Sydäntenmurskaajat-09 ** 2010 Helmikuussa**

Status
Viestiketju on suljettu.
schnuller
Mä suosin kans luomua.Täällä meillä ei vaan ole yhtään ainoaa luomukauppaa.
Purkkiruokiakaan ei tosiaan tartte muuta kun reissuun mukaan, mutta muuten ajattelin itse kans kokata kaikennäköisiä mössöjä. =) :p
Voisi harkita myös netin kautta tilaamista........kunhan varmasti tietäisi, että kuljetus toimii myös.Siis että ruuat ei joudu seisomaan pakkasessa välillä.
Semperillä on tosiaan alle vuoden ikäiselle turskaa ja perunaa sekä pastaa ja juustokastiketta.
Bonalla on Vihannesmaan satoa ja Pikkukalastajan herkku.
Piltillä on Peruna-punakampela.
Hippillä on sitä kesäkurpitsa-pasta-tomaatti, Vihanneslasagne, Taglaitelle pastaa ja vihanneksia, Spagetti-tomaatti-mozzarella.

On huojentavaa tietää, että näitä on olemassa.Pitää tutkia tarkemmin kyllä omassa kaupassa ja pyytää tilaamaan, jos mitään näitä ei löydy valikoimista.Tähän mennessä silmään on sattunut Bonan kasvikset.

Meillä kokeillaan tänään uutena mangoa.Aamulla maistettiin yks lusikka kaurapuuroa, koska sitä velliä ollaan jo kokeiltu ja siitä ei tullut mitään oireita.
 
Ei ole paljoo päässyt kommentoimaan, täällä vieläkin sairastellaan, flunssaa se sittenkin on nyt on yskä ja nenu vuotaa :(
ruokailusta: Luomua meilläkin kaikki mahdollinen ja itse teen kaiken minkä pystyy, hiukan on haastetta kun soseesta pitää saada niin hienoa että menee alas meidän pojan sihtikurkusta :D Joitain purkkeja on kaupanhyllyltä ostettava esim mango, joka on meillä aivan lemppari, nyt sairaana ollessaan ei ole suostunut syömäänkään muuta kun mangoa ja mangojogurttia :)
Olen nyt toipilasta muutaman päivää kannellut kantoliinassa, niin tää on aika hikistä hommaa kun poika on ku lämpöpatteri. Ajattelin lähteä Manducan ostoon, jos siinä hieman paremmin ilma vaihtuisi :kieh:
Nyt liinan sisällä huudellaan, pitää lähtee liikkeelle :wave:
 
AnnaK-merbau

Meillä tyttö oli syntyessään 48 cm ja paino 3918g. Vielä toistaiseksi ei ole tullut kutsua kasvuseurantaan. Neukkutäti kyl mainitsi asiasta. Katsoin mun vanhaa neuvolakorttia ja olen kasvanut suht samaan tahtiin ja en ole nytkään mikään metriheikki 162 cm.

En ole vielä huolissani, mutta jos seuraavalla kerralal ei ole tullut pituutta niin sitten ehkä alkaa huolettaa.

Jooseppi
 
Nuppu09: Mikset sä voinut pysyä poissa? Sinähän lupasit poistua takavasemmalle... Sun tapas kirjoittaa asioita (ja se että sä muka tiedät että mikä on kenenkin lapselle parhaaksi) loukkaa/on loukannut monia tässä pinossa ja sen takia tää pino tulee taas hiljentymään. Onneksi on FB johon et pääse sekoilemaan enää mukaan...
 
Aku
Mä taidan olla yks näistä Nupun mainitsemista vieraiden palstojen mammoista.

Ei siihen kovin kummosta tietämystä tarvita et pystyy muodostamaan mielipteen susta.Riittää että osaa lukea.Täällä tuntuu muuten olevan hyvä henki ja asiallista ajatusten vaihtoa,ainoastaan yhden ihmisen kärkkäät ja kaikkitietävät kommentit pisti silmään.Sun! En tiedä onko hullu oikea sana kuvaamaan sua.Lähinnä mun mielestä on säälittävää että kaiken tän jälkeenkin jaksat roikkua täällä kiukuttelemassa.Luulis että useemman lapsen äitinä sulla ois parempaakin tekemistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaK-merbau:
jooseppi: katsoin tuota 5kk neuvolapinoa ja teidän pienen mitat oli 8,355kg * 64 cm * eli samoilla mitoilla mennään meillä, mutta mä joudun käyttämään poikaa kasvukontrollissa (!) kun kuulemma "liian" lyhyt vissii painoonsa nähden :kieh: en oo hirveesti pinoa lukenu et otko kirjottnu mutta seurataanko teillä pituutta mitenkään? ja minkä mittanen oli teillä tyttö syntyessään?
Meillä nuo mitat mut pituutta 65cm paino 8280 g 4kk neuvolassa :D Ei katsonut sitä et se olis käyrillä ihan nätisti jos olis 5 kk. Synty kuitenkin pari vkoa lasketun ajan jälkeen...


