Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Astrid Nyt meillä on sitten sama punktiopäivä. Kymmentä solua mullekin lääkäri uskalsi veikata, mutta katsotaan nyt. Toivottavasti niiden jatkojalostus onnistuu, muuten solujen suuri määrä on ihan turhaa.
Tiki-71 kiitos tsempityksestä.
Isis juu, lääkäri on kyllä tosi hyvä. Eilen kyseli, et onko mulla korkea kipukynnys. No enhän minä osaa vastata kun en tiedä mitä on odotettavissa. Kai se melko korkea on, mutta onhan se armollisempaa nyt hoitaa nukuksissa pois ja sadaan tosiaan ne kaikki solut talteen.
 
:hug: kaikille tarvitsijoille!!! eli meille kaikille urheille :heart:

).( Harvoin sitä iloitsee näin paljon vuodon alkamisesta kuin minä nyt, ihanaa! kp33 ja tyhjennysvuoto alkoi viimeinkin!!! Keskiviikkona alkaa sitten Gonalin piikittely ja viikolla 37 punktio ja siirto, jipii! Harmi sinänsä, että homma siirtyi viikolla eteenpäin sekin tuntuu tosi pitkältä ajalta, kuten te jos ketkä sen ymmärrätte. onneksi miehellä ekalla työviikolla siltikin sopivat työkuviot ja hänen hommansa hoitaminen + saattajana toimiminen punktion jälkeen onnistuvat =)
Loma on lopuillaan ja maanantaina töihin, yritän päästä ulos tästä omasta maailmasta ja jaksaa nähdä ihmisiä ja jutella, ohjata ja seurata, sitä se työnteko taas on.. Ehkä siitäkin selvitään!
 
:hug: Annamarialle

).( Jee, sain tänään plussan ovistikkuun, joten taas ollaan yhtä askelta lähempänä PASsia :)
Maanantaina soitan klinikalle ja pidän sormet ja varpaatikin pystyssä, että meidän pikkuinen huurunenä selviää sulatuksesta... Siihen saakka jännitystä jännitystä ;)
 

Täällä yksi, joka jännäilee ensi viikolla (toivottavasti) tapahtuvaa punktiota ja (TOIVOTTAVASTI...) siirtoa. Kovin olisin kiitollinen jos pääsisin joukkoonne, vertaistuki tulis nyt tarpeeseen...

Meillä takana keväältä yksi ICSI, josta vain yksi alkio, se siirrettiin mutta ei plussaa. Nyt toinen ICSI menossa, lääkkeenä menopur 225+orgalutran. Eilen lääkärini Fertinovalla arvioi, että saataisiin tiistaina 5 munarakkulaa, joka olisi tosi paljon enemmän kuin keväinen 1 munarakkula, mutta nyt kohdun limis on tosi ohut viime kertaan verrattuna. Limakalvo oli nyt kp 6 6,2mm ja kp 10 6,6 mm (ed.ICSI kp 5 6,3 ja kp 10 9,5). Voi, että mua jännittää nyt että siirtoa ei kannata tehdä kun limakalvo ei ole kasvanut yhtään... voi apua!! Mistä tämäkin voi johtua...

Teille kaikille jaksamista ja aurinkoista viikonloppua!
 
Amelie :hug:
Tytille myös jaksamista odotuksen odotukseen.

Kovin tuttuja ovat tunteenne. Olen aina kiitellyt, että en ole kateuteen tai katkeruuteen taipuvainen, mutta tämä lapsettomuuden kivinen tie on nostanut nämä inhottavat tunteet usein pintaan.

Minulla on Hemun kanssa vastaavanlainen tilanne. Ystävä oli raskauden alkumetreillä, kun me aloitimme yrittämisen reilu kaksi vuotta sitten. Nyt hän odottaa toista lastaan, joka sai alkunsa jälleen pistoshoidolla. Samaan tahtiin kävimme insseissä ja piinailimme. Kun he onnistuivat ja me emme, niin yhteydenpitomme on vähentynyt. En vain jaksa kohdata häntä juuri nyt ja päätin suoda itselleni sen oikeuden, etten väkisin yritäkään. Voin vain toivoa, että hän ymmärtää. En ole kertonut, että meillä on IVF käynnissä. En välitä kuulla, että "kyllä teidänki on pian onnistuttava" yms. Mistä sen tietää onnistutaanko ikinä!

Jep, tämmöinen avautuminen...

