Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Voi Annamaria! Iso :hug: Kirjoitit juuri niin miltä minuta ja varmasti meistä kaikista lasettomuudesta kärsivistä tuntuu. Kouraisi oikein sydäntä. Sitä tyhjiötä ei mikään täytä. Ja Sitä ei oikein muut tahdo ymmärtää. Sitä pientä kateutta kun ystävät saavat lapsia. Pahimpina aikoina sitä ei oikeen edes huvita soittaa yhdellekkään raskaana olevalle, saaati perheelliselle ystävälle. Tekisi välillä mieli vaan eristäytyä tänne kotiin ja hukuttautua itsesääliin.

Niin monet kerrat olen itseänikin tästä syyttänyt näiden 3,5 vuoden aikana kun lasta olemme yrittäneet. Moni asia pyörii mielessä mitä olisin ehkä voinut tehdä toisin.
 
Mukana menossa 21.8.2009




Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP 10

Silja-Leena : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP 10

Tirlittan1968 : 2. IVF, punktio 11.8, siirto 14.8, pitkä kaava, PP 7

Pikku-Tintti : 2.ICSI, punktio 14.8, siirto 17.8., lyhyt kaava PP 4

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, vko 34, PP-

viksi : 1 IVF, punktio 18.8., siirto lyhyt kaava, PP-

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto , lyhyt kaava, PP-

astrid : 1. IVF, punktio 24.8., siirto , PP -

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto , pitkä kaava, PP-

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS, VKO 35, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

tiki-71 : 3. IVF, vko 36, lyhyt kaava, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vko 34/35, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskyy, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, Vk 37, pitkä kaava, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, syyskuu-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-


Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

 
Huomenta!


Pikku-Tintti ja Tirlittan, kiitos kun valaisitte :D Eilen kun pistin toisen kerran, niin kyllä sitä lääkettä ihan selkeesti meni ihon alle, se ruisku tuoksahti sille lääkkeelle ja ruiskun päässä oli taas pikku tippa ainetta. Olen aina pitänyt männän pohjassa asti, ku vedän piikin ulos, koska siihen kynäänhän saattaa muuten mennä verta.

Ai niin ja tänä aamuna nipisteli toiselta puolelta muniksesta, että josko siellä nyt sitten jotain tapahtus :D!
 
Heippa vaan kaikille.

Yritin päivttää listan jotenkin ihka eka kerran =) jotenkin se tais onnistua..tietokoneen ihmelapsi mä en ole.

ON: Täällä menkat alkoi aamulla, vois sanoa et jee. Sumuttelu ei siirtänyt menkkoja ollenkaan vaan alkoi 29/29. Ens ke ultra ja varmaan silloin alkaa piikittely ja viikolla 37 punktio + siirto. Sit pari piinaviikkoa, mitkä ovat pahimmat minulle.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Selvisi jo punktio ja siirtoviikko sikäli, kun kaikki menee suunnitellusti eikä tule mutkia matkaan tapahtunee viikolla 40 ...

annamaria83 minulla kun on myös taipumusta tuottaa kystia. Viimeisin oli viime keväänä ja esti tietysti hoitojen aloittamista, kysta kasvoi isoksi ja mokoma puhkesi ja vuosi vatsaonteloon, ei onneksi vakavaa, ollut mutta kivuliasta kyllä! Sitten spontaani raskaus heti perään, joka meni myös heti kesken.

Nyt on ollut tuolla alavatsalla samantuntuista nipistystä/jomotusta joten mieleen hiipii väkisinkin, että joko taas on kysta (minulla on ollut niitä jo tiedettävästi 4 puhjennutta) Muutoin onkin voinut olla enemmän... mistä sen tietää, kun ei joka kuussa ultrata... Lääkäri totesi, että minulla on selkeä taipumus tuottaa niitä... :headwall:
Monirakkulaisista munasarjoista on yksi, jos toinenkin lääkäri puhunut, mutta aina toteavat, että muut seikat eivät tue PCO diaknoosia. Sen sijaan lapsettomuuden syy on endometrioosi ja ovulaatio häikkä minulla ja miehellä hitaat siittiöt ja normaaleja joku 1%

Tuntuu ihan uskomattomalta, että vihdoin ollaan näin lähellä ICSI(selvisi että sillä mennään kun simpat niin heikkoja) hoitoa (mutkia kun tosiaan on tullut koko ajan matkaan, endonpoistoa, kystia ja niiden puhkeamisia, keskenmenoja, kuukautisten katoamisia jne.)

