SYKSYN 2008 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

[align=center]

NIMI*********** HOITO ************ LASKETTUAIKA
[/align]

Ulpu.............................luomuylläri............................. 15.5.09
Lintu ...........................IVF........................................ 31.5.09
Kamilla.........................clomit+pregnyl......................
Hobelix........................IVF.........................................
Jeps1...........................IVF........................................ 1.6.09
Fasupala......................inssi..................................... 2.6.09
Ryhis............................IVF....................................... 10.6.09
Nipsu08.......................IVF........................................ 17.6.09
Haaveli........................ICSI...................................... 17.6.09
Alexandra....................PAS....................................... 25.6.09
Haltia...........................IVF........................................


[align=center]
[/align]
 
Hei Ellastiina,

Uskaltaudunpa minäkin astumaan tähän pinoon. Olin aiemmin siinä samaisessa IVF-joukossa, jossa sinäkin taisit olla vai muistanko oikein? Hoidoissa ensimmäistä kertaa minäkin. Plussasta on kulunut nyt kolme viikkoa eli tänään rv:ja 7+1. En ole vielä uskaltautunut hypätä suoraan toukokuun odottajien pinoon, vaikka la olisi juuri ja juuri 31.5. Jotenkin oma "lapsettomuusidentiteetti" ja hoidot painaa sen verran, etten vielä ole aivan mieltänyt tämän olevan tottakaan.

Mieheni kanssa ollaan vuosimallia 76 ja 75 ja meilläkin yritystä reilut kaksi vuotta. Takana yksi keskenmeno.

Juuri plussan aikaan oli tosi selkeät oireet, turposin käsittämättömäksi palloksi masusta alkuun, kun omatkin hormonit vielä hoitohormonien päälle alkoi erittyä. Voin aika pahoin alussa ja alavatsaa nipisteli ja väänsi ajoittain kovastikin. Sen vuoksi olin myös aika huolissani. Vajaa viikko sitten kävin ekassa varhaisultrassa klinikalla ja huh, so far so good. Kohdustahan se löytyi ja sikiö havaittiin. Sykettä ei vielä näkynyt, mutta ei ollut ihan vielä odotettavissakaan. Parin päivän päästä uusi ultra.

Vointi on vaihdellut tosi paljon. Riippuu aika paljon siitä, miten olen edellisyön nukkunut. Jos nukun huonosti eikä aamulla löydy oikein sopivaa suuhunpantavaa, koko päivä kuluu pahoinvointisena, mutta parin päivän levon jälkeen, on ollut muutama lähes vaivaton päivä. Tietenkin silloin, kun oireita ei ole, alkaa taas miettiä kaikenlaista... mutta se kai on tavallista että oireet heittelee näin alussa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kiitos hyvästä pinosta! Kiva vaihtaa ajatuksia saman kokeneiden kanssa.

:wave: Onnea kaikille syksyn hoidoista plussanneille!!
 
TÄMÄ OLI ALOITUS VIESTI, JONKA SIIRSIN VÄHÄN ALEMMAS TEHDESSÄNI TILAA LISTALLE:

Päätin aloittaa tämmöisen uuden pinon meille kovia kokeneille ja alussa oleville. Itselleni tuli plussa ensimmäisestä IVF:stä tällä viikolla. Epävarmaa on vielä miten homma etenee, sillä on ollut hieman vuotoa (iltaisin varsinkin). Ajattelin kuitenkin, että tämä odotus-puoli olisi parempi foorumi jakaa fiiliksiä alun epävarmuudesta huolimatta kävi miten kävi. Tännehän sitä on haaveiltu pitkään... Ja jos täältä joutuu poistumaan, niin toivottavasti myös tähän samaan pinoon vielä palataankin tänä syksynä. Toivoa pitää pitää yllä!

Olemme miehen kanssa molemmat vuosikertaa -74. Yritystä ehti olla takana vähän vajaa kaksi vuotta. Inssit eivät tuottaneet tulosta, joten järeämmät keinot otettiin sitten käyttöön syyskuussa.