Tänään on ollut pinna kireällä. Tosin miehellä enemmän kuin minulla :)
 
Amelielle hali, :hug: Toivottavasti reissu vähän piristi mieltä :)

Uusille tervetuloa, vaikka itsekkin olen uusi täällä :D

Hei, jaiks! 4pv nyt pistetty ja tänään turpos sitten maha. Aikalailla samanlainen on ku ennen tätiä, eikä ole kipeä juurikaan, välillä nipistelee, mutta se kai kuuluu asiaan (?) Mutta pelkään hyperiä :( Oon vielä riskiryhmässä pco:n takia. Olen kyllä juonu nesteitä ku hullu. 3litraa joka päivä ja tänään varmaan enemmänkin. Hitsi ku eka kerta, niin en tiedä yhtään miten nämä turpoamiset ym menee.
 
kyllähän noita sattuu ja tapahtuu... meilläkin tuttava perhe sai tänään toisen lapsen sillä aikaa kun me ollaan yritetty sitä ekaa yhteistä.
no, en mä oo kovin ketkera, koska ei se oo multa pois. vaikka myönnänkin että se raskaudesta kuuleminen kirpaisikin; varsinkin kun heillä molemmat on tullut ekalla tai toisella tuikkasulla. - että semmosta - en voi ymmärtää miten raskautuminen käy niin helposti.
Vielä enemmän olen pahoillani teidän puolestanne, joilla ei oo sitä ensimmäistäkään lasta. :(
Toisaalta - kyllä noi lapset tuo niin paljon huolta ja pelkoa; ihan kauhulla ajattelee mitä kaikkea tulevaisuus tuo tullessaan - tähän asti kun ollaan onneksi selvitty pienillä naarmuilla ja ruhjeilla.
no, se siitä. ei tätä vauvakuumetta vaan voi kovin helposti työntää sivuun; ei vaikka kuinka "järjellä"ajattelee.

Tsemppiä kaikille piinailuun ja sen alkamiseen ja odottamiseen. :wave:
 
Osallistun minäkin lapsi-keskusteluun. Mulla kans hyvä ystävä ilmotti kuukausi stten, että on raskaana. Itkuhan siinä meinas tulla, mutta onneksi ei tullu. Olen kyllä onnellinen hänen puolestaan, mutta kyllähän sitä miettii että miksi ei meille. Tänään sanoin sitten miehelle, että pitäs mennä käymään kaverin luona, näkisin ultrakuviaki, mutta sitten se ajatus ei jotenki tuntunukkaan hyvältä. Tuli sellanen ajatus, että jos meen kattoon niitä kuvia ja muutenki innostun hänen raskaudestaan niin paha karma tai joku iskee, eikä me saada omaa. Siis ihan tyhmä ajatus, mutta sellanen vaan iski mieleen :ashamed:
 
En mäkään ole pystynyt vastaanottoamaan lähipiirin raskausuutisia olkaa kohauttamalla ja neutraalisti. Kotona aina sitten repeän, mutta kasvotusten pystyn olemaan kuin viilipytty. Nykyisin pelkään melkein tavata tuttavia, kun ei koskaan tiedä, milloin joku taas läväyttää "sen uutisen". Ja sitten tulee taas se kysymys: miksi aina muut, miksi ei me? Ollaanko kenties jossain väärässä jonossa?!? Viikko sitten ärsytti aivan suunnattomasti, kun siskoni pojan synttäreillä oli useampi pallomaha ja miten ne valitteli, että kun on niin kallista käydä siellä rakenneultrassa niin jää käymättä nyt kokonaan. Meilläpäin ei siis tehdä julkisella kuin se np-ultra ja jos lisää haluaa, niin sitten yksityiselle. Kyllä mulla savu meinasi nousta korvista kun just olin samana päivänä käynyt maksamassa apteekissa itteni kipeeksi Puregonista. Että kallista! Ihanko niin kun jotain 100 euroa maksaisi ultra?!? Istuin vain ihan hiljaa ja aattelin, että te ette tiedä mitään kalliista.

Niin ja sitten taas kysymys: Pitäisiköhän huolestua, kun olo on pientä päänsärkyä ja joskus pientä alavatsan nippailua lukuunottamatta suorastaan loistava? Eli aloitin ne Puregonit keskiviikkona ja Synarela menee tässä rinnalla puolitettuna, mutta kun ei oikein tunnu missään. Huolestuttaa. Toki tiedän, että annoskin on pieni - vain 125iu, koska olen hoikka ja lääkäri pelkää hyperiä. Mutta silti: clomeilla ja Menopurilla oli kunnon oltavat ja tulostakin tuli - tosin niin kyllä tuli luomunakin se kaksi follia...Mutta enteileekö tää nyt huonoa hoitomenestystä? Tyhmiä ja outoja kyselen, mutta kaikkea epätoivoista miettii kun tähän kaikkensa panostaa :/
 
Amelie80, olen todella pahoillani :hug:

Tässähän on mennyt vähän yli viikko itselläkin huonojen uutisten jälkeen, ja vaikka ollaan lähdössä lokakuussa yrittämään uudestaan, ja sitä yrittää miestäkin kannustaa, niin kyllä ottaa päähän! Heti ensimmäisenä kun aamuisin herää, ajatukset palaa siihen, kuinka paljon kuitenkin oli odottanut ja toivonut että hoitojen kautta tämä onnistuisi. Kai tämä paha olo vasta menee pois kun on PAS:in aika - jolloin alkaa uusi piinakierros.

