**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

Meillä ollaan kipeenä kaikki paitsi mies.
Poikaa ollaan käytetty sairaalassa 2 kertaa kun on vaan huutanut ja viikonloppuan nosti kuumeen, syytä itkuun ja muihin ei löytynyt, epäilivät virusta, nyt poitsu parempi ja nyt sit vaihteeks tytölle nous kuume ja yskii, minä yskin ja niiskutan myös :/
Nii ja viimeviikonloppuna kun käytiin sairaalassa poika paino 6623g :D ja ikää oli reilu 2kk :D

schnuller:
No siis tyttö on alusta pitäen syönyt paljon suurempia määriä/enemmän per vrk kuin suurin osa ikätovereistaan. Esimerkiksi teidän pieneen verrattuna on syönyt hirmu isot määrät :D Kasvu ja painonnousu on ok, ja meillä kuitenkin pieni vauva. Syntyessään oli 47cm ja kotiinlähtöpaino oli 2887g..neuvola seuraavaks keskiviikkona joten en tiä tarkkaan mitä nyt, mut tähän asti noussu molemmat tasaisesti.
Mäkin olen kuullut ettei sais ennen 3kk alkaa antamaan vellejä, mutta kuitenkin muistan lukeneeni että ihan hyvällä tuloksella sitä moni olisi maitoon sotkenut jo 2kk..ja tuntuu että joka neuvolassaki suositukset vaihtelee?!:eek:
Tuntuu hassulta, että korvikkeen lisänä pitäs antaa velliä jos menee yli 1000-1200 mutta silti meil menee 1300-1500 nyt ja velliä ei kuitenkaan saa antaa..en tiedä, tuntuu vaan niin hurjalle määrälle varsinki kun syönnit on niin usein.
Meillä syödään Tutteli Plus 1, se on 0-6kk.
Niin ja puklailuakaan meil ei enää ole kuin ihan tosi harvoin teelusikallinen,
eli ei kai se sitten "liikaa" itselleen syö ainakaan..
Dada ja Nennu 2kk

Alkuperäinen kirjoittaja dada:
schnuller:
No siis tyttö on alusta pitäen syönyt paljon suurempia määriä/enemmän per vrk kuin suurin osa ikätovereistaan. Esimerkiksi teidän pieneen verrattuna on syönyt hirmu isot määrät :D Kasvu ja painonnousu on ok, ja meillä kuitenkin pieni vauva. Syntyessään oli 47cm ja kotiinlähtöpaino oli 2887g..neuvola seuraavaks keskiviikkona joten en tiä tarkkaan mitä nyt, mut tähän asti noussu molemmat tasaisesti.
Mäkin olen kuullut ettei sais ennen 3kk alkaa antamaan vellejä, mutta kuitenkin muistan lukeneeni että ihan hyvällä tuloksella sitä moni olisi maitoon sotkenut jo 2kk..ja tuntuu että joka neuvolassaki suositukset vaihtelee?!:eek:
Tuntuu hassulta, että korvikkeen lisänä pitäs antaa velliä jos menee yli 1000-1200 mutta silti meil menee 1300-1500 nyt ja velliä ei kuitenkaan saa antaa..en tiedä, tuntuu vaan niin hurjalle määrälle varsinki kun syönnit on niin usein.
Meillä syödään Tutteli Plus 1, se on 0-6kk.
Niin ja puklailuakaan meil ei enää ole kuin ihan tosi harvoin teelusikallinen,
eli ei kai se sitten "liikaa" itselleen syö ainakaan..
Dada ja Nennu 2kk
Ihan mieletön määrä kyllä menee sitä maitoo teillä!! jopa 1500ml? Vili on syöny jonain päivinä vaan puolet tosta määrästä! :eek: Kaverin poika söi kans tollasii satseja, ja niille sanottiin neuvolassa 2,5kk, että vellillä vois lantrata osa aterioista kun menee noin paljon maitoo, eli on nälkäinen laps. Se on vaan vissiin tosi yksilöllistä. Mut mä veikkaan, et meilläkin meni hurjimpina kasvukausina alussa tota määrää kans, ku oli vielä tissi/pulloruokailu...

