syksyllä -07 hoidot aloittavat vol.2

mukana menossa 14.2.2008: :hug:

Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... 1. puregon
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, 1. ICSI takana
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa
gisla, 28v .... yritystä 04/06 alkaen .... 1. toiveissa .... eka käynti: 08/07
Sarah85 22v .... yritystä 08/06 alkaen .... 1. toiveissa .... eka käynti: 04/08
Lapseton82,25v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07
napsuneiti .... 30v .... Toiveissa: 1. .... yritystä: 08/06 alkaen .... eka käynti: 08/07 .... Inssi tulossa
mussu, 29v .... yritystä: 2002 alkaen ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen
onlyer, 21v .... yritystä:2v .... 1.toiveissa .... inssi tulossa tammi/helmikuussa
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... Taukoa, seuraavaksi IVF/ISCI
Dreamer88,19v .... yritystä: 11/06 alkaen .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07
Kirma,29v, yritystä reilu vuosi,.......2.toiveissa.......
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07, IVF tulossa maaliskuussa 08
Taivaansilpoja , 27v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07, tulossa IVF
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: 1 vuosi, 1. toiveissa, eka käynti 1/08, clomit 12/07
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07,metformin, Puregon ja Pregnyl käytössä.
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana,
siitä pas.
Miikkis, 25v, yritystä 2,5v, 1. toiveissa, clomit kokeiltu, IVF edessä.
Taiataiga,29v, yritystä 3v, 1.toiveissa, tutkimukset aloitettu syksyllä
Haltia, 23v, yritystä 14kk, 1.toiveissa, tutkimukset alkamassa

plussanneet: :flower:

2007

Flikka: 1.clomit......... 8.10.07
tuutikki: 1.clomit........ 15.10.07
mmm: 2.inssi ............ 5.11.07 (km 01/08?)
Sorsa: clomit ............ 17.11.07
Äityli-84: ...................9.12.07

2008

Lizard:Menopur ja Pregnyl.... 19.01.08
nanna81:4.clomit...... 21.1.2008
Miuku79.................... 22.1.08
Hilma71:.................... 26.1.08
Pillipiipari .... IVF ......... 02/08
Koralli73 .... 3.clomit ....03/08

Heippa vaan tännekin pinoon!! Olen hypellyt vähän muissakin pinoissa.. johtuen hoitojen etenemisestä. En tiedä johtuuko tuo "tökkiminen" pinon koosta vai jostain muusta..
Itse tässä odottelen parin pvn sisällä menkkojen alkamista ja siitä sitten aloittelen zumenoneja, ja loppukuusta 2.passia.. Sen jälkeen ei jääkkään enää mittään pakkaseen, että saas nähdä miten tässä käy :whistle:

Moikka!!!

Harjoittelin tänään pistoshoitoja suolaliuoksella mikä tuli puregonlaukussa. Uskomattoman hankalaa se pistäminen tälläiselle piikkikammoiselle :eek: ei mieskään sit rohjennut pistää ettei mua satu joten jouduin ite söhiin neulalla.... :/ huomenna ensimmäinen puregonpistos annoksella UI25. kp 4-7 pistän ja sit ti ultra jossa katotaan onko mitään tapahtunut....tuntuu niin typerältä tuo pienin mahdollinen annostus......tuskinpa tehoo mitenkään....???

-Tiinuli-

hoitaja ja lääkäri sillo syksyllä kerto mut enhän minä enää muista niin valaiskaa mua jos pystytte/viitsitte...
mulla on reseptinä: clomifen 2tbl kierron 3.-7 päivä ja Puregon 300IU ihon alle 75IU kierron 8. ja 9 päivä. minä päivänä sitä sit mennään sinne ultraan/ inssiin? ku hoitaja sano et ku tammikuussa alkaa menkat(nyt ku alko just joulukuun puolella, höh) niin pitää soittaa sinne. :ashamed:
ei tuosta nyt kyllä mitään selvää saa..

Odottelun jälkeen tuli väestöliitolta aika meille. Tammikuun 23 päivä on Oulussa käynti :)
Ikävä vain on, että mieheni ei välttämättä pääse tuohon, on käynyt toki aikaisemmissa käynneissä. Pitää soittaa huomenna v-liittoon, että pakko tulla yksin. Mieheni on sellaisessa työssä, että jos on nyt pois, niin ei voi olla sitten myöhemmin kunnolla. Eli silloin kun pitäisi tehdä kivesbiopsia ja tutkia joskos hedelmöittyisi.

