**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

Moikka,

Roona ootko saanut ohjeistuksen neuvolasta alkaa jo maistella noit soseita? ei ku tääl ite mietin et pitäiskö jo alkaa maistelemaan myös. Jos tuo tytön masukin alkaisi toimia. nytkin itkieskelly noit pierujaan pari iltaa ja yrittää punnerttaa tota kakkaa ulos. Meil on neuvola ensi viikolla niin saa nähdä mitä sanotaa.

Meillä on ollut tollasta kitinöintiä nyt enemmän kun ollaan väsyneitä ja olenkin sen oppinut jo erottamaan ruokakitinästä pikku hiljaa.

Jooseppi & Alexandra

Alkuiltaa täältäkin :wave:

olipa kiva lukea junajutuista! tulee ajankohtaseks kunhan ollaan noi lentoreissut hoidettu alta pois, tammikuussa sit reissataan pojan kummitädille ihanaiseen Åboon. kiitti siis kun kerroitte miten toimia.. :flower: ja Tikrutar hurjasti onnea muuton ja ihan kaiken vuoksi :flower: =) soseista sun muista olette puhuneet.. meillä ne ei ole vielä ajankohtasia mutta oon jo kuitenkin kovasti niitäkin miettinyt =) kun poika on reilu 3kk joulun-uuden vuoden tienoilla, saa hän "joululahjaksi" aloittaa perunan maistelun. aion tehdä soseet itse, ootan sitä kokkailua jo kovasti, kun kuitenkin pystyy tekeen isompiakin satseja kerralla ja pakastaa jos tarvis, niin ei tarvi joka päivä sen sauvasekoittimen kanssa leikkiä. saattaahan olla että tulee tilanne kun tarvii antaa kaupan sosetta, mutta jos näin on niin pyrin tekeen miksauksen eli osa kaupan purkkisosetta ja osa itse keitettyä ja muussattua kasvista ja perunaa. mutta ensisijaisesti haluan ja aion itse tehdä soseet. jos jollain on joku nettiosoite mistä saa hyviä vinkkejä, laittakaa linkkiä tms., jos vaik sais uusia "ohjeita" tms =) ootan kyl niin kovasti tota sosekokkailua..varsinkin sit kun vauva alkaa syömään niitä pääsääntösemmin.

kerttuneiti ja ville 10vkoa

Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Moikka,

Roona ootko saanut ohjeistuksen neuvolasta alkaa jo maistella noit soseita? ei ku tääl ite mietin et pitäiskö jo alkaa maistelemaan myös. Jos tuo tytön masukin alkaisi toimia. nytkin itkieskelly noit pierujaan pari iltaa ja yrittää punnerttaa tota kakkaa ulos. Meil on neuvola ensi viikolla niin saa nähdä mitä sanotaa.

Meillä on ollut tollasta kitinöintiä nyt enemmän kun ollaan väsyneitä ja olenkin sen oppinut jo erottamaan ruokakitinästä pikku hiljaa.

Jooseppi & Alexandra
No meillä oli se 3kk neuvola just, ja siellä tosiaan täti neuvoi ja antoi lippulappusia "sitten kun tulee se 4kk niin perunaa voi alkaa maisteleen..." Ja oltiin ihan vaan hiljaa, ei sitä kaikkee niillekkään tarvii alkaa perusteleen ja selitteleen... Se on jotku herrat jossain päättäny, että nykyään se suositus on 4kk (aikaisemmin ollu 3kk) ja sen mukaan ohjeistetaan...

Mut mun mielestä se on ihan jokaisen oma päätös miten lastaan hoitaa ja kasvattaa, en mä ainakaan ala neuvolan sääntöjen mukaan elämään! Mut toki kannattaa siellä neuvolassa asiasta jutella jos yhtään askarruttaa... Sitä vartenhan se on, neuvola...

