Suviksiin väsynyt

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saispa vaan lomaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28657012]Tuohon viimeiseen lauseeseen vastaan, että se on hirveän vaikeaa olla kuulumatta. Siihen kasvatetaan ihan vauvasta asti. Se on selkäytimessä. Se on äidinmaidossa. Se vain on ja olet jo juurtunut siihen.

Minä pääsin siitä irti taistellen äitinä, puolisona. Elämäni hirvein, vaikein, mutta ihanin juttu. Menetin paljon. Ystäviä, sukulaisia, osan perheestäni. Lapset menetti mummolan. Menetin ihmisyyteni. Menetin osan itseäni.

Mutta nyt opettelen tavallista elämää ja nautin elämästä. Ihanaa, vapauttavaa. Mutta välillä yhtä tuskaa ja kipua. Nyt kun selviän viikon eteen päin hymyssä suin, olen onnellinen. Suviseurat, suviseurat, suviseurat.... Sinne menee kaikki ja edelleen meitä sinne odotetaan. "Tuokaa edes lapset." EI TUODA!!!! Ei varmasti.[/QUOTE]

Voimia ja iloa elämääsi! Hienoa että olette kyenneet irtautumaan sillä tiedän että se on vaikeaa, varsinkin sitten jo perheellisenä.

Elämä on ainutlaatuinen lahja, se kannattaa elää itse eikä jotain lahkoa varten!
 
Moni kokee suviseurat aika ahdistavaksi paikaksi.
Ulkopuolinen voisi ajatella, että suviksissa seurapuheissa jatkuvasti julistettu synninpäästö “Jeesuksen nimessä ja veressä” loisi seuroista armollisen aivan kaikille.

Mutta vanhoillislestadiolaisen uskon syvin olemus ei olekaan armossa. Vl-liikkeen uskomisen hengellinen perusta on jaottelussa meihin ja muihin.

Raja railona aukee suviseuroissa | Omat polut © - etnisten vanhoillislestadiolaisten kertomuksia ja kokemuksia

Armo ei kaikille riitä...
 
Milloin se lie alkanut että usko kuivettui tekemiseksi ja "omaksi vallinnaksi"?
Tätä "omaa valintaa" on taas viime aikoinkain saarnoissa kvoasti korostettu.

Vanhat uskovaiset ovat sanoneet, että lestadiolaisuus ei ennen ollut tällaista "ratkaisu-kristillisyyttä" mitä nykyisin puheissa korostetaan. Ratkaisua korostavat liikkeet ovat yleensä lähinnä karismaattishenkisiä, vapaakirkkojen puolella.
Miten lienee.
 

Yhteistyössä