Joten pitää vähän organisoida. Miten on, onko muilla joustettu tuossa, ettei mies ole ihan joka kerta? Ainakin kun asiat on selvillä, että ei lahjasiittiöitä ja heti vaan aloitetaan kun mahdollista, se hormonilääkitys mulle ja sitten biopsia.

Nyt kyttään omaa napaa kunnolla ja toivon, toivon kovasti että sieltä löytyisi siittiöitä. On ollut aika rankkaa tämä miettiminen. En ole kuukausiin nukkunut kunnolla, Nukahdan 4-5 aikaan aamuyöstä ja nukun samanmoisen määrän. Eikä se varmasti ole hyväksi :ashamed:

Mitä parhainta uutta vuotta kaikille! :wave:

Taivaansilpojalle.. hei! Eei miehen joka kerta tarvi olla mukana. Kyllä sitä yksinkin pärjää. Tietenki jos sun miehelle tehdään siis jotain juttuja (joista minä en tiedä mitään..) niin niinä kertoina pitää olla. Ja tietenki sit siinä vaiheessa kun miehen simpat tarvitaan käyttöön!! Munkin mies on tosi paljon poissa, melkeen joka kuukausi puolet kuusta muilla mailla vierahilla! Ja esim. kun olin pas:sissa, eli pakastealkion siirto kun tehtiin oli mies justiinsa työmatkalla. Mutta kun esim. ivf. hoidossa tehdään tuoresiirto on oleellista että ne simpat on heti sit käytössä ja mies tietty maisemissa.. :LOL: Koska siis samana päivänä kun tehdään munasolujen punktio, pitää miehen luovuttaa simpat ja sit niit pestään ja mitä lie muuta tehdään.. viljellään ja hölskytellään.. :LOL: parin päivän päästä siirretään hedelmölittynyt alkio..

Jos ja kun ei ole tärpännyt niillä mutta on silti ollu tehoa niistä, niin onko menkat alkanu ihan ajallaan?
Mulla on tänään kp26 ja hirveitä menkkamaisia oireita, mahaan sattuu ja rinnat on kipeet, ollu jo muuten monta päivää.

päätin palailla tänne ihmettelemään menoa ja ilokseni huomasin että vielä nimi listalta löytyy! Nyt on meilläkin 2v. sitten yritystä täynnä. Väestöliitossa ollaan käyty ja nyt vaihdettiin julkiselle puolelle ja taukoa ois sitten huhtikuuhun asti. Plussasinkin tässä joulukuussa jo kerran, mutta se ei sit päättynytkään niinku oltiin toivottu. 29.12 alko illasta tosi kova kipu enkä enää päässy liikkumaan. Sitten heti päivystykseen ja siellä ne sit huomas että vatsa on täynnä verta ja mut leikattiin. Meidän toukka ei ollukkaa päässy kohtuun asti vaan jääny munatorveen ja se oli sitten repeytyny. Tuntuu tosi pahalta koko juttu, eikä unikaan tuu iltasin :'( Sikäli hyvä että tässä on nyt aikaa toipua ja saada toi henkinen puolikin kuntoon ennen uutta hoitorupeamaa...

Väestöliitossa on hoitoja menty ilman lääkitystä koska meistä kummastakaan ei mitään vikaa löydy. Mitenhän ne julkisella puolella etenee kun mulla nyt ei sitten toista munatorveekaan ole.Tietäiskö joku montako inssiä siellä tehdään ennenkun siirrytään ivf:ään jne? Ja kuinka pian siellä saa lääkitystä tehostaan tätä touhua?

