Sydänäänet löytyi!!!

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
viers
Ensinnäki sydänäänet kuuluu ei näy ja ne ei kyllä kuulu vielä noilla viikoilla. Et joko sulla on enemmän viikkoja tai sitte provoat. Keskenmenon riskiin sydänäänet ei vaikuta millään tavalla, se on olemassa kuulu äänet tahi ei.
 
"Vieras"
Ensinnäki sydänäänet kuuluu ei näy ja ne ei kyllä kuulu vielä noilla viikoilla. Et joko sulla on enemmän viikkoja tai sitte provoat. Keskenmenon riskiin sydänäänet ei vaikuta millään tavalla, se on olemassa kuulu äänet tahi ei.
Kommentties kaa...sydänäänet näkyy Varhaisultrassa sisäkauttatehtynä noin vkosta 7. Miksi v:ssä provoisin tällaisesta...ja siis nimenomaan näkyy...
 
  • Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
Blue
Ei ole sydänäänten löytymisellä mitään tekemistä keskenmenolla tai raskauden jatkumisella. Se menee kesken jos on mennäkseen samoilla prosenteilla näkyy sydämen syke tai ei.
 
"ccc"
Tehdäänhän..viikosta 6 lähtien..Varmaan sekoittuu nt-ultra tähän mukaan..
Tuohon riskiasiaan,muistaakseni riski mennä kesken on 2% luokkaa kun on löytynyt sydänäänet ja perustuu osittain kai siihen että ihan alun keskenmenot,rypäleraskaudet ja tuulimunat sulkeutuu pois..
 
"eräs"
Mä olin viikolla 7+6 varhaisultrassa. Silloin näkyi selvät sydänäänet ja se kokenut lääkäri sanoi, että kun sydänäänet on näkynyt, niin keskenmenon riski on enää 2%. Toki siis riski on vielä, mutta kyllä mua ainakin huojensi se kommentti.
 
kunhan sanon
Kyllä ne vain tekee jos epäselvää kuinka pitkällä raskaus on tai jos on ollu vuotoja tai käy yksityisellä mielenrauhaa hakemassa..riippuen paikkakunnasta että onko sitä alakauttaultraa neuvolassa vai pitääkö mennä sairaalan puolelle jolloin vissiin vähän nihkeämpää saada ultraa noin aikasin :)
 
Itselläni tehty myös 7+ viikolla, kun edellinen oli kohdun ulkoinen ja kyllä syke löytyi ja nimenomaan näkyi näytöllä. Ja siinä kohdun ulkoisessakin näkyi jo 6+ viikolla, pikkuinen kun oli vielä elossa, mutta niin totaalisen väärässä paikassa :'(

Miks pitää heti huudella ääliötä, varsinkin kun on väärässä...
 
lapsettomuuspolilta kuultua. kun sydänäänet on nähty/kuultu, vähenee km riski huomattavasti. koska suurinosa km on tuulimunia/kohdunulkoisia ym raskauksia. eli onnittelut sinulle. nauti<3 toki pieni riski on vielä olemassa...mutta pieni!
 
  • Tykkää
Reactions: Luminella
3 äiti
Itse olen käynyt lapsettomuus polilla heti positiivisen testin jälkeen ultrassa.

Ja ainakin kättärin lapsettomuus polin ultrassa sekä näkyi että kuului syke. Olin siis niin alussa kun olla ja voi.

Mutta niillä onkin siellä melko hyvät pelit ja vehkeet.

3 lapsen kanssa kävin tuossa diacorilla yksityisellä ja nehän ei suostu ees ottaa kuvaukseen ellei viikkoja ole 8.

Ja kun kävimme siellä diacorin ultrassa niin niillä oli niin heikot laitteet, että just ja just näki että siellä jotain oli.

Mutta lääkäri näki sykkeet, mutta niillä laitteilla ei kuulunut mitään.

Mitä tulee keskenmenon riskiin niin suurin riski keskenmenolle on ennen raskaus viikkoja 12.

Tämä siitä syystä koska hermosto kehittyy näiden viikkojen aikana ja jos hermoston kehityksessä menee sikiöllä joku pieleen se todennäköisesti keskeytyy.
 
"vieras"
Olipas jollain taas fiksuja kommentteja... Minulla on molemmista tehty alkuraskauden ultra ja kyllä minullekin lääkäri sanoi km riskin vähenevän huomattavasti. Onnittelut!
 
Alkuperäinen kirjoittaja 3 äiti;28006069:
Itse olen käynyt lapsettomuus polilla heti positiivisen testin jälkeen ultrassa.

Ja ainakin kättärin lapsettomuus polin ultrassa sekä näkyi että kuului syke. Olin siis niin alussa kun olla ja voi.

Mutta niillä onkin siellä melko hyvät pelit ja vehkeet.

3 lapsen kanssa kävin tuossa diacorilla yksityisellä ja nehän ei suostu ees ottaa kuvaukseen ellei viikkoja ole 8.

Ja kun kävimme siellä diacorin ultrassa niin niillä oli niin heikot laitteet, että just ja just näki että siellä jotain oli.

Mutta lääkäri näki sykkeet, mutta niillä laitteilla ei kuulunut mitään.

Mitä tulee keskenmenon riskiin niin suurin riski keskenmenolle on ennen raskaus viikkoja 12.

Tämä siitä syystä koska hermosto kehittyy näiden viikkojen aikana ja jos hermoston kehityksessä menee sikiöllä joku pieleen se todennäköisesti keskeytyy.
Tuo ei voi nyt täysin pitää paikkaansa. Alkion sydän rupeaa lyömään vasta viikon 6 puolessa välissä, eli et ole voinut olla niin alussa, kun olla vaan voi.

Mä olen itse tehnyt positiiviset testini viikolla 3+ ja 4+ ja jos silloin menee ultraan, ei sykettä vaan yksinkertaisesti voi löytyä, koska sykettä ei vielä ole.
 

Yhteistyössä