Viime sunnuntaina (pp11) testailin herkällä testillä ja itkin sitten sen päivän negaa ja ettei meille tule koskaan lasta. Keskiviikkona, joka oli virallinen testipäivä (pp14) tein testin ja yllätys olis suuri, kun sieltä tulikin haamu! (Ei pitäisi testailla liian aikaisin...)

TERVETULOA PINOON MUKAAN MUUTKIN EPÄVARMAT OMAA PINOA ETSIVÄT.

Ellastiina (4+5)


TERVETULOA LINTU!

Juu, samasta pinostahan me plussasimme. Sä olit siellä alkupäässä ja mä loppupäässä. Kiva lukea kuulumisiasi. Mulle on varattu ensimmäinen ultra 29.10. Nyt maanantaina olen kuitenkin menossa vielä verikokeeseen, jotta näkee miten hcg arvo on kohonnut. Toivottavasti hyvin... Tietysti tuo vuoto pelottaa. Toivottavasti kyseessä on pelkästään valemenkat. Ehkä maanantain arvosta saa jonkinlaista osviittaa siitä, onko kaikki kunnossa ja pikkuinen kiinnittynyt. Oireita ei kamalasti ole, ellei kurkkukipu sitten ole sellainen. Ehkä normaalia väsyneempi olen ollut. Mä olen tosi kevyellä aamupalalla elellyt vuosia, joten täytyy varmaan pikkuhiljaa alkaa totuttelemaan puuroon tai johonkin muuhun täyttävämpään.
 
Siirryn minäkin tänne, vaikka kyllähän tämä hyvin, hyvin epävarmaa vielä on. Mullakin edelleen niukkaa kirkasta vuotoa. Sitä tulee lähinnä kun rasitan itseäni. Jos kävelen tai olen pystyssä pitempään, alkaa mahaan vihloa kuin menkoissa ja sit tulee pyyhkiessä verta tai teelusikallinen pikkarin suojaan. Tätä onneksi tapahtuu vain ajoittain, ei siis koko ajan. Nyt pötköttelen ja silittelen mahaa, että pikkuinen/pikkuiset pysyisivät sisällä.

Kerronpa minäkin hirtoriaani, joka on aika samanlainen kuin teillä molemmilla Ellastiina ja Lintu. Mä -75, mies -78, yritystä pian kaksi vuotta, clomit, 2 inssiä ja nyt syyskuussa eka IVF. Ja nyt nappasi, ainakin toistaiseksi. En usko että tämä on kemiallista sillä tuskinpa se tekisi näitä mahakipuja. Kemiallisesshan alkio olisi vain napannut kiinni ja irronnut sitten. Lääkäri sanoi, että kaikki kuuulostaisi olevan ok. Kivut johtuvat kohdun kannattimien venymisestä ja vuotoa voi tulla kauankin. Joten Ellastiina, yritetään olla huolestumatta vuodosta! Olen myös tosi turvoksissa heti kun vähän yritän lenkkeillä. Mä yritän nyt relata ja nauttia edes hetken. Olen raskaana ja jos keskenmeno tulee, en sille mitään voi. Pystynpähän ainakin tulemaan raskaaksi! Meidän ole pakko sanoa minun äidille asiasta. En nimittäin oikein pysty liikkumaan ja piha odottaa kukkasipuleita ja koira ulkoiluttajaa ja lehdet haravoimista ja mies töissä. Äiti lupasi auttaa ja tirautti hieman kyyneltäkin onnesta. Itse emme vielä jaksa uskoa asiaan. Voisiko tärpätä heti ekasta IFV:stä?!? Mieli on kyllä outo, ihan niin kuin Lintu sanoi: jos oireita ei ole, huolestuu, jos oireita on niin huolestuu. Voisiko ihminen joskus olla tyytyväinen??