MUUT Jos ei vaan huomioida hänen säälittäviä kommentteja. Kirjoitin tähän jo vastineen, mutta deletoin sen kun tajusin sen, että se on TÄYSIN TURHAA! Siitä saa vaan lisää pontta kirjoittaa tuollaista tekstiä....
 
schnuller
Sivuuttakaa täysin nuo "ylimääräiset" kommentit!Enää ei täällä aiheuteta yhtään eripuraa.... |O

Aurinkoista lauantaiaamua vaan kaikille!Suursiivouksen pariin! =)
 
schnuller
Nyt on kaikki peitot, tyynyt, matot ja sohvatyynyt nostettu parvekkeelle!Ulkona on -28 pakkasta.Toivottavasti alkaa olla viimeiset pakkaset kun on mahdollista petivaatteita kurittaa ulkona. =)

Tänään syötiin ensimmäisen kerran kaurapuuroa.Muutama lusikallinen upposi ihan hyvin.

Meidän vauva on nyt viimeiset 3 päivää ryöminyt myös!Aika hieno tunne, kun toinen pönkää eteenpäin tuolla lattialla, ja ikääkin on vielä niin vähän.

Onkos kenelläkään muulla se Ergo-kantoreppu käytössä?Meillä on nyt se ollut viikon verran ja tyttö kyllä tykkää siitä.Vielä kun pääsis ulos kokeileen.
Joko olette hankkineet muuten vauvalle aurinkolasit? Meinaan, että tuolla ulkona on jo aika kirkasta jos istuu rattaissa tai on kantorepussa mukana.Minkähän ikäiselle ne kannattaisi hankkia?Onkohan mitään rajoituksia?

 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
hohhoijaa.... :attn: |O :kieh:
veit haukotukset suustani

|O




-35 pakkasta!! ei tää oo enää ihmisten keli. ei olla taas päiväkausiin päästy pojan kanssa pihalle ja hyvää vauhtia alkaa pää leviämään täällä sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
Nyt on kaikki peitot, tyynyt, matot ja sohvatyynyt nostettu parvekkeelle!Ulkona on -28 pakkasta.Toivottavasti alkaa olla viimeiset pakkaset kun on mahdollista petivaatteita kurittaa ulkona. =)

Tänään syötiin ensimmäisen kerran kaurapuuroa.Muutama lusikallinen upposi ihan hyvin.

Meidän vauva on nyt viimeiset 3 päivää ryöminyt myös!Aika hieno tunne, kun toinen pönkää eteenpäin tuolla lattialla, ja ikääkin on vielä niin vähän.

Onkos kenelläkään muulla se Ergo-kantoreppu käytössä?Meillä on nyt se ollut viikon verran ja tyttö kyllä tykkää siitä.Vielä kun pääsis ulos kokeileen.
Joko olette hankkineet muuten vauvalle aurinkolasit? Meinaan, että tuolla ulkona on jo aika kirkasta jos istuu rattaissa tai on kantorepussa mukana.Minkähän ikäiselle ne kannattaisi hankkia?Onkohan mitään rajoituksia?
Schnuller: Meillä mun systeri on töissä silmälasiliikkeessä ja toi tytölle raybanit heti kun se oli syntynyt :D Kävin koittaa pienempiä laseja ja pienimmät olivat ihan tosi hyvät ton päähän ja maksoivat vaan 40 e (siis ei raybanit mut kunnon lasit) Ei mitään halpislaseja. Ollaan matkaa varten totuteltu ja ihan hyvin näyttää menevän.


Pakkaset vituttaa täälläkin. Mitään ei voi oikein tehdä...
 
NUPPU09: Ai niinkö se meni että minä valitin sulle kaikesta... Viestit on edelleen puhelimessa tallessa ja niitä lukiessa se kyllä on ihan toisin päin. Voisit opetella olemaan rehellinen ja kertoa niin kuin asiat oikeesti on eikä kääntää kaikkea niin että vaikka itse olisit tehnyt niin aina vaan ne muut. Sulla ei oo näemmä selkärankaa kantaa vastuuta tekemisistäsi vaan syytät aina muita.