Välillä jo luovutin kokonaan, kun tuntui ettei ikänä kuitenkaan päästä edes hoidon aloittamiseen... eli todella pessimistisin odotuksin tälle rumballe lähden, jos tämä menee kunnialla läpi niin sitten olen todella positiivisesti yllättynyt =)

Minun täytyy tietysti sanoa, että olen todella onnellinen, että pikku ihmeeni on jo ekaluokkalainen, lääkäritkään eivät aikanaan ottaneet uskoakseen, että tosiaan olen raskaana saati, että poika lopulta syntyi terveenä vko40+ (yritti maailmaan viikosta 14alkaen) mutta ihmeitä tapahtuu, toisaalta tuntuu, että miksi minun kohdallani uusi ihme tapahtuisi (todennäköisyys kai aika pieni ja ikääkin on tullut jo lisää)... mutta eihän sitä koskaan tiedä. :heart:

Kyllä tällä palstalla ihmeen jokaiselle toivoisi ja ihana lukea, että onnellisia uutisia myös löytyy.

Tsemppiä ja jaksuja rumbaan koko poppoolle :hug:
 
Mukana menossa 21.8.2009




Silja-Leena : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP 10

Tirlittan1968 : 2. IVF, punktio 11.8, siirto 14.8, pitkä kaava, PP 7

Pikku-Tintti : 2.ICSI, punktio 14.8, siirto 17.8., lyhyt kaava PP 4

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, vko 34, PP-

viksi : 1 IVF, punktio 18.8., siirto lyhyt kaava, PP-

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto , lyhyt kaava, PP-

astrid : 1. IVF, punktio 24.8., siirto , PP -

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto , pitkä kaava, PP-

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS, VKO 35, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

tiki-71 : 3. IVF, vko 36, lyhyt kaava, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vko 34/35, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskyy, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, Vk 37, pitkä kaava, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, syyskuu-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-


Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
 
Heippa Siskot! Niin siinä sitten kävi, että ei mulle edelleenkään vauvaa/vauvoja suotu. Meninn aamulla tän flunssan takia lääkäriin kun oireet vaan paheni. Poskionteloista löytyi mömmöä, joten siitä oireetkin. Pyysin sitten päästä veritestiin, ihan lääkkeidenkin takia. Ja tulokset sain äsken, HcG arvo oli 2! Tulehdusarvot kyllä oli koholla. :'( Huomenna pitäis lähteä miehen järjestämälle yllätysreissulle Tallinnaan. En vaan tiedä miten saan itteni koottua ja kerättyä sitä voimaa, jotta jaksan tästä taas eteenpäin. Itkettää ihan hiveästi. Tuntuu ihan hirveän pahalta. Miks näin täytyy käydä? Kaikenlisäks mun sisko kertoi odottavansa vauvaa!!!! Ja se on toinen lapsi niillä, kummatkin on saanut alkunsa kerta ja laaki-meinigillä. Miks mun elämän täytyy olla näin PA..AA?

Mutta ei auta kuin taistella, kunhan tästä ensin selviän. Marraskuussa sitten viikolla 48 olis uusi yritys. Se on jo sovittu ihan kaiken varalta, koska julkisella on niin pitkät jonot.
 
Amelie, olen niin pahoillani puolestasi. Nyt varmasti tuntuu niin kovin pahalta. Kovasti voimia tuleviin päiviin. Sinunkin aikasi tulee ihan varmasti :hug:
Kaikille muillekin oikein paljon jaksamista tällä tiellä!

Meillä sirtyi eka ivf lokakuulle, joten sitten kun joku päivittää, niin voi muuttaa meille syyskuun lokakuuksi. Mun kohdunkaulan mutkien takia lääkäri halusi inssin vielä, jotta voi siinä samalla "harjoitella" siirtoa varten ja löytää oikean reitin. Eli taas vaan odotellaan.

Olin tänään lääkärissä, kun minulla on ollut ylävatsa niin kipeä. Lääkäri jotenkin heti huomasi, että se olen kovin stressaantunut ja kyseli miksi. Kerroin lapsettomuudesta ja siihen liittyvistä tunteista. Hän kertoi, että on itse käynyt myös hoidot läpi ja rohkaisi minua aivan ihanasti. Rupesin itkemään siellä, kun hän sanoi, että elämäni on aivan yhtä arvokas lapsellisena tai lapsettomana. Juuri sen halusin joltain kuulla ja se sitten pisti itkun tulemaan. Mahassa kaikki muuten hyvin, mutta vatsakatarri uhkaa stressin takia. Stressivatsa siis. Lääkäri oli kyllä aivan mahtava, tuli niin hyvä mieli, kun hän pitkään kertoi omista hoidoistaan ja kannusti minua ja rohkaisi, että kyllä meillekin onni vielä suodaan. Sanoi myös, että lapsettomuudesta kärsivistä tulee hyviä vanhempia, he osaavat arvostaa kaikkea ihan erilailla. Hän lupasi järjestää minulle psykologin jos haluan, mutta toistaiseksi kieltäydyin.

