Suututan mieheni sillä, että en huoli häneltä rahaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vappuaatoksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vappuaatoksia

Vieras
Niin. Onko se joku miehisyyden merkki, että saa antaa vaimolleen rahaa? Mulla on pienempi palkka kuin miehellä. Meillä menee miehen tilistä laina ja mä maksan laskut. Mä maksan kaikki laskut tilipäivänä, myös miehen puhelinlaskut, omani, vakuutukset yms. On kaikki sitten maksettu, niin loput voi jättää elämiseen. Lainan ja laskujen osuus on suurinpiirtein yhtä suuri.

Kuitenkin mun ongelmani on se, että vaikka mulla olis rahat vähissä, niin en sano sitä miehelle vaan ostan ruoat, käyn apteekissa jne.
En siis sano miehelle siitä mitään enkä pyydä häntä menemään. Kaupassa katson aina sitten halparuokaa, mutta saan kuitenkin ruoan pöytään, eikä kukaan näe nälkää.

Kerran olin lähdössä teatteriin ja viihteelle ystäväni kanssa ja pyysin mieheltä 50e varuilta, jos vaikka jotain sattuu. Oma tilini oli aika vähissä.
En käyttänyt sitä rahaa ja mies loukkaantui, kun palautin sen hänen rahapussiinsa seuraavana päivänä.

Meillä on aina ennen ollut yhteiset rahat. Nyt mä en enää osaa ottaa häneltä rahaa, koska tienaan töissä rahaa. Miksi? Mitä mulle on tapahtunut?

Jos käymme yhdessä ostoksilla, niin mä jään jotenkin tahalleen maksumieheksi ja vaikka siinä olis jotain työkaluja tms. niin mä onnistun maksaa nekin.

Hyvitänkö mielessäni miehelle niitä aikoja, kun olin kotihoidontuella vai mitä tää on? Tämä hiertää välijämme, mutta mä en vaan osaa ottaa rahaa ja käyn kaupassakin heti töitten jälkeen, ettei miehen tarvitse rahojaan tuhlata perheeseen.

??? mitä tämä oikein on???

Juu, kyllä sun ajatusmaailma kaipaa hiukan säätöä. Tehän työskentelette sen yhteisen hyvän eteen, jos toinen on vain minä,minun, minä maksan, viestittää se tahtomattaan sille toiselle ettei tiimipeli toimi.

On muuten ihan järkyttävää että sinuunkin on iskenyt nykyajan "feminismikulttuuri" noin väärällä tavalla, että koet olevasi velvollinen hyvittämään miehelle jotain kotihoidontuki-vaihetta....

• Tykkää
Reactions: Aleksandriel
Ei munkaan ole ennen ollut vaikea antaa miehen maksaa, mutta nyt kun mulla on taas töistä tienattua omaa rahaa, niin en vaan pysty. Iloitsen kovasti siitä, että hän voi ostaa jonkun himoitsemansa jutun, mitä ei ole voinut ostaa, kun elätti perhettä pari vuotta mun saadessa 250e/kk.
Ostin ennen joulua hänelle lahjaksi leathermanin ja harmistui, kun ostin niin kalliin. Olis varmaan edullisempi riittänyt, mutta mun mielestä mies oli sen ansainnut.

[QUOTE="vieras";28410690]Juu, kyllä sun ajatusmaailma kaipaa hiukan säätöä. Tehän työskentelette sen yhteisen hyvän eteen, jos toinen on vain minä,minun, minä maksan, viestittää se tahtomattaan sille toiselle ettei tiimipeli toimi.

On muuten ihan järkyttävää että sinuunkin on iskenyt nykyajan "feminismikulttuuri" noin väärällä tavalla, että koet olevasi velvollinen hyvittämään miehelle jotain kotihoidontuki-vaihetta....[/QUOTE]

Mua ei ole kukaan tähän velvoittanut, olen enemmänkin kiitollinen siitä, että hän elätti. Meillä ei mennyt rahallisesti kovin hyvin ja mies herkästi reagoi pankkitilin tyhjyyteen. Sitä suorastaan vituttaa.

Nyt mä varmaan jotenkin pyrin siihen, ettei hän enää joutuisi kokemaan tätä vitutusta vaan saisi olla onnellinen.

Mua ei ole kukaan tähän velvoittanut, olen enemmänkin kiitollinen siitä, että hän elätti. Meillä ei mennyt rahallisesti kovin hyvin ja mies herkästi reagoi pankkitilin tyhjyyteen. Sitä suorastaan vituttaa.

Nyt mä varmaan jotenkin pyrin siihen, ettei hän enää joutuisi kokemaan tätä vitutusta vaan saisi olla onnellinen.

Sun pitäisi erottaa tua sun miehen vitutus tyhjästä tilistä ja heikosta rahatilanteesta siitä että koet syyllisyyttä siitä ettet ollut tienaamassa (näin mä tulkitsen, että koet?). Et sä ollut syyllinen siihen ettet ollut töissä, kun teidän molempien lapsia hoidit. Et siis ole miehellesi velkaa siitä.

