SYKSYN 2008 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

nipsu: :hug: vielä koittaa teidänkin aikanne ja silloin sitä varmasti arvostaa todella eri tavalla.Voimia uuteen yritykseen!
ryhis:joo ei täälläkään mitään oireita, pieniä nippaisuja lukuunottamatta.ei oksentelua, ei isoja boobseja (vieläkään;), nothing...jotain ehkä kaipais,mutta toisaalta toivon sen olevan merkki että koko raskausaika menis muutenkin helposti.toivon pystyväni olemaan mahd pitkään töissä,mutta kroppaa on kuunneltava ja kun ei pysty niin ei pysty sit on levättävä vaikka tekis mieli olla kuinka jääräpää tahansa niin nyt ei ole sen aika.
ellastiina: tosi kiva idea toi sun taulukko,mulla kun on muutenkin niin lyhyt muisti ettei meinaa kaikkia mukanaolijoita muuten muistaa!mulle voi lasketuksi ajaksi laittaa 2.6 vaikkei se vielä taida ihan virallinen ollakaan,mitä nyt oon käynyt laskemassa sen noin joka päivä vau.fi laskurilla...
 
En kyl osaa oikeen sanoa et onko menkkamaista kipua vai ei. Eilen oli oikealla puolen sellasta jomotuskipua,sit välillä ihan selvästi kohdussa vihlasee.tänään ei vielä mitään kipuilua onneksi oo ollut...

Noista oireista sen verran et mulla ainaki on tissit niiiin kipeet,varsinki ku herää aamulla,tai sit päikkäreiltä :)
Ja välillä tulee sellanen huono olo,mut oksentaa ei oo tarvinu,ainakaan vielä.
 
Heippa

nyt uskallan pinoutua johonkin...eli tänään on käyty varhaisultrassa ja kaikki oli ok.
Laskettuaika on 1.6.09.
Oireita...mulla ei ole edelleenkään mitään ja se tekee mut lähinnä vainoharhaiseksi kun tuntuu että kaikilla muilla on jotain edes pientä oiretta. :LOL:
 
Nipsu: Voi ei!!! Lohtuhali sinne! Pidän sut kuitenkin tuolla lisalla siihen asti, että olet käynyt siellä kontrollissa torstaina.

Itsellekin alkaa tulla epätoivoinen olo -- näinköhän tästä voi mitää hyvää seurata, kun jo kuudetta päivää on ihan sama tilanne: iltapäivällä n. klo 15-16 alkaa kramppaamaan ja tiputtelemaan kirkasta verta. Nukkumaan kun käy, se loppuu ja alkaa taas seuraavana päivänä uudestaan samoihin aikoihin. Olen jo vähän luopunut ajatuksesta, että kyseessä olisi valemenkat. Kai ne olisivat jo loppuneet, mutta tämä ei näytä loppuvan. Mutta... jos keskenmeno tulee, sille ei voi itse mitään...

Oireista muuten -- nenä vuotaa aktiivisesti. Ehkä tämä kuitenkin on flunssaa. Tai sitten ei -- enemmän sellaista allergianuhan tapaista kirkasta räkää. Mene ja tiedä.

Jumpasta olen haaveillut monta päivää, mutta en tiedä uskallanko taaskaan mennä.


Lintu
: En huomannut eilen kommentoida, mutta onnittelut sykkeestä. Mahtava tunne varmasti! Toivottavasti tässä sinne asti päästään... ja ihan loppuun asti...
 
Nipsu: Voi, Osanottoni myös täältä. Voimia uuteen yritykseen, jos tämä tosiaan päättyy keskenmenoon.

Ja voimia kaikille alkuraskauden epätietoisuuteen - mukaan lukien itseni!!

Oireista joku kyseli: Minulla ne tuntuvat vaihtelevan aika lailla. Riippuu siitä miten olen nukkunut tai olenko muuten jotenkin stressaantunut tai harmistunut. Kerran ollessani hyvin, hyvin harmistunut eräästä asiasta miehelleni, aloin voida tosi pahoin. Huomatessani asian, en voinut enää muuta kuin olla huvittunut.

Muuten on aamuisin aika yleisesti vetämätön ja pahoinvoiva olo ensimmäisten tuntien ajan. Pääsen miehen kyydissä nykyään töihin ja loppumatkasta huokailen jo syvään, että pääsisi ulos autosta. Sitten hetkeksi helpottaa, mutta töissä pitääkin taas jo syödä jotain.