Onneksi alkaa viikonloppu, on tosiaan ollut aika rankka viikko. Viikonloppuja kaikille!
 
koittakaahan jaksella Amelie ja tytti kai kaikki muutkin!

kävin tänään 2-ultrassa ja maanantaille tuli punktio. onneksi ei sekoittanut työkuvioita, jos siis kykenen seuraavana päivänä töihin, mihin kyllä vakaasti uskon.. yhteensä oli 20 follia, joista osa pieniä, mutta 13 kelpokokoista ainakin. lääkäri oli aika neutraali määrän suhteen, hoitaja piti tuottoa suurena ja hyvänä. oikea puoli toimii selkeästi paremmin. keskiviikkona sitten siirto jos onnaa. jännittävää. en osaa vieläkään pelätä toimenpiteitä enkä anna itselleni lupaa stressata piinailuista saati sitten sen jälkeisestä elämästä.

koittakaa psyykata itseänne kaikki uskomaan parasta vaikka vaikeeta onkin, sanoo paatunut realisti jota pessimistiksikin joku kutsuu.. :eek:
 
Amelielle ja Tytille voimia. Tämä on pitkä ja raskas tie, ei voi muuta todeta.

ON, 2. ultrassa käyty ja tilanne on edelleen se, että ensi tiistaina 25.8 punktioon. Ja varmistui, että nukutuksessa se tehdään. Maksaahan se lisää, mutta se on tässä konkurssissa se ja sama. Ja vois se tehdä aika kipeetä väkisin saada se vasen puoli paremmin saataville. Sit lääkäri sanoi, että on mahdollista et joutuu pistämään kahdesti, jos ei saa vasemmalta kerralla ja se ei ole enää mukavaa minulle. Olen samaa mieltä. Vielä pistelen Puregonia tänään ja huomenna ja sitten sunnuntai-iltana klo 22 Pregnyl. Huiiiii!
 
Amelie suuren suuri lohtuhalaus sinulle :hug: :'( Ei ole reilua ei...

Eena onnea sulle saaliista! Kuulostaa hyvälle.

[/b]Tytti hienosti osasi lääkäri sinua lohduttaa, tuon varmasti kaikki lapsettomuudesta kärsivät haluavat joskus kuulla, etä on yhtä arvokas lapsettomana kuin lapsellisenakin. =)

Mulla oli tänään vielä ultra ja punktio siirtyi tiistaille 25.8. Follit saa vielä kasvaa siis. Kuulemma sieltä sellainen 10 kelpokokoista pitäisi ulos saada näillä näkymin. 1-2 siirretään sitten, mikäli sinne asti päästään, torstaina tai perjantaina.
 
Amelie ja tytti :hug:
Eena Itse en olisi kyllä kummankaan punktion jälkeen kyennyt töihin, vaikkakin sujuivat hyvin erilailla. Ehkä ei kannata suunnitella mitään elintärkeää työkuviota seuraavaan päivään...
Wattu onnea punktioon!

-tiki-
 
Moikka-moi :wave:
Mä kävin taysissa torstaina PASin tiimoilta... eli sillon oli kp14 ja Zumeja napsittu. Limakalvot oli kohdussa lääkärin mukaan "poikkeuksellisen hienot" :D mutta mutta... vasemmalla munasarjassa näkyi JOTAIN. Rakkula, joka oli kooltaan n.11mm. Saattaa olla vaan kysta, mutta jos se on follikkeli, niin huonompi homma... ei tietenkään pitäis lääkkellisessä pas-kierrossa tulla. Maanantaina meen kontrolli-ultraan vielä ja jos kaikki ok, niin pas tiistaina 25.8 :) Jee :)

Samantien kylläkin lääkäri laittoi mut seuraavaan ja viimeiseen IVF-jonoon ja se ois sitten marraskuulla... tuo meidän nyt ehkä siirrettävä alkio on heikohko laadultaan enkä siihen kyllä mitään odotuksia aseta. Tuskin selviää edes sulatuksesta :/ mutta kattotaan. Eteenpäin sano mummo hangessa :D