Kuulostaa, että olet nyt loukkaat miestäni kun et enää elä yhteisten rahojen mukaan. Miehesi voi ihmetellä, että miksi et huoli rahaa. Monille miehille edelleen on iskostettu se elättäjän rooli, vaikka palstalla saakin lukea kaikenlaista.

Todennäköisesti miehesi taas on kiitollinen sinulle siitä että hoidit lapsia ja kotia, kun hän oli töissä ja haluaisi että sinä saisit nyt nauttia extrajutuista.

Mitäs jos sä kertoisit miltä susta on tuntunut. Todennäköisesti miehelläsikin on jotain asiaan sanottavaa.

Vähän samaa vikaa täällä. Mulle se on tavallaan kunnia kysymys, että pystyn elättämään itseni enkä elä kenenkään siivellä. Annan kyllä mieheni monesti tarjota ravintolassa sun muuta, koska hän on tavallaan ylpeä siitä että on meistä paremmin tienaava (tämä on juuri tuota vanhentunutta "miehet tuo leivän pöytään" tarinaa). Onhan se myös mukava kun toinen välillä hemmottelee :) Hän tienaa tällä hetkellä enemmän, joten meidän yhteiset "luksus" jutut menee monesti hänen maksettavaksi.

En ikinä pyydä häneltä rahaa, enkä halua ostaa asioita itselleni joihin minulla ei ole varaa. Mieheni saa myös käyttää tienaamansa rahat mihin haluaa, enkä vaadi häntä käyttämään yhteisiin ostoksiin enempää kuin minä.

Höllää ap vähän ja anna miehesi ostaa ruokaa ja muita juttuja välillä enemmän. Voit vaikka ihan suoraan kysyä mitä hän ajattelee rahan käytöstänne. Minä ainakin välillä kysyn, että olenhan oikeudenmukaisesti maksanut menojamme ja jos miehelläni on olo että olisin velkaa hänelle sen saa sanoa suoraan. Sitten tasoitetaan tilanne, jos tarvetta on.

Mä koitan saada keskustelun aikaiseksi. Eripuraa siitä varmaan tulee. Mä olen ehdottanut aikaisemmin, että otettais joku taloustili ja sinne laitettais molemmat sama summa rahaa. Lainanlyhennys ja talon laskut maksettaisi sieltä ja molemmat huolehtis sitten omat puhelinlaskunsa ja muut henk. koht. laskut. Mutta mä sössin senkin, kun tili tulee, niin maksan sitten ne laskut pois eikä mulla ole siirtää sinne taloustilille enään laskurahaa, kun oon ne jo maksanut.
Huoh. Mä oon pässi.

Mä oon miettinyt sitäkin, että jos menis vaikka laina fifty-fifty, mutta sitten mä tod. näk. edelleen maksaisin ne laskutkin, koska tämä on ollut meillä 8v tapa. Mulla ei sitten enään riittäs kyllä rahat muuhun.

Koitin tuossa ottaa asiaa puheeksi, mutta ei siitä mitään tullut. Mies sanoi, että ongelma on se, että mä puhun omista tienaamistani yhteisinä rahoina ja hänen tienaamistaan hänen rahoina. Se on se klikki, jonka mä tiedostan.. Miten mun ajatukset on näin voineet kääntyä? Silloin ennen ei riidelty rahasta ja se maksoin kummalla oli enemmän rahaa. Nykyään mä pyrin maksamaan vaikka rahaa ei olisikaan.

Mua suuttuttaisi myös, jos mieheni tinkisi rahan puutteessa välttämättömistä menoista eikä kertoisi rahan puutteestaan minulle. Onneksi meillä on yhteiset tilit / täydet käyttöoikeudet tileihin, niin ei ole väliä kenen rahoista on kyse.

[QUOTE="vieras";28411029]Mua suuttuttaisi myös, jos mieheni tinkisi rahan puutteessa välttämättömistä menoista eikä kertoisi rahan puutteestaan minulle. Onneksi meillä on yhteiset tilit / täydet käyttöoikeudet tileihin, niin ei ole väliä kenen rahoista on kyse.[/QUOTE]

ja mä suutun myös miehelleni, jos hän ei kerro minulle missä mennään. Aika kaksnaamasta minulta....:/

Yhteinen tili ei toimisi meillä. Mun on saatava pitää kaikki langat käsissäni ja tiedettävä prikulleen, että rahat riittävät seuraavaan tilipäivään asti. Ehkä tämä johtuu just siitä, että kituutettiin niin pitkään ja nyt en osaa päästää irti siitä kituuttamisesta, kun en osaa enään käyttää rahaa...kun ei silloin ollut mitä käyttää.

Yhteistyössä