Henkisesti on jotenkin aika "höperö" olo. Elämä on pitkään ollut aika hektistä ja olen yleensä aika suorittaja-tyyppiä, mutta vau! voin ylpeydellä todeta, että nyt otan monet asiat niin paljon rennommin töissä ja ylipäätään. Tunnen, etten jaksa enää samaa tahtia ja luontaisesti olen hidastanut elämää ihan fyysisesti. Aamut on pakko ottaa rauhallisesti heräten ja hitaasti syöden. Kävelen hitaammin, koska pulssi nousee tällä hetkellä niin helposti ja siitä saa pahan olon. Noin pari viikkoa sitten taisin käydä vielä ratsastamassa, mutta enää ei onnistuisi, koska ylipäätään liian reipas liikunta tuntuu ajatuksena mahdottomalta. Koiran kanssa jaksan kävellä rauhallisia lenkkejä, mutta poissa ovat kiire ja suoritus tällä hetkellä. Ihanaa; tämä tunnelma pitää muistaa, vaikka tässä raskaudessa kuinka kävisi lopulta...







 
Täällä kramppeja edelleen. Haukottelen koko aika. Onkohan sekin raskausoire...

Olen miettinyt, että milloinkahan sinne neuvolaan pitää ottaa yhteyttä, kun ensimmäinen ultrakin on lapsettomuusklinikan puolelta (ja luullakseni myös rakenneultra)???

Mitenkähän Kamillan ultra meni???
 
Nipsulle :hug: ja voimia jaksaa tätä rumbaa eteenpäin. Toivottavasti seuraava tarttuu kiinni oikein kunnolla.

Ellastiina: mä otin yhteyttä heti kun olin käynyt varhaisultrassa ja sain ajan jo ensi viikolle. Rv:ja on silloin kasassa muistaakseni 8+1.
Minkäs kautta te olittekaan tuolla hoidoissa ? Me ollaan naikkarin kautta ja siihen pakettiin taisi kuulua vain tämä varhaisultra ja loput menee sitten niin kuin muillakin odottajilla oman neuvolan kautta.

Kuopus parkuu huoneessaan...on mennyt hieman yliväsymyksen puolelle eikä tahdo mennä nukkumaan. On tuollaisella 1v 9kk muuten omaa tahtoa.. :kieh:
No josko sitä kunnon äitinä menisi rauhoittamaan herran unille
:heart:
 
On ollut täs niin touhua ja kiirusta töissä että unohtui eilen kirjoittaa ultra-kuulumiset :whistle: Eli ultrassa käytiin eilen ja kyllä siellä pieni sydän sykki :heart:

Gyne sanoi kun aloitti tutkimusta, että "et taida oikein uskoa tähän", sen verran epäileväiseltä taisin näyttää :ashamed: Päästi mut ja miehen kyllä heti piinasta ja sanoi samantien kun ultralaite oli sisällä että kyllä täältä elävä sikiö löytyy. Sit tsekkas kohdun tarkasti varmistaen että sikiöitä on vain se yksi. Eikä löytynyt enempää. Viikot vastas suunnilleen sitä mitä pitikin, itse laskin että 7+2 mutta ultran mukaan 7+1. Pituutta pienellä oli "hurjat" 10.9 mm. Kiitollisena ja varovaisen toiveikkaina mennään päivä kerrallaan eteenpäin =)

Nyt nukkumaan, huomenna vähä muutakin ku omaa napaa :wave:
 
Kamilla: Mahtavia uutisia! Yksi etappi takana.

).( Mä soitin tänään lääkäräille (tai siis hoitajan kautta kaikki kommunikointi TAYS:lla tapahtuu) verenvuodosta. Hoitaja soitti takaisin neuvoteltuaan lääkärin kanssa. Sain lähetteen kolmanteen verikokeeseen, jossa sitten kävin iltapäivällä. Pelottaa aika paljon tulosten kuuleminen huomenna. Jotenkin on vaikea luottaa siihen, että kaikki olisi edelleen hyvin, kun tätä vuotoa on koko aika ollut. Miten kaikki edes voisi olla hyvin... Eilen illalla oli selkä kipeä ja nukkumaan mennessä kramppasi silleen, että olin jokseenkin varma, että yöllä se sitten tapahtuu ja menee kesken. Noh, ei tullut tulvaa, vaan aamulla oli taas vuodotonta.

Jeps1: Onko teidän kuopus saanut alkunsa myös hoidoilla? Varmasti kerroit tulla syyskuun IVF -pinossa, mutta en muista enää... TAYS:lla kuuluu mielestäni kaksi ultraa -- yksi noin rv 7 ja toinen sitten rv 12 tienoille.