:)

Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:

olipa kiva lukea junajutuista! tulee ajankohtaseks kunhan ollaan noi lentoreissut hoidettu alta pois, tammikuussa sit reissataan pojan kummitädille ihanaiseen Åboon. kiitti siis kun kerroitte miten toimia.. :flower: ja Tikrutar hurjasti onnea muuton ja ihan kaiken vuoksi :flower: =) soseista sun muista olette puhuneet.. meillä ne ei ole vielä ajankohtasia mutta oon jo kuitenkin kovasti niitäkin miettinyt =) kun poika on reilu 3kk joulun-uuden vuoden tienoilla, saa hän "joululahjaksi" aloittaa perunan maistelun. aion tehdä soseet itse, ootan sitä kokkailua jo kovasti, kun kuitenkin pystyy tekeen isompiakin satseja kerralla ja pakastaa jos tarvis, niin ei tarvi joka päivä sen sauvasekoittimen kanssa leikkiä. saattaahan olla että tulee tilanne kun tarvii antaa kaupan sosetta, mutta jos näin on niin pyrin tekeen miksauksen eli osa kaupan purkkisosetta ja osa itse keitettyä ja muussattua kasvista ja perunaa. mutta ensisijaisesti haluan ja aion itse tehdä soseet. jos jollain on joku nettiosoite mistä saa hyviä vinkkejä, laittakaa linkkiä tms., jos vaik sais uusia "ohjeita" tms =) ootan kyl niin kovasti tota sosekokkailua..varsinkin sit kun vauva alkaa syömään niitä pääsääntösemmin.

Joo, ja näin alussa se on oikeesti niin pieniä satseja mitä annetaan, niin mä teen aina monen päivän soseet kerralla, annostelen Aventin VIA-mukeihin ja pakastan... Se on sit aamulla helppo ottaa sulaan ja lounasaikaan sit vaan lämmittää ja vähän jatkaa maidolla...

Eipä niitä "reseptejä" paljon tarvii ainakaa tähän alkuun, sekottelee vaan perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, maissia, kesäkurpitsaa... bataattia? Niistä tulee hyviä miksauksia. Me alotetaan kerran viikossa uuden maistelu. Eilen porkkana. Ens vklp varmaan kukkakaali...

Lihat ja kalathan tulee sit vasta myöhemmässä vaiheessa...

Luin eilen illalla teidän junakeskustelut ja näin sitten koko yön unta että matkustettiin junalla.. :LOL:

Me oltiin äsken Kaapon kanssa kirppiksellä. Kaapo oli ekaa kertaa vähän pidemmän ajan tossa rintarepussa. Jotenkin musta tuntuu että sillä on jotenkin huono olla siinä (meillä baby björnin reppu). Ei hän miteenkään valittanut, mutta tuntuu että siinä on kauhea paino haaroissa..??? Eikä Kaapo ikinä edes liikuta käsiään kun on siinä.. Enpä tiedä..?

Tosi vaikea oli muuten miettiä että mitä pukea kun poika on siinä rintarepussa ulkona. Laitoin pojalle bodyn ja potkarit, äitiyspakkauksen paksut tumput ja sukat, suht ohut teddykarhu haalari ja kankainen nuttu ja huppu päähän. Lisäksi meillä on siihen rintarepun päälle laitettava sellainen fleese "huppu". Ja Kaapo oli kyllä ihan läkähdyksissä, samoin kuin minä...

Meillä on kans se Hug a Bubin kantoliina, mutta sitä ei olla vielä edes testattu. Ollaan lähössä tammi-helmikuussa etelän lämpöön ja tuo kantoreppu ei kyllä tule kuuloonkaan siellä, mehän paistutaan pojan kanssa jos käytetään sitä. Joten olisikohan se liina sitten parempi vaihtoehto? Sit mä oon kans miettiny jotain sellasia sateenvarjorattaita, mutta miten sitten sellanen 4-5 kuinen vauva niissä tykkää olla...? Mä en noita meidän vaunuja/rattaita ala ainakaan sinne roudaamaan vaikka kevyet ovatkin..

Voi ei... Ihan alkoi itkettämään kun törmäsin tähän pinoon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1271654,25

Tässä mun kaikkien aikojen eka viesti Kaksplussalla 2.1.2009:

"Heippa!
Täällä testailtiin vasta muutama päivä sitten, 30.12. Eka luomukierto ja heti nappasi. Kyllä on ihmettelemistä ollutkin. rv on vasta 4+4... tällä viikolla ollut jatkuvasti pahaa oloa ja rinnat kipeenä. Pitkä on taival edessä, mutta ei se paha olo haittaa kun tietää mikä sen aiheuttaa :) "

On siellä muutama muukin mun lisäksi, jotka on edelleen aktiivisia kirjoittelijoita..!

