Suviseurat, ketä menossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jops
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja erös:
Mä menen lasten kans, vaikka en enää uskovainen olekkaan. Ja ollaan siellä to-ma. :)

kiinnostais tietää mikset ole..?? itsekki entinen..

Oon ollu jo monen monta vuotta. Nuorena rupes kiinnostaan kaikki "maailmallinen" ja sille tielle sitten jäin.

miten tuosta tehdään parannusta teidän piireissä? mä oisin kauhean huolissani, jos olisin epävarma suhteestani Jeesukseen. Onhan kyse iänkaikkisuudesta.

Me uskotaan, että kaikesta "maailmallisesta" voi tehdä parannuksen uskomalla ne anteeksi. Uskomalla ne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Siis uskomalla ne nöyrästi sydämestään anteeksi. En jaksa sitä sen kummemmin selittää, mutta kun tuo parannuksen tekeminen on niin yksinkertainen, ettei sitä monet voi käsittää. Eikä välttämättä edes halua uskoa. Niinhän sitä Raamatussakin kerrotaan jotenkin näin: helpompi on kamelin mennä neulanreiästä läpi, kuin rikkaan tulla Jumalanvaltakuntaan. Ja tosta Jumalan valtakunnasta myös sanotaan, että sinne on niin ahdas portti, ettei siitä moni mahdu jne...

Että tämmöstä.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Itse on ymmärrä tuota touhua ollenkaan ja näistä ihmisistäkin on valitettavasti pelkkiä huonoja kokemuksia, mutta ap, hienosti selitit mitä siellä tapahtuu ja asiallisesti kerroit siitä =)

:hug:

Harmi että oot tavannut inhottavia lestadiolaisia... :/ Voin kyllä itsekin rehellisesti sanoa, ettei kaikkien samalla tavalla uskovien käytös jne oo minustakaan mukavaa. Mutta meihin mahtuu monenlaista... :) Niinku kaikkiin muihinkin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja muratti:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Onko kaikissa vl. perheissä sitten niitä suviseuralapsia? Olen ymmärtänyt, että yhteinen ehtoollinen ja siihen liittyvä anteeksisaaminen on mainiokin esileikki?

nolona kysyy hän...

Täh???

Joo mullaki meni vähän ohi tuo...!? Ei aivan ymmärrä... Tai sitten sinä Piika-äiti oot ymmärtänyt väärin. :D

Onko kaikissa vl. perheissä sitten niitä suviseuralapsia? Olen ymmärtänyt, että yhteinen ehtoollinen ja siihen liittyvä anteeksisaaminen on mainiokin esileikki?

nolona kysyy hän...

Täh???

Siis heitä, jotka saavat alkunsa viikonlopun aikana ja syntyvät 9 kuukauden päästä seuroista.

Näin olen kuullut yhdeltä vl. äidiltä...

nolona kysyy hän...

Jaa, no voihan se olla, ellei perheellä sitten satu olemaan vastasyntynyt vauva, tai äiti jo valmiiksi raskaana ;) Omien ehtoolliskokemusteni perusteella voisin sanoa ehtoollisen tuoman mielihyvän olevan enemmän henkistä kuin lihallista laatua, mutta jos sen uskovat ihmiset kokevat toisin - en tiedä :)

Niin, olen mä ollut suviseuroissakin ehtoollisella pari kertaa :)

nolona kysyy hän...

Täh???

Siis heitä, jotka saavat alkunsa viikonlopun aikana ja syntyvät 9 kuukauden päästä seuroista.

Jaa-a. Paha mennä puhumaan jonkun toisen vl-äidin puolesta... Mistäs minä sen tietäisin, miten hän toimii miehensä kans. :) Mutta hän puhukoon omasta puolestaan. Itse en ehkä aivan niin varma ois asiasta... Ainakaan omalta kohaltani voin sanoa, että ehtoollinen ja anteeksisaaminen ei liity meillä mitenkään seksiin tms.

nolona kysyy hän...

siis meinaatko että ehtoollispöydästä rynnätään joukolla kutemaan koko seuraväki? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:

nolona kysyy hän...

Jaa, no voihan se olla, ellei perheellä sitten satu olemaan vastasyntynyt vauva, tai äiti jo valmiiksi raskaana ;) Omien ehtoolliskokemusteni perusteella voisin sanoa ehtoollisen tuoman mielihyvän olevan enemmän henkistä kuin lihallista laatua, mutta jos sen uskovat ihmiset kokevat toisin - en tiedä :)

Niin, olen mä ollut suviseuroissakin ehtoollisella pari kertaa :)

Juu, kyllä se on enemmän tosiaanki henkistä laatua se ehtoollisen tuoma mielihyvä. :) Oikeessa oot. :)

nolona kysyy hän...

Täh???

:laugh: :laugh: No voihan se jollain noinki olla, mistä mä tiedän.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Siellä oli jo eilen aivan älyttömästi vaunuja ja autoja...hyvissä ajoin varmaan pitää olla liikenteessä.En aio mennä,vaikka onkin aika lähellä,ei oo mun juttu! :ashamed:

Mä taas katoin, että eilen oli aika vähän autoja ja vaunuja paikalla... :D Mut nyt loppuviikosta sinne tulee niitä jatkuvana virtana, niin käyppä vaikka lauantaina ajelee ohi. :) Sitte näät että niitä on PALJON!!

nolona kysyy hän...