Ellastiina (5+3)
 
Kiva kun löytyi tälläinenkin pino. Täällä kaikki menee suunnilleen samoissa ja samoissa pelon ja onnen sekaisissa tunnelmissa eletään.

Mun taustoista, että ehkäisyrenkaan lopettamisen jälkeen ( kesällä 06 ) mulla ei alkanut menkat lainkaan. Söin välillä terolutteja ja primolutteja, mutta aina menkat ei tullut silloinkaan. Lapsettomuushoidoissa aloitettiin julkisella loppusyksystä -07. Mulla oli korkea fsh ja lh, lääkäri oli huolissaan jos munasolujen tuotanto lakkaa kokonaan. Alkuvuodesta -08 tehtiin eka ivf, josta plussa. Se meni kesken rv6 ja heti perään tehtiin 2.ivf. Siitäkin tuli plussa, mutta meni kesken rv6. Sen jälkeen olin tosi hajalla ja pitkällä sairaslomalla töistä. Kesällä sain kerättyä itseni taas kuntoon ja mulla alkoi melko säännölliset menkat kp30-40. Nyt sitten täysin yllättäen sain todeta olevani raskaana ihan luomusti.
Kaksi kertaa olen ehtinyt jo käydä ultrassa ja syke näkyi molemmilla kerroilla. Neuvolasta sain lasketuksi ajaksi 15.5. Ens viikolla meen lääkärille ja ens viikon pe np-ulrtaan.

Toivottavasti pääsen porukkaan mukaan, vaikka nyt olenkin luomuilun tuloksena raskaana. Täällä kuitenkin tunnen olevani enemmän kotona.

Nipsulle :hug: Otan osaa tuohon lohduttomalta tuntuvaan tilanteeseen.

Ulpu 10+6

ps. oksettava olo alkaa mulla n. 15-16 aikaan ja jatkuu koko illan. Paino tippunut kilon.
 
Heippa!

Uskaltaiskohan sitä itsensä tänne hivuttaa? Eilen positiivinen testi (pp12 hcg=218,9) :heart:

Tässä vähän meistä taustaa: elikkäs minä 27v mies 31v. hoidoissa oltu 4v ja aikaiseksi ollaan saatu 2 keskenmenoa rv 5 ja rv 11. Tää oli nyt meidän 3 ivf:n 1.pas ja tosiaan plussa tuli!Olo on ihan pökertynyt kun sitä oli jo pikkuhiljaa totutellu ajatukseen että me ei lasta tulla ikinä saamaan. No mutta vielä on pitkä matka siihen nyyttiin, joten otan rauhallisesti ja järki päässä.Ultrat vaan pelottaa jo valmiiksi kun niistä ne aiemmatkin huonot tulokset tuli...

6.11 olis ultra ja sillon pitäis olla kasassa viikkoja 7. En osaa laskea pas:sta laskettua aikaa mutta suurinpiirtein se sijoittuu tonne 24-26.6.2009.

Alex ja 4+1?
 
Ihana ylläriraskaus Ulpulla... Wow... Fiilis on varmasti mahtava ollut, kun on todennut tulleensa raskaaksi luomusti!

Kovia kokeneita tekin olette keskenmenojen kanssa...

Saas nähdä putotanko itse tästä pinosta huomenna. Mutta positiivista mieltä toivottelen kaikille ja iloa siitä, että ollaan raskaana.
 
Mä palaan taas varovaisesti kuvioihin. Tänään hormonitasapaino yli 1500, kolminkertaistunut maanataista. Vuoto täysin loppunut toissa päivänä. Lugeja jatketaan ja ultrassa parin viikon päästä katsellaan, miten tää homma nyt on edennyt. Uskomatonta vuoristorataa. Itkua, toivoa, itkua, toivoa... Siis varovaisesti taas mukana kuvioissa...
 
Nipsu - :hug: Onneksi!!! Hienosti oli lukemat noussu! Pidän kovasti peukkuja sulle.
Kamilla ja Lintu - eikö ollutkin ihanaa ultrassa =) . Onnea pikkuisista.
Alexandria ja Ulpu - Tervetuloa!

(.) Oksentelu alkanut aina aamupalan jalkeen, joskin tanään aina kun olen syönyt. Harmi, ettei täalläpain saa mehukeittoja kaupasta, pitäisi meinaan itse tehdä ja en nyt millään jaksaisi.

Hobelix & vattu (x2?) 7+0
 
Nipsu: Jotenkin mulla oli sellainen fiilis, että sä vielä palaat tänne... Hienoa! Onko sulla vielä mitään oireita?

