Suviseurat aktivismi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
iS kirjoittaa entisestä miespapista, joka irtautui kyseisestä uskonyhteisöstä.
Artikkeli on hyvin kirjoitettu, ja herätti vanhoja muistoja lapsuudestani.
Mainitsen usein tällä palstalla, ettei minulla ole telkkaria. Syynä siihen ei ole uskonto vaan se, etten tykkää katsoa perinteistä telkkaria. Samat ohjelmat voin katsoa netistä.

iS kirjoittaa entisestä miespapista, joka irtautui kyseisestä uskonyhteisöstä.
Artikkeli on hyvin kirjoitettu, ja herätti vanhoja muistoja lapsuudestani.
Mainitsen usein tällä palstalla, ettei minulla ole telkkaria. Syynä siihen ei ole uskonto vaan se, etten tykkää katsoa perinteistä telkkaria. Samat ohjelmat voin katsoa netistä.
Onhan se eri asia katsoa isosta telkkarista kuin pieneltä läppärin ruudulta.

"Tarratoimikunta tekee näkyväksi naisten ja sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia käynnissä olevilla Suviseuroilla. Toimikunta jakaa tapahtumassa näihin aiheisiin liittyviä tarroja.

Homoseksuaalisuuden toteuttaminen, sukupuolen korjaaminen ja ehkäisyn käyttäminen nähdään vanhoillislestadiolaisuudessa syntinä.

– Teltan ympärille tultiin huutamaan kuorossa minuutin ajaksi, että homot hirteen. Kaikki on koettu kävyistä, kepeistä ja laudoista aina kananmuniin ja jäätelöön, Mutanen kertoo lehdelle.

Myllymäki ja Mutanen kertovat HS:lle, että tarra-aktivismiin on heidän lisäkseen osallistunut noin 300 tarrojen jakajaa. Ihmiset ovat kulkeneet heidän perässään ja poistaneet tarrat heti, he kertovat HS:lle.

Myllymäki ja Mutanen ovat itse kasvaneet vanhoillislestadiolaisessa liikkeessä."

”Homoseksuaalisuuden toteuttaminen, sukupuolen korjaaminen ja ehkäisyn käyttäminen nähdään vanhoillislestadiolaisuudessa syntinä.”

Aivopesua ja asioista selvääottamisen puutetta.
Olen itse lähtöisin suurperheestä, jossa koulunkäynti ja asioista selvää ottaminen oli heikoissa kantimissa.
Kirjahyllyssä oli vain Raamattu ja yhden tietosanakirjasarjan aakkosista vain A-osio.
Tiedonjanoni on ollut koko ikäni pohjaton. Körttiläisyydessä on eri vivahteita. Rippikouluni pappi oli tunnetusti hyvin jyrkkä ja yksioikoinen puheissaan. Miestä pelättiin kaikissa ikäluokissa. Paljon asioita tutkineena ja tällä vuosituhannella Herättäjäjuhlissa kaksi kertaa käyneenä olen saanut körttiläisyydestä erittäin hyvän käsityksen. Olen ylpeä körttiläisyydestäni.
Äitivainaan kasvattajatäti oli ollut hyvin ahdasmielinen vanhoillislesta. Joten minulla on ollut molemmista lahkoista painolastia.
Lahkojen hoopoille mielipiteille voi vapaasti nauraa ja vitsailla.
Tietoa on yllin kyllin saatavilla.
Liikakansoitus on sulaa tyhmyyttä.
Harvalla ihmisellä siihen on edes varaa.
Eihän eläimiäkään saa siitättää liikaa, jos niiden huolenpito käy ylivoimaiseksi.