Ei muutakun odotellaan taas ja ihmetellään
=)

Perjantai 4.1.2008

mukana menossa:

JaneG, 27v ..... Yritystä: 12/06...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07,ISCI hoidot vuoden 2008 alussa ......... kp 39/14-90
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... 3. Gonal F +Choragon .... kp: 32/31-53
Pillipiipari................Yritystä: 2,5v.......1.toiveissa.....eka käynti: 5/06.....IVF/ICSI tammikuussa...kp:29/27-36

tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp: 27/33
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 20/29-36
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, Menopur ja Pregnyl käytössä .... kp 17/19-32
Koralli73,34v .... Yritystä: 1,5 v .... Toiveissa: 2 ............. ...eka käynti 09/07..........2.clomit................... kp: 10/25-30
Lapseton82,25v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07 .... kp: 9/25-28
nanna81, 26v .... 1. toiveissa .... Yritystä: 08/06 .... 4.clomit .... eka käynti 08/07 .... kp 9/26-33
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 7/22-27
mussu, 29v .... yritystä: 5v ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp: 6/28-30
onlyer, 21 v......yritystä:2 v..........1.toiveissa........inssi tulossa tammi/helmikuussa.............kp: 6/28-30
Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... 1. puregon.... kp: 4/28-33
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, ICSI hoidot alkamassa lähiaikoina .... kp 2/28-32

Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07
Dreamer88,19v .... yritystä: 13kk .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07
Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07, IVF tulossa maaliskuussa 08
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07, tulossa IVF
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti 1-2/08, clomit 12/07
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07, clomifen, terolut ja metformin käytössä
siitä pas.

plussanneet:

Flikka: 1.clomit......... 8.10
tuutikki: 1.clomit........ 15.10
mmm: 2.inssi ............ 5.11
Sorsa: clomit ............ 17.11
Äityli-84: ...................9.12

Nanna, ei toki haittaa, pitikin tulla tänne ilmoittelemaan.
:hug: kaikile tädin yllättämille ja kovasti tsemppiä seuraavaan kiertoon!
Meillä alkaa pistokset nyt sitten ensi tiistaina, kun menkat tuli mukavasti ajallaan.

Heipparallaa. Haleja tädin yllättämille :hug:

Viipsulle kans hali rankasta kokemuksesta! :hug:

Täällä menossa kp 10 ja eilen otin vimpan clomin. Nyt on ollut sivuoireita enempi, muutama yö ollut tosi hankala kun ollut "mummotautia" eli välillä viluttanu ja hetkessä taas potkittu kuumissaan kaikki peitot pois. Nukkuminen ollu aika pätkittäistä. Lisäks leuassa taas pari muhevaa teinifinniä, tässähän tuntee itsensä taas nuoreksi, kun ei moisia ilmestyksiä ole muuten enää näkynyt aikoihin :kieh:

J3N3: mulla vasta yksi clomikierto takana. Ihan tuli menkat ajallaan, kun lopetin lugesteronit ajoissa. Nehän (ja myös terolutit) voi pitkittää menkkojen tulemista, jos sulla on jompia kumpia käytössä. Bongasitko oviksen? Clomithan voi muuttaa oviksen paikkaa, esim. aiemmasta myöhäisemmäksi (tai päinvastoin), joten kierto voi olla erimittainen kuin aiemmin.

Kas, katsoin listasta, sullahan onkin terot, eli ne voi kyl pitkittää menkkojen tulemista. Mut jospa sulla oliskin mukavampi syy siihen, että menkkoja ei kuulu. Toivotaan parasta!!

Mä oon tässä kierrossa juonu myös greippimehua, ei oo nyt niin "kuivaa" mitä ollu viime kierroissa. Toivottavasti olis apua, vaikka vähän poppakonstilta kuulostaakin. Mutta onhan täs valmis kokeilemaan vaikka mitä, että tulosta syntyis. Mulle ei ole tehty sitä yhdynnän jälkeistä testiä, joten sehän on vähä arvoitus, että pääseekö ne simpat mulla perille vai ei.

Koralli73: No en edes bongannut ovista testasin kp 13-21. Olen niin kyllästyny tähän juupas eipäs leikkiin, välillä tuntuu että olen raskaana ja sit taas välillä että en. Kramppaa mahas välillä, että en tiiä sit onko menkka-kipuja..

Heippahei! Mut voi pudottaa listasta pois kokonaan. Ehdin lukea ja käydä täällä hirmu harvoin, joten jään nyt taustailemaan ja odottelemaan ekan ICSI-hoitojakson alkamista (maanantaina aloituskäynti klinikalla).