Voi että, pitäs joskus lukee kaikki noi pinot läpi, ja copy-pastella ottaa omat jutut ylös... harmittaa kun ei aikanaan tullut tehtyä sitä, että olis tallentanu kaikki...

Voi että kun ihan kylmät väreet kulki, kohta siitä on vuos kun Vili sai alkunsa!!!
:'(

Onneks mä aikanaan aloin linkittää noita joka kuun keskustelupinoja noihin aloitusviesteihin... Silloin kun aloin päivittää tätä meidän pinoutumista... On helppo kattoo ne kaikki keskustelut läpi. Kunhan vaan jaksais kahlata ne...

J84
Roona, mä luin kans pari kolme viikkoa sitten noita vanhoja viime ja tän vuoden juttuja. Välillä tuli ihan kummallinen olo, kun luki pinoista keskenmenneestä raskaudesta ja erilaisista tuntemuksista ym. se kaikki muu mitä ennen plussaamista päässä liikkui, sit muutama kuukausi eteenpäin niin rupesin odottamaan Samua ja siitä tulee tammikuun 16. päivä vuosi :) aika menny pirun äkkiä.

Roona ei ollut tarkoitus loukata kysymyksellä. Ajattelin vaan ku jossain vaiheessa kirjottelit et Vilin masu ei ollut toiminut kuten aiemmin niin siks kysyin tuota neuvola juttua. Ja tottakai jokainen itse päättää mitä tekee ja milloin tekee. Mä olen viimeinen ihminen arvostelee ketään ku en itse tiedä mistää mitään ku vasta opettelen :whistle:

No minä kuulen sitten tiistaina mitä ne meille sanoo ja ohjeistaa

Yes mut tää tästä nyt meen ottaa tortut pois uunista :heart:

Jooseppi

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:

Joo, ja näin alussa se on oikeesti niin pieniä satseja mitä annetaan, niin mä teen aina monen päivän soseet kerralla, annostelen Aventin VIA-mukeihin ja pakastan... Se on sit aamulla helppo ottaa sulaan ja lounasaikaan sit vaan lämmittää ja vähän jatkaa maidolla...

Eipä niitä "reseptejä" paljon tarvii ainakaa tähän alkuun, sekottelee vaan perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, maissia, kesäkurpitsaa... bataattia? Niistä tulee hyviä miksauksia. Me alotetaan kerran viikossa uuden maistelu. Eilen porkkana. Ens vklp varmaan kukkakaali...

Löysinkin kivan linkin kunnan sivuilta vaikka ne neuvolasta saatavat paperit onkin varmaan ihan samaa. siinä on just sitä infoo mitä kaipailinkin. joo ja liha ja kala tulee sit..oliko 6kk ikäselle ajankohtaseks jos oikein muistan.

mun poikani ei ole suostunut nukkuun tänään päikkäreitä. hohhoijaa.. no jos yö menis kivasti =)

mulla tuli muuten toissailtana vasen rinta kipeeks, siis oikein sattui ja varsinkin jos Viltsu huitas siihen kädellään. Maitoo kyllä tuli eikä tuntunut että sitä ois liikaa ollut, mutta tuntui kyllä helpottavalta imettää siitä.. Toi sama kipeys kesti siitä pe-illasta la-aamuun, mikä lie ollut :/

Voi hitsi kun toi pikkujätkä on ihana..äsken toinen käsi puristi harsoo oikeen tiukasti ja toinen huitoi ilmassa pientä ympyrää, käsi tiukasti myöskin nyrkissä..aikamoinen hotkottaja ja potkottaja :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Roona ei ollut tarkoitus loukata kysymyksellä. Ajattelin vaan ku jossain vaiheessa kirjottelit et Vilin masu ei ollut toiminut kuten aiemmin niin siks kysyin tuota neuvola juttua. Ja tottakai jokainen itse päättää mitä tekee ja milloin tekee. Mä olen viimeinen ihminen arvostelee ketään ku en itse tiedä mistää mitään ku vasta opettelen :whistle:

No minä kuulen sitten tiistaina mitä ne meille sanoo ja ohjeistaa

Yes mut tää tästä nyt meen ottaa tortut pois uunista :heart:

Jooseppi
Heh, käsitit väärin... En mä siitä kysymyksestä mitenkään loukkaantunut :)
Esikoinenhan meilläkin on, joten opetteluahan tää on meillekin...