Kiva että mennään suunnilleen samalla aikataulull, Ellastiinan kanssa sama päivä alkionsiirrossa! Kiva vertailla tilannetta, itkeä surua ja etenkin onnea! Olisipa jo ensi viikonloppu ja kaikki kunnossa. Aikamoista nuoralla tanssia tämä nyt on!
 
Nipsu -- tuo vuotosi kuulostaa samanlaiselta kuin itselläni. Huomaan, että iltaa kohden vuotoa tulee enemmän (rasitus). Se on myös kirkasta. Aamuisin ei verta tule (ellei sitten edellispäiväistä ruskeana). Mulla myös vuotoon kuuluu menkkamaiset kivut -- tiedän että nyt tiputtelee, kun kivut alkavat. Iltaa kohden siis huolikin lisääntyy...

Jos kaikki menee hyvin, laskettuaika olisi lieneekin 17.6.2009. Juhannusvauva saattaisi olla tiedossa.

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111
 
Kyllä mua huolestuttaa tää vuoto ihan kamalasti. Nyt lurahtelee ihan kunnolla. Ihan kirkasta ja just niin kuin sanoit, kun kipu tulee, tietää, että kohta lurahtaa. Hitto mä meen ma neuvolan lääkäriin ja otan selvää, mitä hittoa tämä nyt on. Ei paljoa lohduta, kun siskokin ihmettelee että "mikä siellä vuotaa, ei mulla ollut mitään, e pitäisi olla". Nyt on jo viikonloppu pilalla.
 
Kiva Ellastiina, että perustit tän pinon! =) Jotenkin on helpompi pinoutua muiden saman taustan omaavien kanssa. Ollaan muuten samaa vuosikertaa :wave: Eli mä oon kans -74 ja mies -72. Taustasta sen verran et 10/03 oli tuulimunaraskaus (luomu) jonka jälkeen käytin ehkäisyä kolmisen vuotta. 01/07 jätin ehkäisyrenkaan pois ja 06/07 gynellä todettiin monirakkulaiset munasarjat ja miehellä huonohkot simpat. Kolme ovulaation induktiota clomeilla tuloksetta ja 11/07 ja 12/07 inssit clomeilla > negaa. Eka IVF/ICSI tehtiin Väestöliitossa 02/08, kahdeksan kypsää munista joista puolet icsattiin ja puolet laitettiin maljalle. Maljalla vain yksi hedelmöittyi ja lopuksi oli kolme siirtokelpoista joista yksi siirrettiin > nega. PAS:iin ei sit päästy ku kumpikaan alkioista ei selvinny sulatuksesta. 06/08 tehtiin 2.ICSI jossa kaikki viisi solua icsattiin, kaksi siirtokelpoista siirrettiin > nega. Siinä vaiheessa meinas usko loppua, ei tästä tuu ikinä mitään :( Julkiselta puolelta tuli määräys, että pitää laihduttaa ennen kuin ottavat koeputkihoitoon. Eipä siinä sit muu auttanu ku ruveta dieetille elokuussa. Elokuussa söin clomit, kävin ulrassa ja pistin Pregnylin > odotetusti nega. Syyskuussa sama juttu ja tulikin sit ylläriplussa! =) En tiedä sit vaikuttiko painon pudotus näin ratkaisevasti (ehdin pudottaa ennen hedelmöittymistä n. 5-6 kg) vai se että olin niin keskittynyt laihduttamiseen ettei mitään paineita ollut. Lähinnä söin clomit, kun en jaksanut pitää täysin taukoa hoidoista 3.ICSI:ä odotellessa.

Tiistaina olis sit ultra, saapi nähdä löytyykö syke.. Ja mahdollisuus on tupliinkin, koska soluja irtosi kaksi tässä tärppikierrossa. Aika oireetonta on ollut, nännit kipeet ja rinnat muutenkin välillä mut eipä oikein muuta merkittävää. Masutuntemuksia, nippailuja iltaisin ja öisin välillä. Vuotoa ei oo tullut minkäänlaista.
Jännittää jo tiistainen :whistle:

Hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille!