Heheheh!!!! :LOL: Mua huvittaa toi maidon määrä keskustelu nyt!!!! Tosiaan ku esikolla meni sillo 2kk ikäisenä yli 2 litraa päiväs ni nyt tuntuu ihan tajuttoman oudolt, ku Stella syö nyt vaan n. 800ml vuorokaudes saman ikäisenä!! Pieni ero kenties... hehehe!!! Että voi tosiaan olla lapset erilaisia kaiken suhteen!!

Ah ihanuus, hienosti nukuttu yö takana :heart:
Alkaa vissiin tasoittumaan murun syömis-ja nukkumisrytmi,
viime yönä nukkui jo vanhan tutun 5tunnin pätkän ja sen jälkeen 3tunnin :D
Olis viel pari tuntia aikaa pitää itekin silmiä kiinni jos vaan malttais, olis tänään kauheesti touhua edessä.
Mikä parasta, tänään on se Torstai jolloin mies tulee armeijan palveluksesta kahen viikon kokonaan kiinniolon jälkeen kokonaiseksi viikoksi kotiin! :D :heart:

mama-84 Hyvä tietää että muillaki suursyömäreitä ollu, täähän on pientä tuohon määrään verrattuna :LOL:

Huomenta!
Minä se kyselin niitä lahtelaisia .. Ite asun okeroisissa. Mutta muutto Hollolaan on ensi vuonna .

hurjasti teillä syödään, meijän neiti iskän kanssa ollessaan kahestaan syö kerralla n. 100ml. Muulloin vielä tissimaidolla mennään.

täältäkin vihdoin on saatu hymyjä mutta harvassa ne edelleen on, aamuisin yleensä äiti saa muutaman hymyn..

Just miehen kanssa huomattiin kuinka meijän kiljukaula on rauhottunut, nykyään saa syödä molemmat samaan aikaan aamupalaa, ennen neiti huusi vaan eikä rauhoittunut sitteriin.
Kyllä kuitenkin täällä vielä itketään, mutta kyllä se on rauhoittunut neiti huomattavasti..

rotarokote saatiin alkuviikosta,eikä siitä mitään sivuvaikutuksia tullut onneksi neidille!!

Paljon kaikille kipeille sinne paljon jaksamisia :flower: .. Meillä täällä mies on kipeänä mutta jo paranemaan päin on :)

Meillä juhlitaan lauantaina ristiäisiä, mä oon niin helpolla päässy kun mun ei tarvitse tehdä mitään. Sukulaiset hoitaa kakut sun muut ..

Heippa.
Eilinen ilta menikin sitten sylihiiren kanssa. Rokotus aiheutti pientä kiukkua. Välillä vähän itkusteltiin, ja kokajan halus olla joko mun tai isukin sylissä... Heti alko kränäys jos laski leikkimatolle tms. Nukkumaanmenokin oli vaikeeta kun toinen kiukkus heti kun jäi yksin... Noh, mutta tänään on kuin uusi poika. Ei kärtsyä, eikä muuten tullut edes sitä ripulia siitä rotateqistä! Ihanaa... Onneksi noin vähällä selvittiin siitä rokotuksesta. Toivon mukaan siitä ei nyt jälkikäteen tuu enää mitään. Rokotuskohtakaan ei tunnu aristavan tms. :) :heart:

Äskön syötiin perunaa, ja sitä oli nyt kyllä JOKA PAIKASSA! Korvissa ja silmäluomellakin... Ja tietty sitterissä, vaatteissa ja munkin päällä :) Se on kauheen kiva tunkea sormet suuhun kun se on täynnä perunaa. Ja tietty myös pärskiä sitä, kun sen nyt on oppinut :LOL:

Jaha, ja nyt siellä heräillään aamupäikkäreiltä...

