Suvaitsevaisen aivopieru - vai onko sittenkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lispetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lispetti

Tunnettu jäsen
16.09.2012
66 088
16 514
113
http://mvlehti.net/2015/11/03/lieksalaisen-suvakin-aivopieru-tiistaiseen-syysiltaan/

Kyllä mä selailen välillä mv-lehteä. Ei tartte ottaa siitä hernettä nenään.
Siellä on ihan hyviä juttuja, vaikka sävy onkin huono.
Ja mediakriittisenä osaan kyllä katsoa mikä on totta ja mikä ei.

Noniin asiaan...

Tämähän on mielestäni erittäin hyvä uutinen!
Itse en kannata Stubbin metropolihanketta juuri lainkaan. Minun mielestä haja-asutus on parempi ratkaisu. Toivoisin, että sellainen olisi mahdollista pitää, eikä kaikki ahtauduttaisi tänne kehä 3:n sisäpuolelle.

Lieksassa ei siis ole lainkaan julkista liikennettä?o_O
Jos maahanmuuttajien ansioista sellainen sinne saataisiin, sehän olisi loistavaa.
Ikäjakauma on ilmeisesti vanhemman puoleista, joten uskon, että hekin hyötyisivät suuresti julkisesta liikenteestä.

Täytyy toivoa, että nämä tulokkaat viihtyisivät maaseudulla/kehä 3:n ulkopuolella, tai jos minusta on kiinni niin säädökset ja lait muutettaisiin niin, että heille määrättäisiin asuinpaikka.

Tulokkaat saisivat parhaassa tapauksessa palveluita takaisin, sinne missä niitä kaivataan.(y)

• Tykkää
Reactions: AivanSama
http://mvlehti.net/2015/11/03/lieksalaisen-suvakin-aivopieru-tiistaiseen-syysiltaan/

Kyllä mä selailen välillä mv-lehteä. Ei tartte ottaa siitä hernettä nenään.
Siellä on ihan hyviä juttuja, vaikka sävy onkin huono.
Ja mediakriittisenä osaan kyllä katsoa mikä on totta ja mikä ei.

Noniin asiaan...

Tämähän on mielestäni erittäin hyvä uutinen!
Itse en kannata Stubbin metropolihanketta juuri lainkaan. Minun mielestä haja-asutus on parempi ratkaisu. Toivoisin, että sellainen olisi mahdollista pitää, eikä kaikki ahtauduttaisi tänne kehä 3:n sisäpuolelle.

Lieksassa ei siis ole lainkaan julkista liikennettä?o_O
Jos maahanmuuttajien ansioista sellainen sinne saataisiin, sehän olisi loistavaa.
Ikäjakauma on ilmeisesti vanhemman puoleista, joten uskon, että hekin hyötyisivät suuresti julkisesta liikenteestä.

Täytyy toivoa, että nämä tulokkaat viihtyisivät maaseudulla/kehä 3:n ulkopuolella, tai jos minusta on kiinni niin säädökset ja lait muutettaisiin niin, että heille määrättäisiin asuinpaikka.

Tulokkaat saisivat parhaassa tapauksessa palveluita takaisin, sinne missä niitä kaivataan.(y)

Vastustan jyrkästi maahanmuuttajien hajasijoittamista ja vaadin että heidät sijoitetaan vähintään 100 000 asukkaan kaupunkeihin. Kasut asukoot missä tykkäävät mutta omilla rahoillaan, esim. koulukyytien järjestäminen syrjäseudulle veronmaksajien varoilla on aivan älytöntä tuhlaamista.

Mä en viitsi lukea, mutta kommentoin silti. :D

Onhan ihan naurettavaa edes alkusijoittaa noita sinne missä muutenkin on suurin asuntopula. Ja sit jos sen turvapaikan saa ja jää pysyvästi asumaan niin varmaankin muutetaan koulun tai työn perässä. Ihan niinko me alkuperäisetkin asukit. Erona ja etuna tulijoiden senhetkisessä asemassa vielä se, ettei ole juuria/sukua aiempaan paikkaan ja muuttaminen on sillä tavoin helpompaa.

