Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Heipsan!

Nyt on meilläkin aikataulua tiedossa tämän päivän hoidonsuunnittelun jäljiltä..
eli Procren jarru reilun viikon päästä Gonal-F pistokset alkaa viikolla 34 ja puntio+siirto viikolla 36. Pitkällä kaavalla mennään mun endometrioomieni takia. Eikun jännittämään ja toivomaan komplikaatiotonta hoitoa loistavin tuloksin!!! :wave:
 
Sade83
Pikku-Tintti Tsemppiä sinnekin! Ihanaa kun vihdoin pääsee "tositoimiin" =) Millä annostuksella lähdet liikkeelle? Minulla Gonal-F 150iu ja la sekä su jarrupiikit. Maanantaina ultrataan sitten tilanne. Punktio todennäköisesti 7.8 perjantaina.
 
Jännää! Täällähän on jo moni tosi touhuissa! Niin se kesä vaan sitten vierähti. Itsellä taitaa pas mennä syyskuun alkuun, mutta eipä sinnekään enää ole pitkä aika ja kesälomakin pitäisi vielä tuossa välissä viettää.

Tsemppiä kaikille jo homman aloittaneille! :wave:
 
Sade83: Mulla on annostus alkuunsa 225iu ja silloin 7.8. kun sulla on punktio, mulla on ultra. Viimeksi meni 300iu:ta, mutta toivottavasti ei nyt tarvi niin suuria annoksia. Punktio olisi sitten vasta seuraavalla viikolla. Mitkä jarrupiikit?! Mä en laita sellaisia, vasta sitten sen irrotuspiikin ennen punktiota.
 
Sade83
Pikku-Tintti Pistän siis Gonal-F seuraksi la-su (voi olla että jatketaan myös ma-ti) Cetrotide jarrupiikit, ymmärtääkseni jotta munarakkulat eivät karkaa ennen aikojaan. Sitten vielä irrotuspiikki ennen punktiota. Saa pistellä ihan työkseen!
 
Kiitos Taikapapu lista päivittämisestä. :flower:

(.) Aloitin tänään Synarela suihkutukset ja nollaultra olis 11.8. ja näillä näkymin punktio olisi 24.8. ja siirto sitten 27.8. mutta tarkentuu sitten lähempänä,

Tsemppiä kaikille ja onnea hoitoihin. d:)b


 
Moikka! Vaikka täällä jo aika iso porukka koossa, ajattelin silti osallistua keskusteluun. Olen 29v, luomuraskautta yritetty 1,5vuotta ja elokuussa alkaa piikitykset ja ensimmäinen IVF lyhyellä kaavalla. Hoidossa ollaan yksityisellä puolella, jonka takia nopea eteneminen. Ongelmana meillä "hyvien" siittiöiden olematon määrä.
Olen aika hermona tuosta keräykestä, piikityksen vielä piikkikammoisenakin kestän mutta keräys tuntuu pelottavalta. Olisiko jakaa kokemuksia?

Voimia kaikille hoitojen varrelle, sitä tuntuu tarvitsevan!


 
Heippis ja hyvää loppukesää kaikille! B)

Sitä alkaa elokuu lähenemään tiukasti ja omakin aika ivf suunnitteluun lähenee.
Haluaisinkin kysellä niiltä jotka jo aloittaneet hoidot, että kuinka nopeasti teillä on alkanut suunnittelukäynnistä nuo sumut, pistokset ym.

Itselläni alkoi menkat nyt tiistaina eli suunnittelukäyntipäiväni olisi kierron 15. pvä. Siirtyykö tämän vuoksi aloitukset vasta seuraavaan kiertoon vai aloitetaanko niitä jo loppukierrosta.

Ja milloin sitten on munasolujen keräys tapahtunut?

Koko kesän olen yrittänyt pitää lapsentekoasiat takaalalla ja nyt sitten alkaa jo paniikki taas iskeä kun päivät hupenevat :D

Kiitos kaikille vastanneille ja oikein paljon tsemppiä hoitokiertonsa jo alottaneille!!!!
 
hemu80 ainakin mulla alkoi samasta kierrosta ja suunnittelupäivänä oli kp8. Tosin mulla on pitkä hoitokaava käytössä, että sekin saattaa vaikuttaa. En tiedä miten lyhyen kanssa on, mutta joku muu varmaan tietää..
 