(Tuo lääkäri oli se taysisa-kävijöiden-tietämä suomea-murtaen-puhuva nainen ;) ja se osaa olla niin hitsin empaattinen, että mulla menee ihan itkeskelyks... taas se yllätti mut kysymällä, et kuinka mä jaksan tän asian kanssa ja ymmärtävänsä näiden pettymysten olevan suuria (meillähän meni kesken viime tuoresiirrosta alkanut raskaus)... olin mielestäni asian kanssa ihan sinut, nää lapsettomuushoidot on mulle melkeen harrastus jo, mutta sit mä meinasin kumminkin murtua siinä ihan täysin... ei mutta ihanaa, kun on oikeesti lääkäreitä, jotka välittää :heart: )
 
kiitokset varoituksen sanoista punktiota seuraavasta päivästä. enpä toki olisi itse vapaaehtoisesti mitään erityistä osallistumista vaativaa työhommaa tälle viikolle ottanut, mutta valitettavasti tässä asemassa töitään ei saa valita ja päivä on ollut kiinni jo kuukausia - tietysti tämä rumba sattui sitten samaan mutta ei nyt ole kuitenkaan niin tärkeää että olisin hoitoja kuukaudella siirtänyt. noh, jätin tietysti varauksen siitä, etten tule jos en sängystä ylös pääse, mutta koitin olla positiivinen ettei tulisi kovin yksityiskohtaisia kysymyksiä ja joutuisin selittelemään/valehtelemaan enemmänkin. täytyypä varata sitten varmaan reilusti kipulääkettä mukaan jos liikkeelle lähden. hoitaja sanoi että jos on endoa on usein tosi kipeä mutta muuten ei pitäisi olla niin kamalaa. tosi vaihtelevia kokemuksiahan kaikilla tuntuu olevan, että tiedäpä sitä sitten etukäteen omalta kohdalta (varsinkin kun ei ole ikinä tehty mitään toimenpiteitä/leikkauksia aikaisemmin joten ei ole mitään vertailukohtaa)... koitan rohkaista itseäni sillä että kyllähän nuo synnyttäneetkin kävelevät ja kantelevat vauvojaan jo seuraavana päivänä :).

oon muuten tosi yllättynyt ettei lääkkeistä ole tullut mitään sivuioireita eikä kovin suuria kasvukipujakaan ole ollut. ainoa outous on elohiiri joka on vaivannut koko tämän ajan vasemassa silmässä, ärsyttävää sykkimistä vähän väliä. kuis muilla?
 
Amelie ... :'( mulla pääsi itku kun luin mitä sulle kuuluu.. Mulla oli sama tilanne kesäkuussa, kun alkio-kaveri tuli pois kahden viikon kyydissä olon jälkeen ja samalla kaveri ilmoittaa kasvavasta masusta ja töissäkin toinen.. Tämä syö niin paljon että ! Ja mies sanoo etten saa olla katkera muiden onnesta, mutta ei musta ole niin enkeliksi että osaisin sydämeni pohjasta riemuita muiden raskaudesta..oon kai huono ihminen. Tunnusta olen katkera kun osa saa lapsia melkein pelkästään laittamalla miehen käytetyt kalsarit jalkaan. Vaivun välillä sellaiseen epätoivoon ja ajatukseen etten koskaan saa omaa lasta. Kai tämä kaikki tunteiden myrskyily tähän kuuluu. Ei varmaan helpota että teen työtä, jossa hoidan muiden lapsia, jotka vanhemmat ovat hylänneet.. *huoh* Tulipa purkauduttua
 
annamarialle iso :hug: Niin tuttuja tunteita käyt läpi... meillä kesti 4,5 vuotta saada tuo ihana nyt 3-vuotiaamme, nyt sitä pikkusisarusta ollaan tehty pari vuotta... kyllä teilläkin tärpää! Mä uskon ja toivon niin kovasti, että kaikki tästä meidän pinosta saisi sen oman kaivatun nyyttinsä :heart: on niin väärin, että toiset ei välitä lapsistaan samaan aikaan, kun toiset kyynelsilmin kaipaavat sitä esikoistaan :( vaikea käsittää miksi on näin.
 
Amelie oikein iso rutistus sinne..