Kamilla 6+6?
 
Kamilla: Tervetuloa tänne! Ihanaa, että vähän kuin nurkan takaa tuli teidän raskaus sitten. Nyt vain jännäilyä tiistaihin asti. Näkeekö sen sillon jo, onko kyseessä kaksosraskaus? Onko sullakin masutuntemukset erityisesti lisääntyneet iltaa kohden? Menkkamaista kipuako?

Nipsu - Ihan samaa sulla kuin mullakin. MUTTA ei vielä luovuta toivosta... Mä laitoin tonne toiseen pinoon (vuoden 2008 hoidoista plussanneet) kysymyksen asiasta... Jos löytyisi kohtalotovereita, joilla asiat kuitenkin edenneet hyvin... Jotenkin sitä ajattelee, että kun meillä molemmilla on ihan samat oireet, niin ehkä tämä on jotain aivan normaalia. Mä olen huomannut, että kun laitan lääkettä alapäähän se on jotenkin "rosoisempi" kuin ennen. Jotain siellä tapahtuu. Limakalvot ovat turpeina (kurkku kipeä ). Ei kyllä ole aavistustakaan mistä veri voisi johtua. Jotenkin se liittyy kohdun supisteluun -- joka käsittääksen taas on aivan normaali raskausoire. Ehkä se on kuukautisverta, mutta koska siellä on alkio, se ei tule ulos. Mulla saattaa olla heikohko keltarauhashormoni tuotanto omasta takaa (luteaalivaihe oli liian lyhyt) -- en tiedä voisiko sillä olla sen kanssa tekemistä. Onko sulla mitään sellaista ollut?

Tässä yksi kommentti, jonka löysin vanhasta ketjusta:

"Niukka vuoto alkuraskauden aikana taitaa olla tosi tavallista - klinikaltakin varoiteltiin, että se on ihan normaalia ja ettei tarvii saada sätkyä. Yhteyttä kannattaa ottaa, jos vuoto on runsaampaa kuin kuukautisten aikana."


 
Onnea Kamillalle! Sä oletkin melko "pitkällä" minuun ja Ellastiinaan verrattuna.

Mulla edelleen pientä, kirkasta vuotoa, mutta mieli kaikesta huolimatta ihan hyvä. En ole kamalasti panikoinut, ihme kyllä. Viime yönä vähän valvoskelin ja silloin meinasi epätoivo iskeä, mutta ajattelen vain, että jos kesken menee, niin en sille mitään voi. Kipuja , hetkellistä menkkamaista kipua lukuunottamatta, mulla ei onneksi ollut. Mutta rinnatkaan ei ole yhtään kipeät. Jos vuotoa ei olisi, enpä tietäisi olevani raskaana. Huomenna soittelen neuvolaan ja pyydän sitä hormoni verikoetta. Sittenpähän sen näkee, onko hormonit nousseet. Onneksi mulla on ensi viiikko syyslomaa, joten saanpahan relata rauhassa. Siskon lapset tulevat meille kyläilemään, eiköhän sitä vipinää ja muuta mietittävää tule.

Ihana auringon paiste, taidan mennä hetkeksi haravan varteen, vuotakoon tai ei.

 
Huomenta!
Tää pino on kyl loistokeksintö =)

No kerrompa vähän taustoja,eli
Minä 25,mies 25..lapsettomuutta takana viitisen pitkää vuotta,syynä ilm. mun endoepäilyt.
Kaks hoitoa käyty,ekassa ivf:ssä ei päästy siirtoon asti,sillon saatiin yks munasolu ja hedelmöittyi mut ei jakautunu. Ja nyt saatiin kans vaan yksi munis ja sille tehtiin icsi, ja tolla se massussa köllii vielä toivottavasti pitkän ajan.