Omalta kohdaltani vuoto ei ole todellakaan loppunut ja fiilis on se, että huomisen jälkeen poistun palstalta.
 
Voi Ellastiina :hug: Mä tiedän mille susta tuntuu: meillä oli alku viikko niin epätoivoinen, että ne ajatukset mitkä päässä pyöri pelotti ihan itseäänkin. Mä toivon sydämestäni, että arvot on vain "notkahtanut" ja sitten taas nousevat. Niinhän meillä kävi.

En usko että tässä vieläkään ollaan "turvallisilla vesillä". Vuotoa ei onneksi ole. Uskaltauduttiin jopa sexin ihmeelliseen maailmaan pitkästä aikaa. Nyt jo panikoin, että se jotenkin vaikuttaa jatkoon. Voi jestas, että ihminen on tyhmä. Järki sanoo ettei mitään vahinkoa sexistä voi olla ja tunteet menee ihan paniikkiin. Nyt mä yritän relata ja lopettaa tän oireiden etsimisen. Kahden viikon päästä on eka ultra ja sittenhän sen näkee. Paha tietää mille raskauden pitäisin tuntua kun ei ole aikaisempaa kokemusta ja eikähän me jokainen koeta se omalla tavallamme.

No katellaanhan eteenpäin, milloin tää varovainen hyvä olo loppuu... Pessimisti ei pety :p !
 
Voi Ellastiina,toivon kanssa,että on vain nipsun kuvailema notkahdus ! lähetän täältä paljon lämpöisiä ajatuksia ja jaksamisia.
Nipsulle tervetuloa takaisin:)
Mä täällä taas mietiskelen tätä oireettomuutta...siis ei mitään...ei yhtään mitään...ainoastaan nälkä on koko ajan...mut ei muuta.ei kuseta,ei okseta,ei palele,ei nukuta...tänään oli repäisykipua kun aivastin niin sai mennä melkein kaksinkerroin ,kun ni hyvä kramppi tuli alamahaan...mietin et nostin yks ilta lattialta tämän esikoiseni(6v),kun oli nukahtanut lattialle,niin vihlas ihan hulluna alamahasta...mietin et jos ois menny kesken,ni ois kait se alkanut vuotokin...
muistan tunteen ,kun hoitoja oli tehty ja sit pärähtikin luomuplussa...tein sen testin lääkärin käskystä,ennen kun ostan uudet IVF lääkkeet,jätin testin wc:aan ja menin häärääämään kaikkea muuta kunnes muistin testin ja voi järkky! sehän oli plussa...en tiennyt miten päin olisi,kun tuli ihan puskista 5vuoden lapsen TEKEMISEN jälkeen plussa...Eli tervetuloa uudet minunkin puolestani :flower:
Laittakaa välillä sit vaik loppuun et monesko RV menossa ni kiva seurata miten menee,kun mä en muista koskaan missä vaiheessa kukakin on :)
viikko ultraan,sit kuulen tuomion ...
Terkuin : Ryhis6+2
 
Liityn myös tänne Mä olen raskaana :heart: Ollaan molemmat miehen kanssa ihan sekaisin. mulla oli vuotoa vielä eilen illalla ja tänään, ja olin ihan varma, että nyt alkoi menkat, mutta mies osti testit, ja itkua tihertäen tein sen äsken. mies näki ensin ja mä sitten kaksi viivaa. mä olen aivan sekaisin. olin jo luopunut toivosta. itkettää, väsyttää, menkkamainen olo, muuta oiretta ei, mä olen aivan sekaisin. kiitos ihanat tuesta, ette tiedä miten tärkeää se on. tämä meidän ihme, koeputkilapsi on nyt mun mahassa. apua.
 
Ellastiina Voi ei! pahaltahan tuo kuulostaa.. Se tuntuu liian rankalta, kun vihdoin pääsee iloitsemaan ja sit mennään takapakkia. Ihan kuin hoidoissa ei olisi ollut jo tarpeeksi kestämistä. Voin melkein tuntea itsekin kuinka kurkkua kuristaa ja kaikki tuntuu niin epätodelliselta ja epävarmalta. Seuraavaa verikoetulosta odotellessa sulle paljon voimia. :hug:

Haltia Onneksi olkoon!