Roona&Vili 3kk+5pv

schnuller
Kuinka kauan olette nukuttaneet vauvoja ulkona, nyt kun on ollut nollan hieman molemmin puolin?Meidän neiti on ollut 1,5tuntia pisimmillään ulkona nukkumassa ja sitten olen siirtänyt sisälle jatkamaan unia.Onko mitään aikarajaa kuinka kauan 2kk saa nukkua siis ulkona?

Mä oon käyny silloin tällöin ihan täyspitkien päikkäreiden (n.3h) pitusia vaunulenkkejä... Ja ihan hyvin on poika nukkunu ja tuhissu vaunuissa sen kokoajan... En oo ajatellukkaan, että olis mitään rajoitusta? Sit varmaan syytä miettiä uudelleen, kun(jos) mittari näyttää reilumpia pakkasia siinä -20???

Meillä nukutaan kanssa välillä 3-4h ulkona putkeen, siis lähes päivittäin, hyvin vaan suojaa vaunut ja vauvalle tarpeeksi päälle niin ei kai siinä mitään:)
Paljon paremmin nukkuu ulkona kuin sisällä.

Meillä on ollut ihan ihme aamu, tyttö vaan nukkuu, eikä syö. Söi yöllä joskus viiden maissa ja aamulla 8 maissa muutaman imun rintaa. Nyt klo 12 oli selvästi nälkäinen mutta huutaa vaan kun laitoin rinnalle. Pullosta joi sitten n. 50ml ja nukahti taas. Voiko olla ihan normaalia, vai voiko olla että jollakin tapaa kipeä?

Inka ja Maisa 7vko 6pvä :heart:

Mulle soitettiin Kaksplus-lehdestä... :D
Kyselivät, että oonko tutustunut lehteen, tai että onko se ajankohtainen... Tai että oonko netissä käyny kattoon näitä sivuja.. Öh, joo, no välillä? :LOL:

Noh, sanoin suoraan etten nyt tilaile mitään...

...just tilasin Vauva-lehden,... :ashamed: Paljon mielenkiintoisempia juttuja mun mielestä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pienisieni:
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:

Minttu & Kaapo 2kk ja 1vko
Onko Vansin lastenkengät, meillä on tollaiset pinkit <3
Joo on, meilläkin on pinkit kans ;D Ja parit Converset xDD

heippa,

mistä olet löytänyt ihan pienet converset ja nuo vansit? olen nähnyt vain kokoa 21 ja siitä ylöspäin.
No ainakin Helsingin keskustasta noita vansseja löytyy nykyään lähes kaikkialta. Nuorten vaateliikkeistä mm. Union five, Beamhill, Gallery.. Ja oon kyllä Stokkallakin joskus viime kesänä nähny. Tetuanissa on aivan järkkyihania vauvojen värikkäitä adduja jostain 18 koosta ylöspäin. Noita Converseja näkyy silloin tällöin jossain (oon nähny vaan ihan niitä minejä vastasyntyneille). Meijän Converset on kaikki jenkeistä. Joko netin kautta tai jostain tutulta tilattu/saatu lahjaksi. Mutta niin, netistähän sitten löytyy vaikka mitä. Ja saa rahaa palamaan.. Niin ja tietty kun Kaapon ukkipuoli on austarialainen, pitää pojalla olla myös UGGsit :D

Nyt on Kaapon sanavarasto taas kasvanut.. Kakan lisäksi hän osaa jo sanoa "Nakki" :LOL: (en nyt ole aivan tosissani, jos joku luulee :D )

En mäkään oo ajatellut, että näillä keleillä ulkoilua pitäis rajoittaa jotenkin. Tosin meillä täällä länsirannikolla onkin lähemmäs 10 astetta lämmintä. Ja mä puen tuon tyttelin varmaan ihan liian lämpimästi. Just tultiin puolentoista tunnin lenkiltä ja nyt se tuhisee niissä ulkokamppeissa tuolla eteisessä ja varmaan paistuu. Mut jos alan riisumaan, niin varmasti herää. Jospa se ilmottelis sitten, jos tulee liian kuuma.