Tuntuu vaan nykypäivänä, et osa ihmisistä kokee, että mitään ei voi tehdä ilman neuvolan lupaa. Ja tuntuu, et jossain neuvoloissakin on sellanen mentaliteetti, että he määrää ja vanhemmat kulkee perässä...

Sillä mä vaan puolustelin sitä, että aloitettiin soseiden maistelu jo 3kk ja "ilman neuvolan lupaa"... Heh, nuorempana anarkisti, aina anarkisti... Mä oon vähän tällanen f*ck the system -tyyppinen ajattelija, näköjään myös lapseni kasvatuksen suhteen :LOL:

Peace
B)

Toivottavasti saat selvennystä teidänkin ruokailuasioihin... Koska se sitten tapahtuukin, on se vaan niin ihana nähdä kun toisen naama hohtaa kuin naantalin aurinko konsanaan - täynnä perunaa :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:

Löysinkin kivan linkin kunnan sivuilta vaikka ne neuvolasta saatavat paperit onkin varmaan ihan samaa. siinä on just sitä infoo mitä kaipailinkin. joo ja liha ja kala tulee sit..oliko 6kk ikäselle ajankohtaseks jos oikein muistan.

mun poikani ei ole suostunut nukkuun tänään päikkäreitä. hohhoijaa.. no jos yö menis kivasti =)

mulla tuli muuten toissailtana vasen rinta kipeeks, siis oikein sattui ja varsinkin jos Viltsu huitas siihen kädellään. Maitoo kyllä tuli eikä tuntunut että sitä ois liikaa ollut, mutta tuntui kyllä helpottavalta imettää siitä.. Toi sama kipeys kesti siitä pe-illasta la-aamuun, mikä lie ollut :/

Voi hitsi kun toi pikkujätkä on ihana..äsken toinen käsi puristi harsoo oikeen tiukasti ja toinen huitoi ilmassa pientä ympyrää, käsi tiukasti myöskin nyrkissä..aikamoinen hotkottaja ja potkottaja :heart:
Joo se on varmaan se sama läpyskä koodattuna sinne, minkä mä sain ihan paperina neuvolasta... "Lapsen ruoka 6kk jotain..." Siinä on sellasii pallopäitä piirretty kanteen. Ja "ohjeet" sit niistä soseiden aloittelusta... Liha, kala, muna... 6kk--> Ja aikaisintaan 5kk... Eli siis 4kk?
:LOL: Ota noista ny selvää. Mut eipä sillä siis kiire ole missään nimessä. Me ajateltiin tosiaan vast sit 6kk-> kokeilla sitä kalaa ja lihaa... Masu tuntuu nyt ihan hyvin toimivan noiden kasvisten kanssa :)

Pidä tissit lämpimässä :saint:

schnuller
Roona82:Mua kans ärsyttää tuollaiset tahot, jotka vaan määrää asioita, yleensä pystymättä perustelemaan niitä mitenkään.Raskausaikanakin olivat ottamassa jos jonkilaisia kokeita, mutta sitten kun niiltä kysyi, että onko se välttämätön tai miksi se tehdään, niin vastaus oli luokkaa "no kun niin vaan pitää nykyisin tehdä" :LOL: :LOL:
Mä olen kans sitä mieltä, että tervettä järkeä kannattaa käyttää, ja myös kannattaa kuunnella niitä omia äitejä ja tätejä, ja sisaruksia joilla on lapsia.Nykyisin neuvolan suosituksetkin ovat muuttuneet niin kovin.Aikasemmin sai tosiaan alkaa kiinteiden maistelun 3kk iässä niin nykyisin vasta 4kk iässä.Jossain vaiheessa pullojakaan ei ole tarvinnut keittää ja nyt pitää. :)
Haastavinta tämä vaan on tosiaan ensimmäisen lapsen kanssa, kun ei tiedä ketä kuuntelis ja uskois.Paras ohje mitä mä nauroin yks päivä oli se, kun sairaalassa neuvottiin, että silmät puhdistetaan ulkonurkasta sisänurkkaan päin, ja kaikissa lastenhoito-oppaissa sanottiin juuri toisinpäin.Onko sillä oikeesti väliä miten ne silmät pyyhkii...... =)

Vielä odottelen vinkkejä siitä vaunuvaatetuksesta, eli mitä ihmiset pukee vauvalle päälle ulos kun on nollakeli ja kostee ilma??

