Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Meillä sekundaarinen lapsettomuus, minulla vaikea endo, jota leikattu kahteen otteeseen, "perinteisesti" ei enää mahdollista raskautua. 4 vuoden yrityksen jälkeen päädyttiin hoitoon yksityiselle. 3 pistosta Enantonia kuukauden välein pistin, kun yritettiin saada molemmissa munasarjoissa olevia endokystiä pienenemään. Gonal-f:ää pistin 10 vrk annoksella 225. Eilen punktio, josta 7 solua, 2 näistä yliaikaista, 5 hedelmöittyi. Huomenna siirto. Tänään olisi pitänyt aloittaa luget, mutta huomasin vasta eilen illalla, että lääkkeet sisältää maapähkinäöljyä ja olen maapähkinälle todella allerginen. Nyt olen metsästänyt koko aamun Crinonea, joka soveltuisi minulle, mutta saan vasta huomiseksi. Kyllä suututtaa! Niin lääkäri kuin apteekin väkikään ei maininnut mitään maapähkinästä, nyt sitten menee hukkaan 3 pakettia, kun apteekki ei suostu ottamaan takaisin. Olisi pitänyt kuulema tiskillä kysyä, sisältääkö pähkinää :headwall: MISTÄ IHMEESTÄ MINÄ OLISIN VOINUT TIETÄÄ, ETTÄ SITÄKIN VOI OLLA LÄÄKKEESSÄ???

Varovaisin odotuksin ja pelonsekaisenakin toivon, että siirto onnistuu ja saadaan kovasti toivottu kolmonen. Olemme päättäneet, että yksi IVF yritetään (+mahdollinen PAS).

Heippa taas!

Mulla tuleekin yllättäin uus siirto heti, vaikka luulin että tulee välikierto.

Eli Peppiina, lisäätkö mut taas listalle, 1.ivf 2.pas vko 46. Kiitos!

Tää tehdään nyt ilman zumeja, tänään kävin ultrassa ja tikuttaan alan heti tänä iltana. Siirto olis sitten ilmeisesti alkuviikosta, mikäli huurunenät selviää sulatuksesta. Jännää!

Täällä on ollut tosi paljon taas tapahtumaa, mutta tasapuolisesti onnittelut plussanneille ja pahoittelut neganneille.

Shenda Voinko kysyä tarkemmin sun hoidosta. Montako hoitoa sulle on jo tehty ja missä olet aikaisemmin ollut hoidoissa? Ja tuolla Felitacksellako heti tehtiin kattavat verikokeet? Ku mä oon myös miettiny mikä ihme mua riivaa kun mikään ei tartu. Miehen siittiöt on kehuttu maasta taivaisiin, mun kohdunlimakalvot ollut aina ihanteelliset jne. Ja silti ei vaan tartu..tiedän että kaikkien tähtien pitää osua kohdalleen että voi onnistua, mutta silti tässä olen alkanut miettimään josko jossain kuitenkin on jotain ongelmaa. Mietin myös että mulla on hirveen paksu veri (168-170), eikä siihen ole puututtu ollenkaan. Itse olen sit syönyt disperiniä tukoksien pelossa.

Punahilkka Tervetuloa mukaan!!
Ymmärrän hyvin sun kiukun, kaikki tuollanen ylimääränen säätäminen on rasittavaa. Ethän sä voinut millään tietää, että lääke sisältää pähkinää!! Tsemppiä huomiseen siirtoon
=)

hmmm, jäin tässä miettimään, että vaikuttaako toi liian paksu veri kiinnittymiseen? ja sitä, että millon veri on liian paksua? Mulle ei lääkäri moisesta ole puhunu, mutta viimeks kun kävin verenluovutuksessa vihjaili siellä hoitaja että alkaa olla siinä hilkulla tarttisinko verenohennuslääkkeitä :$

Helmiina78
Mulle tehty fertinovalla yksi inssi,1.ifv ja yksi passi.Miehellä top-siittiöt ja mulla kaikki kunnossa.
Mentiin sinne felictasiin ja pyysin lääkäriltä vasta-aineverikokeet.maksaavat ihan kivasti mutta mulle tärkeämpää tällä hetkellä selvittää mikä mättää.