Täh???

Kuulostaa kyllä taas sellaselta " urbaanilta legendalta" jollaisia joskus kuulee .... samaa sarjaa kuin että ikkunalliset pesukoneet kielletty jne :laugh:

niin... ja siihen jonkun kysymykseen, että millos ollaan menossa, niin kohta lähetään. :) Pitääkin tästä lähtä suihkuun jne, ku mies tulee kohta töistä ja sitten menoks. ----> :D

Alkuperäinen kirjoittaja jops:
niin... ja siihen jonkun kysymykseen, että millos ollaan menossa, niin kohta lähetään. :) Pitääkin tästä lähtä suihkuun jne, ku mies tulee kohta töistä ja sitten menoks. ----> :D

Hyviä seuroja teille! =) Me emme siellä tänä vuonna vieraile, kun ovat sen verran kaukana. Kun ovat tässä lähistöllä olleet, niin tapanamme on ollut käydä siellä uskovaisten sukulaisten luona kylässä =) Lapsena olin siellä useana vuonna mummun kanssa telttailemassa, joten tuttuja juttuja ovat näin epäuskoisellekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:

Hyviä seuroja teille! =) Me emme siellä tänä vuonna vieraile, kun ovat sen verran kaukana. Kun ovat tässä lähistöllä olleet, niin tapanamme on ollut käydä siellä uskovaisten sukulaisten luona kylässä =) Lapsena olin siellä useana vuonna mummun kanssa telttailemassa, joten tuttuja juttuja ovat näin epäuskoisellekin.

..etkä varmasti oo ainoa. :) Mutta kiitoksia toivotuksista! :) Jospa nuo säät edes vähän suosis... Nyt kun monta viikkoa jo putkeen satanu vaan vettä ja edelleenki sataa... :/ plääh. Mutta ei se paljo hidasta. :D

nolona kysyy hän...

Täh???

No miten nyt ottaa, jos nukkuu usean pienen lapsen kanssa samassa vaunussa, joka heiluu ja äänieristys on mitätön.. En kyllä aivan samaa mieltä ole.. Mie3lummin odotan kotisaunaa kun pääsee kunnolla pesulle leiripölyjen jälkeen..

Ja tänään ollaan siis menossa! Malttamattomina odotellaan..

Mä menen lasten kans, vaikka en enää uskovainen olekkaan. Ja ollaan siellä to-ma. :)

Oon ollu jo monen monta vuotta. Nuorena rupes kiinnostaan kaikki "maailmallinen" ja sille tielle sitten jäin.

miten tuosta tehdään parannusta teidän piireissä? mä oisin kauhean huolissani, jos olisin epävarma suhteestani Jeesukseen. Onhan kyse iänkaikkisuudesta.

Me uskotaan, että kaikesta "maailmallisesta" voi tehdä parannuksen uskomalla ne anteeksi. Uskomalla ne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Siis uskomalla ne nöyrästi sydämestään anteeksi. En jaksa sitä sen kummemmin selittää, mutta kun tuo parannuksen tekeminen on niin yksinkertainen, ettei sitä monet voi käsittää. Eikä välttämättä edes halua uskoa. Niinhän sitä Raamatussakin kerrotaan jotenkin näin: helpompi on kamelin mennä neulanreiästä läpi, kuin rikkaan tulla Jumalanvaltakuntaan. Ja tosta Jumalan valtakunnasta myös sanotaan, että sinne on niin ahdas portti, ettei siitä moni mahdu jne...

Sitä olen muuten aina ihmetellyt, kun sanotte "jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi" niin miten te voitte jeesuksen nimessä antaa synnit anteeksi? Eikö se ole jumalan ja jeesuksen tehtävä? Ihan kun mä sanoisin naapurille, toisen naapurin puolesta että saat anteeksi... Voitko selventää mulle tämän ?

Alkuperäinen kirjoittaja lila:

Sitä olen muuten aina ihmetellyt, kun sanotte "jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi" niin miten te voitte jeesuksen nimessä antaa synnit anteeksi? Eikö se ole jumalan ja jeesuksen tehtävä? Ihan kun mä sanoisin naapurille, toisen naapurin puolesta että saat anteeksi... Voitko selventää mulle tämän ?

Oon tosi huono selittämään mitään tai perustelemaan, mutta tulee nyt ekana mieleen, että ennen ku Jeesus ylösnousi, niin Pyhä Henki laskeutui opetuslasten päälle ja Jeesus sanoi opetuslapsilleen (sen ajan uskovaisille): "Kelle te synnit anteeksi annatte minun nimessäni, niin sille ne ovat anteeksi annetut myös Isäni luona taivaassa."
Ja tuo Jeesuksen veri tarkoittaa sitä verta, jonka Jeesus vuodatti kuollessaan ristillä ja sovittaessaan kaikkien synnit.

Saitko minkään näköistä vastausta kysymykseesi?

Yhteistyössä