Sydänäänet ei kuuluneet 13+3 *kaikki ok*

Neuvolan lääkäri oli tänään ja sanoi kohdun olevan vähän taakse ja istukkakin saattaa olla tiellä. Ei saanut ääniä kuulumaan, joten olisi antanut uuden ajan loppuviikolle ja ultrannut ensi viikon loppupuolella jos ei vieläkään kuulu. Neuvolantäti sitten yritti myös ja kun ei saanut ääniä kuulumaan niin laittoi suoraan lähetteen äitipolille. Nyt odottelen sieltä soittoa, että koska pääsen tarkistettavaksi.

Nt-ultra oli pari viikkoa sitten, silloin oli kaikki vielä normaalisti.

Onko kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta, oliko kaikki hyvin?

vieras
Meidän kolmosen kanssa oli kutakuinkin noin. Ehkä nuo viikot saattoivat heittää pikkuisen tuosta, hänellä istukka oli etuseinämässä. Liikkeetkin tuntuivat vasta päälle rv 20, myöhemmin kuin muissa.

mamma
mulla oli neuvola käynti viikolla 12 ja silloin ei kuulunu mitään. onneks sitte np ultrassa kuului ja näkyi. selvis vaan että sikiö oli pari viikkoa nuorempi ku mitä oli laskettu.

No mulla oli. Kävin äitiyspolilla ja siellä huomasivat että sikiö oli kuollut. Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 10. Mutta ei todellakaan ole näin sinulla välttämättä! Voi ihan hyvin olla että tuo istukkakin vaikuttaa asiaan. Ja toisessa raskaudessa oli myös niin että ääniä ei saatu kuuluviin ja kävin äitiyspolilla ja siellä löytyi syke ja kaikki oli ok.:)

vieras
Joskus vaan vauvakin voi olla semmoisessa kohdassa ettei äänet kuulu. Ja lääkärihän ei pitänyt kauhean kiireellisenä tutkia asiaa. Mutta hyvä jos pääset pian ä-polille, siellä asia selviää. Toivottavasti kaikki on hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joskus vaan vauvakin voi olla semmoisessa kohdassa ettei äänet kuulu. Ja lääkärihän ei pitänyt kauhean kiireellisenä tutkia asiaa. Mutta hyvä jos pääset pian ä-polille, siellä asia selviää. Toivottavasti kaikki on hyvin :)
No sen äijän on helppo hymyillä, että ei sille mitään voi kuitenkaan tehdä, tulee siitä sitten vuotoja tai kipuja, jos on mennyt kesken :(

vieras
Mulla ei kuulunut noilla viikoilla neuvolassa sydänäänet. Istukka oli edessä, niin vaimensi. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Koita olla turhia pelkäämättä, kaikki voi olla hyvin!

=0
Mulla toka raskaus oli kans niin että istukka oli edessä joten sydänäänet ei kans kuulunut noilla viikoilla. Mutta mua vaan pyydettiin käymään neuvolassa välillä (ilman aikaa) ja kun sattui sopiva väli niin kuunneltiin sydänäänet. Siten että mäkin voin sanoa kuulleeni sydänäänet oli rv 15+5.

Toivotaan että pikkuisella on kaikki hyvin siellä!

Itse en tästä kolmannesta jotenkin uskaltanut kuunnelluttaa sydänääniä neuvolassa 9+6, enkä ole varma olisiko niitä edes kuulunut kun minun pikkuinen on menehtynyt viikolla 9. :snotty:

Kakkosesta äänet kuuluivat jo ekalla käynnillä viikolla 9. Kohtu mulla taakse kallistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
No sen äijän on helppo hymyillä, että ei sille mitään voi kuitenkaan tehdä, tulee siitä sitten vuotoja tai kipuja, jos on mennyt kesken :(
ei tule välttämättä. mulla ei ollut mitään oireita. oli todellinen shokki kun asia huomattiin ultrassa.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
ei tule välttämättä. mulla ei ollut mitään oireita. oli todellinen shokki kun asia huomattiin ultrassa.
Mullakaan ei ole vieläkään oikein mitään km-oireita. En yhtään tiedä kuinka monta päivää pieni on ollut menehtyneenä. Joka aamu vaan on pikkuisen vähemmän ollut pahoinvointia.
Huomenna menen kaavintaan, niin sitten loppuu loputkin raskausoireet. :(

Mulla oli kakkosen kanssa samaa... en kyllä muista millä viikoilla tarkkaan, mutta np-ultran jälkeen kuitenkin. Saattoi olla viikkoja jopa 14-15. Silloin pääsin seuraavana päivänä ä-polille ja kaikki oli hyvin. Varsinkin tuosta kakkosesta äänet kuului jonnekin rv 20 asti huonosti, istukka oli etuseinämässä ja kohtukin ilmeisesti hiukan taaksepäin kallellaan.

Se tarkottikin, että tulee JOSSAIN VAIHEESSA :headwall: :headwall:
Sehän onkin tosiaan hirmu lohdullista, että ei se kuollut sikiö siellä montaa kymmentä vuotta ole.

Se tarkottikin, että tulee JOSSAIN VAIHEESSA :headwall: :headwall:
Sehän onkin tosiaan hirmu lohdullista, että ei se kuollut sikiö siellä montaa kymmentä vuotta ole.
Taitaa olla jotenkin työhönsä kyllästynyt tyyppi.

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Mullakaan ei ole vieläkään oikein mitään km-oireita. En yhtään tiedä kuinka monta päivää pieni on ollut menehtyneenä. Joka aamu vaan on pikkuisen vähemmän ollut pahoinvointia.
Huomenna menen kaavintaan, niin sitten loppuu loputkin raskausoireet. :(
se on kyllä kamalaa. :hug: mä pääsin heti seuraavana päivänä kaavintaan. Oli jotenkin todella surullista nukkua se yö pikkuinen mahassa.. :( Mutta hän on meidän pieni suojelusenkeli nyt. Toissakesänä oli jännä juttu kun kävimme miehen kanssa kahdestaan retkellä, ajoimme mönkkärillä kauniille paikalle kallioille järven rantaan. Oli ihan hiljaista ja rauhallista. Yhtäkkiä ilmestyi ihan pieni vaaleansininen perhonen jostain. Se istui koko sen ajan kun olimme siellä miehen kädellä, ei lähtenyt mihinkään. Jotenkin meille tuli sellainen olo että se oli meidän menetetty pikkuinen. Ehkä tyhmää teistä ajatella näin mutta se tunne oli niin vahva molemmilla.. :ashamed:

Yhtäkkiä ilmestyi ihan pieni vaaleansininen perhonen jostain. Se istui koko sen ajan kun olimme siellä miehen kädellä, ei lähtenyt mihinkään. Jotenkin meille tuli sellainen olo että se oli meidän menetetty pikkuinen. Ehkä tyhmää teistä ajatella näin mutta se tunne oli niin vahva molemmilla.. :ashamed:
:heart:

Yhteistyössä