Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
TV-lupaan en ota kantaa kun mielestäni se on muutenkin ihan typerä homma ja siitä pitäis luopua (tai laittaa ylen palvelut maksun taakse, ei pakkomaksua kaikille) Mä esim mielelläni maksaisin korkeetakin hintaa saadakseni edes jokseenkin laadukasta ruotsinkielistä, mutta suomalaista, mediapalvelua.
Mutta. Tuohon muuhun. Eiks olis myös hyvä, jos kaikki EUn sisällä alkais puhuu vaikka englantia? Säästyis todella paljon rahaa ja olis helpompi matkustellakin ja kaikkea. Miksei tehtäis niin? Kerro mulle.
Ruotsinkielisen toimituksen osuus YLEn budjetista on 15 prossaa ja teikäläisiä on tuskin viittä prosenttia ja ummikkoja joku promille.
Jos EU saa joskus yhden ainoa virallisen kielen niin tuskinpa se on ruotsi, vaikka Rasistinen Kieli Puolue sitä varmasti vaatisi
Ottaisitko kantaa siihen mitä mä sanoin?
Kyllä, ruotsinkielisen toimituksen YLE: budjetista on varsin suuri. Ruotsinkielisillähän ei tällä hetkellä ole mitään kaupallista mediaa, suomenkielisillä on paljon tarjontaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei koko tvlupaa pitäisi olla olemassakaan. On väärin, että ihmiset joutuvat maksamaan sellaisesta palvelusta mitä eivät halua. Olemme siitä hyvin samaa mieltä ilmeisesti, joten lopeta siitä meuhkaaminen, jooko?
Ei, EU:n viralliseksi kieleksi ei tulisi ruotsi. Haluaisitko sinä valmistautua tulevaisuuteen vaihtamalla jo nyt suomen viralliseksi kieleksi englannin ja lopettamaan suomenkieliset insituutiot? VASTAA.