Kun luin Hemu80 kirjoituksen, oli kuin omia ajatuksia olisi lukenut. Kyllä sitä usein miettii että ehkä meidän ei ole tarkoitus saada lapsia, vaan tehdä jotain muuta; olla vaan kaksistaan ja hankkia lisää kissoja; panostaa uraan, muuttaa ulkomaille... En tiedä. Ja kun ympärillä vaan pukkaa lisää lapsia tulla. Meidän kaveripiirissä kyse ei enää ole ensimmäisestä, vaan toisesta tai kolmannesta lapsesta jo.

Pitää ajatella positiivisesti, että kyllä se vielä jonain päivänä onnistuu. Tällä palstalla on vielä kymmeniä joilla hoidot vasta edessä, joten oikein paljon onnea teille. Me "myöhemmin onnistuvat" hieman purkaamme täällä tuntemuksia, mutta älkää antako sen vaikuttaa teihin. Toivotaan ettei teidän tarvitse käydä läpi näitä tuntemuksia. Haleja kaikille!
 
Tsemmpiä kaikille uuteen viikkoon!! :wave:

).( Tällä viikolla minäkin pääsen tositoimiin eli keskiviikkona alkaa Gonalit 150IU:lla mennään maanantaihin saakka. Ensiviikolla sitten labroja ja ultria, mulla arkivapaita sillä viikolla, mutta 2/3 on oltava heti klo:7 labrassa ja 8 jälkeen ultraan.. Jaksaa jaksaa ja toivottavasti kaikki menee hyvin! Mennään pohtijatar samassa tahdissa =)

Mites Duffyn tuntemukset? Onko pahentuneet?
 
Kiitos kaikille lohtuhaleista, jaksuhaleista ja voimista, joita olette minulle antanut :heart: Olette korvaamattomia ja annatte uskomattoman tuen. Olo on jo parempi, vaikka suruahan ei mikään poista. Jaksan kuitenkin uskoa tulevaisuuteen, vaikka aika on taas uskomattoman pitkä. Toivottavasti kukaan TEISTÄ ei menetä toivoaan minun ja muiden pettymysten takia. :ashamed: Anteeksi. Onnistumisia tulee ja ensimmäisellä yritykselläkin onnistutaan, joten älkää luopuko toivosta. Toivoa on niin kauan kun toisin määrätään. :heart: Itse ukson vahvasti edelleen niihin kaksosiin, jotka ensi vuonna jo saan painaa vasten rintaani, rakastaa ja tuntea pikku sydänten lyönnit vasten omaani. :'( Hullu kun olen, niin olen soittanut ennustajalle, samoin myös äitini, ja näin meille on "luvattu" :LOL:

Pitäkää pino virkeänä ja paljon voimia, jaksamista ja plussatuulia TEILLE kaikille. Käyn välillä kurkkimassa mitä teille kuuluu, mutta nyt alan keskittymään töihini ( on jäänyt viime aikoina aika huonolle keskittymiselle ) ja valmistaudun tulevaan hoitoon kaikin mahdollisin keinoin.

T: Amelie80 :wave:
 
Voi Amelie :hug: Voimia!

).( Nyt on sitten soitettu klinikalle ja pyydetty pikkuisen huurunenän sulatusta.. Vähän meinaa, tai oikeastaan aika paljon meinaa jännittää... tuskin tulee töistä tänään mitään, tai ei ainakaan ajatukset pysy koossa. Hui hui hui!
Eli jos nyt ei huonosti käy, niin olen huomenna klo 13 hakemassa pikku matkalaista kyytiin...
Tää päivä menee varmasti aika jännityksellä ja kauhulla odotellessa tuleeko klinikalta soittoa, he siis soittavat, jos pikkuinen ei selviä sulatuksesta.

*Muoks* Viime yönä ei meinannut unikaan tulla, ajatukset karkasivat vaan koko ajan alkion sulatukseen.. Jännittää niin, että heikkoa tekee.. Pöhkö minä :ashamed:

Pitäkää peukkuja että kaikki menee hyvin!
Toisaalta, kun se meidän alkio on 2.luokan 3 soluinen (ei siis mikään paras mahdollinen), ei varmaan kauhean suuret mahdollisuudet ole selviämiseen.. mutta toivo elää kuitenkin, vaikka järki sanoo että ei kannata toivoa liikaa..

