Hei, kenellä muulla näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hanna

Vieras
Yhteiseloa miehen kanssa yli kymmen vuotta ja koskaan en ole nähnyt miehen tiliotetta tms.

Välillä raskasta kun miehellä neljä kertaa parempi palkka (tietenkin olen kuullut, vaikka en ole nähnyt, esim lainaa hakiessa) niin laskujen maksun suhteen.

Miehelle on ihan hällä väliä koska laskut maksetaan. Maksan omasta tilistä kaiken mitä pystyn ja loput pyydän miestä hoitamaan tai laittamaan minun tililleni rahaa että voin maksaa.

Olisitteko te stessaantuneita tilanteesta, kun nyt tulee jo perintätoimistoista kirjeitä ja mies sanoo katsotaan laskut silloin ja silloin..tätä on nyt jatkunut kaksi kuukautta, aina on kuulemma huono päivä katsoa.

Ahdistaako minua turhaan?

en ole nähnyt koskaan miehen tiliotetta ja ollaan oltu 12v yhdessä joista 5v naimisissa. Ei meillä kyllä muuten ole tuollaista, koska mies on yhtä tarkka laskuista kun minäkin.

No ei kyllä ahista turhaan.... outoa ettet tiedä miehesi tilin tilannetta lainkaan.
Outoa myös on ettei miehesi huolehdi laskujen maksuista... tuli mieleen heti että miehelläsi on peli-riippuvuus ja rahat menneet niihin.

en mä tiedä paljonko miehellä tilillä rahaa. saan toki tietää jos kysyn. laskut hoidetaan sovitusti ja ajallaan. et ole turhaan ahdistunut. kyllä tollasiin asioihin pitää löytää aika! ei ne luottotietojen menetykset ole kiva juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
en ole nähnyt koskaan miehen tiliotetta ja ollaan oltu 12v yhdessä joista 5v naimisissa. Ei meillä kyllä muuten ole tuollaista, koska mies on yhtä tarkka laskuista kun minäkin.

Me olemme miehen kanssa olleet naimisissa kohta 13 vuotta enkä ole nähnyt tiliotetta enkä tiedä palkkaa. Eipä toisen raha-asiat kuulu minulle.
Mutta laskut maksaa ajallaan, on niistä tosi tarkka.

Itse en uskaltaisi tuolla tyylillä taloutta hoitaa tai ottaa yhteistä asuntolainaa. Meillä on molemmilla omat tilit, mutta molemmilla käyttöoikeudet molempien tileihin. Tiliotteet ja palkkakuitit ovat yhteisessä mapissa, mitä salattavaa puolisolla niissä olisi?

sama kai se on tietääkö toisen rahatilanteen vai ei, jos laskut tulee hoidettua. Mutta jos alkaa asia huolestuttaa ja ulosotostakin pukkaa kirjettä, niin kyllä minä "nostaisin kissan pöydälle" ihan välittömästi ja vaatisin tilille.

Yhteistyössä