa todella, hieman yllättäen!

Edelleen, onnea onnea onnea vaan kaikille sitä tarvitseville.
 
Vieläkö mahtuisi yksi jännääjä mukaan?

Luin läpi _koko_ ketjun ja olipa siinä paljon uutta ja ihmeellistä, mutta voi niin tuttuakin. Lapsettomuuden kanssa olemme eläneet nyt jo yli 6 vuotta ja kaikki nuo tunteet, joita liittyy viesteihinne on käyty läpi. Meillä on takana 7 inseminaatiota ja nyt olemme ensimmäisessä IVF-antagonistihoidossa. Lyhyt kaava siis eli nuo sumutteluasiat ovat minulle ihan hepreaa. Lääkitys on ollut kaikissa hoidoissa Puregon ja Pregnyl + Lugesteron, nyt mukana myös se inhan tylsä jarrupiikki Orgalutran.

Olemme jo 41-vuotiaita ja jos kaikki olisi mennyt hyvin, meillä olisi 3. inseminaatiosta nyt puoli vuotiaat identtiset kaksoset tai sitten olisin 6. inseminaatiosta nyt 8. kuulla... Mutta elämän on rankkaa ja kyllä se opettaa nöyryyttä ja kiitollisuutta siitä, että on rakkautta ja ystäviä.

Lisäksi on ihan superhienoa, että tällaisellä palstalla saa tukea samanlaisessa tilanteissa olevilta ihmisiltä, vaikka ihan ventovierailta. Jatketaan samaan malliin. :heart:
 
Mukana menossa keskiviikkona 2.9.2009





Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, siirto 25.8, PP8

Eena : 1. IVF, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP7

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP7

aitiliini83 : 1. ICSI, punktio 24.8, siirto 26.8, PP7

astrid : 1. ICSI, punktio 25.8., siirto 27.8, PP6

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP5

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vk35, PP5

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto 28.8., pitkä kaava, PP5

Duffy: 1. ICSI, punktio 28.8., siirto 31.8. lyhyt kaava PP2

tiki-71 : 3. IVF, punktio 31.8., siirto 2.9., lyhyt kaava, PP0-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, punk 31.8., siir 2.9., pitkä kaava, PP0

Electra : 4. ICSI, punktio 1.9., siirto 4.9.?, pitkä kaava, PP-

tvvo : IVF, punktio 3.9., siirto 4.9., PP-

Anksu2008 : 2. IVF, punktio vko 36, pitkä kaava PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Isis : 2. IVF:n 3.PAS, vko38-39? PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 37, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, punktio 3.9., siirto 5.9., pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

StellaR : 1. IVF, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, vk 37, pitkä kaava, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sarma : 1. IVF 2. PAS, syyskuu, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, vko 37, lyhyt kaava, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

turilainen : IVF, syyskuu, PP-



Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:


Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF
shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI,


 
Sellainen kysymys teille muille punktiossa+siirrossa käyneille, että milloin olette uskaltaneet aloittaa petihommat? Mulla tuli punktiosta eilen viikko ja mulla ei ole enää mitään erityisiä kipuja tms. ja alkio siirrettiin siis viime perjantaina. Klinikalla sanoivat, että ne hommat voi aloittaa milloin itsestä siltä tuntuu. Olen parina iltana vongannut miestä ja eilen se vihdoin sanoi, ettei uskalla ettei tekisi mitään pahaa mulle. Olin vähän ihmeissäni ja kiva tietenkin, että ajattelee mun ja alkion parasta. Vakuutin kyllä ettei siitä nyt alkiolle ole mitään vaaraa ja kipuja mulla ei enää ole. Klinikallakin sanoivat etten alkiolle pysty millään toimillani hallaa tekemään, ainoastaa munasarjat tarvitsevat sen toipumisajan. Olenhan oikeassa? Sain kyllä miehen eilen "suostumaan" mut sitten tuli itsellekin jälkeenpäin mieleen, että eihän nyt tosissaan voi mitään haittaa olla? Herranen aika, kyllähän sitä ihmiset puuhailevat vaikka alkais luomuraskauskin! Sorry, jos oli tyhmä kysymys...
 
Nyt mennään jo vähän asioiden edelle mutta kysyn kuitenkin.

Otteko kukaan miettinyt tota uhkaavaa infulenssa epidemiaa? Sikaflunssan on todettu olevan hengenvaarallinen raskaana oleville. Mitä teette jos tulette raskaaksi? Uskallatteko ottaa riskin ja ottaa rokotuksen, siitä kun ei tiedä miten se vaikuttaa lapseen. Ei taida olla mitään tutkimustietoa kun pöpökin on ihan uusi ilmiö. Vai otatteko riskin ja toivotte että ette sairastu?
 

Yhteistyössä