Tullessa sanotaan rauhaa ja mennessä jotain siunausta tai semmosta. no oikeesti mä en sano kellekkään rauhaa, musta se on aika outoa, ein nuoret sano niin paitsi vitsillä. Tai varsinkaan sitä "shalom" juttua en tajuu, menee ihan yli hilseen.Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 17:57 mikämikä kirjoitti:Joo musta tuo kokous sanana on aika huvittava tuohon yhteyteen. Mullaki isä on helluntalainen. Siis sanotaanko tuo rauhaa mennessä vai tulessa vai molemmissa?
me lestadiolaiset, nuoretkin sanotaan tavatessa jumalanterve ja erotessa jumalanrauhaan...eikä se oo minusta yhään outoa...Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:00 PahaSilmä kirjoitti:\Tullessa sanotaan rauhaa ja mennessä jotain siunausta tai semmosta. no oikeesti mä en sano kellekkään rauhaa, musta se on aika outoa, ein nuoret sano niin paitsi vitsillä. Tai varsinkaan sitä "shalom" juttua en tajuu, menee ihan yli hilseen.Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 17:57 mikämikä kirjoitti:Joo musta tuo kokous sanana on aika huvittava tuohon yhteyteen. Mullaki isä on helluntalainen. Siis sanotaanko tuo rauhaa mennessä vai tulessa vai molemmissa?
Lestadiolaiset sanoo "jumalan terve" ja musta se on kans aika outoa, ku käskyissä sanotaan, että älä turhaan lausu...Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:00 PahaSilmä kirjoitti:\Tullessa sanotaan rauhaa ja mennessä jotain siunausta tai semmosta. no oikeesti mä en sano kellekkään rauhaa, musta se on aika outoa, ein nuoret sano niin paitsi vitsillä. Tai varsinkaan sitä "shalom" juttua en tajuu, menee ihan yli hilseen.Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 17:57 mikämikä kirjoitti:Joo musta tuo kokous sanana on aika huvittava tuohon yhteyteen. Mullaki isä on helluntalainen. Siis sanotaanko tuo rauhaa mennessä vai tulessa vai molemmissa?
Mi oon 26. Oon aina ollut helluntalainen, oikeestaan oon kolmannen polven hellari. Se on ihan jees, vaikkei se seurakunta nyt olekkaan mikään pääasia, vaan se, että uskoo Jeesukseen.Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:04 mikämikä kirjoitti:\Lestadiolaiset sanoo "jumalan terve" ja musta se on kans aika outoa, ku käskyissä sanotaan, että älä turhaan lausu...Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:00 PahaSilmä kirjoitti:\Tullessa sanotaan rauhaa ja mennessä jotain siunausta tai semmosta. no oikeesti mä en sano kellekkään rauhaa, musta se on aika outoa, ein nuoret sano niin paitsi vitsillä. Tai varsinkaan sitä "shalom" juttua en tajuu, menee ihan yli hilseen.Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 17:57 mikämikä kirjoitti:Joo musta tuo kokous sanana on aika huvittava tuohon yhteyteen. Mullaki isä on helluntalainen. Siis sanotaanko tuo rauhaa mennessä vai tulessa vai molemmissa?
Minkä ikänen sinä oot? Ootko aina ollu helluntalainen? Itellä usko vähän hakusessa, helluntalaisuus kuullostas ok:lta, mutta jotku jutut hieman just oudoksuttaa...
Näimpä. Tämmösiä tyyppejä on kaikkialla. toisaalta on hankala sanoa toisen puolesta, että missä kantimissa toisen usko on. Mutta toisaalta Jeesus kyllä muuttaa ihmisiä, et jos rikoksia tekee koko ajan niin... :/Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:10 lesta kirjoitti:ottaisitko huomioon et usko on jokaisen omakohtaien asia. sitä ei voi edes vanhemmat päättää lapsensa puolesta. tunnen minäkin joitain tapauksia jotka sinnikkäästi kutsuvat itseään lestoiksi, käyvät seuroissa yms. mut sydämen usko on kuollut, ja se näkyy elämäntyylissä ja toiminnassa. mm. eräs yrittäjä, joka on uskovainen näin nimellisesti mut rikkoo lakeja, kiertää veroja, sortaa työntekijöitä yms. ihan julkisesti. ja sit joku ulkopuolinen ajattelee et kaikki lestat on tällaisia....
<br><br>Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:45 Armiliina kirjoitti:Menossa mukana!!!
innolla ootetaan reissua, esikkokin muistaa jo edelliset suvarit ja asuntovaunuyöpymisen...
No sit näette varmaanki meijän asuntoauton, se o menossa toista kertaan noihin "uskonto"tapahtumiinAlkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:45 Armiliina kirjoitti:Menossa mukana!!!
innolla ootetaan reissua, esikkokin muistaa jo edelliset suvarit ja asuntovaunuyöpymisen...
eikö oo mahtavaa lähteä, noi toiset on vaan kateellisia ku niillä ei vastaavaa kohokohtaa kesässä jota oottaa... kyllä mä oon jo aloittanu valmistelut, ku ei malta vain oottaa ja oottaa.....Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:45 Armiliina kirjoitti:Menossa mukana!!!