Eka ultra oys:ssa 27pvä vasta,miten pystyy oottaan niin kauaa :/

Onko muilla tissit niinku tosi tosi kipeet? aivan tuntuu ku liitoksistaan irtoais ku aamulla sängystä nousee :LOL:

Nyt aamupalalle ennku huono olo yllättää

-H
 
Haaveli Tervetuloa tänne meidän kanssa pinoilemaan. Sähän olit ihan samoissa päivissä kuin mä ja Nipsukin, jos muistan oikein? (eli siirto oli 24.9.) Tänään mennään siis 4+6. Jossain mainittiin, että IVF:ssä se lasketaan punktiopäivästä siten, että punktiopäivä on 2+0.

Nipsu
: Kiva kuulla, että olo on ihan hyvä. Mäkään en oikein osaa olla huolissani, kun tätä samaa rataa on kuitenkin mennyt jo useampi päivä -- eikä se ole pahemmaksi muuttunut. Joten kai tämä kuuluu asiaan. Itselläni ei myöskään ole rinnat kipeät. Kaikilla ei ole, joten sekään ei huoleta. Haavelillahan plussa näkyi jo monta päivää ennen minua, joten hormonimäärät ovat varmaan edelleen suuremmat. Mulla on tosi vetämätön olo heti aamusta. Sellainen olo, että kyllä tässä ihan raskaana ollaan. Huomenna meinaan heti aamusta mennä sinne labraan, jotta saa tulokset sitten saman päivän aikana. Näin neuvoivat klinikalta.

Nyt kannattaa nauttia ulkoilmasta, kun on ihana sää!!!
 
Kiva kun löytyi tällainenkin pino!Väestöliitossa käytiin ekan kerran jo vuosi sitten, mutta kun vikaa ei löytynyt jatkettiin yritystä,enemmän tai vähemmän suunnitelmallista.Nyt sitten syksyllä 1. inssi ja plussa tuli :) minä 28v. ja mies 38v.Veikkaan lähinnä rakenteellista ongelmaa,sisäelimet myötäilevät meidän ryhtivirheitä esim mulla lantio kierossa ja joskus kohdunkaula voi olla sen verran mutkalla ettei vaan meinaa päästä perille.tämä siis toinen,ihmisen kokonaisuutena käsittävä teoria.usein lääkärit katsovat omasta näkökannastaan ja vaikka se ei ole mitenkään väärin, on myös muita "totuuksia".aina yhdynnän jälkeen oikein tunnen kuinka kaikki valuu heti ulos vaikka olis kuinka ollut jalat kattoa kohti.lääkäri sanoi ettei paikat voi ummessa olla kun kuukautiset pääsevät ulos, mutta on kai siinä vähän ero tulla ulos kun mennä sisään..ja inseminaatiossa kesti hiukan saada tavara perille, jouduttiin käyttämään vahvempaa ruiskua kun ei meinannut löytää perille.pääasia kuitenkin että onnistui ja nyt pitäisi vielä jaksaa 20.10 ultraan asti odotella.mulla ei ole mitään oireita, joskus nippasee vatsasta mutta ilman testiä ja kk poisjäämistä en ehkä huomaisi.meillä kaikilla on lupa iloita näistä hetkistä vaikka vielä epävarmuutta onkin ilmassa,nautitaan syksystä sillä ensi syksy voi monille meistä olla jo aika erilainen!
 