Miljoonasti onnea ja jaksamista hoitoihin. Erityisesti plussat kaikille! =)

Hellouta!
Lomalta on palattu pirteänä ja levänneenä. Loma sai päänupissakin asioita järjestykseen ja on jotenkin seesteisempi olotila. Kaukana lämpöisessä tuumailin asioita ja päätin jo sysätä nämä lapsettomuusasiat niin sivuun kuin osaan ja lakata mm. lukemasta aiheesta ja kirjoittelemasta tälle palstalle. Ja täällä sitä taasen ollaan... Pyrin kuitenkin tästä lähin keskittymään enempi muuhun elämään, joten luultavasti tulen käymään harvemmin täällä teidän kuulumisia lueskelemassa ja kommentoimassa. Niin hyvin kykenin lomalla kierrot ym. unohtamaan, että listasta vasta tarkistin, jotta mikäs se minun kierron päivä onkaan! Olen siis ovuloinut -mikäli kyseistä toimintoa tapahtuu- mitä luultavimmin reissun aikana ja rakkauven roisketta oli sen verran ilmassa, jotta luomuraskautuminen olisi siltä osin mahdollista. Muistankin itse asiassa jossain vaiheessa ihmetelleeni rintojen pinkeyttä ja nännien arkuutta, mitkä olen joskus ovulaation merkeiksi havainnut.

Yhtään uutta plussaa ei näkynyt ja mmm:n plussakin oli vaihtunut ikäviin uutisiin: ei tämä suotta ole lapsettomien palsta. Ilouutiset ovat aika harvassa.

Lähden jatkamaan laukkujen purkamista ja nautiskelemaan aurinkoisesta pakkaskelistä! Miehen keho on sen verran jetlagista sekaisin, jotta hää on nukkunut jo 13 tuntia, eikä elon merkkejä näy vieläkään. Olen koko yhdessäolomme ajan jaksanut ihmetellä hänen unen lahjojaan! Hän pärjää pitkään pienillä unilla, mutta osaa kyllä tasoittaa univajeen kiitettävästi.

Vielä kerran kaikille oikein hyvää alkanutta vuotta ja tsemppiä!!!

Taivaansilpoja, mulla tuli itku silmään kun luin sun viestin..On siis joku toinenkin valvoja :'( :wave:
Kuulostaa NIIN tutulle. Mä oon nelisen kuukautta nukkunu todella huonosti, nyt pari viikkoa ollu tosi surkeeta. Uni tulee taistelujen jälkeen 4-5:n aikaan, just niinku kirjotit. Nytki istun koneella silmät ristissä ja murehin jo ensyötä.
Kiitos sulle, että kerroit ongelmasta :) Mua on masentanu oma tilanne, kun tuntuu, että oon joku kummajainen, kun ei onnistu niin normaali asia kuin nukahtaminen! Mutta enhän mä taidakaan olla ainut, tää palsta pelasti taas :heart:
Ja myös me olemme menossa Oulun klinikalle, aikaa vielä ootellaan :wave:

:wave: Kirma tsemistä ja haleja sinne sinullekin. Joskus se meitäkin taas nukuttaa :) Viime yönä nukahdin aamupostin jälkeen, eli 5 aikaan.

Mitäs luulette? olisiko mitään mahdollisuutta aloittaa hormonihoidot IVF:n hoito siis tuolla 23.1 käynnillä, kun kierto alkoi 31.12 (yöllä) eli 23.1 olisi 24 päivää menkoista. Eli noin 4-5 päivää ennen uuden kierron aloittamista. Kun tuossa yhdessä vihkossa on, että IVF:n hormonit aloitetaan noin viikko ennen menkkojen alkua...

Haluttaisi niin äkkiä saada tämä alkuun, ettei menisi helmikuun kierrolle sentään. :|
Jos lääkäri siis heti kirjoittaa reseptit ja saan lääkkeet samana päivänä ja opastukset...