Toinen mitä ajattelin kysäistä teiltä oli pesuaineista,eli käytättekö vauvalle jo pesuainetta kylpyöljyn lisäksi?

Meidän neiti nukkuu oikein urakalla taas.On kolme päivää maistunut unet niin, että on hereillä jotain 6 tuntia päivässä vaan.Taitaa olla kasvupyrähdys menossa.Nytkin sohvan nurkassa nukkua torsottaa.

Moikka,

Roona: eiku haluaa vaan olla varovainen. En halua loukata ketään täällä ku tää on ollu nin hyvää vertaistukea mulle niin en halua menettää tätä väärinkäsitysten takia. Joo mut hyvä et kaikki ok =)

Olenkin alkanut miettimään niiden soseiden antoa ku tässä nyt parina iltana on syötyä tissiä tunnin välein.
Täytynee miettiä asiaa

Täällä tartuttiin ekaa kertaa eilen helistimeen :heart:. Nyt äidin täytyy käydä hakemassa kaupasta jotain mihin voidaan jatkossakin treenailla :LOL:

nyt kauppaa mars mars..

Jooseppi & Alexandra

schnuller
D-vitamiinista:Osaako joku mulle vastata kun neuvola ei osaa.Miksi Jekoviteissa on 96% etanolia ja sitä annetaan lapselle?Ja jos saantisuositus D-vitamiinille on 5-10mikrogrammaa/vrk, niin jos vauva syö esim.800ml korviketta, niin siinä on jo 8mikrogrammaa.Miksi siis annetaan vielä lisäksi purkista D-vitamiinia?

Yöunet: Meidän neiti veti oikein kunnon yöunet viime yönä, eli 22.30 - 6.50, sehän tekee yhteen menoon melkein 8,5 tuntia :D TOivottavasti tämä jatkuu, normaalisti nukutaan yleensä 6 tuntia putkeen.

Imetys on taas lähtenyt sujumaan hyvin, eli rintaraivareista ollaan nyt päästy eroon. Korviketta meni eilen vain 3,5 dl, kun pahimmillaan meni jo yli 5 desiä, eli maidontuotanto ei päässyt kauheasti hiipumaan niiden raivareiden aikana, vaikka aika laiskasti jaksoin pumpata.

Vauvan vaatetus ulkona: Meillä vauva nukkuu päiväunet lasitetulla parvekkeella, jossa lämpötila tänään 4 astetta ja ulkona sataa vettä. Päälle puin normaalin bodyn ja potkareiden lisäksi fleecehaalarin, jossa ei ole vuorta, kypärämyssyn ja villapipon sekä äitiyspakkauksen rukkaset, koska vauvan kädet on pään vieressä. Haalarissa on muuten jalkaterät. Välillä laitan villasukat. Vauva on äitiyspakkauksen makuupussissa ja pehmeässä kantokassissa, jossa on kansi paikallaan. Mitään vaunuja ei ole, joten muuta ei ole. Parvekkeella ei tietysti lasien takia tuule ja lattialla on puulaatat ja matto päällä. Ei ole vielä kertaakaan ollut vauvalla kylmä, eikä hiki ja nukkuu noilla vaatteilla noin 3,5 tuntia putkeen. Jos lähdetään vaunuilla, ei kantokassissa ole kantta, mutta sitten on vaunujen kansi ja välillä harso edessä, jos tuulee. Toisinaan laitan hieman paksumman puvun (jos siis mennään vähän miinuksen puolelle), voisi sanoa ehkä välikausihaalariksi, koska ei ole kunnon toppapuku. Toppapuku tulee käyttöön sitten kun on alle -5 astetta. Aina kun tullaan takaisin sisälle, tarkastan lämpötilan vauvan bobyn päältä ja niskasta, siitä tietää onko tarpeeksi päällä. Ja tietysti pukeminen riippuu vauvasta, meidän vauva on aikamoinen lämpöpatteri.