olen lueskellut paljon kaksplussan lapsettomuuspinoa,seuraillut hoitoja yms.mutta en ole tainnut pahemmin kommentoida...Mutta nyt ajattelin viitata :wave: itse ni tänne teijän seuraan =) Itse olen -75 syntynyt ja mies -77. meillä lapsettomuutta takana jo pitkät tovit.eka lasta tehtiin hyvällä,pahalla ja rahalla 5vuotta 2000luvun huiteilla.Oli IUI:ta,IVF (km rv5)ja pas(nega) ,kunnes pas:n ja uuden IVF:n välissä sai luomusti alkunsa,nyt neiti 6v. sitten pidettiin luovaa taukoa,etsin kadotettua vauvakuumettani,ja nyt ollaan sitten 3v kaikessa hiljaisuudessa mitään kiirehtimättä yritetty toista. syyskuussa tehtiin OYS:ssa eka IVF ja saalis oli hyvä ja siirrettiin kaks alkiota(top ja nontop).
vielä vajaa kaks viikkoa ekaan ultraan,siellä toivottavasti sit saa kuulla montako on matkassa =) oireita ei ole mitään oikeestaan.mahakipuilu hävinnyt liki kokonaan,tissit hieman arat.suolaseen on jotenkin nyt himo,vaikka olenkin normaalisti makean perso ja pahasti
:LOL: en tiedä mistä johtuu vai johtuuko tästä(outoa kyllä olisi),mutta olen viikon kärsinyt jo närästyksestä ,josta olen viimeksi kärsinyt 6v sitten kun odotin tyttöä viimesilläni...outoa...
Kirjoitellut olen tuolla kesäkuun odottajissa,mutta siellä on aikas paljon porukkaa ja taitaa olla vähän meitä jotka taapertanut näissä lapsettomuushoitojen syövereissä...ja OYS:ssakin kävyijöitä näkyi olevan tässä pinossa:)
Mutta näin täällä,alan hipsimään töihin iltavuoroon ja toivon ,että minullekkin tulisi jo pahaa oloa:)
Syyspäivä terkuin :Ryhis 5+4
 
Odotuspuolella on parikin kivaa listaa: vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet ja sitten tuo kesäkuun lista. Mutta... huomasin, että on vaikea hypätä listaan mukaan, jossa väki on jo 9kk kirjoitellut keskenään. Ja sitten tuossa kesäkuun listassa on se, että sinne tulee pinoutumaan TOSI paljon väkeä (ihan vaan kun olen vilkuillut muita kuukausilistoja - ne etenevät tosi vauhdilla). Sitten sillä on hieman eroa onko kyseessä ensimmäinen yrityskerta josta tärppäsi vai takana kivikkoisempi polku plussaan. Mielellään vaihtaa ajatuksia sellaisten kanssa, jotka tietävät mitä se on, kun haikaraa ei näy eikä kuulu... En tiedä, onko menettämisen pelko meillä suurempi, kuin luomuraskaudessa.
 
Tänään oli uusi verikoe ja hcg arvo oli 782, joten kaikista vuodoista huolimatta raskaana ollaan edelleen ja arvo on noussut normaalisti! Eilen illalla vielä aloin spekuloimaan, että jospa se onkin niin, että keltarauhashormoni lääkityksestä johtuen menkat eivät olen kunnolliset, enkä olekaan raskaana enää... Aikas paljon jännitti sitten soittaa ja kysyä verikoetuloksia... Pikku hiljaa se alkaa tuntuakin siltä, että meille tulee vauva...
 
Onnea Ellastiina! Mulla on vuoto lisääntynyt iltapäivällä. Kävin lääkärissä ja se kattoi ultralla, mutta on niin aikaista, ettei oikein mitään näkynyt. Jokin varjostuma kohdussa oli, joka todnäk oli ruskuaispussi. Vuodosta tämä lääkäri ei oikein tykännyt ja sanoikin, että voipi hyvinkin tulla ulos. Verikokeen tulos oli 463. Huomenna soitan läkärille mitä se oikein merkkaa. Ite katoin netistä ja se on viitearvoissa. Mutta enpä jaksa uskoa, sillä vuoto on oikeasti nyt melko runsasta. Iltapäivään asti olin täysin vuodoton ja sitten hulahti oikein kunnolla! Aika matalat mielialat nyt on.
 
ANTEEKSI, kun tuppaudun tänne. Teidän kanssa olin tuolla syyskuun listalla, mut sain PASista negan ja siirryn seuraavalle kuulle. Mulla PAS nyt torstaina ja toki toivoisin tähän pinoon tieni vievän. Mutta se ei ollut asiani...