Ja minidisperiiniä syön sen takia koska mulla verkokeitten perusteella tukostaipumus.Mulla kanssa limakalvot aina oviksen aikoihin 10mm nikä kuulemma tosi hyvä.
Ja minidisperiinin pitäis myös lisätä verenkiertoa kohdun alueella.

Mulla hb ollut aina n.150 eli aika ylhäällä.

Ja kortisooni otetaan sen takia avuksi että kun alkio on kohdussa ja se on keholle tavallaan vieras esine niin sillä lasketaan kehon immuteettia alas että kiinnittyminen olisi mahdollista.
Luomukiertoon sitä ei anneta vaan sitten kun ifv tehdään.

Mä olen aina ollut sitä mieltä että kiinnittymisessä on jotain vikaa ja oikeessa olin.Huhtikuussa mulla oli kemiallinen,raskaustestit näytti vahvaa haamua mutta sitten yht´äkkiä ei mitään.

Muta tuota klinikkaa suoisttelen ehdottomasti.Kannattaa varata aika ajoissa joska heillä vähän aikoja noihin ensikäyntijuttuihin.

Ja ihmetteli lääkäri kovasti ettei fertinovalla oltu tehty mitään alkukierron verkokeita.

Täälläkin vähän saatu selvyyttää kinkkiseen tilanteeseen. Tänään rv 5+0 ja hcg 280, joten aivan liian alhainen. Nyt seurataan tilannetta, että laskeeko itsestään. Jos ei niin luultavasti ku. Täytyy sanoa, että en tiedä miten jaksan tätä kaikkea taas. Tuntuu kovin pahalta. Jään nyt tööistä sairaslomalle ja yritän saada itseni kasaan.

Vadelmaunelma ja Shenda kiitos vinkeistä, näillä mennään =) . Tosin jouduin heti tappelemaan nykyisen klinikan hoitajan kanssa, joka meinaa että pitäisi tulla 4h matkan päähän suunnittelemaan mitä tehdään seuraavaksi, vaikka jo viimeksi lääkärin kanssa sovittiin, että se on PAS. Tuntuu, että pitää taistella saadakseen omat solunsa takaisin.

Helmiina kuulostaa meidän meiningiltä. Mainiot simpat ja limakalvot, syynä näyttäisi olevan alkioiden paksu kuori, etteivät tartu. Tiedä onko tuosta apua? Kilnikalta antavat minidisperiiniä koko IVF:n ajaksi kun kuulemma voi periaatteessa estää niitä varhaisia keskenmenoja, jotka johtuvat suonitukoksista. Tiedä häntä kuinka varmaa tuo on.

Tytti voi ei!! Onko tuo varma juttu?? :hug: varmuudeksi. Et sä ehkä nyt jaksa, mutta kyllä joskus taas!!

NYT poistun palstalta toistaiseksi. Kiitos kaikesta tuesta toistaiseksi neidot!

Kiitos Shenda ja Paiju vastauksista! =)
Eli todellakin kiinnittymisvaikeuksien syynä voi olla alkion paksu kuori!! Mitä tuolle voi tehdä? Kuoren avausko tmv.?
Itse olen syönyt primaspania, onko se vastaava kuin minidisperini? Minkäköhän takia joissain keskustelupalstoilla ollaan kovasti kritisoitu disperinin syöntiä silloin kun yrittää raskautta tai on hoidoissa...? Jossain oli oikein ote tuoteselosteesta, jossa kiellettiin disperinin käyttö (juuri bongasin keskustelun..) mikäli yrittää raskautta. Tiedättekö tästä?

Jaksamisia Tytti :hug:

Vadelmaunelma ISO :hug: , sanat ei todellakaan riitä tässä kohdassa ja muistan sinun plussaamisen ja olin itsekin niin iloinen siitä. Olin aivan shokissa kun olin lukenut viestisi.

Lohdutus :hug: myös kaikille muille huonoja uutisia saaneille, niitä on taas riittänyt tämänkertaisilla piinailijoilla. Mistä ihmeestä tämä voi johtua???

Paiju mekin ollaan alusta asti oltu Felicitaksella hoidossa ja ollaan tyytyväsiä, sinne vaan!