Sanoit vetäytyväsi takavasemmalle tästä pinosta joku aika sitten mutta edelleen täällä riehut. Sä ilmeisesti haluat pilata meidän muidenkin keskustelut tuolla sun ikävällä käytökselläsi meitä tiettyjä ihmisiä kohtaan. Ole kerrankin niin kiltti että teet just niin kuin sanoit ja pysy poissa täältä. ME MUUT EMME TODELLAKAAN JAKSA SUN KÄYTÖSTÄ!
 
Eiköhän tässä oo nyt sätitty toisiamme jo puolin ja toisin ihan riittävästi. Annetaan tän asian nyt vihdoin jo olla. Selvitetään ne erimielisyydet pinon ulkopuolella, jookos?!

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
rosehip: Mun puolesta asia on loppuun käsitelty. On vaan niin pirun vaikeeta sietää asioiden vääristelyä. No jos vielä tulee Nuppu09:n suunnalta lokaa tupaan niin tiedän kyllä mitä teen... Ja teen sen joka tapauksessa, jatkuu tää tai ei.
 
Kiitos moderaattoreille!

Mä omalta osaltani lopetan täällä palstailun siihen asti kunnes tää tää ilkeily loppuu. Menee liikaa henkilökohtaisuuksiin ja ihan ohi pääasioiden... Onneksi on FB jossa saa kirjoitella rauhassa.
 
Nuppu kävi myös lokakuisten puolella kommentoimassa että täällä olisi uutta tietoa "urkkijoille"... yksi meidän palstaajista on juuri menettänyt isänsä joten en ala siellä tippaakaan rettelöimään:( Mutta ihan oikeesti, ei täällä kukaan ole mitään urkkinut. Nää ei ole suljettuja pinoja ja monikin näitä varmaan käy lukemassa. Ehkä ei olisi pitänyt käydä mitään kommetoimassa, olin vaan tosi hämmästynyt ja tuohtunut Nupun juttujen törkeydestä.... Siksi erehdyin kommentoimaan, missään nimessä ei oo ollut tarkoitus puuttua muiden asioihin.

 
schnuller
Yonnazzz:Eli niinkin pieniä aurinkolaseja on.Hyvä, suunnistankin sitten silmälasiliikkeeseen heti kun nämä pakkaset hellittää.

Alkaa tosiaan pinnaa kiristämään tämä pakkanen jo, kun itsekään ei viitsi mennä ulos.Harvoin helmikuussa on ollut enää näin kovia pakkasia. B)

Meillä näyttää yleistyneen tuo, että syödään klo 21 illalla ja sit vasta klo 6.Tapahtuu niin jo ehkä 2 kertaa viikossa.Muuten siis herätään syömään jo klo 4.

Kovasti ryömitään jo eteenpäin täällä!Heti kun sattuu silmään jotain mielenkiintoista niin alkaa matka taittua mittarimato-tekniikalla. =)

 
schnuller
Ja vielä: Ihan rajoituksetta saatte muistakin pinoista seurata meidän juttuja.Se antaa vertaistukea.Ja kirjoitelkaa ihmeessä itsekin tälle puolelle juttuja vauvoistanne.Mä en oikein ole kerennyt muualle lukemaan.Tännekin aloin kirjoittelemaan kun laskettuaika oli syyskuussa mutta vaavi päättikin syntyä vasta lokakuun puolella. =)

Mutta tämän pinon kesken on sovittu, että ei reagoida nuihin epäasiallisiin juttuihin, niin olkaa niin kilttejä, älkääkä tulko myöskään ulkopuolelta tänne pinoon niihin kommentoimaan, koska sitten saadaan tämänkin pino rauhoittumaan asialliseen kirjoitteluun.Kiitos! :flower:
 
J84
Nonniin...

Poistin sen eilisen tekstini, koska omatunto käski...se meni omasta mielestäni yli ja liian henkilökohtaiseksi, joten näin paremmaksi poistaa koko viestin.

Ja lisäks mun on pakko pyytää anteeksi törkeää kielenkäyttöäni Nuppua kohtaan, sillä en halua tapella, koska enhän edes tunne häntä "oikeasti" ja tietysti muiltakin jos/kun viesti aiheutti mielipahaa. Kiukunpuuskassa kirjoitettu viesti oli minulta TODELLA tahditonta ja ajattelematonta. ANTEEKSI! :ashamed:
 
Pakko vielä kommentoida: Mä en aio pyydellä anteeksi mitään... Menee todella henkilökohtaiseksi varsinkin kun tää ko ihminen on nyt alkanut häiriköimään tekstareilla. Eli viime syksynä antamaansa lupausta poistaa mun puhelinnro ei oo sitäkään pitänyt. Ärsyttää tosi paljon... Jos jollakulla on jotain ajatusta miten tuon tekstarihäiriköinnin saa lopetettua niin pistäköön yv:ta. En jaksa enää tuota sairasta ihmistä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä