syksyllä töihin palaava ja vuorotyö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitix3"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitix3"

Vieras
Kaipailisin ajatuksia muilta vuorotyötä tekeviltä äideiltä. Olen palaamassa töihin syksyllä ja vuoroni ovat enemmän kuin haastavat eli aamu vko ma-pe 04-12 ja ilta vko ma-pe 16-24. Lapset tyttö 01/12 ja poika 06/09 lähtevät päiväkotiin. hoitopäivät ovat lyhyet...aamuviikollani n 9.00-14 ja ilta viikollani hoitoa ei tarvittais ollenkaan, mutta päiväkodissa olivat sitä mieltä että jatkuvuuden kannalta parempi että olisivat...no aika olisi sitten varmaan tuo 11-16.
Lisäksi minulla on koululainen 11v. häntä näen ilta pv tunnin ajan ennenkuin lähtisin töihin.

Kertokaa rakkaat ihmiset onko tämä ihan tuhontuomittu?

Viikonloput ovat aina vapaat. miehelläni on virkatyöaika ja sekin hyvin joustavasti....tarpeentullen töitä hän voi tehdä kotonakin....ei tosin kaikkea.

kun kerran päiväkotiaika jää noin lyhyeksi. Päiväkodissa voivat olla nuivia, kun vie klo 11, kun heillä on siellä oma rytminsä mutta ei toki kannata uhrata lasten kanssa vietettävää aikaa, viemällä hoitoon pitkäksi ajaksi.

aivan sama mitä pk:ssa sanovat. minä haluan viettää lasteni kanssa aamut =) tuntuu vaan pahalta ajatuskin kun en ole peittelemässä lapsia illalla. itse päiväkodissa työskennelleenä tiedät mitä mieltä mieltä ovat tuosta kun tuo myöhään, mutta minulle on tärkeämpää että saan olla lasteni kanssa mahd pitkään aamulla...

Eihän tuosta ole kuin etua, jos vain toinen vanhempi tekee vuorotyötä. Lapsillakin ihanan lyhyet hoitopäivät.
Meidän päiväkodissa ei tuo myöhäinen tulo ole mikään ongelma, jos se ei asiakasperhettä itseään haittaa.

[QUOTE="äitix3";28076281]kärsiikö nämä pienet lapset siitä kun eivät näe äitiä iltaisin? toisaalta nehän ovat iskän kanssa, mutta siltikin tuntuu tosi pahalta...[/QUOTE]

Näkeväthän ne sinua päivällä.
En kyllä itse veisi joka päivä päiväkotiin sillä viikolla, kun ei ole pakko. Lapset ovat pieniä vain kerran.

[QUOTE="äitix3";28076281]kärsiikö nämä pienet lapset siitä kun eivät näe äitiä iltaisin? toisaalta nehän ovat iskän kanssa, mutta siltikin tuntuu tosi pahalta...[/QUOTE]

Kyllä ne soputuu. Mulla on 5v lapsi ja teen kolmivuoroa. Kyllä sen huomaa että etenkin ilta-ja yövuorot tekee sille ikävää. Mut vastapainona arkivapaita ja lyhyitä hoitopäiviä.

[QUOTE="hoitaja";28076293]Näkeväthän ne sinua päivällä.
En kyllä itse veisi joka päivä päiväkotiin sillä viikolla, kun ei ole pakko. Lapset ovat pieniä vain kerran.[/QUOTE]

Ei varmaan tule joka päivä vietyäkään heitä hoitoon iltaviikolla. muutenkin hoitoaika sopimus tulee max 7h:lle.

Tykkään työstäni joten en tahtoisi etsiä toista työpaikkaa. Tuntuu vaan kovin pahalta nuo ilta viikot

Minulla työpäivät aamuviikolla klo 6-14 ja iltaviikolla klo14-24 ja hyvin toimi meillä ainakin. Lisäetuna on se että myös isä saa kahdenkeskistä aikaa lasten kanssa iltaviikolla. Eivätkä päiväkodissa olleet moksiskaan kun lapsi tuli hoitoon klo 11, itse ehdottivat että tulisi iltavuoroviikolla jo lounaalle kun muuten ois tarvinnu tulla vasta kahteen. Alussa oli raskainta tottua vuorotyörytmiin kun äitiyslomalla oli kuitenkin suht säännöllinen päivärytmi mutta kyllä se sitten lähti rullaamaan kun sai arkirutiinit toimimaan.

[QUOTE="ilona";28076367]Minulla työpäivät aamuviikolla klo 6-14 ja iltaviikolla klo14-24 ja hyvin toimi meillä ainakin. Lisäetuna on se että myös isä saa kahdenkeskistä aikaa lasten kanssa iltaviikolla. Eivätkä päiväkodissa olleet moksiskaan kun lapsi tuli hoitoon klo 11, itse ehdottivat että tulisi iltavuoroviikolla jo lounaalle kun muuten ois tarvinnu tulla vasta kahteen. Alussa oli raskainta tottua vuorotyörytmiin kun äitiyslomalla oli kuitenkin suht säännöllinen päivärytmi mutta kyllä se sitten lähti rullaamaan kun sai arkirutiinit toimimaan.[/QUOTE]

minkä ikäisiä lapsia sinulla on? ja minkäikäisenä he lähtivät hoitoon?