vieras,
Siihen tietysti, että Suomen ainoa hyväksyttävä uskonto on islamNo mihin Suomi (muista iso alkukirjain) on menossa?
Siihen tietysti, että Suomen ainoa hyväksyttävä uskonto on islamNo mihin Suomi (muista iso alkukirjain) on menossa?
Peniksiä ei tietääkseni saa leikata missään eikä keneltäkään. Esinahkaa taas voidaan tietyin edellytyksin poistaa lapsilta ja/tai aikuisilta joko lääketieteellisistä tai uskonnollisista syistä.Että penikset saa leikata vauvoilta vapaasti, mutta suvivirttä ei saa laulaa...
aas niityt vihannoivat
ja laiho laaksossa.
Puut metsän huminoivat
taas lehtiverhossa.
Se meille muistuttaapi
hyvyyttäs, Jumala,
ihmeitäs julistaapi
se vuosi vuodelta.
Tuossa toinen säkeistö. Mutta voisimme laulaa jonkun toisen laulun jossa ylistetään kesää ilman uskonnollisuutta.
Tarkoittaako tämä sitä, että uskovaisilla on kuoleman hätä jatkuvasti?Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29705180:Ateistillakin on jumala, kun se joutuu keskelle valtamerta kumiveneessä.
Tarkoittaako tämä sitä, että uskovaisilla on kuoleman hätä jatkuvasti?
Sitä ilmeisesti ajat takaa, että hädän hetkellä kaikki turvaa jumalaan? Voin kertoa, että aika moni yrittää tehdä asialle jotain ihmeen odottamisen sijasta.
No sitten ei ole kyseessä kyllä ateisti.Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29705237:Tarkotan sitä että jokainen kääntyy suurempien voimien puoleen kun hätä eikä asialle voi tehdä mitään. Esim 47 päivää ilman vettä ja ruokaa avomerellä. Siinä kääntyy piintyneinkin "ateisti" jonkun suuremman puoleen.
No sitten ei ole kyseessä kyllä ateisti.
Olisihan se tosi kiva jos sellainen jumala olisi, eikun hetkonen, mietitäänpä maailman kärsimyksiä ja vääryyksiä, ei taitaisi olla kovin kiva ukkeli se jumala ottaen huomioon mitä kaikkea sallii, viattomillekin.
Onhan se harmittavaa tietenkin että yleistystäsi ei vain suoraan nielty pureskelematta.Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29705270:Niin, olisko kyseessä ihan vaan tavallinen ihminen. Sellainen kai "ateisti"kin on.
Ei minua harmita ollenkaan, huvittaa vaan kun pitää noin kovasti kieltää ettei kukaan itseään ateistiksi kutsuva voi todellisen hädän hetkellä kääntyä suurempien voimien puoleen.Onhan se harmittavaa tietenkin että yleistystäsi ei vain suoraan nielty pureskelematta.
jokainen on tietenkin puhekielen yleistys jolla et varmasti edes jokaista kirjaimellisesti tarkoita. aika monet suuren epätoivon hetkellä tietenkin kääntyvät, ja täydellisessä katastrofitilanteessa fyysisistä ja henkisistä syistä mielenterveys voi järkkyä niin ettei enää ajattele loogisesti ja alkaa uskoa vaikka ahtiin.Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29705237:Tarkotan sitä että jokainen kääntyy suurempien voimien puoleen kun hätä eikä asialle voi tehdä mitään. Esim 47 päivää ilman vettä ja ruokaa avomerellä. Siinä kääntyy piintyneinkin "ateisti" jonkun suuremman puoleen.
Jokaisella on oikeus määritellä itsensä, se pitääkö se paikkansa on aivan eri asia.Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29705317:Ei minua harmita ollenkaan, huvittaa vaan kun pitää noin kovasti kieltää ettei kukaan itseään ateistiksi kutsuva voi todellisen hädän hetkellä kääntyä suurempien voimien puoleen.
Totta kai saat noin väittää jos niin uskot, minä en vaan niele että kukaan normaali ihminen toitottaa avomerellä kumiveneessä haiden keskellä miten tosi-true.super-mega-ateisti hän on.
Luulen että hait mieluummin ottavat ateistin makupalaksi kuin alkavat todistelemaan jumaluudesta.Jokaisella on oikeus määritellä itsensä, se pitääkö se paikkansa on aivan eri asia.
Ateisteista on helppo päästä eroon, esittää vaan todisteet jumaluudesta.
On sinulla tiukka angsti ainakin ko. kohtaanAlkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29705391:Luulen että hait mieluummin ottavat ateistin makupalaksi kuin alkavat todistelemaan jumaluudesta.
Pakko kun sulla on vierlä kovempi.On sinulla tiukka angsti ainakin ko. kohtaan
Ei minulla ole mitään ongelmaa uskovia kohtaan jotka pitää uskontonsa juurikin ihan itsellään.Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29705427:Pakko kun sulla on vierlä kovempi.
Niin kuin ateistit?Ei minulla ole mitään ongelmaa uskovia kohtaan jotka pitää uskontonsa juurikin ihan itsellään.
Mitä sinä muka teet siinä kumiveneessä keskellä valtamerta? Taiot tyhjästä itsellesi jotkin supervoimat? Taiot jotain hätäraketteja tyhjästä niin perhanasti? Kauhot itsesi maihin pelkillä käsivoimilla?Tarkoittaako tämä sitä, että uskovaisilla on kuoleman hätä jatkuvasti?
Sitä ilmeisesti ajat takaa, että hädän hetkellä kaikki turvaa jumalaan? Voin kertoa, että aika moni yrittää tehdä asialle jotain ihmeen odottamisen sijasta.
Joo katoin saman dokkarin. Uskon kyllä, että kuoliaaksi kuivumassa ollessani saattaisin jumalastakin hallusinoida. Yksi syy lisää toivoa, etten moiseen pulaan joudu.Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29705237:Tarkotan sitä että jokainen kääntyy suurempien voimien puoleen kun hätä eikä asialle voi tehdä mitään. Esim 47 päivää ilman vettä ja ruokaa avomerellä. Siinä kääntyy piintyneinkin "ateisti" jonkun suuremman puoleen.
Vaikka uskoo Jumalaan niin tottakai pitää itsekin yrittää tehdä jotain olosuhteille, eihän se sitä tarkoita että odottaisi vain ihmettä!!Tarkoittaako tämä sitä, että uskovaisilla on kuoleman hätä jatkuvasti?