Nipsu Todistit juuri, että ihmeitä voi tapahtua kelle vaan. Ihan mieletöntä kuinka hyvin hcg oli kuitenkin noussut. :flower:

Hups! Olin laittanut itelleni vahingossa rv:t pitemmälle kun todellisuudessa onkaan.. Kai sitä niin toivois olevan pidemmällä ja tavallaan turvallisemmilla vesillä. Pelko keskenmenosta muakin välillä piinaa. Oikeasti siis nyt rv 10+0
:LOL:
 
Ellastiina: olen pahoillani :hug: mutta onhan se täysin mahdollista että kaikki olisikin kunnossa.Ymmärrän toki että sun ajatus ei varmaankaan ole sellainen.Mutta Nipsuhan juuri sen todisti :)

Nipsu: ihanaa!Onnittelut nyt kun en aiemmin päässyt onnittelemaan,hienoa että asiat järjesty kuitenkin.Rentouttavaa raskausaikaa,vaikka me kaikki varmasti mietitään ennen ultraa että onko kaikki kunnossa.

haltia: onneksi olkoon! :hug:

ON: Pientä öllötystä aina silloin tällöin ja väsymys on kauhia.Muuten kaikki ihan ok.

Alex 4+2?
 
kinkakauan ja paljon sulla nipsu oli vuotoa? entä ellastiina? mulla kans eilen on tuhrutellut vessassa käydessä ruskeaa verta, ja tänään sitten aamulla punaista. huosuihin ei ole vielä valunut, mutta tpaperiin tullut paljonkin, vähän kirkkaampaa. pelottaa aivan kauheasti. eilen illa tosiaan tehtiin iltavirtsasta testi ja oli aivan kirkas. muuta ei ole tehty. keskiviikkona menen klinikalle, kun sitä ennen en pääse. kamalan pelottava olo.
 
Haltia: Mulla oli vuotoa viikon verran. Päivällä ihan kirkasta verta, rasituksessa enemmän, yöllä ruskeaa tuhrua. Pärjäsin aluksi pikkarin suojalla, sitten pari päivää tuntui turvallisemmalta pitää sidettä. Tiistaina tuli kunnolla veristä limaa ja siihen se sitten loppui. Ei mitään sen jälkeen. En kyllä oikein itse usko sitä, sillä joka kerta vessaan mennessäni kauhulla katon paperiin. Klinikalta sanottiin, että veren vuoto on ihan ok. En kyllä uskonut sitä pätkääkään, mutta kai ne sitten oikeassa olivat. Hormooniarvon mataluus oli se paha juttu, mutta kun se kolminkertaistui neljässä päivässä, päästiin siitäkin säikähdyksellä. Totta puhuen olin alku viikon täysin onneton ja itkin yötä päivää keskenmenoa. Ihmeellinen on elämä!
 
Nipsu: ihanaa kuulla että sulla on kaikki kunnossa, vaikka vuotoa oli noinkin pitkään. Olen niin peloissani. luulin, että kun raskaustesti olisi positiivinen olo helpottaisi, mutta mitä vielä, olen entistä enemmän kauhuissani. tänään on taas varmaan pakko tehdä yksi testi. mulla ruskea tuhru alkoi toissa iltana ja eilen oli vielä sellaista. nyt aamulla on tullut vähän ruskeaa tuhrua ja enemmän tumman punaista verta, no ei silti vuoda, mutta vessassa käydessä tippuu pönttöön. pelottaa ihan hirveästi. meillekin lääkäri klinikalla snaoi, että vuotoa saattaa tulla, eikä pidä säikähtää, mutta silti olen ihan järkyttynyt. nyt vaan toivon, ettei vuoto voimistu, pelottaa. kokoajan tuntuu, niinkuin vuotaisin, ei meinaa uskaltaa vessassa käydä, ja silti käy kokoajan tarkistamassa tilannetta.
 
Taisi olla liian aikainen vaihe iloita. Vaikka testi selkeä plussa, niin nyt vuodan jo aika paljon. Verta tulee aina kun käy vessassa niin aika paljonkin sellaista tummaa ja tahmeaa.. Olen itkenyt koko aamun. ei elämä voi olla näin epäreilua. tehtiin uusi testi äsken, ja plussaa sekin vielä näytti, mies lähti käymään apteekissa hakemassa lisää testejä, sekin on ihan sekaisin. pääsen vasta keskiviikkona verikokeeseen. kuinka paljon verta vuotaa keskenmenossa? olen aivan sekaisin, ei ei ei tämä ei voi olla mahdollista. huudan ja kiljun että ei saa viedä mun vauvaa, ei voi olla niin väärin, että meille tulee vauva, miksi elämä kiusaa. antaa ja ottaa seuraavana aamuna pois. toivo mennyt.
 

Yhteistyössä