Saataisiin tuo ICSIn mahdollisuus mahdollismman pian. Saataisiin vastaus miehenkin osalta. Että onko hän koskaan tuleva isä.... :snotty:

Hei kaikille! ja haleja :hug:

Olen tässä yrittänyt pysyä poissa tältä palstalta ja ajatella kaikkea muuta kuin lapsettomuutta..tässä sitä taas ollaan. Ja kp 1 :'( taas.
Tämä oli sitten näillä näkymin meidän viimenen ovulaation induktio.
Lääkäri sanoi, ettei meille kannata tehdä enää muita hoitoja vaan suoraan IVF:ään.
Nyt ollaan vaan sellasessa tilanteessa, että kaikki on ihan solmussa. :/
Ja mun pää hajoo :headwall: En kestä tätä enää :'(
Mies on jotenkin vastahakoinen menemään IVF:ään ja ollaan nyt pahasti erimieltä. Mennään klinikalle juttelemaan tiistaina, josko saatais asiat selvitettyä. En yhtään tiedä jatketaanko hoitoja vai pitäsikö vaan luovuttaa ja hyväksyä ettei meille lasta tule ja yrittää jotenkin jatkaa elämää kahestaan?
Pakko pitää paussia ja mut vois siis tiputtaa listalta pois.

Tsemppiä, jaksamista ja onnea tämän vuoden hoitoihin kaikille! :hug:

Jaksamista sinulle :hug:
Toivottavasti pääsette miehen kanssa yhteisymmärrykseen hankalan tilanteen kanssa. Älä mieti luovuttamista, yritä pitää taukoa kaikesta, palstailusta, itsensä tarkkailusta, masentavista ajatuksista.. Juu tiedän vaikeaa se on :headwall:
Kaikkea hyvää ja parempaa mieltä :whistle: lähetän täältä

Onpa täällä murheellista luettavaa tänään.. Hoidot vaativat hermoja ja jaksamista sekä myös positiivista ajattelua, vaikka ei heti onnistutakkaan.. Toivon teille kaikille mukana olijoille paljon voimaa ja tsemppiä näiden hoitojen jaksamiseen. Eihän me luovuteta?? Voimahaleja kaikille! :hug:

No, onpas täällä tosiaan murheellista luettavaa. :hug: kaikille! Tämä on varmaan normaalia tässä vaiheessa, syksyllä oltiin jokainen innolla aloittamassa hoitoa ja toivo nosti päätään ja nyt, kun tajuaa, että hoidot ei olekaan automaattisesti nopea tie onneen ja tie voi olla vielä mutkaisempi, kun on kuvitellut, niin nyt tulee masennus ja epäusko. Tämäkin kuuluu hoitoihin ja varmasti on hyvä vähän ottaa asiaan etäisyyttä, miettiä, onko tämä kaiken tuskan ja vaivan ja pettymyksen arvoista - miettiä, jaksanko minä, jaksaako puoliso ja ennenkaikkea, jaksetaanko me. Ollaanko me tässä yhdessä ja mitä tästä tulee - ja mitä jos tästä ei tulekaan mitään, jos ei saadakaan vauvaa.

Maanantai 7.1.2008

mukana menossa:

Pillipiipari................Yritystä: 2,5v.......1.toiveissa.....eka käynti: 5/06.....IVF/ICSI tammikuussa...kp:32/27-36
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, Menopur ja Pregnyl käytössä .... kp 21/19-32

tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp: 30/33
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 23/29-36
Koralli73,34v .... Yritystä: 1,5 v .... Toiveissa: 2 ............. ...eka käynti 09/07..........2.clomit................... kp: 13/25-30
Lapseton82,25v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07 .... kp: 12/25-28
nanna81, 26v .... 1. toiveissa .... Yritystä: 08/06 .... 4.clomit .... eka käynti 08/07 .... kp 12/26-33
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 10/22-27
mussu, 29v .... yritystä: 5v ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp: 9/28-30
Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... 1. puregon.... kp: 7/28-33
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, ICSI hoidot alkamassa lähiaikoina .... kp 5/28-32
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... 3. Gonal F +Choragon .... kp: 3/31-53

Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07
Dreamer88,19v .... yritystä: 13kk .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07
Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07, tulossa IVF
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti 1-2/08, clomit 12/07
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07, clomifen, terolut ja metformin käytössä
siitä pas.

plussanneet:

Flikka: 1.clomit......... 8.10
tuutikki: 1.clomit........ 15.10
mmm: 2.inssi ............ 5.11
Sorsa: clomit ............ 17.11
Äityli-84: ...................9.12

Yhteistyössä