Moikka kaikille.

Eilen sit soittelin läkärille ja sumuttelut alkaa 12.8 ja viikolla 37 punktio + siirto..

[/b]pohjitar , aika samalla aikataululla mennään. Mukava e joku on aika samoissa. Sullakin toinen ivf menossa? Onko ensimmäinen tuottanut tulosta? Montako siirtoa takana? Mulla nyt 3 ivf, kahdessa aikaisemmassa 2 tuoresiirtoa + yks pas ja pas alkio oli huono.. No jospa se nyt onnistuisi....

hemu80 , pitkälläkaavalla jos mennään niin sumuttelu aloitettaan yleensä aina kp21 ja jos lyhyellä kaavalla mennään niin pistokset alkaa heti kierron alussa kp2.
 
Olen täällä ollut ahkerasti taustalla ja lueskellut kaikkien kuulumisia. 11. päivä olis ensimmäinen suunnittelukäynti. Saa nähdä alkaako tositoimet heti, kun kierron eka päivä sit 13. Jännää!!! Tosin mulla oli siellä parisenttinen kysta viimeksi toisessa munanjohtimessa. Saa nähdä, mitä se on siellä keksiny. Toivottavasti puhjennut taas, ettei vie kallisarvoista aikaa!!! Pientä kiristelyä tuntuu sillä puolella, mutta saattaa taas olla korvien välissä... Eipä olis eka kerta, että "kuuntelee itteään liikaa". ;)
Vielä viimeistä kertaa haluaisin myös toivoa, että luomuilu olis tuottanu tulosta. Olispa hienoa... mutta pieni ihme. :/
Mutta edelleen hengessä mukana. Liityn aktiivisemmin joukkoon, kun alkaa nää hommat tosissaan rullata! Voimia naiset! :heart:
 
Irene80 Niimpä.Onneksi mulla alkaa maanantaina myös työt niin ei taatusti kerkee miettiä näitä asioita.Pessimistinen kun olen niin olen niiiiiiin varma että perseelleen tämäkin menee.
Tuntuu ettei jaksa yhtään tätä juttua enää...seksikään ei kiinnosta..yäk :x
 
Pikku hiljaa aletaan täälläkin päästä "tosi toimiin". Klinikalle tänään soittelin kun ovat tällä viikolla palanneet kesätauolta. Aloittelen ensin Primolutilla, koska kuukautiseni eivät ole mitenkään kellon tarkat, niin näin saadaan varmempi aloitus hoidoille. Kun kuukautiset sitten alkavat elokuun puolessa välissä, niin ultrataan ja ryhdytään siitä eteenpäin pistoksilla jatkamaan (ICSI). Aikaisemminkin käytettiin Puregonia ja sillä mennään nytkin. Jos kaikki menee hyvin, niin punktio toivon mukaan viikolla 36 eli syyskuun ekalla.

Tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
Hemu80 Mulle tehtiin ensimmäinen hoito keväällä ja pitkällä kaavalla mentiin. Suunnittelukäynti TAYS:ssa oli 14.4.2009 ja kiertopäivä oli tulloin 11. Sain sillon jo resptit ja ohjeet ja papereita kasoittain, tai siltä se ainakin tuntui. Olo oli aika epätodellinen, kun siinä vaiheessa tajusin, että tää todellakin alkaa! Kierron 22 päivä (25.4) aloitin sumuttelun ja kunnon menkat alkoi kierron 29 päivänä (2.5), eli päivää myöhemmin kuin normaalisti. (Sumuttelu saattaa kyllä siirtää menkkoja eteenpäin.) 4.5. (kp3) mulla oli ultra, jolla tarkastettiin se, että voinko aloittaa pistot. Ja 5.5 alkoi pistely. Ja pari kertaa pistelyjen aikan ultrattiin ja punktio oli sitten 18.5. (kp 17) ja pistelyjä takana 11 kertaa + pregnyl (irrotuspiikki 16.5). Ja sumuttelut jatkuu aina irrotuspiikkiin saakka, mutta annostus puolitettiin kun piikitys alkoi. Siirto oli sitten 20.5. Valitettavasti meidän kumpikaan alkio ei jaksanut kiinnittyä, joten PAS olis tarkoitus olla nyt viikolla 32-33. Huh huh, mutta näin sitä ollaan menty. Ja varmaan mennään vielä jatkossakin. Aika hurjaa, mutta todellista. :( Hoidot on kuitenkin aina yksilöllisiä, mutta tässä nyt mun kokemuksia. Toivottavasti näistä olis jotain hyötyä. :hug:

