Syksyllä löydetty munasarjoista useita kystiä tai myomia. Nyt kovia kipuja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin piti vielä lisäämäni, että ihan samantyypiset oireet aloittajan kans. Minun massua tutkittu 1,5 vuotta (keliakiaa, helikoa, ultrattu ylävatsa jne.) ja ei mitään.
Luulin, että vaihdevuodet tulossa kun pari kertaa jäi joka toiset menkat välistä kesällä. Siksi menin gynelle. Eka gyne vaan keskusteli eikä ultrannut. Jäio kaivelemaan ja menin eri gynelle vielä samalla viikolla ja halusin ultran ja sain. Silloin löytyi nuo kystat.
Minulla myös oikea puoli kipuilee enemmän ja nyt pari päivää hassu ikäänkuin lihaskramppi vähän navasta oikealle.
Toivottavasti selviää ens viikolla jotain ja pääsee näistä ihmeoireista.
N. 100 € oli minunkin yksityisgynen kústannus ulrineen ja verikokeineen.
Suosittelen menemään vaikka tuonne yksityiselle että saatte selkoa oireista eikä tarvitse itsekseen ihmetellä. Tsemppiä kaikille.

... oikein romaani tästä omasta tekstistäni tulee... Ikää 46 eli en kokenut kuitenkaan vaihdevuosi-iässä olevani, kun äitinikin on ollut vielä raskaanakin about minun iässä. Se on kait jollain lailla perinnöllistä se vaihdevuosien alkaminen. Se eka gyne taas meinasi, että voi hyvinkin olla yli 40-vuotiaalla jo vaihdevuodetkin ja niin ilmeisesti voikin.
Onko teillä muuten kovimmat kivut menkkojen aikana vaiko ovulaatioaikoina? Minulla menkkojen.

No huh, kun alkaa jännittää tuo kontrolli. Toivottavasti ei mitään vakavaa... Kiva kuulla kuitenkin teitä leikattuja, että olette hyvin toipuneet. Sekin jännittäisi, jos tulisi passitus leikkaukseen, kun en ole koskaan ollut. Katsotaan miten käy.

No huh...

Minun molemmat kystat (2-lokeroinen iso ja "tavallinen") olivat hävinneet munasarjoista. Kyllä oli ihana uutinen. Liekö nuo karmaisevat vuodot ja kivut johtuneet kystien puhkeamisesta vai mistä, mutta ihana uutinen oli. Aivan sama mitä työpaineita tässä tulee, pärjään nyt niiden kanssa :)
Tsempitykset teille kaikille muillekin.
ps. kai näitä kystia tulee ja menee aina välillä.

Minulta löytyi kanssa marraskuussa kysta kokoa 3,93 x 2.98 ei sen kummemmin oireile nyt pitäisi lähteä 15.1.2013 Thaimaaseen kuukaudeksi, mitä mieltä olette uskaltaako lähteä? Lääkäri oli sitä mieltä, että kystat ovat yleisiä eikä estä matkustamista..

Yhteistyössä