Sydämen kanssa ongelmia krapulassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ryyppy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ryyppy

Vieras
Olin eilen viettämässä iltaa ja nauttimassa pari hauskaa. Tänään tietenkin krapula... Tuntuu painetta rinnassa ja sydän tuntuu hakkaavan/jyskyttävän. Tekee koko ajan mieli vetää syvään henkeä.

Onko tämä normaalia krapulassa? Ennen ei ole ollut jyskytystä ym., mutta olen kyllä krapulaisena pyörtynyt jolloin sydämen rytmi oli takykardinen (=nopea). Mittasin leposykkeeni ja se on nyt 120.

Sydänoireet kuuluvat asiaan. En ole lääketieteen asiantuntija, mutta yksi tavallisin keino tapattaa itsensä on lähteä krapulassa urheilemaan. Alkoholi on sisuskaluille melkoista rääkkiä ja niissäkin on yksilöllisiä eroja.Joten koeta kestää!

Krapula tunnetusti aiheuttaa sydänoireita. Joskus jopa hengenvaarallisia rytmihäiriöitä. Jos sinulla on taipumusta sydänoireisiin, niin rajoittaisin juomista. Turha leikkiä hengellään, kivaa voi olla ilman känniäkin, paitsi jos koko homman idea on pöllöillä humalassa, niin sitten on hankalampaa.

Ei kannata missään tapauksessa miettiä, kannattaisiko lopettaa ryyppääminen. Sydänoireet krapulassa on kivoja ja elämänsä lyhentäminen ei kosketa kuin sua itseäsi..
Kannattaa pyytää lääkäriltä vaikka Propralia, napsit sitä sitten krapuloissas niin ei jyskytä pumppuparka niin kovin. Ja taitaa Diapamitkin auttaa. Ja juominen voi jatkua ;)

Joskus nuorena kun juhlin ja valvoin niin krapulassa kädet puutui ja kuin ois joku kuristanut kaulasta,ei saanut happea kunnolla-ainut keino mikä auttoi oli diapamit:(

Aika yleistä kaiketi tuollaiset sydämen ahdistukset. Propralia saa lääkäriltä kun valittaa ahdistusta esim. esiintyessä. Se rauhoittaa.
Ja hissukseen kävely ja lenkkeily auttaa kanssa.

Isä, kun sai sydänkohtauksen sanoi lääkäri, ettei sydän kestä enää krapulaa. Mun isä ajatteli asian niin, että ei voi lopettaa juomista, ettei tuu sitä krapulaa. No nyt se kuolee, kun maksa ei enää kestä.

[QUOTE="Vieras";28776752]Aika yleistä kaiketi tuollaiset sydämen ahdistukset. Propralia saa lääkäriltä kun valittaa ahdistusta esim. esiintyessä. Se rauhoittaa.
Ja hissukseen kävely ja lenkkeily auttaa kanssa.[/QUOTE]

Joo lenkkeily tosiaan auttaa krapulassa :headwall:

Mulla tulee joskus krapulassa sellaisia rytmihäiriöitä. Tuntuu että sydän jättää yhden lyönnin välistä tai sitten taas pari nopeaa lyöntiä heti perään, tuntuu ikään kuin sellaista muljahtelua. Ja oon 21 vuotias. Pelottavaa. No enpä oo kyllä onneksi kohta vuoteen juonut kun olin raskaana ja nyt imetän..

Vielä pari vuotta sitten kuuntelin erään kolmikymppisen samanlaisia pohdintoja. Ei valittele enää. Loppuivat sitten sydänvaivat kertaheitolla äkkiarvaamatta erään ei edes niin älyttömän kostean illan päätteeksi.

Yhteistyössä