suurperheen äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä lasketaa suurperheeksi :) kun meillä oli 3 lasta olimme jonku mielestä suurperhe ja nyt meillä on neljä se on joidenki mielestä erikoisen suuri..sellainen hmm (kulmakarvojen nosto) ja sit tulee kommettia et tellähän on lapsiluku täynnä :) :)

En myöskään tiedä lasketaanko kolme lasta suurperheeksi. Mut Vastaus kysymykseesi: Kolme lasta, 8v, 5v ja 4 kk. Ja mielestäni hyvin jaksetaan. Mies on töissä maanantai-aamusta perjantai-iltaan eli viikolla emme näe ollenkaan. Tähän pitää vain asennoitua oikein. Jos kaikesta pienestä stressaa ja yrittää liikaa niin lasten kuin kodinkin kanssa niin sit ei välttämättä onnistu.

Mulla ei taida olla mikään suurperhe. Lapset on 8, 6, 4, ja 2vuotta. Vähän vielä haaveilen lapsista, mutta voi olla että ei enää...
Lapset ovat elämäni valo, mutta välillä lamppu kuumenee liikaa. :(
En silti vaihtaisi päivääkään pois. :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja nuorena nukkunut:
Mulla ei taida olla mikään suurperhe. Lapset on 8, 6, 4, ja 2vuotta. Vähän vielä haaveilen lapsista, mutta voi olla että ei enää...
Lapset ovat elämäni valo, mutta välillä lamppu kuumenee liikaa. :(
En silti vaihtaisi päivääkään pois. :heart: :heart: :heart:

Tää oli niin hyvin sanottu :)! Nimimerkillä uhmiksen äiti ;)

mikä on suurperhe.. meitiä siksi nimitetään (3 lasta) pian 1v 3v ja 5v itse näin suurperheen semmosen mis 5 tai yli lapsia..
hyvin tässä jaksetaan! mie oon kotona lasten kaa ja mies paiskii duunia..

Ai nii ja meilä on siis 14v, 12v, 4v ja 10kk. Hyvin sitä jaksaa..useimmiten. Mulla tietty isoista jo iso apu kotihommissa. Päivä kerrallaan :) taloudellisesti melko tiukkaa.

Meillä on kymmenen lasta. Menoa ja vilskettä riittää, muksut ovat aivan ihania ja hyvin on homma hallinnassa, vaikka väkeä riittääkin.

Vain yöunta tarvisin enemmän, toisikohan vaikka joulupukki?

Alkuperäinen kirjoittaja Suurperheellinen:
Meillä on kymmenen lasta. Menoa ja vilskettä riittää, muksut ovat aivan ihania ja hyvin on homma hallinnassa, vaikka väkeä riittääkin.

Minun mittapuulla tämä kuulostaa suurperheeltä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:

Samoin, nyt puhutaan suurperheestä.

Mullakin kolme lasta 6-v, 4-v ja 1-v, tilastollisesti suurperhe vaikka itse ne meitä suurpeerheenä pidäkään. Kyllä suurperheessä pitää olla lapsia 5 ->

Hyvin näiden kanssa jaksaa ja pärjää, vaikka välillä arki onkin takkuamista ja tylsääkin tylsempää.

meillä silloin tällöin vaan suurperhe..nyt samassa taloudessa asuu minun 15v ja 13v sekä meidän yhteinen kohta 3kk lapsi.sitten kun etälapset tulee niin lapsia onkin sitten tässä pyörimässä viisi :D

Miä myös samaa mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miä myös samaa mieltä!
Tarkotin:minä myös samaa mieltä!:)

Meillä on 5 lasta, 8v 5v 2v ja 2kpl 10kk...en tiä sitte mikä on suurperheen mitta,mutta... Ei tosiaan oo mitää helppoo,valvomista vauvojen kanssa ja 2v uhma =( Mutta uskon että aikaa myöten helpottaa. Ei kyllä ollu suunnitelmissa näin montaa lasta,mutta kohtalo määräs toisin ;) Kumma kyllä,kaikkeen sopeutuu. Ihanaa olis toki välillä saada lapsia hoitoon että pääsis itse huilimaan ja sais nukkua..Ihan yksinään ollaan oman perheen kanssa,ei ole tukiverkostoja. Ei varmaan olis näin rankkaa jos olis apua lähellä..

Meillä 5 lasta, en osaa vielä suurperheenä pitää, kaks koululaista ja kolme alle kouluikäistä. Hyvin jaksetaan, paitsi yövalvomiset ja sairastelut välillä rasittaa jos on kodin ulkopuolella töissä. Olemme siis molemmat töissä, mut minä nyt äippälomalla ja sitten vuoden vielä kotihoidontuella kotona.