Syke 172-175, millaisia sykekokemuksia teillä?

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Mitenkäs muiden vauvoilla on sykkeet olleet raskausaikana? Ovatko pysyneet alusta loppuun tietyllä tasolla vaiko vaihdelleet paljonkin?

Minulla edellisissä raskauksissa (molemmat poikia) sykkeet ovat olleet 130-140 luokkaa, vaihtelu on ollut suht pientä. No joskus muistan sykkeen olleen 120:kin, muttei ikinä 150 tai yli.

Nyt tänään sitten kolmannessa raskaudessa olikin sykkeet 173-175 luokkaa.. Ihmiset ovat heti sanoneet, että tyttö tulee.. Itse olen ajatellut poikaa odottavani, kamalista pahoinvoinneista yms huolimatta..Jotenkin vaan on semmonen ajatus, että poika tämä on ja kuopus saa leikkikaverin..

..itseasiassa "pelottaa" ajatus toisesta naisesta tähän taloon..Ja siitä, miten erilainen tyttölapsi on hoitaa ja kasvattaa..Ihmiset aina tuumailevat miten vaikeita tytöt on ja niiden alapääasiat ja isompana seksuaalikasvatus, sosiaaliset suhteet on kiemuraisia jne.. ja ja ja.. Niin kiellänkö mie nyt sen, että tää onkin ehkä tyttö vai mikäköhän on..

Onneks tässä on vielä miljuuna eri ultrakertaa jne edessä päin ja sukupuolen saa selville.. Kyllä jänskättää. Pääasiahan on, että lapsi olisi terve ja syntyisi elossa, mutta kai hormoonihirviöäiti saa miettiä tällaisiakin...

Mulla oli esikoistytöstä alkuun päälle 160 ja laski loppua kohti johonkin 120 paikkeille. Nyt mennään samaan malliin ja toista tyttöä uumoilen vaikken totuutta vielä tiedä. :)

Eka raskaus (tyttö) sykkeet 140-170
Toinen raskaus (poika) sykkeet 125-140
Kolmas raskaus (poika) sykkeet 170-240

...Että pystyykö tuosta nyt mitään päättelemään.

Loppua kohti noi korkeammat sykkeet. Kuopus piti sykkeiden takia käynnistää vauhdilla kun epäiltiin että on sydämessä vikaa. (ei onneksi ollut).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli esikoistytöstä alkuun päälle 160 ja laski loppua kohti johonkin 120 paikkeille. Nyt mennään samaan malliin ja toista tyttöä uumoilen vaikken totuutta vielä tiedä. :)

Eiks ookkin ihan kauheen "jännää" odotella, että mikä kummatus sieltä sitten tuleekaan...tyttö vaiko poika.. :whistle: Pitäs vaan malttaa "odottaa".... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eiks ookkin ihan kauheen "jännää" odotella, että mikä kummatus sieltä sitten tuleekaan...tyttö vaiko poika.. :whistle: Pitäs vaan malttaa "odottaa".... :whistle:
Jep, jännää on! Mä tosin en halua etukäteen tietää. Mua ei muuten noi sun mainitsemat "tyttöongelmat" ole mietityttäny koskaan. Päinvastoin, jos tää toinen olis poika, en varmaan osais "käyttää" sitä ollenkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:
Eka raskaus (tyttö) sykkeet 140-170
Toinen raskaus (poika) sykkeet 125-140
Kolmas raskaus (poika) sykkeet 170-240

...Että pystyykö tuosta nyt mitään päättelemään.

Loppua kohti noi korkeammat sykkeet. Kuopus piti sykkeiden takia käynnistää vauhdilla kun epäiltiin että on sydämessä vikaa. (ei onneksi ollut).

Oho, ompa hurjat sykkeet ollu kolmannella! Onko muuten eloisa ja vilkas tapaus ollut?

Itse asiassa rauhallinen tapaus tämä meitin juniori. :xmas:

Koskaan ei selvinnyt varmaa syytä miksi ne sykkeet olivat noin korkeat. Keuhkojen epäkypsyyttä ja "keskeneräisiä" keuhkoputkia epäiltiin syyksi jossain vaiheessa mutta kukaan lääkäri ei lopulta tuota epäillystä allekirjoittanut. Astmahan tuolla tosin on..

Minulla kaikissa raskauksissa sykkeet 140-160, tuloksena kaksi poikaa ja yksi tyttö, joten minun tapauksessani ei niistä voinut sanoa kumpaa tulee =).
Ystäväni odotti kaksosia, toisella sykkeet 130 luokkaa ja toisella 170, tuli tyttö+poika, lääkäri sanoi kyllä sykkeiden eron johtuvan enemmänkin istukasta, kuin vauvan sukupuolesta.

mulla sykkeen perusteella kätilö veikkas tyttöä monta kertaa neuvolassa ja 4d:ssä käytyäni totesin itsekin pojan vehkeet. mainitsin asiasta neuvolassa kun tuo hömpötti taas tyttösykkeitään, että poika siellä on, 4d:nkin mukaan, niin kätilö totesi "ohhoh,no sitten on villi poika" <-- tuo meni kyllä oikeaan ;)

Meillä vauvalla oli syke kahella ekalla kuuntelukerralla 170, mut sit seuraavilla kerroilla matalampi, 140-150. Ja lääkäri sano, et jos jatkuu noin korkeena, ruvetaan seuraan tarkemmin, mut eipä sit onneks ollut tarvetta.

Poika tuli.

Yhteistyössä