Mahtava homma, että olette 'uskaltaneet' antaa vaununne vuokralle suviseuroihin!Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 19:02 Jaanuska kirjoitti:\No sit näette varmaanki meijän asuntoauton, se o menossa toista kertaan noihin "uskonto"tapahtumiinAlkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:45 Armiliina kirjoitti:Menossa mukana!!!
Sinä et vissiin ole ikinä odotanut mitään tapahtumaa, reissua, lomamatkaa tms?Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:51 josefiina kirjoitti:\No voi että on ihanaaaaaaaa.....typerää , sanoisin.Kauhean tekopyhää meininkiä.Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:45 Armiliina kirjoitti:Menossa mukana!!!
Meil on auto ei vaunu. Miulta vuokraa yks tietty perhe aina sinne ja hyvin pittäävät. No siin o vuokravakuutukset joten ei huolta..Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 19:49 Armiliina kirjoitti:\Mahtava homma, että olette 'uskaltaneet' antaa vaununne vuokralle suviseuroihin!Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 19:02 Jaanuska kirjoitti:\No sit näette varmaanki meijän asuntoauton, se o menossa toista kertaan noihin "uskonto"tapahtumiinAlkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:45 Armiliina kirjoitti:Menossa mukana!!!
Joskus on tullut vastaan niinkin ahdasmielistä porukkaa, etteivät edes vaunuaan ole uskaltaneet antaa vuokralle. Ovat luultavasti pelänneet , että se uskovaisuus voi tartua jopa vaunun tai auton välityksellä
Ehkä niitä on hieman enemmän kuin muutama, jotka ovat 'uskaltaneet' erota lestadiolaisuudesta. Pelkästään minun ja mieheni sisaruksissa näitä on useampi kuin 'muutama'.....Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 20:11 JANICATAR kirjoitti:Me ei olla tod. menossa, mutta todella moni kavereista menee ja kaikki nämä meidän vanhoillislestakaverit oli älyttömiä "juoppoja" siinä 15-20 vuotiaina, mutta nyt melkenpä kaikki on naimisissa ja on lapsia ja osa ei meitä enää edes "tunne".. Mutta yhden pariskunnan kans ollaan hyviä ystäviä ja olikin hyvä yhdesti, ku meidän 3v. ja niiden 2,5v. leikki keskenään, niin niiden tyttö sano, että hei hei, minä lähden nyt sinne suviseuroihin, niin meidän tyttö sano tylsällä äänellä, että no hei hei, mene vaan! (vaikka ei siis tiennyt yhtään mistä se kaveri puhu...) Tilanne oli vaan huvittava..
Niin ja kuuluhan näihin lestoihin vielä niitäkin, jotka asuu kaukana kotoa ja viettää niin rattopojan elämää, mutta ku kotikonnuille tulee, niin ollaan niin kilttiä että.. Se on minusta hieman jopa ärsyttävää, mutta jokainen tyylillään...
Ja niitäkin on muutama, jotka on uskaltanut sanoa myös vanhemmilleen, että ei enää kuulu siihen kastiin...
Tämä ei nyt kyllä ihan kuulu tähän kysymykseen, mutta kerroinpa kuitenki... =)
Niin siis tarkoitin, että meidän kavereista on muutama uskaltanut sanoa myös vanhemmilleen, niinku kaikille muillekkin, että ei enää oo samaa porukkaa ja ei elä sellaista kaks naamasta elämää...Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 20:22 Armiliina kirjoitti:\Ehkä niitä on hieman enemmän kuin muutama, jotka ovat 'uskaltaneet' erota lestadiolaisuudesta. Pelkästään minun ja mieheni sisaruksissa näitä on useampi kuin 'muutama'.....Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 20:11 JANICATAR kirjoitti:Me ei olla tod. menossa, mutta todella moni kavereista menee ja kaikki nämä meidän vanhoillislestakaverit oli älyttömiä "juoppoja" siinä 15-20 vuotiaina, mutta nyt melkenpä kaikki on naimisissa ja on lapsia ja osa ei meitä enää edes "tunne".. Mutta yhden pariskunnan kans ollaan hyviä ystäviä ja olikin hyvä yhdesti, ku meidän 3v. ja niiden 2,5v. leikki keskenään, niin niiden tyttö sano, että hei hei, minä lähden nyt sinne suviseuroihin, niin meidän tyttö sano tylsällä äänellä, että no hei hei, mene vaan! (vaikka ei siis tiennyt yhtään mistä se kaveri puhu...) Tilanne oli vaan huvittava..
Niin ja kuuluhan näihin lestoihin vielä niitäkin, jotka asuu kaukana kotoa ja viettää niin rattopojan elämää, mutta ku kotikonnuille tulee, niin ollaan niin kilttiä että.. Se on minusta hieman jopa ärsyttävää, mutta jokainen tyylillään...
Ja niitäkin on muutama, jotka on uskaltanut sanoa myös vanhemmilleen, että ei enää kuulu siihen kastiin...
Tämä ei nyt kyllä ihan kuulu tähän kysymykseen, mutta kerroinpa kuitenki... =)
Nämä jotka elävät sellaista elämää, kuin edellä kuvasit ovat teoillaan kieltäneet uskonsa, mutta jotkut silti haluavat kulkea 'porukoissa' mukana. Ja he ovat tervetulleita seuroihin ja uskovaisten mukaan muuallekin! =)