).( Zumeja on nyt menny 8:tta päivää ja muita oireita ei ole kuin törkeä turvotus! Ja idioottina menin tilaaman vielä vaatteita sovitettavaksi :LOL: Sovita niitä nyt sitten kun olo kuin pullaukolla :p

Tsemppiä kaikille alkaviin hoitoihin. Ja todella, se kesä sitten meni nopeasti. Ja kyllä olen odottanutkin, että pääsen taas yrittämään omaa vauvaa :heart:

Shenda Hieno homma! Toivotaan, että huurunenät on reippaita sulatuksessa ja pääset piinaileen. Kuinka monta huurunenää sait pakkaseen? Tulen perässä mikäli kaikki mneee hyvin. Mulla ei ole kuin se kaks sinnittelijää ja toivottavasti ne selviäis. Pidetään hurjasti peukkuja :)
 
Amelie80 kaksi huurunenää olis pakkasessa,luultavasti kumpikin laitetaan.
Mietittiin miehen kanssa että pitäiskö ihan varuiksi peittoja heilutella tänään????

Ainakin olen greippimehua litkinyt varmaan 10litraa tässä kuussa niin jospa limakalvokin olis sitten hyvä.

Lugejahan taas ruvetaan laittelemaan???Varmaankin se 3 kertaa päivässä mikä oli tuoresiirrossakin.....Vai eroaako passi siitä jotenkin????
 
Shenda81 Juu juu, peitto heiluun vaan! Nyt se tärppää jos on tärpätäkseen. :) Mun täytyis kans saada jostain intoa noihin puuhiin. Jotenkin on mieli niin maassa, että ei innosta. Vaikka pitäs. Meillä se ei silti auta tähän lapsensaamiseen :'( Niistä lugeista. Katoin TAYS:n ohjetta ja siinä on, että alkionsiirron jälkeen aloitetaan 3 kertaa päivässä 200mg.. jee jee. Mulla alkaa jo ennen alkionsiirtoa kun menen lääkkeellisellä. :(
 
:wave: hellou vanhat tutut ja uudet yrittäjät! eevi-anterokin ilmoittelee taas palanneensa lomilta listoille. 1. IVF:n 1. PAS on toivottavasti tulossa, nyt kp 2 ja Progynovat menossa toista päivää... Eli mulla tehdään lääkkeelliseen kiertoon. Meillä on kolme huuru-ukkoa pakkasessa, yksi vähän parempi omassa putkilossaan ja kaksi vähän heikompaa omassaan - toivottavasti selviävät sulatuksesta, en voi sanoa nauttineeni punktiosta niin paljon että heti haluaisin uudestaan.

Lyhyestä virsi kaunis, hauska taas "nähdä" teitä kaikkia (vaikka valitettavaa että joudutte täällä roikkumaan), tsemppiä syksyn yrityksille! :hug:

(Tulen sitten taas myöhemmin tänne teille marisemaan kun noi lääkkeiden sivuvaikutukset iskee kuin hurrikaani... :D )
 
Mukana menossa 31.7.2009



shenda81 : 1.IVF:n 1. PAS, vko 32, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS, vko 33, PP-

Tirlittan1968 : 2. IVF, vko 33, pitkä kaava, PP-

wattu : 1. ICSI, vk 34, pitkä kaava, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 34, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Janski71 : 3.IVF, vko 35, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

Minni : 1. IVF, elokuu, lyhyt kaava, PP-

Pikku-Tintti : 1.ICSI, elokuu, PP-

Nalle76 : 1.ICSI, punktio 31.7., siirto , lyhyt kaava, PP-

sade83 : 1.IVF, elokuu, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Electra : 4. ICSI, elo-syyskuu, PP-

astrid : 1. IVF, elo-syyskuu, PP-

Taikapapu : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 3. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, syksy, PP-

Nipsu74 : 1.PAS, syksy, PP-

Elenia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-


Plussanneet



 
Hei,

Tänne on tullut taas mukaan uusia ihmisiä! Tervetuloa! Kiva päästä juttelemaan ja vaihtamaan ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Ilmoittelin itsestäni tälle listalle ekan kerran heinäkuun alussa ja olen sen jälkeen vain lueskellut teidän juttuja. No nyt on hoitotauko ohi ja alan aktivoitua.

