Suuttuisitko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Olimme oman äitini ja isäni luona viikonloppuvierailulla. Äitini on pyytänyt monesti sinne, että näkisi lapsenlapsiaan. nyt kun sitten siellä olimme niin toisena iltana tyttöni ei oikein suostunut syömään, mummo yritti houkutella mutta tyttö sylki ruuat ja halusi äidin syöttämään(tyttö on 3v, ja tuossa oli kyse vain siitä että väsyneenä tyttö haluaa minut hoitamaan). lisäksi näkee mummoa vain muutaman kerran vuodessa joten ymmärrettävää kun ei mummoa tunne.
no, mun äitini hermostui, ja huusi tytölle jotain. kun sitten pienemmän olin saanut hoidettua niin menin katsomaan mitä tapahtuu niin tyttö huuli väpättäen kysyy missä äiti on, ja mummo vastaa siihen huutaen että äiti lähti eikä takas tule. tyttö itki sitten jo ihan hädissään ja menin nappaamaan tytön syliin että ei äiti sua jätä. :( tyttö sitten vielä sanoi että mummi kippasi tuolin ja että se sattui. tästä en tiedä mitä oikeasti siinä tapahtui, luulisin että tyttö olisi huutanut enemmän jos olisi kovin sattunut mutta...
minä loukkaannuin tosissaan, vaikka hermo menisi niin ei kai noin voi pienelle hädissään olevalle tytölle sanoa, ettei äiti enää tule takaisin?! olisin lähtenyt samantien ajamaan kotiin mutta isäni itku kurkussa pyysi etten lähtisi, joten jäimme vielä aamuun asti. mutta, suutuinko turhasta?

no, et todellakaan, vitsi mikä tampio äiti sulla on, harvoin näkee lapsenlastaan, ja noin käyttäytyy, taisiko viinahammasta kolottaa vaik mikä mättää noin paljon että pienelle pitää noin tehdä

Et mielestäni suuttunut turhasta, aika pienestä jutusta menetti mummo hermonsa - ja ihan asiattomasti. Muistatko vastaavaa käytöstä omasta lapsuudestasi, vai onko tällainen reagointi asioihin ihan uutta? Jotain vanhuuden mukanaan tuomaa? Ehkä asia olisi hyvä puhua halki, että tuollaiset uhkaukset ja sanomiset ovat todella pelottavia lapsen kannalta - jos ei äitisi sitä kerta itse ymmärrä. Oikeastaan ajateltuna, ihan kauhea sanoa noin lapselle. Ei varmaan mummoa kovin hyvällä ajattele...

Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Et mielestäni suuttunut turhasta, aika pienestä jutusta menetti mummo hermonsa - ja ihan asiattomasti. Muistatko vastaavaa käytöstä omasta lapsuudestasi, vai onko tällainen reagointi asioihin ihan uutta? Jotain vanhuuden mukanaan tuomaa? Ehkä asia olisi hyvä puhua halki, että tuollaiset uhkaukset ja sanomiset ovat todella pelottavia lapsen kannalta - jos ei äitisi sitä kerta itse ymmärrä. Oikeastaan ajateltuna, ihan kauhea sanoa noin lapselle. Ei varmaan mummoa kovin hyvällä ajattele...

Tyttö ei kyllä mielellään mummolassa ollutkaan. kesällä oli hoidossa siellä viikonlopun, en tiedä mitä silloin on tapahtunut mutta tyttö ei halua sinne jäädä yksin. toiseen mummolaan jää mielellään mutta tämä mummo ei kuulemma ole kiva. :(
ja kyllä, mun äiti hakkasi mua lapsena/teininä, ennenkuin muutin lastenkotiin. mutta jotenkin ajattelin kun muutkin lapsenlapset jaksanut ja halunnut hoitaa eikä väkivaltaa ole heidän kanssaan ollut(ainakaan fyysistä, henkisestä en olisi niin varma)... äitini on kyllä ilkeä myös isälleni, ja mun mummolle, on mielestään aina oikeassa ja muiden tapa/mielipiteet vääriä jne.. olenkin nyt miettinyt että kun tuo esikoiseni on joka kesä mummon kanssa mökillä viikon, että päästänkö tuota ensi kesänä 9v poikaa enää sinne. :/

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
9v osaa jo sanoa itse haluaako mennä!

Lapsi oli kylläkin 3 v.

Tää poika kyllä haluaa mennä... mutta kun hänelläkin alkaa olla jo tuota vastaanväittämistä niin en haluaisi kokeilla miten mummon hermo kestää sen. :/

mä taidan vaan keksiä pojalle muuta kivaa kesäksi, en halua ottaa riskiä että jotain sattuu. kun kerran meni parin minuutin kiukuttelun jälkeen noin hermo 3v tyttöön niin miten sitten jos 9v kiukuttelee, kun ei tuosta pitkä matka sitten lyömiseenkään enää ole. :(

No suhteellisuudentajua pitää olla ja yleensä kannattaa konfliktit selvittää heti paikalla, rauhallisesti keskustellen. eikä lähteä silmittömän raivon vallassa tukka putkella vasemmalle.

Lapsista olen sen nyt oppinut, että ihan kaikkeen sanomiseen ei voi pienillä luottaa. Poika on tullut kyyneleet silmissä roikkumaan äitiin (siis minuun) kiinni ja sopertanut että "Vaali kiusaa". Ennenkuin tämän palstan ihmiset julistavat isäni kamalaksi ja ovat valmiina soittamaan lastensuojelun paikalle, niin kehoitan vetämään henkeä. Vaari oli tainnut kieltää kerrankin poikaa tekemästä jotain kiellettyä, on muuten kuitenkin lapsen "paras" kaveri....

Ehkä ap:n kannattaa ensin selvittää äitinsä kanssa, mitä oikein tapahtui. Kirjoituksesta päätellen, näin ei ollut tapahtunut...

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
No suhteellisuudentajua pitää olla ja yleensä kannattaa konfliktit selvittää heti paikalla, rauhallisesti keskustellen. eikä lähteä silmittömän raivon vallassa tukka putkella vasemmalle.

Lapsista olen sen nyt oppinut, että ihan kaikkeen sanomiseen ei voi pienillä luottaa. Poika on tullut kyyneleet silmissä roikkumaan äitiin (siis minuun) kiinni ja sopertanut että "Vaali kiusaa". Ennenkuin tämän palstan ihmiset julistavat isäni kamalaksi ja ovat valmiina soittamaan lastensuojelun paikalle, niin kehoitan vetämään henkeä. Vaari oli tainnut kieltää kerrankin poikaa tekemästä jotain kiellettyä, on muuten kuitenkin lapsen "paras" kaveri....

Ehkä ap:n kannattaa ensin selvittää äitinsä kanssa, mitä oikein tapahtui. Kirjoituksesta päätellen, näin ei ollut tapahtunut...

Itse kuulin tuon kun äitini sanoi tytölle ettei äiti enää tule takaisin. tiedän kyllä että lapset satuilee.. minäkin olen välillä tytön mielestä ilkeä ja tuhma kun kiellän tms. mutta tuon kyllä tiedän että äitini noin huusi tytölle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse kuulin tuon kun äitini sanoi tytölle ettei äiti enää tule takaisin. tiedän kyllä että lapset satuilee.. minäkin olen välillä tytön mielestä ilkeä ja tuhma kun kiellän tms. mutta tuon kyllä tiedän että äitini noin huusi tytölle.

No pyysitkö äitiäsi kertomaan mitä tapahtui, käsittelittekö asian selväksi?

Yhteistyössä