Nipsu Mulle tehtiin vuosi sitten 1.IVF ja siitä tuoresiirto. Silloin mulla alkoi kirkas ja runsas verinen vuoto rv 5 ja olin täysin varma km:sta (sitä ennen oli ollu jo 2km:a ) . Pääsin ultraan. Kohdussa oli hematoma ja muuten aikalailla samat näkymät kuin äsken itse kuvailit. Lääkäri oli kuitenkin ihana ja sanoi, että hän ymmärtää millaisen tien olemme kulkeneet, että ylipäätään olemme tähän asti päässeet. Kävin yksityisellä vastaanotolla ja hän sattui olemaan myös sairaalan gyne, joka antoi mulle seuraavalle viikolle ajan sairaalaan. Siellä (rv6+) näkyikin jo vauvelin syke :heart: Seurantaa jatkettiin. Hematoma pieneni ja vuosi välillä aivan hirveästi. Itkien raahauduin ultraan, koska olin joka kerta täysin varma, että kaikki on tullut ulos. Vauva kuitenkin kasvoi ja kasvoi. Valitettavasti rv12 todettiin osasyynä olevan etinen istukka (hematoma oli jo kokonaan poistunut) ja viikko siitä vauva tuli ulos.

Halusin vain sanoa sen, että runsaastakin vuodosta huolimatta kaikki voi mennä hyvin. Voimia sulle!
 
Joo sama siirtopäivä oli ku ellastiinalla ja nipsulla,testin tein jo sillon pp9 (muistaakseni)
Nyt vaan pelottaa hulluna että meinaakohan kaveri pysyä kyytissä,ku välillä on niin kipeenä maha ja sit parina kertana on tullu lugejen yhteydessä sellasta rusehtavaa "limaa",siis ei laiton yhteydessä vaan sit ku käy vessassa lugen laiton jälkeen.Menipä nyt vaikean kautta tuo selittäminen..

Odottavan aika on toooodella pitkä.Vielä 2viikkoa ultraan ja pelottaa niin pirusti,ettei eiiä miten tässä olis... :eek:

Onko muilla ollu mahakipuja??

-H
 
Nipsu: 463 kertoo, että olet raskaana. Tosi olisi parempi, että olisit siitä edellisestä verikokeesta saanut myös hcg arvon, koska silloin voisi verrata, miten se on muuttunut. Mulla oli viime keskiviikkona se jotain 147 (jos muistan oikein). Tuolla on sellainene ketju, jossa ihmiset kertovat kuinka paljon se heillä oli pp14. No, lääkärihän sen sitten huomenna pystyy sanomaan. Mutta raskaana siis tuolla lukemalla olet. Tämä vuoto on kyllä tosi ÄRSYTTÄVÄÄ. Mulla oli eilen taas illalla vähän runsaampaa ja se huolestutti. Saas nähdä miten tänä iltana... Nyt aika kipeästi taas juilii. Seuraava jännitysmomentti on sitten ultra -- missä alkio sijaitsee ja onko sykettä. Pari viikkoa pitäisi sitten jännäillä.

Haaveli : Tarkoitatko mahakivulla menkkamaista kipua vai jotain muuta?

Tuomenmarja: Kaikkea hyvää siirtoosi!!! Toivottavasti saamme sinut pian tänne!!!
 

Voimia vuodon kanssa kamppaileville. Yhdyn täysin "kollegoihin", voi olla monta selitystä asiaan ja kaikki voi myös mennä hyvin. Itse en ole sitä kokenut, mutta juuri juttelin erään ystäväni kanssa, joka myös sitä oli kokenut ja silti ultrassa parin viikon päästä ollut kaikki kunnossa. Päivä kerrallaan ja voimia odotukseen.

Itselläni oli tänään myös ultra. Viikkoja 7+3 ja itku meinasi onnesta tulla kun terhakka syke siellä näkyi. Tällä tiedolla taas jaksaa jonkin aikaa.