Pyytäisin kuitenkin nyt heti alkujaan apuja. Eli tilanne seuraava: Mulla keho toimii aina kun kello, tunnen ovulaation jne. No, nyt on varmaan eka kerta koko näiden 2 vuoden aikana, kun en ole tuntenut ovulaatiota - ei oikein mitään merkkiäkään koko oviksesta, en käsitä. No, ei sillä muuten nniin väliä varmaan tässä tilanteessa ole, kun ei sitä luomuvauvaa meille tule kuitenkaan, mutta kun sumut pitäisi aloittaa ensi viikolla 6.8. Mulla siis Synarela ja 2 kertaa päivässä molempiin sieraimiin. Kysyisin nyt sitä, että mahtaako kiertoni pidentyä aivan massiivisiin mittoihin kun a) ovulaatiota ei tapahtunut, koska eikö se pidennä yleensä kiertoa?!? b) mukana on vielä Synarelat, jotka saattaa siirtää menkkoja? Auttakee malttamatonta, kiitos!
 
Ajattelin kirjoittaa kuulumisiani, ja vastata samalla Pikku-Tintin kysymyksiin.

Kuten aiemmin kirjoitin, pelkäsin pistoksia paljon, mutta kuten te kokeneemmat olette jo todenneet, ne eivät olleet pahoja lainkaan. Puregonista (aivolisäkehormonista) en tuntenut oikeastaan mitään, kun taas Orgalutran (ovulaationesto) kirveli ja pisteli noin nelisen tuntia vielä pistosten jälkeen. Irrotuspistos Pregnyl, jonka oltiin kerrottu kirvelevän, taas ei tuntunut miltään.

Maanantaina (KP7) oli ensimmäinen ultra paikallisessa Mehiläisessä. Tunti sen jälkeen AVA:lta soitettiin, ja kerrottiin että ovulaationestopistoksen saa aloittaa illalla, ja irrotuspistoksen antaa jo keskiviikkona (KP9). Toista ultraa ei tarvittu, ja punktio oli eilen aamulla (KP11).

Punktio kesti n. 20 minuuttia, ja rauhottavien ja kipulääkkeiden ansiosta se ei ollut niin paha, kuin olin pelännyt. Eniten sattui verisuoneeseen laitetut neulat lääkitystä varten; muutama verisuoni siinä ehdittiin puhkaista, ennen kuin löytyi sopiva verisuoni. Se mikä punktiossa tuntui eniten oli kun siirryttiin toiseen follikkeliin, ja kun siirryttiin munasarjasta toiseen. Tämä ei kuitenkaan sattunut, vaan "tuntui lähinnä inhottavalta". Hyvä on kuitenkin muistaa, että jokaisella on omat kokemuksensa, ja keho reagoi eri tavalla: toisella ei tunnu lainkaan, kun taas toisella voi olla pitkä toipuminen.

Lepäilin jälkeenpäin noin 50 minuttiia, jonka jälkeen tapasimme lääkärin. Tämä sitten yllätti meidät täysin: mieheni sperma oli tulehtunut! Tämä tarkoitti siis siitä että IVF:ää ei voi tehdä, vaan ICSI olisi ainut mahdollisuus. Eli hoitomuoto muuttui kertaheitolla, ja mitä pahempaa, päässäni vaan kelaa edelleen että "mikä ihmeen tulehdus?!?!".

Sitähän oli ajatellut että eilinen ilta ja tämä yö menee jännittäessä, ovatko munasolut hedelmöityneet tai ei, kun ajatukset nyt ovat olleet ihan muualla. Eli ei sitä ikinä tiedä mitä yllätyksiä voi tulla. Tänä aamuna olen kuitenkin viimeiset kolme tuntia jännittänyt sitä, mitä AVA:lta kerrotaan kun he soittavat, ovatko munasolut hedelmöityneet yön aikana. Jää nähtäväksi.

Kristiina76: Kiitos että kerroit teidän kokemuksista AVA:lla, ja erittäin mukava kuulla että onnistuitte :flower: . Toivottavasti kaikki menisi teillä hyvin myös TAYS hoidoissa tällä kertaa, vaikka olen tietty todella pahoillani puolestanne keskenmenosta.
 

Yhteistyössä