Vauvan kylvyssä käytetään sebamedin vauvasarjasta bubble bathia. Sillä saa puklun hajun pois ja on hellä iholle, iho tulee ihanan pehmeäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
Roona82:Mua kans ärsyttää tuollaiset tahot, jotka vaan määrää asioita, yleensä pystymättä perustelemaan niitä mitenkään.Raskausaikanakin olivat ottamassa jos jonkilaisia kokeita, mutta sitten kun niiltä kysyi, että onko se välttämätön tai miksi se tehdään, niin vastaus oli luokkaa "no kun niin vaan pitää nykyisin tehdä" :LOL: :LOL:
Mä olen kans sitä mieltä, että tervettä järkeä kannattaa käyttää, ja myös kannattaa kuunnella niitä omia äitejä ja tätejä, ja sisaruksia joilla on lapsia.Nykyisin neuvolan suosituksetkin ovat muuttuneet niin kovin.Aikasemmin sai tosiaan alkaa kiinteiden maistelun 3kk iässä niin nykyisin vasta 4kk iässä.Jossain vaiheessa pullojakaan ei ole tarvinnut keittää ja nyt pitää. :)
Haastavinta tämä vaan on tosiaan ensimmäisen lapsen kanssa, kun ei tiedä ketä kuuntelis ja uskois.Paras ohje mitä mä nauroin yks päivä oli se, kun sairaalassa neuvottiin, että silmät puhdistetaan ulkonurkasta sisänurkkaan päin, ja kaikissa lastenhoito-oppaissa sanottiin juuri toisinpäin.Onko sillä oikeesti väliä miten ne silmät pyyhkii...... =)

Vielä odottelen vinkkejä siitä vaunuvaatetuksesta, eli mitä ihmiset pukee vauvalle päälle ulos kun on nollakeli ja kostee ilma??

Toinen mitä ajattelin kysäistä teiltä oli pesuaineista,eli käytättekö vauvalle jo pesuainetta kylpyöljyn lisäksi?

Meidän neiti nukkuu oikein urakalla taas.On kolme päivää maistunut unet niin, että on hereillä jotain 6 tuntia päivässä vaan.Taitaa olla kasvupyrähdys menossa.Nytkin sohvan nurkassa nukkua torsottaa.
Joo, kyllähän siinä varmasti jotain perää on aina miksi suosituksia muutetaan... Että ei sillä, etteikö niitä nyt suurinpiirtein kannata kuunnella, ainakin perusteluja asioista... :)

Muakin on huvittanut se sairaalan setti, siis tää "aamutoimet"... Ne niin robotteina kaikille näyttää ne samat jutut... Hehe.

Meillä se vaatetus vähän riippuu, että mihin lähdetään. Mut jos ihan perus vaunulenkki, ja ilma esim nyt tää +5 astetta... Niin ihan vaan body+pöksyt (colleget tai potkarit) ja kevyt vanupuku tai fleecepuku. Toki tietty villasukat, tumput ja kypärämyssy.... Meillä on sellanen untuva-makuupussi vaunuissa, joka on tosi paksu ja lämmin. Parvekkeella oon nukuttanu Viliä välillä siinä pelkkä villahaalari päällä... Se on siis ihan ku aikuisten untuva-toppatakki... Tosi mukava ja lämmin nukkua, eikä talvellakaan tarvi sit topata niin ähkyks vauvaa :)

Kylvyssä meillä ei oo ku sitä vauvaöljyä. Tuo ei oo yleensä niin likanen, että tarttis vielä muita käyttää. Naaman mä putsaan Aqualan plussalla, eli levitän sitä voidetta vanulappuun, ja sillä pyyhin nassun ja pään... Silmät toki putsaan ihan veteen kostutetulla lapulla.

Voi hyvänen aika.. Mä tein eilen ison satsin jouluisia kauralastuja huomisia pikkujouluja varten (TRE mammat+vauvat) ja must on alkanu tuntuun, että tänään joutuu vielä tekeen toisen satsin. :eek: Kehittelin liian hyvän reseptin, noita on PAKKO syödä kokoajan... Ja mieskin varmasti ottanut korista aamulla niitä... Äh.... :kieh:

Mut ihanaa, meillä tosiaan on vauvojen pikkujoulut huomenna... Pitää tänään vielä siivota. Täytyy varmaan ottaa palstaa varten muutama kuva sit ku on sydäntenmurskaajia (ja elokuisia leijonanpentuja) :) leikkimatot täynnä.. Käskin Vividin ottaa kans oma leikkimatto mukaan, niin mahtuu kaikki sit köllimään meitin olohuoneen lattialle :LOL:

Yhteistyössä