Närästystä myös minulla, mutta se on tavallista itselleni ilman raskauttakin. Tällä hetkellä ehkä suurehkot määrät tuoreita hedelmiä ja vihanneksia on sen saanut aikaiseksi. Viikonloppu meni ihan kärvistellessä ja iltaisin ei pysynyt ruoka sisällä. Edelleen aika tukala olo, mutta ehkä pikkuisen lievempi jo. Erilaisia troppeja olen kokeilut, mutta eipä suurta helpotusta ole vielä niistä ole löytynyt...

Tuomenmarja onnea siirtoon!
 
haaveli: välillä on ollut nipsauksia, mutta ei sen suurempaa.toki tässä on varmaan yksilöllisiä eroja ja kipukynnyskin vaihtelee varmasti paljon.joo, jotenkin se aika testin tekemiseen vielä meni,mutta ekan ultran odottelu polttelee ja jännittää ja on paljon vaikeempaa...
lintu: varmasti ihana tunne!mulla viikkoja 6+6 ja ultra tasan viikon päästä
 
Laitoin nyt listan tämän ensimmäisen sivun ensimmäiseksi viestiksi. Tarkoitus olisi, että päivitän sitä aina kun tulee päivitettävää. Lista ei siis kulje viestien mukana vaan se löytyy aina ekalta sivulta. Täytyy vain toivoa, että kaikki menee kohdallani hyvin, muuten jonkun muun pitäisi ottaa lista päivitettäväkseen, jos putoan pois pelistä...
 
Minutkin saa lisätä. Plussasin 1.IVF:stä. Ihana oli 6 inssin ja kamalan punktion jalkeen onnistua. Viime torstaina oltiin ultrassa ja yksi sydän siella sykki, 4,2mm ja viikkoja on nyt 6+5. Oli siella se toinenkin pussukka (kahden alkion siirto), mutta siitä ei olla varmoja kasvaako, joten mennään uudelleen ultraan klinikalle kahden viikon päästä. Oireita on ja inhottavin on oksentelu, joka on vaivannut kolmena aamuna. Vuotoja ei ole onneksi ollut. Ja anteeksi kun puuttuu valillä pilkut kun kirjoittelen Unkarilaisella koneella.
 
Voi Nipsu :'( Mitkään sanat eivät varmasti riitä kertomaan kuinka pahoillani olen :hug: Nyt täytyy antaa aikaa itkulle ja sitten pienistä palasista alkaa keräämään jälleen ilonaiheita päiviin ja toivottavasti saamme lukea pian uudesta plussastasi.Nyt et varmasti jaksa ajatella sellaista mutta josko jonain päivänä.suuri halaus ja paljon voimia !

Tuohon listaan saa mun kohdalle laittaa lasketuksiajaksi 10.6. muutellaan sitä sitten jos aihetta on ultran jälkeen.Tuskinpa tuo kauheasti muuttuu,eikö se IVF:n jälkeen ole aika simppeli,et milloin on hedelmöittynyt:) Täällä ei MITÄÄN oireita,pitääköhän mun oikeasti tehdä kohta uus testi :)) mäkin haluan oksentaa...paitsi en töissä,olen yksin töissä jossa on liki koko ajan joku asiakas,et en oikein tiedä miten töissä voi jutella vessanpytylle,jos iskee töissä huono olo...mut jotain merkkiä kaipaisin et tietäsin et onko mitään elämää kropassa.vielä reilu viikko ultraan,kaks neuvolaan.
Oletteko kertoneet kenellekkään vielä plussista?Mä en ole muuta ku niille jotka tiesi ,että meillä on IVF menossa,eli työkaverit(2),systerit ja pari kaveria.Aijon sitten esikoisen antaa kertoa , kun kerromme sille,ehkäpä vasta np-ultran jälkeen,ei varmaan vielä tän eka ultran jälkeen uskalla kertoa tytölle,kun sehän huutelee pitkin maita ja mantuja suurta uutista,on niin kauan halunnu isosiskoksi.
Joko muut oireilee ja oksentelee? =)
 

Yhteistyössä