Tytti, tuo epätietoisuus on raastavaa, jaksamista hcg:n seurailuun.

Itsellä menossa PP11 ja huomenna on verikoe. Mutten malttanut sitä odottaa, tein testin ja sain hyvin haalean viivan, joka ei kyllä kerro mistään mitään! Olis vaan pitänyt malttaa mielensä ja olla testaamatta. Eli fiilikset ei täälläkään ole kummoiset kun oireitakaan ei ole kun mientä nippailua alavatsassa.

Ja vielä tervetuloa Punahilkka ja onnea huomiseen siirtoon. Hoidon aikana kaikki mahdolliset takaiskut ovat kovia ja ei olis itselläkään tullut mieleen, että luget sisältävät pähkinää :eek:

Mukana menossa keskiviikkona 4.11.2009

hemu80 : 1. IVF, siirto 22.10, PP13
Duffy: 1. ICSI:n 1.PAS, siirto 26.10, PP9
Punahilkka-75 : 1.IVF, siirto 4.11, PP0
Heni : 2.IVF, punktio 4.11, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 46, PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Iines-74 : 1.IVF:n 2.PAS, vko 46, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 3.PAS, vko 46, PP-
sebu08 : 3.IVF, punktio vko 46, PP-
Helmiina78 : 1.IVF:n 2.PAS, vko 46/47, PP-
Linda76 : 3.IVF, vko 48, PP-
Inia : 2. IVF, punktio vko 48, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
ripperi77 : 1.IVF, marraskuu, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
tiinuli77 : 1.ICSI, joulukuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Unikeiju-79 : 1.IVF:n PAS, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:
Kipinä1: 2. ICSI :heart: :heart:
tvvo : 1.IVF :heart:
Joppu : 1.IVF :heart:
sade83 1.ICSI :heart:
Uskallanko : 2.IVF :heart:
tyhmäblondi73 : PAS :heart: :heart:
verve : 1. IVF :heart: :heart:
idaliina : 2. ICSI :heart: :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
Sharlin : 1. ICSI
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS
Elenia : 1. IVF
Sunflower79 : ICSI/IVF
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS
Inkku83 : 1.IVF
kolmisin: 2. ICSI
Tytti82 : 1. IVF/ICSI
leppäkerttu-77 : 1.IVF:n PAS
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI
Rosetta : 1. ICSI
Paiju :1 IVF

idaliina: Kuulostaa lupaavalta =)

Täällä testattu nyt sitten se virallinenkin nega. Täytyy kasilta yrittää soitella polille ja kyselle jatkosta ja onko niillä sitä joulutaukoa siellä. Välikierron jälkeinen kierto alkaa luultavasti joskus joulun aikoihin. Ihan hyvä että testasin jo silloin sunnuntaina niin ei tarvitse nyt töissä silmät punaisena olla, ei edes itkettänyt tänään yhtään kun tiesin mikä se tulos on =).

viikot 52-53 on kiinni poli ja ehkä myös ekan viikon. 26.11 on palaveri, jolloin päätetään tuosta ekasta viikosta eli täytyy soitella joulukuun alussa miten sen ekan viikon kanssa menee. Pitää toivoa että tulis pitkä kierto 45-50 päivää niin päästäs yhdellä välikierolla, muuten tulee kaksi välikiertoa. Meinaan tehdä ovistestejä että tiiän minkä pitunen kierto on tulossa ja jos näyttää että jää vain viikosta tai parista kiinni siirrän menkkojen alkua promoluteilla kun mulla niitä on jemmassa . Luget saan jättää pois ja jos ei menkkoja ala näkyä niin uutta testiä vielä

:hug: Rosetta Onneksi sait suunnittelun tälle vuodelle, mutta en muistakkaan olitko yleisellä vai yksityisellä.

