Suviseurat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lisäys edelliseesn oon käyny 19 (eli joka vuosi)kertaa suviksissa ja en oo ikinä nähny kenenkään juovan alkoholia. se on oikeesti mahtava kokemus.mun isoveli ei ole uskomassa mutta meinaa tulla kihlattunsa kanssa käymään sielä ainakin päiväseltään. tulkaa kaikki sinne ketä vähänki kiiinostaa.

Juu, olenhan minäki tarinaa kuullu että siivotessa löytyny kortsuja ja kaljapulloja yms, mutta enpä ole ikinä koskaan sielä nähnyt. Kuitenkin lähes joka vuosi sielä käyny vähintäänki päiväseltään. Ehkä parina vuonna jättäny väliin ku ollu kaukana.

Tokihan sielä katseita saa joiltaki, jos on korvikset ja näkyvästi meikkiä (ainaki ite sain yks kesä..), mut ei sen kummempaa.

Jos muuten ei viitti sinne parkkialueelle autoaan jättää, niin Sievin keskustasta ei ole seura-alueelle kuin jotain 3-4km!

No minä olen käyny suviksissa öööh... tota non 20 kertaa ja viis kertaa meni vähän överiksi. :D Tuli telttailtua oikein koko rahan eestä. Nooh, eipä enää tarvi lähteä suviksiin. Ei tarvi keksiä tekosyitä, miksi me ei muka päästä sinne.

Minäkään en oo 21 vuoden kokemuksella koskaan tavannut suviseuroissa ihmistä, joka joisi. Enkä myöskään ainuttakaan kaljapulloa oo siellä nähnyt. Toki siellä varmasti on kaikenlaista sakkia, myös ei-lestadiolaisia, jotka hyvinkin saattavat juoda jne. Mutta ne on sitten asia erikseen; asustelevat kaiketi jossain peränurkassa/metsässä tms, eivätkä varmastikaan oo uskomassa samalla tavalla kuin lähes kaikki muut suviseuroissa olijat. Ja tosiaanki kannattaa muistaa se, ettei kaikki suviseuroissa olevat ihmiset oo vanhoillislestadiolaisia/uskovaisia. Sinnehän saa tulla ihan kuka vaan. Ja monet uskonsa kieltäneet lapset, jotka on joka vuosi tottunut suviseuroissa käymään, tulevat sinne myös melko varmasti jne. Jos siis haluaa.

Ja noista katseista meikattuja kohtaan; jos itse katson jotain meikattua/korvikset korvassa olevaa, niin katson silkasta hyvästä mielestä. On tosi mukava nähdä suvisalueella myös ei-lestadiolaisia, jotka on tullu tutustumaan suviseuroihin jne. Tuskin kukaan pahalla katsoo. Esim. lapset saattavat katsoa mielenkiinnosta; suviseuroissa kun hyvin harvalla on värjättyjä hiuksia ja korvakoruja...

Alkuperäinen kirjoittaja titityy:
Vanhoillislestadiolaisuudessa alkoholi käyttö katsotaan uskon kieltämiseksi.
Siis vanhoillislestadiolaisuuden kieltämiseksi.
Siksi he eivät pidä ihmistä uskovaisena jos käyttää alkoholia.

Jos valhoillislestadiolainen juo alkoholia ni ei se tarkota että kieltää uskon sillon. Se on synti. Jos katuu sitä niin sen saa anteeksi mutta jos ei kadu ja jatkaa samaan malliin nii menettää hyvänoman tunnon ja samalla uskon.Eli ei sitä uskoo menetä vaikka juo alkoholia.

Oon vl ja luulen et aika pieni osa suviseuroissa käyvistä nuorista tulee sinne ryyppään. Ne ei sitte oo lestaadiolaisia jos ryyppäilevät. Just niinku joku aikasemmin sanoki niin esittävät vanhemmilleen olevansa. Ihan typerää esittää. Kieltäisivät kokonaan uskon (eivät olisi vl) jos ei jaksa elää kuten elämme.

Suviseuroihin saa aina tulla, vaikka ei lesta oiskaan! Jos joku katsoo pahalla, katso takaisin. Samankaltaisia ihmisiä on kaikki muutkin ku me vanhoillislestadiolaiset!

oon ollu joka vuos suviseuroissa ja ootan ihan sikana uusia....tänä vuonna oripäässä...
musta tuntuu et noi juopotelu jutut on valheita... mtta ei kyllä oo uskomassa jos on muka..

Alkuperäinen kirjoittaja lestaadiolainen:
oon ollu joka vuos suviseuroissa ja ootan ihan sikana uusia....tänä vuonna oripäässä...
musta tuntuu et noi juopotelu jutut on valheita... mtta ei kyllä oo uskomassa jos on muka..

Joo mie ootan kans hulluna!! Ja en oo minäkään nähny ketään juopottelemassa ja kuka se nyt sanokin, niin lainaan sitä: eli sama asia kun kaikki ei lestadiolaiset juo, on rosvoja jne..

Mikäs tää case on nyt kun hengellisen yhtyeen, maksetut viulut yhtyeen solistia syytetään seksuaalirikoksesta? Mistä noita kristittyjä seksuaali kriminaaleja kasvaa?

"Hän toivoo, että hänet otetaan tapahtumassa vastaan rakkaudella ja oikeastaan hän toivoo saavansa lähinnä olla rauhassa. Saarinen veistelee, että eihän häntä edes tunneta, jos tv:tä ei ole katsottu.

– Lähden sinne syömään halpaa lohikeittoa. Näin Tiktokissa, että siellä on tosi halvat festivaalihinnat. Jos joku lestadiolaismies tarttuu mukaan, niin en sitäkään poissulje, Saarinen nauraa."-IL-

Yhteistyössä