Mitä te muuten puette vauvalle päälle näillä keleillä, siis kun lähdette ulos?

Huomasin muuten tänään pari uutta D-vitamiinitippaa. Tai no, en tiedä onko uusia, mutta mä en oo kuullut aiemmin. Eli Disney D-tipat ja Minisun D-tipat. Nuo jälkimmäiset on vesipohjaisia ja ilmeisesti mauttomia eikä tarvii antaa kuin 5 tippaa. Ajateltiin ottaa Devitolien jälkeen nuo minisunit käyttöön. Mun on pakko tunnustaa, että unohtelen aika usein antaa nuo d-tipat. :ashamed:

tulen myöhemmin kirjoittelemaan vähän tarkemmin kuulumisia mutta nyt pikagallup aina yhtä kiinnostavasta aiheesta eli kakasta :LOL:

Kuinka usein teidän ipanat kakkaa? Montakin kertaa päivässä? Eniten kiinnostaa juuri nämä paljon kakkaavat, ei niinkään ummetuksesta kärsivät. Meillä on meinaan nyt sellainen vaihe, että neiti kakkaa koko ajan tai siis joka ruoan päälle. Ensin oli ummetus, sitten mentiin monta viikkoa 3 päivän välein ja nyt yhtäkkiä monta kertaa päivässä ja aikas nestemäistä kamaa. En oikein tiedä pitäisikö jo huolestua? Missä vaiheessa lekuriin ja koska kyseessä ripuli?

Cummastelija & Erica 10 vkoa ja 6 pvää

Paskagalluppiin:
Vili paskoo yleensä kerran päivässä... Silloin tällöin venyy kahteen päivään. Ja nykyään ihan normaalia tahnaa tulee :) 0-2kk jätkä tosin paskoi monta kertaa päivässä, ja välillä aika velliäkin...

Onko vaipassa pissaa? Siitä ainakin näkee, että jos vaipassa on normaalit määrät pissaa, ainakin nesteytys kunnossa vaikka masu onkin löysällä! Onko teillä korvikkeet vai imetätkö?? En ny muista ulkoo. Tuli vaan mieleen... et jos imettää, ni sun ruokavaliossa muutoksia? Tai sit kokeilla jtn toista korviketta? Meillä alkoi se NAN ihan yhtäkkiä tekeen niitä kakkavaivoja...

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Korvikekeskusteluun...

Kauheen tasaisia syöntiannoksia ja välejä teillä! Meillä syödään välillä kyllä miten sattuu... 60-200ml, ja välillä menee 1,5h, välill 4h että on nälkä.... Ei mitään säännöllisyyttä! :LOL:

Mut joo, kyllähän näillä pullovauvoillakin on niitä tiheän imun kausia... Meilläkin tankattiin yhdessä välissä kokoajan kun tuo kasvoi niin kovaa vauhtia!! Mut ei kyllä ikänä oo menny 1500ml vrk!! :O Aikamoiset satsit vetää kyllä!!
Eikös siinä NAN2-purkin kyljessä lue koska sen voi alottaa? Meillä syödään Semperiä, ja sen Semper2 voi alkaa 4kk iästä eteenpäin... Luki siinä tölkissä kun kaupassa kattelin...

Me alettiin syöttään velliä viikon vajaa 3kk iässä kakkavaivojen takia... Ja perunasosetta 3kk-päivänä. Hyvin on sujunu ja masu toiminu.
Meillä mennään tosi tarkkaan tuon tyttelin syömisien kans ja nää on =) sairaalasta saatujen ohjeiden mukaan..

