Sydänkirurgi vaatii: Voi pannaan!

• Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti
Terveystutkimukset ja -lausunnot menee jo vähän yli. Niistä paasataan liikalihavuuden pelossa mun mielestä hieman liikaakin paikka paikoin. Järki käyttöön ruuassa, niin voi kyllä mun mielestä läskisoosiakin vedellä napaan hyvillä mielin.

Kyllä joskus saa voita käyttää, jos perusruokavalio on kunnossa. Ihan ilman rasvaa ei voi esimerkiksi laihtua, sillä elimistö pyörähtää säästöliekille, arkiruuassakin siis pitää olla rasvaa (kasvisöljyä,pähkinöitä jne).

-
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
Kyllä joskus saa voita käyttää, jos perusruokavalio on kunnossa. Ihan ilman rasvaa ei voi esimerkiksi laihtua, sillä elimistö pyörähtää säästöliekille, arkiruuassakin siis pitää olla rasvaa (kasvisöljyä,pähkinöitä jne).
toi säästöliekki homma on muuten ihan huuhaata..

Annaliina
Mä olen vakuuttunut siitä, että luonnolliset rasvat on parempia kuin teolliset värjätyt ja hajustetut margariinimössöt. Yritän käyttää monipuolisesti luonnollisia rasvoja esim. kookosöljyä, oliiviöljyä ja voita. Margariinia meiltä ei löydy ja jos musta riippuu, niin ei löydy tulevaisuudessakaan.

Tasapaino ja kokonaisuus ratkaisevat. Meillä käytetään niin voita, kookosöljyä kuin kasviöljyjäkin, mutta ei enää margariineja. Voin osuutta ei pidä liioitella, muttei myöskään kasvirasvojen.

Moni kuvittelee syövänsä terveellisesti, vaikka ruoka-annos sisältäisi lähes pelkkiä kemikaaleja ja tähän ei tunnu kukaan puuttuvan.

:)

riitta
Minä ainakin käytän voita, onneksi on hyvät geenit sen suhteen perittynä. Ikinä en ole syönyt tiukkapipoisen terveellisesti, monipuolisesti kyllä, ja kolesterolini on 3,3.
T. nimimerkki "makkara kourassa tälläkin hetkellä" :D

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
toi säästöliekki homma on muuten ihan huuhaata..

Ei ole säästöliekki huuhaata.

:)
Noh, sydänkirurgi ei ole mikään ravitsemuksen asiantuntija. (Jos siis ei ole oma aloitteisesti ottanut selvää, muistakin lähteitä kuin lääkäreille jaettavasta propagandasta.)

Rasvan syönnin kannalla ehdottomasti. Olen hiljattain aloittanut karppiruokavalion ja olo sata kertaa parempi. Unentarve on vähentynyt, mieliala noussut, paino tippunut, ja yleisesti olen paljon energisempi eikä ruuan jälkeen ole enään pöhnä oloa. Kysymys kuuluukin voiko tämä olla epäterveellistä ei minusta kyllähän omaa elimistöä pitää kuunnella eikä uskoa kaikkea. Väittäisin tuon rasvan mollaamisen olevan ihan täyttä paskaa.

TERVEYSFAKTA
5-23 vuoden laajuisessa tutkimuksessa 350 000 amerikkalaiselle ei löydetty mitään yhteyttä tyydyttyneiden rasvojen saannin ja sydän- ja verisuonitautien kanssa. Tämä tutkimus viimeistään tekee Suomessa jo pitkään Pohjois-Karjala-projektin jälkeen vallalla olleen käsityksen, että eläinrasvat ovat pahoja, harharetkeksi, josta joutais jo pois.

http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/ajcn.2009.27725v1

Yhteistyössä