(meidän kuntaan tuli vastaanottokeskus ja mikä siinä, kyseinen auntola kun oli tyhjillään)

Mä en viitsi lukea, mutta kommentoin silti. :D

Onhan ihan naurettavaa edes alkusijoittaa noita sinne missä muutenkin on suurin asuntopula. Ja sit jos sen turvapaikan saa ja jää pysyvästi asumaan niin varmaankin muutetaan koulun tai työn perässä. Ihan niinko me alkuperäisetkin asukit. Erona ja etuna tulijoiden senhetkisessä asemassa vielä se, ettei ole juuria/sukua aiempaan paikkaan ja muuttaminen on sillä tavoin helpompaa.

(meidän kuntaan tuli vastaanottokeskus ja mikä siinä, kyseinen auntola kun oli tyhjillään)
Siis tottakai heidät alkusijoitetaan paikkoihin, jossa on sitä vapaata tilaa.
Mutta heidät pitäisi myös pitää niissä kunnissa mihin heidät on sijoitettu.
Luulis muuttoliikkeen oleen sitä luokkaa, että vapaita asuntoja ko. paikoista löytyy...

Ja tottakai palveluita tarpeen mukaan, eli sitten ratkaisut kun uudet asukasluvut tiedossa.

Nyt väestö on tullut alas ja keskittynyt suurkaupunkeihin.
Suomeen tulee lisää väkeä, oli se sitten työperäistä tai muuta maahanmuuttoa. Nyt on mahdollisuus haja-asuttua ja saada palvelut takaisin.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Siis tottakai heidät alkusijoitetaan paikkoihin, jossa on sitä vapaata tilaa.
Mutta heidät pitäisi myös pitää niissä kunnissa mihin heidät on sijoitettu.
Luulis muuttoliikkeen oleen sitä luokkaa, että vapaita asuntoja ko. paikoista löytyy...

Ja tottakai palveluita tarpeen mukaan, eli sitten ratkaisut kun uudet asukasluvut tiedossa.

Nyt väestö on tullut alas ja keskittynyt suurkaupunkeihin.
Suomeen tulee lisää väkeä, oli se sitten työperäistä tai muuta maahanmuuttoa. Nyt on mahdollisuus haja-asuttua ja saada palvelut takaisin.

No nythän sulla rupes kytkin luistamaan oikein huolella. Kieltämättä haja-asutusalueella olis vapaana (halpoja) kämppiä mutta tiiätkö miksi ne on tyhjillään?

Kun ei oo prkl duunia! Jos kasuille ei ole syrjäseuduilla duunia niin mistä arvelet sitä mamuille löytyvän? Kuka elättää mamu-laumat johkin fuckin Lieksaan, sinäkö?

Kyllä se kuule niin on että mamut pitää loppusijoittaa isoihin kaupunkeihin.

Vastustan jyrkästi maahanmuuttajien hajasijoittamista ja vaadin että heidät sijoitetaan vähintään 100 000 asukkaan kaupunkeihin. Kasut asukoot missä tykkäävät mutta omilla rahoillaan, esim. koulukyytien järjestäminen syrjäseudulle veronmaksajien varoilla on aivan älytöntä tuhlaamista.

Mielummun asuvat hajallaan toisistaan ja käyvät työssä aluksi suurkaupungeissa.
Matalapalkkoja juuri heitä varten alennellaan ja sitä työtä tullaan todella tuputtamaan heille! Eihän tässä muuten mitään järkeä ole.

Jos heidät kaikki asutetaan tänne kehä 3:n sisäpuolelle heistä suuri prosentti eivät käy työssä, koska täällä on niin paljon huonoja esimerkkejä notkumassa pitkin kauppakeskuksia.

Uskon että työllistyminen muualla onnistuu paremmin.

Lisäksi heidän läjäytyminen aiheuttaa turvattomuutta.