Elikkäs;

3h välein ja 100-120ml menee kerralla ja vauva harvinaisen tyytyväinen tuohon touhuun..enää ei anneta velliä..ainoastaan maitoa..poissuljettiin kaikki mahd. itkunaiheuttajat..olen ymmärtänyt että jos syöttää ns. liikaa niin vauva huutaa sitten sitä että vatsa ei saa levätä koskaa..ja on olemassa ihan suositus jossain sivuilla..voin sen käydä taasen kaivamassa..sehän on jo kertaalleen ollutkin täällä kaikkien nähtävilla.. =)

Äippä Ja Nuppu 10 viikkoa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Heheheh!!!! :LOL: Mua huvittaa toi maidon määrä keskustelu nyt!!!! Tosiaan ku esikolla meni sillo 2kk ikäisenä yli 2 litraa päiväs ni nyt tuntuu ihan tajuttoman oudolt, ku Stella syö nyt vaan n. 800ml vuorokaudes saman ikäisenä!! Pieni ero kenties... hehehe!!! Että voi tosiaan olla lapset erilaisia kaiken suhteen!!
Mitä mä olen ymmätänyt sairaanhoitajien puheista lastenosatolla tuo 800ml on normimäärä mutta se yli 2 litraa on jo ylisyöttöä..uskallankohan näin kärkevästi tätä kommentoida..pyydän heti jo anteeksi jos jotain tällä loukkaan..mutta maalaisjärki käteen hyvät mammat... :eek:

Ohjeelliset äidinmaidonkorvikkeen määrät
Lapsen ikä Äidinmaidon-
korvikkeenmääräml/vrk

0 - 1 kk 500 - 600 ml

1 - 2 kk 600 - 800 ml

2 - 3 kk 700 - 1000 ml

3 - 5 kk 700 - 1200 ml

5 - 6 kk 700 - 1000 ml

6 - 8 kk 600 - 800 ml

8 - 10 kk 600 ml

10 - 12 kk 600 ml

:hug: Tässä olisi vähän neuvolan ohjeita ....

Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Meillä ollaan kipeenä kaikki paitsi mies.
Poikaa ollaan käytetty sairaalassa 2 kertaa kun on vaan huutanut ja viikonloppuan nosti kuumeen, syytä itkuun ja muihin ei löytynyt, epäilivät virusta, nyt poitsu parempi ja nyt sit vaihteeks tytölle nous kuume ja yskii, minä yskin ja niiskutan myös :/
Nii ja viimeviikonloppuna kun käytiin sairaalassa poika paino 6623g :D ja ikää oli reilu 2kk :D

kai ne otti siel sairaalas myös sen sikainfluenssa testin?
Meillä oli samaa ja testien tulokset olivat plussaa..eli sikainfluenssa tuli sitten meille!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Mä oon käyny silloin tällöin ihan täyspitkien päikkäreiden (n.3h) pitusia vaunulenkkejä... Ja ihan hyvin on poika nukkunu ja tuhissu vaunuissa sen kokoajan... En oo ajatellukkaan, että olis mitään rajoitusta? Sit varmaan syytä miettiä uudelleen, kun(jos) mittari näyttää reilumpia pakkasia siinä -20???

Kyllä tosiaankin vauvaa voi jo melkein vastasyntyneestä nukuttaa ulkona tälläisillä ilmoilla..ei mtn haittaa ja nukkuuhan ainakin yhdet pitkät päikkärit.. =)

J84
Heips taas viikon tauon jälkeen :)

Ulkona nukkumisesta, Samu veti viimeks sunnuntaina ulkona parin tunnin unet ja sit viä päälle tunnin kävelylenkki...sekään ei tosin pojalle riittäny vaan nukkui sisällä vielä yhden tunnin lisää kunnes heräs syömään ja seurustelemaan :D Ulkona nukutaan melki joka päivä, vähintään tunti...sen kävelyn ajan.