Pelonsekaisissa tunnelmissa,
Nipsu
 
Huomenta!

Seurantaultrassa käyty ja näkymät oli aika mukavat. Noin 12kpl on 14-16mm rakkuloita ja 10mm on aika paljon kans, osa kuulemma saattaa ehtiä kasvaa vielä mukaan. Lääkäri arvioi, että kyllä sieltä 12 munista pitäs löytyä. Oikealla puolella oli ihan hirveästi yhteensä rakkuloita, mutta suurin osa oli niin pieniä, että eihän niistä solua tuu. Perjantaina ois sitten punktio. Jännittää!!

Peppiina, tuntemukset on aika ennallaan, nipistelee ja iltasin turvottaa. Iltasin myös on tosi huono olo, en tiedä johtuuko turvotuksesta vai ylipäätänsä gonalista. Jos kaikki menee hyvin, viikon päästä ois alkionsiirto, iik :D
 
Mukana menossa 24.8.2009




Silja-Leena : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP 13

Tirlittan1968 : 2. IVF, punktio 11.8, siirto 14.8, pitkä kaava, PP 10

Pikku-Tintti : 2.ICSI, punktio 14.8, siirto 17.8., lyhyt kaava PP7

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, siirto 18.8 PP7

viksi : 1 IVF, punktio 18.8., siirto lyhyt kaava, PP-

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto , lyhyt kaava, PP-

astrid : 1. IVF, punktio 24.8., siirto , PP -

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto , pitkä kaava, PP-

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS, VKO 35, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vk35, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

tiki-71 : 3. IVF, vko 36, lyhyt kaava, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskyy, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, Vk 37, pitkä kaava, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, syyskuu-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-


Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS




 
Heips.
Tsemppiä kaikille tällä viikolla testaajille, punktioon tai siirtoon meneville!! bdbdbdbdbdb

En tiedä onko noi piinispäivät ja muut nyt ajan tasalla, mutta korjatkaa itse tai ilmoittakaa täällä.

(.) PERJANTAINA soittelen klinikalle, että onko huurunenä(t) selvinnyt sulatuksesta, ja päästäänkö siirtoon samana päivänä. iiik. jännittää.
 
Huomenia vaan kaikille! Huomenna olis sitten punktio meikäläisellä ja kyllä hieman jännittääkin, mutta kun tulee se nukutus siihen, niin se sitten vähän rauhoittaa. Maha on ihan järkyttävän turvonnut ja arka, kai tämä on normaalia? Launtaina mentiin juhliin ja tuskailin miehelle kun mikään vaate ei näytä oikein hyvältä. Mies sanoikin, et oli miettinyt et olenko minä lihonut niin paljon kun näyttää ihan raskaana olevalta. Tuntuu, että töissäkin muutamat katselevat mahanseutua siihen malliin. Tosin kyllähän mua kytätään muutenkin kun kun olen tämän ikäinen. Toivottavasti kaikki menis hyvin ja lopputulos olis onnistunut. Sitä toivon meille kaikille! Jos se ei nyt onnistunut, niin sitten seuraavasta!
 
Ultrassa käyty ja punktio varmistu keskiviikoksi...pelottaa jo valmiiksi kun viime kertanen punktio oli aivan kamala..
9 rakkulaa siellä yhteensä oli ja kaheksan niistä oikean kokosia :)
Näillä siis mennään!Olo on jo aika tukala...

Tsemppiä kaikille kaikkiin vaiheisiin!!
 
Huh huh kun alko taas jännittämään. Huomenna aamulla olis sitten se viimeinen tuomio ja verikokeen aika. Yhden testin olen jo tehnyt johon ihan ihan haaleesti sain kaksi viivaa, mutta toista en sitten ikinä uskaltanut. Nyt aloin miettimään että mitä jos sieltä ei taaskaan tule hyviä uutisia. Olin jo hetken niin varma, mutta näissä asioissa kun ei koskaan voi olla ihan varma. Ja kun mikään muukaan ei tunnu onnistuvan ni miksi nyt sitten tämä.

Ja miten monta kertaa sitä on luullut ja toivonut sen plussan jo näkevän. välillä tuntuu että niitöä viivoja näkee niissä testeissä ihan pelkällä tahdonvoimalla. Mitä enemmän sitä haluaisi sen viivan siinä testissä näkevän sitä pienemmät varjot ja viivanpaikat tuntuu kelpaavan. Sitten ne menkat vaan aina alkaa.
 

Yhteistyössä