No nythän sulla rupes kytkin luistamaan oikein huolella. Kieltämättä haja-asutusalueella olis vapaana (halpoja) kämppiä mutta tiiätkö miksi ne on tyhjillään?

Kun ei oo prkl duunia! Jos kasuille ei ole syrjäseuduilla duunia niin mistä arvelet sitä mamuille löytyvän? Kuka elättää mamu-laumat johkin fuckin Lieksaan, sinäkö?

Ei kun ne laitetaan tekemään kaikki paskat matalapalkkaiset duunit suurempiin kaupunkeihin.

Ja siis, kyllä mulle käy mitkä kaupungit vain, kunhan ne ovat kehä 3:n ulkopuolella ja kunhan heitä ei asutetan kovin tiheästi toisiinsa nähden.

Integrointi ei tule muuten onnistumaan.

Eipä mamut tee paljon töitä kaupungeissakaan...

No niin, nythän sää lopulta keksit miten pitää toimia. Kämppien ei tietenkään tartte olla Punavuoressa, kyllä ne joutaa jostain Keravaltakin pendelöimään. Mutta ei Lieksasta, se on liian kaukana että vois käydä päiväkseltään duunissa.
On kai siinä Lieksan nurkilla muitakin kaupunkeja, joissa on palveluja?

Paska pitäisi lapioida yhteen kasaan, eikä levitellä sinne ja tänne.
Sitten he ovat kaikki työttömiä ja koko lössi meidän elätettävänä.

Turvallisuus on myös asia johon meidän tulisi kiinnittää huomiota.
Jos me haluamme välttyä mm no go-zoneilta niin heidät on ripoteltava.

Ei heitä voi mihinkään töihin pakottaa. Se olisi rasistista.
Kyllä tässä nyt on joku suunnitelma tehty, uskon vahvasti.

MUTTA se vaatii onnistunutta integrointia. Onnistunut integrointi ei ole se, että heidän kaikkien annetaan muuttaa kehä 3:n sisäpuolelle.

Just tän takia mamuja ei pidäkkään sijoittaa Lieksaan tai muualle syrjäseuduille. Isoihin kaupunkeihin vaan niin on edes jotain mahdollisuuksia työllistyä. Esim. tsadissa näkee työtätekeviä mamuja useinkin. Itekki ostin vasta junalipun somalialaiselta konnarilta.

Mun mielestä ois paljon reilumpaa uudelleensijoitella kaikki haluavat suomalaiset pk-seudulle jotta pääsevät duuniin.

Kuinka monta asunnotonta pk-seudulla parhaillaan olikaan? Miten vitussa siine sit noin vaan mahtuu maahanmuuttajia?

No olihan toi nyt aika kaukaa haettua väittää, että mamu-äiti ei pääse kauppaan ilman bussikyytiä. Kirjottaa partalapselleen kauppalistan jos ei itse jaksa kilometriä kävellä.
Jos en ole erehtynyt vokin sijainnista, niin lähimpään kauppaan (huoltoasemalle) on kyllä yli 12km matkaa. Bussipysäkkejä kyllä on lähellä, aikatauluista tai linjoista en tosin tiedä.

Mun mielestä ois paljon reilumpaa uudelleensijoitella kaikki haluavat suomalaiset pk-seudulle jotta pääsevät duuniin.

Kuinka monta asunnotonta pk-seudulla parhaillaan olikaan? Miten vitussa siine sit noin vaan mahtuu maahanmuuttajia?

Rakennetaan ihan homona lisää.
Ja pks:sta tulee yks kivihelvetti. Koko luonto lähtee. Liekkö suunnitteilla myöhemmin rakentaa enennevässä määrin tohon merenkin päälle.:D

Irtisanotaan kasuilta vuokrakämpät niin eiköhän tuo onnistu. Joku tsadilainen eläkeläinen voi ihan hyvin asua viimeset elinvuotensa Lieksassa.

Yhteistyössä