kakkaaminen, on päiviä, joilloin tulee vain jarrutus jälkiä ja sit taas on sellaisia, jolloin vedetään kunnon piimät 4-5 kertaa pöksyyn :D pierrä poika osaa todenteolla ja jösses mikä kananmunan käry niistä lähtee :x nooh..onneks ilmat tulee ulos eikä kiusaa masussa :)

Päätin sit tossa eilen, että lähden ens vuoden elokuussa tampereen ammattiopistoon lukeen itselleni kokin-kondiittorin ja leipurin yhdistelmäammatin :D oon siitä jo niin kauan haaveillu ja tää kolmen vuoden kotona olo rupee riittään mulle :/ ei siinä, etteikö poikien kanssa kotona olo ole mukavaa, mutta kaipaan elämään jotain muutakin...kaipaan töihin ja ihmisten pariin...ja et voi säästää palkasta ihanaan perhelomaan jonnekkin etelän aurinkoon.

Mites muut? Ootteko ajatellu olla kauankin kotona lasten kanssa vai onko jo muut suunnitelmat?

J84 ja Sama 2kk2pv

jooseppi mulla oli alkuun rinnanpäät tosi arat mut sit käytin lansinohia ja rintakumia sen "parannusjakson" ajan..noin viikko siinä tais mennä ennen kuin parantuivat niin ettei tehnyt kipeetä imettää.

meillä on nyt ollut vähän tuttipullokokeilua ens viikon viikonloppua ajatellen. oon siis pumpannut maitoo ja sitä sit antanut ja tähän asti mennyt ihan ok..ensin vaan vähän itketti :(

ulkona nukkumisesta joo mekin vetästään välillä lähemmäs kolmen tunnin lenkkejä. saapahan poika hyvät unet ja raitista ilmaa. on se tehokasta myös mulle ;) pitää nyt käyttää hyödyks nää ilmat.. jos/kun jossain vaiheessa tulee -20 pakkaset, saattaa hyvinkin olla etten pysty lenkkeileen tota kahta-kolmee tuntia :whistle:

viime yö oli aivan ihana!! poika nukahti 21.30 ja heräs ainoastaan kaks kertaa - klo 02.12 ja 05.51! ja ylös nousi mun jälkeen, siinä 08.45. NÄITÄ LISÄÄ POR FAVOR! mutta huhhuh, tissit ei tykänneet tosta..varsinkin kun poika syö aina tarpeekseen vain toisesta noin yöaikaan. jos vielä tulee näin ihanaa yötä on kyl pakko pumpata maitoo pois.

näillä mennään taas, meikä alkaa katsoon frendien uutta laskupätkää =) voi kun olis lunta!! harmittaa tällanen vesikeli :(

kerttuneiti ja Ville tänään tasan 10vkoa :heart:

Meillä vedellään kans ulkona ihan maratoon unia. Yleensä tunti menee ensin sikeesti, sit neiti tipauttelee tuttia muutaman kerran ja kun sen vaiheen yli pääsee niin unesta ei tulis loppua ollenkaan :D . Yleensä menen herättelemään siinä vaiheessa kun on nukkunut 3,5-4 tuntia ettei ihan mahdottoman pitkäksi menisi tuo ruokatauko. Sisällä ei kyllä puhettakaan tuollaisista unista, max 30 min :|

[/b]Korviketta meillä menee n. 600ml/vrk. Yöt mennään rinnalla eli veikkaampa neidin saadan sellaiset reilu 700-800ml/vrk. Tuo pari litraa kuulostaa kyllä hurjalle määrälle |O mutta kannattaa jutella neuvolassa. Varmasti lapsissa on eroja, ihan niin kun meissä aikuisissakin. Meillä Erica kyllä söisi vaikka kuinka paljon mutta pidetään ruoka-annokset max 150ml jotta pulauttelu olisi edes jotenkin siedettävää. Refluksitauti kun edelleenkin vaivaa...