Hih,hih.. En uskaltanut sitten tehdä testiä :) Huomenna aamulla sitten verikokeeseen..
Ei kyllä ainakaan ole yhtään sellainen olo että olisi raskaana :/
Mutta huomenna sitten iltapäivällä kuulee senkin.

idaliina sinä sait sentään haamun =) toivotaan että vahvistuu siitä ja joku edes plussaisi tästä ryppäästä =)

Hemu: Julkisella puolella ollaan ja ei meillä enää mitään erillistä suunnittelua tule. Tammikuussa tai joulukuun lopussa alkavan kierron kp2 alkaa pas:ssa tarvittava lääke en nyt muista nimeä, mutta resepti tulee postissa kp12 ultra ja sitten se siirto jos kaikki ok.

Rosetta Aivan kun eihän meille edelleenkään saatu mitään pakkaseen niin sen takia meille tulee taas tuo suunnittelu jos tämä ei onnistu.

Yritän kyllä kitistä tuon suunnittelun tämän vuoden puolelle jos suinkin mahdollista niin saisi sitten aloittaa taas heti alkuvuodesta hoidot.

Rosetta toivottavasti pääsisit mahdollisimman pian uuteen siirtoon, odottaminen on niin kypsyttävää ja kun kuukautisia odottaa, ne ei taatusti tule, nimimerkillä kokemusta on.

hemu onnea huomiseen testiin, mullakaan ei pahemmin mitään oireita ole mutta verikoe vahvisti tänään plussan. Joten plussakaveria odotlessa pidän sulle peukkuja.
Itse olen vähän pelonsekaisin tuntein kun reilun kahden kuukauden kohdalla viimeksi kävi huonosti, menen nyt vaan päivän kerralla ja yritän ajatella positiivisesti. =)

Hei,

saanko liittyä mukaan piinailuun? Tänään siirrettiin kaksi huurunenää, joten PP0 meneillään. Ennestään löytyy pari ihanaa ICSI -vekaraa, joille haluttaisiin nyt seuraa, mutta saapa nähdä kuinka käy... Tämä olisi nyt sitten 3. ICSI:n jälkeen 1. PAS.

Sen verran olen tätä ketjua lueskellut, että hurjia on osalle porukasta tapahtunut, en voi edes kuvitella tuntemuksia. Olen pahoillani neganneiden puolesta ja omalta osaltani toivotan lämpimästi onnea niille, jotka ovat päässeet plussan verran lähemmäs omaa pikku tuhisijaa.

Sen verran voin omaa tarinaani valottaa, että meidän perheen onni on ollut se, ettei edes tiedetty kolmen vuoden yrittämisen jälkeen, että julkisella puolella on mahdollista saada hoitoja, vaan päädyttiin suoraan yksityiselle puolelle. Meille tehtiin heti kattavat testit ja todettiin, että ainoa tapa jolla lapsia voimme saada on IVF/ICSI - minkä jälkeen on tullut todettua, että ICSI on tosiaan ainoa vaihtoehto. Tuoresiirroista kaksi on onnistunut ja alkioita on saatu kolmen hoitokerran jäljiltä pakkaseen asti kokonaiset kolme... Mutta niin vain kaksi kolmesta pakkaspallurasta lähti jakautumaan ja siirtoon päästiin. Meillä on tähän mennessä käynyt ihan satumaisen hyvä tuuri näissä hoidoissa, joten nöyränä odotellaan lopputulosta tällä kertaa. Kovin isothan eivät mahdollisuudet PAS -hoidoissa ole, mutta pakko oli vielä tämä kortti katsoa.

joo - nyt oon kasvatellut pikkuruisia helmiäni 8 vrk ja perjantaina päätetään ultratessa ens viikon punktio. :heart:
mulla oli 9-12mm eilen jotain 8-10 molemmin puolin ja pienempiä vielä enemmän.
en tahtoisi kyllä paljoa yli 10 mollukkaa, mutta se otetaan mitä annetaan.

Mukana menossa torstaina 5.11.2009

hemu80 : 1. IVF, siirto 22.10, PP14
Duffy: 1. ICSI:n 1.PAS, siirto 26.10, PP10
Punahilkka-75 : 1.IVF, siirto 4.11, PP1
Tiitiäispuu : 3.ICSI:n 1.PAS, (2), PP1
Heni : 2.IVF, punktio 4.11, PP-
sebu08 : 3.IVF, punktio 11.11, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 46, PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Iines-74 : 1.IVF:n 2.PAS, vko 46, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 3.PAS, vko 46, PP-