Tiedän että tämä lapsettomuus osaa olla syvältä ja varsinkin kun lähellä raskaudutaan jatkuvasti.. Kaikki oman ikäiset alkavat olla jo perheellisiä..
Itselläni oli tai onhan se vieläkin ystävä jolla oli myös vaikeuksia saada lapsia ja yhdessä toivoimme ja odotimme ja puhuimme asiasta.. Kunnes tuli se päivä kun he kutsuivat meidät normaalisti kahville ja siinä sitten räjäyttivät pommin että ovat onnellisesti raskaana.. koitin koko kyläilyn nieleskellä etten repeäisi.. yritin esittää onnellista ja iloista.. kun pääsimme ovesta ulos repesin ihan täysin ja muutaman päivän en muuta osannut kuin itkeä surua ja syyllisyyttä surusta, kateudesta, pahoista ajatuksista joita ei luulisi ystävän tuntevan.. emme nähneet koko raskauden aikana ja kun lapsi oli jo puolivuotias näimme ensimmäisen kerran joka meni yllättävän hyvin vaikka sitä pelkäsinkin.. Nyt heille sitten tulee jo tammikuussa toinen..

Olen monesti ajatellu että minulle ei ole tarkoitettu lasta koska en sitä "normaalisti" ole saanut ja en tällä hetkellä osaa nähdä tulevaisuutta jossa olisin äiti.
Tämäkin varmaan normaalia lapsettomille mutta kuitenkin..

Tässä minun pieni avautuminen =)

Haleja ja voimia kaikille! :hug:
 
Mukana menossa 21.8.2009




Silja-Leena : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP 10

Tirlittan1968 : 2. IVF, punktio 11.8, siirto 14.8, pitkä kaava, PP 7

Pikku-Tintti : 2.ICSI, punktio 14.8, siirto 17.8., lyhyt kaava PP 4

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, siirto 18.8 PP4

viksi : 1 IVF, punktio 18.8., siirto lyhyt kaava, PP-

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto , lyhyt kaava, PP-

astrid : 1. IVF, punktio 24.8., siirto , PP -

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto , pitkä kaava, PP-

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS, VKO 35, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

tiki-71 : 3. IVF, vko 36, lyhyt kaava, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vko 34/35, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskyy, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, Vk 37, pitkä kaava, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, syyskuu-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-


Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS


 
B) Vähänkö retee! Kiitos Electra vinkistä. Onnistuin laittamaan takaisin pudonneet tietoni. En uskaltanut päivittää tämän päivän tilannetta vielä muille.

Eena, saalishan on todella hyvä!

Amelie ja Tytti, saavat ilonpilkahduksen murheen keskelle..

Wattu, sinulla on hyvä lääkäri, kun ajattelee potilaansa parasta. Nukutuksessa saadaan työllä kasvatetut follit talteen ja kipua ei ole. Ja oikeassa olet, mitäpä se tässä konkurssissa enää.. :kieh: Rauhallisin aatoksin eteenpäin vain, olet hyvissä käsissä.

Astrid, sinullakin on mahdollisuus saada enemmän saalista odottamalla, joten jaksamista vain..

Kristiina, toivon, että pääset PASsiin. Aivan ihanaa, kun kohtaa lääkärin jolla on sydän paikallaan. Tällä tiellä olen todennut, että se lottovoiton kaltainen harvinaisuus..

Avautujille yhteisesti totean minäkin, että niin monen monituista kertaa olen miettinyt samoja asioita. Ja niissä yhteisissä kahvikekkereissä joutuu nielemään pullaa kyynelten polttaessa luomien takana, kun todetaan ongelmat tietäen, että "ajattelin antaa lapsen taas tulla, kun se käy meillä niin helposti. Sitten muutin mieltäni, että antaa nyt olla vielä, ehtiihän sitä sitten myöhemminkin taas.." Niinpä..kun itse on tahkonnut sitä ensimmäistä liki neljä vuotta ja jäljellä on vain toivo paremmasta, pohtii väkisinkin karmallisia ajatuksia..

No täällä pp4 alkoi ja pientä kuplintaa alavatsalla, mutta ei mainittavaa.

Uskon, että jonain päivänä. Toivon, että mahdollisimman pian.
Isis
 
:( Pahoittelut Amelie ja muut pettymään joutuneet. Jaksuja.

(.) ens perjantaina olis sit toivottavasti 1. PAS -SIIRTO! Ei mun limis oo oikein jaksanut kasvaa, joten tuo siirtopäivä tulee olemaan jo kp23. no, parempi myöhään ku ei milloinkaan.

TSEMPPIÄ PIINAILIJOILLE ja KASVATAJILLE!
 

Yhteistyössä