Roona, ei mikään ihme ettet voi muistaa millä ruoalla me mennään. Hyvä että tiedetään edes itse :LOL: Viimeksi kun kirjoitin niin olin jo päättänyt lopettaa tuon säälittävän imetyksen (paremminkin sen yrittämisen) mutta sitten sain taas jostain lisäpuhtia eikä luonne antanut vieläkään periksi lopettaa. Eli pumppaan sen säälittävän 40ml mitä tisseistä yhteensä tulee ja sitten yöllä ollaan vain rinnalla. Parempi sekin tietty kun ei mitään ja jokainen päivä on eteenpäin.

Sain viime viikolla sikarokotuksen ja yritän nyt ainakin pari viikkoa imettää että vasta-aineista siirtyisi myös pikkuiselle. Tulin muuten helvetin kipeäksi siitä piikistä. Yöllä nousi kuume ja raajoja särki niin perkeleesti. Ihan kun olisi jäänyt jyrän alle. Niin, ja se järkky päänsärky. Mutta ei onneksi kestänyt kun vuorokauden ja sitten jo ihan terve!

Ja arvatkaas mitä? Meidän Erica on antanut tällä viikolla
ensimmäiset hymyt :heart: :heart: :heart: Oon niin onsku ettei sanat riitä kertomaan. Kerkesin jo vähän huolestumaan kun neiti on niin mega vakava. Sitten yritin lohduttautua, että kai nyt nämä kaikki vaikeudet (refluksit ja allergiat) vetää pikkuisenkin vakavaksi. Mutta siitä huolimatta sitä hymyä on odottanut kun kuuta nousevaa kun toiset kertovat kuinka vauvat hymyilevät jo pari viikkoisina (joo, ei oo kilpajuoksu mutta silti se painaa mieltä...!!!). No nyt se on tullut ja sulattanut vanhempien sydämet ihan totaalisesti.

Huomenna olis sitten firman pikkujoulut ja tämä mamma lähtee viihteelle. Saa nähdä miten siinä käy kun punkku virtaa. Tai eipä sen tarvi paljon virrata kun tekee jo varmasti tehtävänsä lähes vuoden tauon jälkeen :LOL: Täytyy kyllä sanoa, että I-H-A-N-A-A lähteä radalle!!! Vaikka pikkuinen on vielä niin kovin pikkuinen ja rakas niin kyllä mä olen hyvä äiti vain silloin kun pääsen itsekin vähän tuulettumaan ja juttelemaan muustakin kun kakasta. Tosin kyllä sekin on nykyisin uskomattoman mielenkiintoinen puheenaihe :kieh:

Siitä tulikin mieleen, että olla stressaamatta tuosta Erican jatkuvasta kakkaamisesta ainakin toistaiseksi. Neiti tekee nyt kakan AINA ruoan päälle elikäs aika usein mutta ei muulloin. Ehkä sillä on vaan tarve tyhjentää suoli ennen uutta täyttöä, tiedä häntä. Jos se tuosta vielä lisääntyy niin sitten pitää ottaa yhteyttä neuvolaan tai suoraan meidän allergialääkäriin.

Jepjep, jos nyt lähtis kaivelemaan huomisia vaatteita. Tosin luulen että joudun menemään ap stadiin vähän shoppailemaan kun kaikki housut tippuvat. Jos en huomenna kerkiä kirjoittelemaan niin ihanaa viikonloppua kaikille!

Inka85: Teidän vauvalla saattaa olla menossa rintalakko tai -raivarit. Me ollaan kärsitty noista raivareista rotarokotteesta lähtien, ja nyt ehkä ollaan voiton puolella, 2 viikkoa siinä kyllä meni. Apua kannattaa etsiä imetystukilista.net :istä, siellä oli hyviä vinkkejä. Sitä pesähommaa en kyllä ole kokeillut. Ei mulla siihen riittäisi aika ja hulluksi siinä tulisi :D Tajusin itse, että on kyse raivareista, kun neiti kuitenkin yöllä ja päivällä unien jälkeen hieman unisena suostui syömään tissiä.

Yhteistyössä