Suvaitsevaiset suomenruotsalaiset taas vauhdissa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Eihän mun sukujuurilla ole mitään merkitystä, olen suomalainen joka puhuu suomea.

Kyllä sukujuurilla on merkitystä, ne muodostavat henkilön identiteetin vielä vuosisatojen takaa, antavat itsetuntoa. Silloin ei tarvitse yrittää pönkittää sitä turhalla vihamielisyydellä ja olla kateellinen muille, ei tule tunnetta että "noilla on kaikki hyvin ja se on niitten syytä että mulla menee kurjasti".

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta loppujen lopuksi me kaikki olemme Afrikasta joten pakataan laukut ja lähdetään!

Juuri näin :flower:

Enkä muista miten monta sukupolve (oiskohan ollu jotain 400?), nin ollaan kaikki sukua keskenämme, koko maailmassa! Suomessa ei varmaankaan kyllä tarvita noin montaa, sata varmaan riittää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Va e de för lista, får man komma me? :saint:

Beror på vart du bor :D Den e alltså för svenskspråkiga i norra esbo, stor-alberga, vad man nu vill kalla det för.

Damn :ashamed: Bor på en språkö, och här finns typ 300 svenskspråkiga av 90 000 finsk- och ryskspråkiga :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta loppujen lopuksi me kaikki olemme Afrikasta joten pakataan laukut ja lähdetään!

Juuri näin :flower:

Enkä muista miten monta sukupolve (oiskohan ollu jotain 400?), nin ollaan kaikki sukua keskenämme, koko maailmassa! Suomessa ei varmaankaan kyllä tarvita noin montaa, sata varmaan riittää ;)

Itseasiassa varmaan vielä vähemmän :D Jos ajatellaan yhden sukupolven olevan n 30 vuotta, niin 3000 vuotta takaperin on aika pitkä aika suomalaisella mittakaavalla... Mä arvelisin, ettei siihen menis ku 50-60 sukupolvea niin oltais kaikki keskenämme sukua :P

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Eihän mun sukujuurilla ole mitään merkitystä, olen suomalainen joka puhuu suomea.
Kyllä sukujuurilla on merkitystä, ne muodostavat henkilön identiteetin vielä vuosisatojen takaa, antavat itsetuntoa. Silloin ei tarvitse yrittää pönkittää sitä turhalla vihamielisyydellä ja olla kateellinen muille, ei tule tunnetta että "noilla on kaikki hyvin ja se on niitten syytä että mulla menee kurjasti".

Tuo on rasisteille tyypillistä kun joutuvat pönkittämään itsetuntoaan sukujuurilla, ei sillä mitä he itse ovat. Valkoinen parempi kuin musta, ruotsalainen parempi kuin suomalainen. Samaa järjetöntä rasismia.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
että suomenkieliset on kateellisia ruotsinkielisille en kyllä tiedä miksi tai mistä syystä mutta näin se on.

Esimerkiksi siksi että ruotsinkielisille on aikojen saatossa junailtu kohtuuttomat edut mm. koulutuksessa verrattuna suomenkielisiin.

Yhteistyössä