Suutunko turhasta miehelle????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"xxx"

Vieras
Eli mieheni on ollut 6kk vuorotteluvapaalla, koska itse sairastuin enkä pysty nostelemaan nuorinta lasta. Tästä olen tietenkin todella kiitollinen. Meillä on rahat ihan hirmu tiukilla, minä saan 900e/kk ja mies vuorotteluvapaalta vain 800e/kk. Meidän talous romahti kun sairastuin ja mieskin jotui jäämään minua auttamaan kotiin. Meillä on 6 henkinen perhe. Ja tilanne ollut tosi raskas.

Mies ei vaan osannut jättää töitään. Hän tekee kotona ihan ilmatteeksi töitä eikä saa siitä palkkaa. Hän on jatkuvasti puhelimessa ja hoitelee työpaikan asioita tai tietokeneen välityksellä tekee muita firman töitä. Ja vielä omaan puhelinlaskuun. Työantaja on jakanut hänen numeroaan asiakkaille ja nyt soittaa kaikki firman asikkaatkin hänelle suoraan kotiin. Minua ottaa päähän kun puhelin soi jatkuvasti. Hän vastaa puhelimeen vaikka oisi vessassa. Hän on kokoajan ihan poissaoleva ja häntä kiinnostaa vaan työ asiat ja työkaverit. Nään niin punaista kun puhelin soi jatkuvasti!!!!!!!!!!!!!!!!

Jos hän saisi tuosta palkkaa niin oisi eri asia. Silloin ei haittaisi. Mutta minua ottaa se nuppiin että meillä jatkuvasti 0e tilillä ja hän tekee ilmaista työtä josta hänen työkaverit saavat palkan. Missä menee raja???!!!!! Lapsetkin kärsivät kun miehellä ei ole heillekkään aikaa. Olen uhannut että vedän sen puhelimen kohta vessapöntöstä alas jos ei lopu....

Eihän tuo ole oikein. Miehes pitäis laittaa rajat sille, milloin on töissä ja milloin kotona. Työnantaja ei välttämättä tajua tilannettanne ja käyttää miestäsi hyväkseen. Kuka nyt ilmaisesta työntekijästä kieltäytyisi?? Miehes tehtävä on nyt alkaa tehdä töitä vain työaikana. Ja vaikka vaihtaa puhelinnumeroa, niin ei enää asiakkaat soittele teille kotiin.

Mitä miehes on sanonu selitykseksi sulle?

Eikö tuossa tilanteessa olisi parempi että miehesi menisi takaisin töihin ja hommaisitte vaikka jonkun osapäiväisen avustajan? Taloudellinen tilanne kohenisi ja välinne parantuisivat.

Joka tapauksessa se on varmaa että uhkailu ja nalkutus vain pahentavat tilannetta.

Toisaalta "joka tapauksessa se on varmaa että" jatkuva puhelimeen vastailu ja palkattoman työn priorisoiminen perheensä edelle "vain pahentavat tilannetta".

Eihän ap:kaan ole varmasti tahallaan mennyt sairastumaan, joten on kyllä tilanteeseen sikäli syytön. Osapäiväisenkään avustajan saaminen ei todellakaan, valitettavasti, ole lainkaan itsestäänselvyys.

Jos miehesi aikaa ja energiaa kerran joka tapauksessa kuluu työntekoon, voisiko hän tehdä jonkunlaisen osapäivä-/osa-aikasopimuksen, jossa työt hoituisivat suurelta osin kotoa? Jos ne kerran nytkin puhelimella etenevät. Näin aikaa olisi hänellä yhtä paljon/vähän myös teille, ja olisi paikalla tarvittaessa, mutta ainakin toiminnassa olisi jotain järkeä kun tilille tulisi enemmän pätäkkää.

Vai miten noiden tukien sitten kävisi? Kinkkinen tilanne.

Pöljähän kenenkään on ammattitaitoaan ilmaiseksi jakaa, mutta toisaalta varmasti on hyvä pitää suhteet kunnossa työpaikkaan. Hmm.

Töitä ei voi tehdä vuorotteluvapaalla, ikävä kyllä...

Kun olen kysynyt asiasta en ole saanut mitään kunnollista selitystä. Lupaa vähentää puheluita ja lopettaa, mutta sama jatkuu. Firmassa sellainen tilanne että porukkaai on vaihtunut ja kukaan ei oikein tiedä mitään. Joten mies neuvoo muita puhelimitse. Ja näyttää vielä nauttivan tilanteesta. On ihan into pinkeänä kun joku soittaa. Ihmettelen miten hänellä tuohon riittää virtaa. Arki kumminkin rankkaa ja yöt menee molemmilla 2-5h unilla. Olispa hänellä samanlainen into kotitöihin ym. Välillä kun olen suuttunut niin tilanne on mennyt siihen että menee ulos salaa puhumaan työpuheluita.

Ollaan saatu kunnalta 32h/kk kotiapua eli 8h viikossa. Ne menee minun lääkäri/fysiatri käynteihin.

Hyvää puolta tuosta jos etsii, niin mies tuntuu tykkäävän kuitenkin että saa vaihtelua kotihommiin (ja miehethän tykkäävät kun pääsevät pätemään ;) ) Eli mies voisi olla pirteämpi tämän takia.
Eikä ns.tipu kelkasta kun on noin kauan poissa töistä.

Ymmärrän kyllä että harmittaa. Voisiko sitten jotenkin rajoittaa tuota puhelimessa oloa,esim.iltaisin ehdottomasti puhelin äänettömällä /kiinni?

1700e on 3hlö perheellekin alle "sossurajan" (vajaan satasen), kuusihenkisen perheen pitäisi saada tukia ja paljon. (alle n. 10v lapsesta saa sossustakin n. 270e/lapsi lisää ja yli 10v:stä taisi saada hieman vähemmän jos oikein muistan) Tuet on tehty niitä tarvitseville ja te mielestäni ansaitsisitti ne.

Eli rohkeasti tukiluukuille (asumistuki, toimeentulotuki) tai sitten mies takaisin töihin (omasta tilastasi riippuen tietysti). Ja mies ilmoittaa työnantajalle että on vuorotteluvapaalla eikä tee töitä ilman palkkaa mikäli jatkaa vuorotteluvapaalla.

Olen vaatinut että mies sanoisi työnantajalle jotain, muta ei niin ei...

Meilä on omistus asunto missä yhtiövastike+yhtiölaina on yht 1100e + asuntolaina 400e. Sossu ei hyväksy tuota yhtiövastike+yhtiölaina osuutta ja asuntolainastakin vain korko osan. Ollaan väännetty kättä asiasta. Ja saadan sossusta nyt harkinnanvaraista ruokarahaa 400e/kk. Mutta ei se meidän menoihin auta.

Sossu käski ottaa kulutusluottoa.

Yhteistyössä